Tellie schreef:Ik kan nergens het centrale topic vinden? Er was toch ergens een centraal topic?

Nouja. Als iemand weet waar deze is mag er hier natuurlijk een slotje op?

In ieder geval ik twijfel tussen 2 objectieven.
Sigma 4.0-5.6 70-300 Dl Macro Canon AF S
CANON EF 75-300 III F4-5,6 USM Met welk objectief kan ik het best inzoomen en met het beste resutaal?
Zijn mensen bekend met een van deze objectieven?
Faelivrin schreef:Ik met de sigma 4.0-5.6 70-300 Dl Macro Canon AF S.

Fijne lens, alleen vond ik het niet fijn dat ik het gebied tussen 20-70 mm niet had.
Daarom heb ik nu de Tamron 18-200 aangeschaft. Je 'mist' dan 100 mm (200 -> 300) maar is een stuk fijner werken.
Overigens is de Sigma ook een fijne lens hoor, had hem bij mijn vorige camera, de Canon350d.

Cheveyo schreef:hoe bevalt die Tamron 18-200 je Faelivrin?
Faelivrin schreef:Bevalt me su-per. Echt een ge-wel-dige lens.
Wil nóóit meer anders.
Werkt gewoon super, je hoeft geen/amper van lens te wisselen en sja.
Lens werkt gewoon prettig!

Cheveyo schreef:Dat wisselen idd, daar zou ik graag minder tijd aan kwijt willen zijn. Bij mij zal het om de Nikonversie gaan dan.
Faelivrin schreef:Bij mij ook, ik heb nu de D70s.

Super fijn hoor!
Tellie schreef:Opzich gebruik ik de ruimte tussen de 20-70 niet vaak.
Dus dan zou de Sigma 4.0-5.6 70-300 Dl Macro Canon AF S een goed alternatief zijn?
Renza schreef:Die Tamron zou ik niet doen, geloof dat als je meer zoom op 1 objectief hebt dat ten koste van de kwaliteit gaat. Dus imo kan je dan beter een 18-70 (of 18-55, denk dat je 1 van de 2 of iets wat er op lijkt al hebt als kitlens?) en een 70-300 mm doen

Als je een 18-200mm tot 200mm inzoomt, is dat ook minder ver dan bij mij 55-200mm objectief en imo best een groot verschil:

Met 18-200

En met 55-200
Het centrale topic staat btw hier:
viewtopic.php?f=68&t=474650&hilit=
Faelivrin schreef:Hmm, daar heb je een punt Renza.
Maar het gaat zéker niet ten koste van de kwaliteit.
En je kunt inderdaad een 18-70 oid nemen (wat je ook al hebt als kitlens)
Maar uit mijn ervaring blijkt dan dat je constant blijft wisselen van lens.
Renza schreef:Het gaat wel iets ten koste van de kwaliteit, misschien niet veel, maar hoe minder zoom je op een objectief hebt hoe beter de kwaliteit

En weer open.
Sorry voor het ongemak.