[TEK] Mirza, mijn eerste pastel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

[TEK] Mirza, mijn eerste pastel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 13:59

Gisteren heb ik voor het eerst een tekening gemaakt met pastelkrijt. Ik had nog een mooie foto van Mirza die ik nog wilde tekenen, dus dat is het proefkonijn geworden. Mischien is zwart papier voor de eerste keer niet echt handig, maar ik vond dat Mirza zo wel leuk uitkwam en het maakt het net iets anders als op grijs of wit papier.

Toen ik ze zo onder elkaar zag staan zag ik dat er nog wat bot miste onder het oog en bij de boeg/schouder. Ook vond ik de oortjes wat te klein. Dus hij is alweer veranderd Tong uitsteken
En ik vind dat haar oog op de tekening niet helemaal uitkomt, maar ik weet niet hoe ik dat kan veranderen.

De tekening:
Afbeelding

De foto:
Afbeelding

Nou commentaar mag natuurlijk, dan weet ik wat ik de volgende keer anders moet doen!
Laatst bijgewerkt door azriM op 03-05-04 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:00

mooi hoor
errug goed voor de eerste keer OK dan!
alleen de oog vind ik niet heel erg mooi, mischien kun je daar nog iets aan doen Lachen

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:40

Moeilijk dat oog... ik zou ook niet precies weten wat daar aan "mankeert" zeg maar... ik vind hem zeker voor een eerste keer heel goed gelukt, ik doe het je niet na in ieder geval. Maar zoals ik het oog nu zie mist er nog "iets", maar ik weet niet precies wat. Maar heel knap gedaan hoor OK dan!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:48

Mooi idd.

Volgens mij zit de vorm van het oog niet zozeer in het oog zelf, maar meer in het ooglid dat erom heen zit, dat is bij jouw tekening niet heel duidelijk te zien. Dat kun je aangeven door daar lichte accenten te plaatsen denk ik. Kan dat nog met pastel?

Mooi, succes er verder mee.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:55

Heel mooi gelukt en zeker gaaf op dat zwarte papier. Tipje voor het oog: Je mist de mooie witte wimpers aan het bovenste ooglid. Denk dat dit al een stuk scheelt. Daarnaast zorgt de witte vlek in het oog op de tekening ervoor dat ze naar boven kijkt en op de foto kijkt ze niet omhoog. De vlek is daar ook wat grijzer en niet wit. Wellicht dat het oog je nu wat beter gaat lukken naar jouw zin.
Succes!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:12

Goed zeg!

Ik moest voor school een portret maken en dat heb ik ook met pastelkrijt gedaan en dat is echt niet makkelijk. Dus deze vind ik echt heel mooi gedaan, heel knap

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 18:56

Ik ben nu bezig om het hoofd iets gedetailleerder te maken, hij ziet er al beter uit, maar het oog wil nog niet goed lukken. Wie heeft er nog commentaar?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:36

ik vind hem ook heel goed gelukt hoor, en zeker voor de eerste keer.....
is wel moeilijk lijkt me om in zwart/ wit grijs te tekenen met pasten (zoieso al)