[Tek] Steigeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

[Tek] Steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 18:46

Ben er niet helemaal tevreden over eigenlijk.
Heb al een tijd niet meer getekend en ik heb nog maar een keer eerder een paardenlijf getekend (tekende daarvoor alleen hoofden) dus vind het er wel redelijk uitzien!
Kan veel aan verbeterd worden natuurlijk.
Tips zijn welkom! Lachen

Afbeelding

Oja, en idd staan de achterhoeven er niet op. Ik kreeg het niet voor mekaar om die goed te tekenen Bloos

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:47

Verdomd weinig commentaar Haha! Wat een prachtig mooie tekening! Dat "vage" geeft wel iets extra's aan die tekening. Alleen de overgang van hals naar rug (dus ergens rond de schoft) vind ik niet helemaal. Alsof er een knik in zit oid.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:48

Lijkt erg op het origineel Lachen
Goed getekend zeg!

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:49

mooi hoor Lachen

2 puntjes:

De schoft/rug loopt een beetje raar.
En de beentjes zijn wat iel naar mijn mening:p

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 18:49

Bedankt Bloos

Dat vage komt eigenlijk door de scanner Clown

En die overgang klopt, die vind ik ook niet mooi, ik heb het heel vaak geprobeerd te verbeteren maar het lukte helaas niet.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:54

Ik wist meteen van welke foto hij was Tong uitsteken
Eigenlijk niet zoveel commentaar, en die commentaar die er wel is, weet ik nu ff niet Haha!
Ik vind het gewoon prachtig!

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:55

XoNo schreef:
Verdomd weinig commentaar Haha! Wat een prachtig mooie tekening! Dat "vage" geeft wel iets extra's aan die tekening. Alleen de overgang van hals naar rug (dus ergens rond de schoft) vind ik niet helemaal. Alsof er een knik in zit oid.

Idd, het is volgens mij getekend, alsof de hals rechtop zit (t.o.v. de rug) en ik denk dat de schoft er zou moeten uitzien zoals het eruit ziet als het paard met 4 benen op de grond staat en dan met de hals recht vooruit (dus 1 lange lijn) maar eerlijk gezegd zie ik niet dagelijks steigerende paarden...
En het rechterachterbeen: lijkt net alsof ie die optilt, dus eigenlijk maar op 1 been staat (lijkt me wel knap voor een steigerend paard...), komt volgens mij door dat knikje wat onderin zit.

Verder wel heel mooi hoor!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 18:56

Ik heb het van een foto nagetekend (die de meesten hier zo te zien wel kennen Knipoog.
Zal hem ff uploaden.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:56

Hihi, heb nog een keertje goed gekeken. Het lijkt net alsof ie aan het stijldansen is, met zijn voorbenen op een denkbeeldige paardner

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 18:57

Nu kun je ook goed zien dat die schaduwen etc helemáál niet kloppen met de foto Tong uitsteken

Afbeelding

Trouwens, ik zie nu dat zijn nek helemaal niet klopt *LOL*
Tijdens het tekenen wist ik al dat er iets niet klopte maar ik zag het maar niet Bloos!
Laatst bijgewerkt door Spirit op 15-05-04 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:57

ik weet ook van welke foto hij is! (een vos arabier is het niet?van webshots) hij lijkt erg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:30

Grrr... Had ik net een uitgebreide analyse geschreven, is die nu verdwenen... Maar de uitkomst was niettemin zeer positief. Haha!

Als ik details zou moeten noemen, dan lijkt het alsof het getekende paard op het punt staat achterover te vallen (ook heel specatucalair, daar niet van), doordat de achterbenen verder naar voren geplaatst zijn dan in het origineel. Dat je dan toch het idee hebt dat hij naar achteren valt, komt doordat de achterbenen gestrekt zijn en niet echt dragen. Het probleem met de schouders en hals zit hem volgens mij in de plaats van de schoft. In het origineel ligt die ook erg hoog, maar iets minder ver naar voren, nog meer naar achteren op de rug. Daardoor zal de schouderlijn van borst naar schoft ook minder dwingend worden waardoor de hals vrijer en dus langer wordt. Die zou nog iets langer kunnen, ook doordat het voorhoofd van het paard op de foto verder naar voren en beneden zit dan bij de jouwe. Het hoofd kan ik niet zo goed zien, maar bij jou lijkt de neus/bovenlip wat verder naar voren te steken dan de onderlip, wat op de foto wat minder het geval is. Daardoor heeft je paard minder 'arabierigheid' dan de foto.

Maar dat zijn slechts details die pas opvallen als je hem met de foto vergelijkt. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het een erg mooie tekening die heel goed de kracht en lenigheid van het paard weergeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:32

Trouwens, nu ik erover nadenk: misschien helt je paard wel achterover door wat scheef te scannen? Zo staat mijn authentieke worstpaard (topic Eclipse - oud schilderij) bijvoorbeeld bergaf om die reden. Haha!

8Eveline

Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:34

Ik vind heme rrug mooi hoor Ik heb niet echt opmerkingen Knipoog Ik vind hem errug mooi nagetekend

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 19:52

xyzutu2 schreef:
Trouwens, nu ik erover nadenk: misschien helt je paard wel achterover door wat scheef te scannen? Zo staat mijn authentieke worstpaard (topic Eclipse - oud schilderij) bijvoorbeeld bergaf om die reden. Haha!

Ik heb ff de tekening ernaast gehouden en hij is idd iets scheef gescant!
Al staat hij op de tekening ook niet in dezelfde houding als op de foto, maar wel iets minder ver naar achteren.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:42

ik denk dat dit de bekendste paardenfoto is die er bestaat zo'n beetje Tong uitsteken maar echt heel mooi gedaan!!

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:51

Die foto staat in een paardenboek die ik heel lang geleden had gekregen Haha! echt een mooie tekening, ik vind dat je vooral die manen en staart heel mooi hebt gedaan

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:54

Ik vind hem heel mooi.. de alle tips zijn hier al gegeven.. weet zelf niet meer Knipoog

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:11

Vind het echt een heel mooi gelukte tekening! Ok, als je hem vergelijkt met het origineel zijn er wel wat dingetjes maar die zijn al genoemd dus die zal ik niet herhalen. Ben wel benieuwd naar eventueel ander werk! Knipoog

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:22

dacht eerst dat die nek een beetje raar was maar dat is op de foto ook zo
héél érg mooi!!!
heb echt geen commentaar

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 08:36

Inderdaad Bayan, dat viel mij ook op Haha!
Ik vind het echt prachtig gedaan, eigelijk niets toe te voegen aan alles wat hier al gezegd is Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:31

Hele bekende foto Haha!

Gaaf gedaan hoor, enige tip zou zijn dat iets meer contrast tussen licht/donker de tekening wat meer diepte zou geven Lachen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 13:02

Ja klopt Ellende, ik probeer dat iedere keer, maar dan ben ik altijd bang dat ik het verpest als ik het te donker maak.
Ik heb ook een gewoon simpel potlood wat ik gebruik, niet allemaal van die verschillende enzo.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:10

Als je bang bent een mooie tekening te verpesten, probeer het dan gewoon bij kleine tekeningetjes, schetsen.

En 'een heleboel potloden' zijn niet nodig, maar een 2B om schaduwen net iets meer aan te zetten (of nog zachter als je er echt zin in heb) is wel aan te raden hoor. Bijna overal ook gewoon te koop Lachen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 13:11

Ik zal eens gaan kijken. Meestal gebruik ik gewoon zo'n HB potlood of een ander potlood wat ik toevallig tegenkom *LOL*