[ged]waarom ik weg moest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

[ged]waarom ik weg moest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 03:28

eer je dit leest moet je wat weten... het is een lang verhaal! maar je moet eerst het verhaal lezen om het gedicht te begrijpen...

Het begon allemaal in het laaste kleuterklasje...Ik was 4. Mijn ouders waren net uit elkaar! Ik had schrik om naar school te gaan. Mijn vader was weg gegaan en niet meer terug gekomen. Misschien liet mijn moeder me ook wel achter? Ik was nog niet schoolplichtig dus ik mocht veel thuis blijven van me moeder. Als ik dan toch naar school moest werd ik uitgescholden door mijn eigen leerkracht! De kinderen uit mijn klas mochten me uitlachen...Toen ik naar het 1ste studiejaar ging werd ik wat gepest door mijn klasgenoten. Ze waren immers gewend dat ik het zwarte schaap was.
In het 2de kreeg ik een juf die mijn nicht had gehad! Mijn nicht is wenend weggelopen uit de klas en naar huis gebelt!
ook tegen mij had ze wat. Ik werd bij de minste fout uitgescholden. Ik was heel erg onzeker. Zeker niet moeilijk! Ik volgde goed mee om geen fouten te maken! Want ik had schrik van der! Die juf beweerde dat ik een rotkind was dat nooit meewerkte etc.
3de en 4de waren even erg. De juf stond aan mijn kant maar toch...De kinderen bleven pesten
in het 5de ging ik niet mee op zeeklasse omdat ik heel erg veel last heb van heimwee! nu nog! Weer een reden voor te pesten. In het vijfde stond ik er ook alleen voor! Mijn vriendin had me laten vallen voor een ander meisje. Ik stond dus alleen voor 25 kinderen...Ook toen had ik de meester tegen me omdat ik niet meeging om zeeklasse...
in het zesde had ik de juf met me. Maar alle kinderen tegen me. Ik stond er dus helemaal alleen voor! Kwam elke dag wenend van school. Heb een keer zelfs een pak rammel gekregen van 'de baas van de klas' Scheve mond
Toen had ik er genoeg van! Gelukkig heb ik het uitgehouden tot de zomervakantie omdat ik al mijn gevoelens in gedichten gooide...
Toen ik naar het eerste middelbaar ging was ik bang. Maar zit nu al 2 jaar in een super klas! een ook buiten mijn klas heb ik veel vrienden. meestal oudere vrienden! dus het lag nu niet echt aan mij denk ik... Ik heb dit gedicht geschreven als 11-jarig down meisje dat in het midden van der 6de leerjaar zat en niet meer wist of ze nog wel door wou... heb toen echt op het punt gestaan om der een eind aan te maken...

Donkere schaduw
Een donkere schaduw valt over me heen
Voel me in eens heel alleen!!!
Ik sta in het donker, achter een onzichtbaar gordijn
Iedereen zou willen dat ik voor eeuwig verdwijn!

Zij kennen mij niet!!!!!
Hoe ik dingen zie weten niet!
Ik wil wraak!!!
Ze hebben mij nu lang ge nu lang genoeg gekraakt!!!

Ik wil dat ze naar mijn hart gaan zoeken
En dat ze de plek waar het ligt aan iedereen vertellen!!
Dat ze het voor me opnemen
En dat die diepe wonde gaan helen

Maar zo sterk ben ik niet
Het werd tijd dat ik jullie verliet
Het was makkelijk
later werd ik verplaats door de dragers van een lijk…


heb het erop gezet omdat alacairion ook haar gedicht erop had gezet...
Was het dus eigenlijk niet van plan...Ben dan ook bang voor de reacties die ik ga krijgen...[/u]

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:40

Ik vind het echt een ontzettend mooi gedicht, recht uit het hart Lachen
Heel 'l*llig' verhaal zeg! Maar goed dat je het in gedichten kon verwerken Lachen

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:37

Mooi gedicht, echtwaar. Ookal is het geen positief gedicht, maar 1 vraag als dat mag, waarom ben je dan nooit van die school afgegaan?

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:22

jeetje... Verdrietig wat erg zeg... ik heb ongeveer hetzelfde gehad...
mijn "vrienden" lieten me in de eerste dus weten dat ze me nooit aardig hebben gevonden.. Scheve mond
kvind je gedicht echt heel mooi Verdrietig

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:44

Aaah bah wat erg Scheve mond Wat heb ik een hekel aan kinderen die met een HELE klas iemand echt gaan pesten, ik bedoel echt iemand de dood in jagen.. Vreselijk Verdrietig Mooi gedicht hoor, echt pakkend...

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:11

heel mooi gedicht en erg wat je meegemaakt hebt Scheve mond

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:18

Mareska schreef:
Aaah bah wat erg Scheve mond Wat heb ik een hekel aan kinderen die met een HELE klas iemand echt gaan pesten, ik bedoel echt iemand de dood in jagen.. Vreselijk Verdrietig Mooi gedicht hoor, echt pakkend...

doet me denken aan het boek spijt van Carry Slee Verdrietig
ook zo'n rotstreek van die kinderen... Scheve mond

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:50

Ja, dat boek heb ik ook gelezen!
Bijna hetzelfde wat met jou gebeurde.
Vind mensen echt ziek die anderen gaan pesten.
Laat ieder lekker in zijn eigen waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:25

Phara toch goed dat je het erop hebt gezet ..
Ik wilde het eerst ook niet, maar nu hebben we hem er allebei opstaan. Bokt valt mee Lachen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 20:41

inderdaad alacairion. Ik ben nooit van die school af gegaan omdat dit de kortste bij was. En heb er ook wat van geleert. Ik liet me toen doen gewoon omdat ik bang was. Nu bijt ik meer van me af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:55

En zo hoort het OK dan!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 21:07

inderdaad alacairion! als je niet van je afbijt ben je een arm schaap...
soms bijt ik wat te veel van me af Bloos