{foto} Zwanen en jong

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

{foto} Zwanen en jong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 19:56

Afbeelding
Op de heenweg naar de supermarkt even papa zwaan paaien met brood (hij jaagt hier net een eendje weg, wat een stoere bink)

Afbeelding
Ik ken deze zwanen al een poos, aangezien ze ieder jaar terug keren, dit is echter de eerste keer dat er een nest van 6 jongen bij zit...

Afbeelding
Door tegen papa zwaan te praten en door de knieeen te gaan mocht ik met gemak op een meter afstand komen Lovers

Afbeelding
Leuk is ook dat groepje eenden dat erbij rondhangt, maar goed weet dat ze niet te dicht bij de zwanen mogen komen. Het gras ligt bezaait met veertjes, ze hebben 3 bruine en 3 witte jongen. Vorig jaar was er een nest van 3 en het jaar ervoor was het stelletje zwanen zelf nieuw.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:23

ECHT MOOIE FOTO'S !!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 20:29

Dank je wel... ik kon helaas niet vanuit een andere hoek foto's nemen, vond het al heel wat dat ik zo dichtbij mocht komen, didn't want to push my luck! Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:46

Erg moeilijk om foto's van zwanen te maken zonder dat ze je aanvallen of dat ze weg gaan (al lijkt dat me sterk als ze een nest hebben)

Ik vind de eerste foto ook het mooist, doordat je zo een hoop veren ziet.

Die laatste is ook erg mooi, vind het alleen heel jammer dat de zwaan overbelicht is.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 20:55

Ja, met de felle licht dat scheen was ik daar ook al bang voor, lastig die witte beesten Tong uitsteken (heb hem al donkerder gemaakt) Zoals ik al zei kon ik maar vanuit 1 positie foto's maken, maar ik wilde toch ook graag de jongen op de foto hebben...misschien krijg ik nog een kans, maar daar durf ik niet op te hopen Lachen

Hier wat kleuren foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:59

laatste zijn de huisenonwijs storend Nagelbijten / Gniffelen (bij de kleurenfoto's)
de zwart-witte vind ik persoonlijk mooier

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 21:00

Marwszjeuh schreef:
laatste zijn de huisenonwijs storend Nagelbijten / Gniffelen (bij de kleurenfoto's)
de zwart-witte vind ik persoonlijk mooier


Daarom heb ik die ook geplaatst Knipoog
De allerlaatste kleur foto kun je goed zien hoe dichtbij ik zat, want daarvan is de laatste zwart-wit foto getrokken Lachen