klein stukje verhaal..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

klein stukje verhaal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 14:56

Ik heb de grote lijnen al in mijn hoofd, cliche verhaal. Verveelde me daarstraks dus ben een opzetje gaan maken. Het idee erachter komt op de helft van mijn verhaal, dit was ook puur een plaatje creeren in mijn hoofd. Alleen het beeld blijft, tekst gaat straks compleet veranderen. Was wel benieuwd wat jullie van mijn schrijfstijl vinden (Ik heb 2 stijlen, deze gebruik ik t meest. 2e stijl is voor de 2e personage, laat ik later wel lezen)

Ze giechelde, een beetje onnozel, als een verliefd schoolmeisje. Maar die bewoording sloeg ook wel op haar, dacht ze bij zichzelf. De 1e keer dat ze hem had gezien, werd ze overspoeld door een vreemd gevoel. Ze had staan trillen op haar benen, een lichte druk in haar onderbuik had haar overmand. En nog steeds was ze niet zichzelf als hij in haar buurt was. Zijn stem, zijn lach, haar lichaam tintelde bij het horen daarvan. Maar hoe erg ze ook genoot van zijn aanwezigheid, tegelijkertijd baalde ze ervan. Het zelfverzekerde meisje liet hij veranderen in een onhandige pup. Ze kon niet uit haar woorden komen, haar normaal gesproken zo vlotte opmerkingen verdwenen als sneeuw voor de zon. En nu stond hij hier weer, en kon ze alleen maar giechelen.

**Mm.. op mn a4tje leek t langer Knipoog **

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:10

Ik vind je schrijfstijl erg mooi! Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken Lachen

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 16:30

Dankje Lachen Er zijn mensen die het echt vreselijk vinden omdat ik veel beschrijf en weinig 'praat'

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 11:02

schopje? niemand meer een mening?

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:07

Door je vele gebruik van bijwoorden en bijvoegelijke naamwoorden creer je een stijl die erg in de buurt komt van doktersromannetjes. Prima, als dat je bedoeling was, maar als dat niet je bedoeling was kun je daar misschien nog eens naar kijken. Door je sterk beschrijvende stijl haal je ook alle actie uit je verhaal, de snelheid is er dan als het ware uit. Je verhaal wordt er traag van en daardoor kun je de aandacht van de lezer verliezen. Je moet dus van te voren goed kijken wat je doel is en je doelgroep en daar je stijl op aan passen. Heel veel succes! OK dan!

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 13:21

Dank! Das een reactie waar ik wat aan heb! Ken je de wilde zwaan serie? Zoiets wilde ik. Ik heb zelf een hekel aan verhalen met: Zij zegt, hij zegt, waarop zij zegt, blabla snap je? Ik houd van detailbeschrijvingen. Maar bij mij is het of het een of het ander en heb dan ook héél veel moeite met de gulde middenweg vinden.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:42

De wilde zwaanserie ken ik niet, dus ik kan me niet helemaal een beeld vormen van wat je wilt. Heb je een doelgroep voor ogen? Dat is altijd heel belangrijk voordat je begint met schrijven. Daarnaast is het ook belangrijk om een structuurschema te maken. Dan voorkom je dat je zelf verstrikt raakt in je verhaal en het verhaal vaag begint te worden. Probeer dus van tevoren een lijn uit te zetten op papier. Je zegt dat je een hekel hebt aan verhalen waarin steeds staat : hij zegt. zij zegt. Dat is ook irritant. Maar zoals met alles, er is een middenweg. Je kunt dat voorkomen door creatief te zijn en veel afwisseling te zoeken in de manieren waarop mensen wat zeggen. Probeer daarnaast ook niet te lange zinnen te maken, dat maakt de tekst slecht leesbaar. In je stukje hierboven plaats je punten waar eigenlijk komma's zouden moeten staan. Wanneer je er komma's plaatst zijn de zinnen weer te lang. Probeer dus iets bondiger te zijn, dan hou je de aandacht van de lezer vast.
heel veel succes, het wordt vast een mooi verhaal, ik ben benieuwd