[TEK] Ishanti (Tekenhulp gevraagd ;) )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Serita

Berichten: 813
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Lelystad

[TEK] Ishanti (Tekenhulp gevraagd ;) )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 20:52

Dit is de foto:
Afbeelding
Grote versie
en dit is de tekening : (overigens met de fotocamera gedaan dus hij's een beetje scheef zeg maar Boos! )
Afbeelding
detailtje :
Afbeelding
Na ruim een jaar helemaal niet tekenen vind ik het nog wel netjes, heb trouwens nog nooit eerder paarden getekend Knipoog
Heb mijn best gedaan maar vind het heel erg moeilijk om te tekenen wat ik zie, net zoals die mond en dat neusgat, ja ik weet echt niet hoe ik dat moet tekenen.. iemand misschien tips?
En de neus is volgens mij ook te klein.. vind t gewoon super lastig Hellllupp Tong uitsteken jullie tekenen allemaal zo mooi!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:32

Heel mooi hoor!! Ik vind alleen dat je de ogen nog wel iets sprekender mag maken, de wangen zijn iets te dik en de oren in verhouding wat te klein...maar verder...erg netjes hoor!! Lachen

Serita

Berichten: 813
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 21:48

Ja dat vond ik zelf ook wel maar weet niet echt hoe t lukt niet echt Verward Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:09

Gewoon heel goed kijken naar de foto. bijvoorbeeld de kaaklijn: kijk eens hoe die in verhouding met de oren loopt: Op de foto loopt hij bijna verticaal naar het oor, bij jou maakt hij eerst nog een ruime bocht. Het oog heeft een wazige donkere vlek in het midden, waar het lichter omheen is en dan weer donkerder bij de voorkant van de oogleden. bij jou is het een groot lichtgrijs vlak, wat het paard blind maakt. De neusgaten hebben op de foto een mooie krul aan de bovenkant, die je op de tekening helemaal niet terug ziet. Bij de oren eigenlijk hetzelfde. Al die dingen zou ik gewoon eens heel goed bestuderen, misschien zelfs in onderdeeltjes in het klad schetsen tot ze goed lukken en dan in de tekening zetten.

Ik vind je tekening heel goed voor de eerste keer, maar je wilde kritiek en er kan ook zeker nog wel het een en ander aan verbeterd worden. Heel goed kijken, dat is de truuk!

Veel succes!

Serita

Berichten: 813
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 08:17

Bedankt OK dan! daar kan ik wat mee!! Al vind ik het heel moelijk om die krul te krijgen in het neus gat, die heb ik wel geprobeerd maar het lukte niet Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:44

Het helpt als je het niet in 3-d probeert te zien tijdens het schetsen. Dus niet denken 'Hier wordt het neusgat dieper, daar weer ondieper', want dan ga je je tekening vervormen omdat je hersens dat terug willen zien. Tijdens het schetsen kun je het beste de foto zien als een verzameling vlakken en lijnen en niet als een paard. Dus de neus is een ovaal plat bruin vlak met de vorm van een krul erin. Aan de bovenkant een gedraaide punt, onderkant een gewone omlaag stekende punt, iets onder het midden het breedst en over het algemeen de vorm van een peer. Pas als alles er goed in 2-d op staat, ga je beginnen met het maken van rondingen, schaduwen en van de lijnen een echt paard maken.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:35

Een vrij praktische tip, ik vind het meestal mooier als je een paard 'het papier aftekent' in plaats van ergens op het papier laat ophouden zoals je nu gedaan hebt.

Probeer in het oog iets meer verschil tussen donker en licht aan te brengen, als je goed kijkt zie je aan de linkeronderkant en rechterbovenkant een lichtere vlek, als je die tekent zal je zien dat het oog meer 'uitstraling' krijgt.

Ga er trouwens niet teveel van uit dat je eerste tekening gelijk al helemaal perfect moet zijn, van veel doen leer je, in één keer te veel willen kan remmend werken.

Serita

Berichten: 813
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 20:12

Thnx for the tips! ik ga het vrijdag nog eens proberen!! Enne ik was allang blij dat mijn tekening zo goed gelukt was Tong uitsteken Het viel me reuze mee.. Zoals ik al tegen mn vriend zei, het lijkt wel op een paard maar niet op Ishanti ;P
Maar nogmaals, bedankt voor de tip..
Enne hoe doen jullie dat met verhoudingen? gewoon op het oog of met een lineaal ongeveer opmeten waar wat moet komen?

[edit] Enne dit is trouwens met een potlood gedaan een 2b (valt nauwelijks meer te lezen op dat potlood trouwens Tong uitsteken Misschien een beter idee wat verschillende aan te schaffen [/edit[

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:39

Over verhoudingen kan je het tekentechnieken topic doorlezen, daar hebben een aantal mensen gepost over hoe zij het precies doen.

Qua potloden is een heel zacht potlood (bijvoorbeeld 6B - 9B) altijd handig om bijv. ogen en neusgat 'zwart' te maken.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:44

Ik vind het voorhoofd ook wat bol, maar verder heb je zeker veel aan de tips!

Ishanti
Berichten: 55
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:25

hihihih die verzorgster van mij kan ook werkelijk alles he!! :-D

Serita

Berichten: 813
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 12:33

lol ach... Volgende week komt er vast nog wel een verbeterde versie Tong uitsteken