[TEK] Angstig paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[TEK] Angstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 19:16

Ik was de standaardportretjes even beu, dus heb ik dit schetsje er even tussendoor gefrutselt. Hij is nog niet helemaal af zoals je kan zien, het moet allemaal nog iets dekkender. Het nadeel is dat het niet echt lekker papier is, maar ik doe mijn best om het niet zo door te laten schemeren.

Derwent Tinted Charcoal op rood A4-papier.
Afbeelding

Close-up van de neus (hier zie je dat de lagen al wat dekkender zijn):
Afbeelding

Commentaar en tips zijn altijd welkom Haha!

Colorado

Re: [TEK] Angstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:23

Ik vind dat schemerige eigenlijk wel leuk staan Lachen
Maar als jij het niet leuk vind moet je het natuurlijk veranderen, maar het staat helemaal niet slecht!
Alleen het oog vind ik er niet echt lekker uitzien, beetje dood. Dat is het enige dat ik kan vinden eigenlijk, erg mooi weer! Haha!

edit: en ik zit ook een beetje naar de ondertanden te kijken, lijkt een beetje diepteloos/vormloos..
Laatst bijgewerkt door Colorado op 12-09-07 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:23

Jemig bent! Wow!
Geef je ook tekenles?
Ik vind hem echt leuk, die van laatst vond ik ook trés hip! Ja
Mijn opa&oma en ouders en broertje vinden hem ook heuuul mooi Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 19:25

Tja, ik denk dat ik het sowieso nog iets donkerder ga maken, maar echt super dekkend krijg ik het nooit door de kwaliteit van het papier.
Oog is idd nog een beetje doods, maar dat is ook nog niet af. Moet nog wat licht e.d in verwerkt worden Lachen En de tanden zijn ook nog niet helemaal af Ja

Haha, bedankt Ann. Ik geef geen tekenles, maar ik ben wel door mijn manege gevraagd om het eens te proberen Haha!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:27

Wouwww wat een geweldig mooi ..... hoe je het ook noemt echt prachtig gedaan!!!!!! bewondering voo rje!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:41

Oh hij is super mooi.. Ik vind het doorscherende rood er juist mooi bij staan.. Het voegt iets aparts toe Lachen

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:05

Hij is al heel mooi. Het rode ertussen vindt ik ook wel wat hebben. Het voegt wat meer kleur toe aan de tekening. Het oog is idd wat levensloos, probeer er wat blauw/bruin/rood in te verwerken, nu is hij redelijk zwart. De ondertanden zijn ook al genoemd. Je bent al goed op weg!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 18:03

Bedankt allemaal Lachen Vandaag weer wat verder gegaan, vooral aan de neus. Het oog ga ik nog wat levendiger proberen te krijgen, moet ik even een beetje een kleurtje zoeken want het blijft houtskool Lachen Ondertanden ben ik nog steeds niet tevreden over, maar ik doe mijn best Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:05

Wow Bent!!
Echt super mooi OK dan!
Wat ben jij toch perfectionistisch Tong uitsteken

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 18:07

Ik kan heel erg perfectionistisch zijn. Vandaar dat ik de meeste van mijn tekeningen niet mooi vind. Soms kijk ik weer eens naar een tekening en móet ik er gewoon weer wat aan verbeteren, maar ik heb geleerd dat ik me maar van de tekening moet losscheuren en dat ie toch echt ooit af moet Vork

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:08

Hij is echt prachtig! Bloos!
Ik ga denk ik ook maar eens kijken naar de (houtskool)potloden

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:10

ik vind de witte vlakken waarmee je de schedelvorm aangeeft erg gaaf, echt goed Ja
maar wat ik als eerste dacht (had niet echt tijd om uitgebreid te reageren) de binnenkant van de lip mag van mij veel rozer en de tanden witter, maar ik weet niet wat anderen daarvan denken.
wat volgens mij wel al eerder was genoemd: het oog mag dieper, donkerder en het wit erom heen feller, tenminste als ik zo een paard voor me zie met deze uitdrukking zijn de ogen het meest indrukwekkend omdat dat wit zo fel naar voren komt..... ik weet niet hoe ik het beter uit moet leggen....

oh, en ik wil ook zeggen dat het niet volledig dekkend zijn eigenlijk niet zo storend is... op de laatste is het wel beter dan de eerste, maar niet storend

ga zo door Ja ik vind je houtskool potloodjes echt geweldig Ja

LiannetJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:12

hij is echt prachtig geworden Bent! Haha!
dat doe ik je niet na Tong uitsteken

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 18:16

Roze is er niet in houstkoolpotlood, het roze is het papier dat er doorheen schemert. Ik wil de echt fel witte stukken (zoals het oog en het schuim om de mond) als laatste gaan aanbrengen.
Overigens heb ik voor deze tekening alleen mijn witte en zwarte houtskoolpotlood gebruikt Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:19

Ik vind het jammer dat het oog idd niet de angst uitdrukt die je zelf ook graag zou willen zien maar het bleke kleurgebruik versus dat hele zwarte met die hint van het rode papier erdoor vind ik echt super. Zeker een van je beste en ik zou de tanden absoluut zo donker laten. Ik had de lichtere stukken wel wat meer doorgetrokken en subtieler over laten gaan, ipv hier wit, stukje niet en daarna weer wit en dat zonder echte overgang. Maar voor de rest absoluut je beste tot nu toe.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 18:22

Bedankt JoSav, als ik dat van jou hoor ben ik blij, ik ben altijd blij met jou commentaar Haha!
Het oog ga ik nog proberen wat angstiger te maken, en ik wil vooral de overgangen in het midden van het hoofd nog wat veranderen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:24

Als je het 'leven' in het oog nou echt niet meer wit genoeg krijgt: acrylverf Haha! Gewoon 'smokkelen' met wat witte verf dus en dat noem je dan gewoon "gemengde technieken" Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 18:41

Om heel eerlijk te zijn heb ik dat al gedaan bij het schuim en het oog Vork

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:18

Doe het dan ook nog even bij het lichtpuntje in zn oog (met een heeeeeeeeeeele lichte zweem van lichtblauw erin) Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 19:22

Goed idee Ja Beetje smokkelen kan geen kwaad Knipoog