[verhaal] Cowgirls

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

[verhaal] Cowgirls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 16:39

Ben er laatst achter gekoemn dat je hier ook je verhalen kan zetten Haha!
Had nog een kort verhaal liggen dus ...

lees met plezier en vertel wat je ervan vind, beter kan of juist goed vind Haha!

Cowgirls

Hij is weer niet naar de training gegaan, wat zou hij toch de hele tijd aan het doen zijn? Nou hopen maar dat hij niet samen met Maja gezellig aan het “film kijken” is. Ik had zo gehoopt dat hij zou komen, ik wilde hem zo graag weer zien. 3 dagen duren best lang als je er over nadenkt. Zeker als je geen flauw idee hebt wat Maja nou weer zou gaan proberen om hem ervan te overtuigen dat zij geweldig was. Zo overduidelijk leuk aan het doen en om aandacht vragend was ze, waarom ziet hij dat toch niet?
We zijn goeie vriendinnen ik, Maja en leona. Dus ook vaak samen. Maja is altijd heel erg geliefd bij jongens, dat vinden ze waarschijnlijk leuk dat hele uitbundige. Nooit zit ze stil altijd op jacht. Leona en ik luisteren altijd met grote oren naar haar als ze weer van een muggenbultje een dodelijke epidemie infectie maakt. We kunnen leuk met haar lachen. Wij waren niet zo uitbundig als Maja. Ik kan uren samen met Leona zitten lezen, schoolwerk zitten maken, onder ook maar 1 woord te zeggen. Toch ben ik dan reuze blij dat ze er is. Maja en Leona zijn elkaars tegenpolen. En ik zit er midden in. Misschien vullen we elkaar precies goed aan. Maar als je dan weer merkt dat Maja en hij niet naar training zijn geweest, ga je toch onbewust je zwaar irriteren aan haar. Elke keer als je dan een leuk gesprek begint met hem komt ze aanhollen en begint ze over wat zij wel niet allemaal heeft meegemaakt en hoe spannend en gevaarlijk dat wel niet was. Met alle toeters en bellen aanwezig. Ik had dan meteen het gevoel alsof ik door de grond zakte. Ik probeerde nog een beetje mee te lachen maar dat lukte dan maar net zonder te laten merken dat je lachspieren op de automaat stonden. Zo lukt het nooit. Het leek wel een wedstrijd geworden, dat wilde ik helemaal niet. Ik besloot hem maar uit mijn hoofd te zetten. Genoeg vissen in de zee, toch? Maar hij leek wel een walvis die de grote blauwe oceaan voor mij blokkeerde. Het uit mijn hoofd zetten ging niet echt lukken. Maar het is ook zijn schuld, hij bleef naar me kijken en ook mij aandacht schenken. Tussen alle lasso’s door die Maja om hem heen wierp en hem steeds een stukje dichterbij trok. Had ik maar van die sterke lasso’s.
De seizoen afsluiting, dan moet het gebeuren, dan gaat Maja de laatste Lasso werpen en is het gedaan. Ik ga toch mijn best doen om te kijken of ik ook nog een beetje cowgirl trekjes heb. We gingen wet z’n 3en er naar toe, Maja in haar kortste rokje en haar hoogste hakken. Het was een geweldig feest, veel gedanst en gelachen. De lasso’s van Maja en mij vlogen je om je oren. Het leek naarmate de maan steeds hoger in de hemel kwam te staan, of ik niet meer zo onder de indruk was van cowgirl Maja. Het was hartstikke gezellig met hem en Leona. Maja had een beetje teveel op en had toch maar beter niet die hoge hakken aan kunnen doen. Dit was mijn kans, tenminste als ik hem kon vinden. Ik zocht hem overal. Ik vraag me nu nog af of ik dat had moeten doen. Achter de voorraadkast vond ik een heel grote voorraad aan verdriet. Genoeg voor een heel nieuw seizoen. Hoe had ik zo stom kunnen zijn. Leona was miss cowgirl geworden.

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:49

op zich wel goed, alleen spring je op een gegeven moment over. je hebt het over iemand die je niet uit je hoofd krijgt, dan ga je naar het lasso werpen, wat in mijn ogen vaag overkomt

probeer het wat uitgebreider te vertellen, ook al is het een kort verhaal, het moet wel duidelijk zijn.
en zinnen iets meer te combineren:

Elke keer als je dan een leuk gesprek begint met hem komt ze aanhollen en begint ze over wat zij wel niet allemaal heeft meegemaakt en hoe spannend en gevaarlijk dat wel niet was. Met alle toeters en bellen aanwezig

in:

Elke keer als je dan een leuk gesprek begint met hem komt ze aanhollen en begint ze over wat zij wel niet allemaal heeft meegemaakt en hoe spannend en gevaarlijk dat wel niet was, en alle toeters en bellen zijn dan aanwezig

voorbeeldje Tong uitsteken

de stijl van schrijven is iig wel leuki!

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 18:27

tnx daar heb ik wat aan !