[Foto]Welk (digitaal)toestel (spiegelreflex??)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:15

Aantal megapixels hangt af van het formaat afdrukken dat je maximaal wilt maken, ik geloof dat 3 het gangbare minimum is voor leuk formaat, niet zeker..
op www.dpreview.com kan je verschillende camera's met elkaar vergelijken en reviews en gebruikers ervaring en zo lezen.
Op Buying Guide klikken en je eisen invullen ( SLR of SLR like - alleen bij SLR like zijn de lenzen niet verwisselbaar , bij SLR ( spiegel reflex)wel).
met jouw budget lijkt de Canon 300 D mijn goede optie.


highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:31

Alle lenzen met een EOS vatting kunnen op de 300D ( of in mijn geval 10D), Tamron, Sigma en Canon lenzen zijn geloof ik het meest bekend, maar alles met een EOS vatting zou moeten passen ( De Canon FD lenzen passen dus NIET. ) Voor de 300D is er ook een speciale lens ontwikkeld , EF-S lenzen, die passen alleen op de 300D en nergens anders op ( dacht ik ).
Body zou ik niet tweedehandskopen ivm garantie. Lenzen kan wel, maar scheelt niet altijd heel veel geld ( als het maar 20 euro scheelt koop ik liever nieuwe omdat er dan gewoon garantie op zit..).

Wat voor kitlens zit er bj de 300D ? Ik heb een extra 50 mm gekocht naast de standaard 35-105 mm die er bij zat, en een Sigma met EOS vatting ( 100-300 mm, maar last van front focus ! moet nog even uitzoeken of dat aan de camera of de lens ligt, en dan beslissen wat ik met de lens doe, handmatig focussen gaat wel prima, maar is erg lastig op een galopperend paard ( tegen de tijd dat ik gefocussed heb is het paard al 5 meter verder...).

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:48


highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:01

Hoe herkenbaar ! Laat je even weten hoe die tussenringen bevallen Knipoog ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers