[TEK]Beautjes tekening in drie stappen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

[TEK]Beautjes tekening in drie stappen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 17:05

Hoi allemaal!

Ik heb als cadeautje voor een vriendin haar pony getekend op A3 formaat. Hier zijn de originele foto en de tekening in drie fasen:

De foto:
Afbeelding

De opzet:
Afbeelding

En na heel wat dingen veranderen n.a.l.v. het topic over mijn opzet, ben ik begonnen met inkleuren:
Afbeelding

En dit is het eindresultaat!(De tekening lijkt een beetje mat door het scannen, vooral het oog):
Afbeelding

Nou vertel maar wat jullie ervan vinden en wat de volgende keer weer beter zou kunnen! Tong uitsteken

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:08

vind hem echt vet mooi en goed gelukt,

alleen vind ik z'n oog een beetje glazig kijken, misschien had je dat licht puntje wat meer naar voren kunnen zetten, zodat het lijkt dat hij echt kijkt.

maar voor de rest geen echt supper gelukt Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:10

Ik vind de manier hoe je het hoofd hebt ingekleurd op de tweede scan beter dan het eindresultaat. Het is inderdaad mat en wat eentonig, terwijl je op de tweede scan duidelijk wat verschil in kleur ziet. Meer schaduw, meer structuur. De verhoudingen vind ik super, alleen is het geheel wat flauwtjes qua kleur en probeer niet te veel met randen te werken, met name de oren.

Als je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel (en dat zou ik me best voor kunnen stellen Tong uitsteken) neem dan de kaak als voorbeeld. Op de tweede scan ziet hij er veel ronder uit dan op het eindresultaat...
Verder super hoor!

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 17:15

Ja ik snap helemaal wat je bedoelt XoNo. Ik denk dat de originele tekening ook zeker minder schaduw en structuur bevat dan bij de 2e stap.(dit vond ik nl. later zelf ook , maar kon het niet meer veranderen)De laatste keer is de tekening ingescand met een andere scanner en die maakte de tekening erg mat.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:33

Ik vind hem best wel mooi
En verder ook wat XoNo zegt; bij de 2e is het hoofd mooier ingekleurd. Maar hij is wel leuk hoor Haha!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:07

De 2de is het hoofd mooier (is dit al genoemd? Vingers aflikken )

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:08

Hij is stukken beter geworden *LOL* OK dan!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:14

Op de laatste zou ik idd nog wat meer de schaduw laten zien. Ook zou k nog ff goed naar t oog kijken. Een paard heeft ook nog oogleden, wimpers etc. Ik zie hier alleen een 'oog', losliggen zeg maar Lachen

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:17

Daar heeft Rebeltje gelijk in

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:35

ik vind hem heel erg mooi !! Haha! toppie OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:21

XoNo schreef:
Ik vind de manier hoe je het hoofd hebt ingekleurd op de tweede scan beter dan het eindresultaat. Het is inderdaad mat en wat eentonig, terwijl je op de tweede scan duidelijk wat verschil in kleur ziet. Meer schaduw, meer structuur. De verhoudingen vind ik super, alleen is het geheel wat flauwtjes qua kleur en probeer niet te veel met randen te werken, met name de oren.

Als je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel (en dat zou ik me best voor kunnen stellen Tong uitsteken) neem dan de kaak als voorbeeld. Op de tweede scan ziet hij er veel ronder uit dan op het eindresultaat...
Verder super hoor!

Ik vind de manier van inkleuren op de tweede foto ook mooier. Lachen En verder vind ik het oog nog steeds niet echt helemaal geweldig.

Maar voor de rest ziet hij er wel mooi uit. Lachen

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:09

ik vind de laatste juist het mooist!!:j

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:58

Ik vind dat je techniek op de 2e heel erg goed is, alleen op de 3e heb je het iets te ver uitgeveegd. Ik doe dat zelf ook altijd, maar zonder uitvegen was het gewoonweg mooier