Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 35

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pipanda

Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 12:21

Welkom!

Hallo allemaal, de gelukkige van deze week heeft een foto opgestuurd dus we kunnen weer lekker aan de slag. Een topic blijft 2 weken staan, daarna loten we weer een nieuwe gelukkige uit!

Het heeft dus geen nut om ons zomaar foto's te PBen!

Dan nu verder met de orde van de dag. Het thema van deze week is bij-geloof (klavertje vier,zwarte katten, onder ladders doorlopen ,geluk brengende sokken, het kan allemaal jou bij-geloof zijn ,of die van een ander lol) En de gelukkige van deze week is gaberluck
de uitgekozen foto vind je hieronder.

Belangrijk! Lees het volgende goed door:
1. Je maakt maximaal twee bewerkingen. Eén daarvan heeft te maken met het thema van deze week, de andere mag compleet vrij worden gemaakt.
2. Verbeterde versies. Omdat het topic nu 2 weken blijft staan, is het toegestaan in de 2e week van beide bewerkingen 1 verbeterde versie in te sturen.
3. Maak er een échte bewerking van. Gooi er niet alleen een filtertje oid overheen. Dit topic is bedoeld om je uit te dagen, je grenzen te verleggen en eens naar anderen te kunnen kijken. Natuurlijk mag je best eens iets uitproberen wat je bij een ander hebt gezien, maar het is leuker om met iets origineels te komen. Plaats ook alleen een bewerking waar jezelf tevreden mee bent, heb je die niet, plaats het dan ook niet!

Let op! Het is een algemene boktregel dat foto's niet groter dan 800x800 pixels mogen zijn Tip zelfverkleinen tot 800 op de breedste zijde in je foto programma.
In bovenste balk aanklikken verkleinen ,vergroten/verkleinen en dan afbeeldings grote vervolgens de breedste zijde op 800 pixels (andere zijde veranderd automatisch mee)

Afbeelding

Dit paard heet Lucky
Grotere versie is er niet

Citaat:

De 'oude' (maar wel net zo belangrijke) regels:
- Geen foto's quoten, hierdoor wordt het topic onoverzichtelijk.
- Reacties als 'ik wil mijn paard wel opgeven' en 'oh, willen jullie dit ook voor mij doen!' zijn niet toegestaan, hiervoor is het algemene bewerkingsaanvraagtopic.
- Vermijdt off-topic reacties als 'waar halen jullie dit programma vandaan' deze zijn erg onnodig, bovendien is er ook een algemeen topic voor al je vragen over fotobewerkingen en programma's.
- Goed kijken voor je iets vraagt, het komt regelmatig voor dat een antwoord nog op dezelfde pagina staat.
- De nieuwe foto wordt uitgeloot door Boemba en mij. Wij schrijven alle bewerkers die meedoen op en loten dan een nieuw iemand uit, deze mag een foto uitkiezen.
- De nieuwe foto komt altijd op zaterdag, dus aub geen vragen als 'wanneer komt de nieuwe foto?' of 'de nieuwe foto komt morgen hea?'

En ik geef de melding nog een keer: ik merk dat er meer mensen zijn die om reacties vragen dan mensen die reacties geven. Het zou leuk zijn dat als je hier je bewerking plaatst, je ook eens een kijkje neemt naar anderen en wat tips geeft. Op deze manier krijgt iedereen wat feedback over zijn bewerking en blijft het ook leuk voor iedereen. Geef ook echt aan wat je wel/niet mooi vind aan een bewerking en zet er niet alleen 'mooi' of 'leuk gedaan' neer Lachen
Vorige week hebben sommige mensen zelfs hele pagina's beoordeeld, echt petje af, want dat is behoorlijk veel werk OK dan!

Dus wees creatief, kom met leuke nieuwe dingen en maak er wat moois van Lachen

Citaat:

Het archief:
Ronde 1 viewtopic.php?f=68&t=526148 met een foto van Wineds
Ronde 2 viewtopic.php?f=68&t=530011 met een foto van Lipydo
Ronde 3 viewtopic.php?f=68&t=533646 met een foto van cp112
Ronde 4 viewtopic.php?f=68&t=537943&st=0&sk=t&sd=a met een foto van Eros
Ronde 5 viewtopic.php?f=68&t=541332&start=0 met een foto van Nynkk
Ronde 6 viewtopic.php?f=68&t=545225 met een foto van dierenlover
Ronde 7 viewtopic.php?f=68&t=549229 met een foto van Kkkaren
Ronde 8 viewtopic.php?f=68&t=553093 met een foto van lotte_es
Ronde 9 viewtopic.php?f=68&t=556783 met een foto van elanor (Lente)
Ronde 10 viewtopic.php?f=68&t=560731 met een foto van pipanda (Mystiek)
Ronde 11 viewtopic.php?f=68&t=564604 met een foto van Fairie (Style)
Ronde 12 viewtopic.php?f=68&t=570499 met een foto van Austria (Fun)
Ronde 13 viewtopic.php?f=68&t=573569 met een foto van Edda (Kleur)
Ronde 14 viewtopic.php?f=68&t=577364&start=0 met een foto van Sander_ (Lef)
Ronde 15 viewtopic.php?f=68&t=581756 met een foto van Whild (Famous)
Ronde 16 viewtopic.php?f=68&t=585083 met een foto van orri (Contrast)
Ronde 17 viewtopic.php?f=68&t=588861 met een foto van Kasmir (Emotie)

Ronde 18 viewtopic.php?f=68&t=593097&hilit= met een foto van Wineds (geschiedenis)
Ronde 19 met een foto van Boemba (rodeo)
Ronde 20 viewtopic.php?f=68&t=600919&hilit=&start=0 met een foto van PaOlien (dromen)
Ronde 21 viewtopic.php?f=68&t=604714&hilit=&start=0 met een foto van lipydo (sport en spel)
Ronde 22 viewtopic.php?f=68&t=608117&hilit= met een foto van swichx (vrije tijd)
Ronde 23 viewtopic.php?f=68&t=611981&hilit= met een foto van borisjuuh (werk)
Ronde 24 viewtopic.php?f=68&t=615913&hilit= met een foto van Melletjuhh (zomer)
Ronde 25 viewtopic.php?f=68&t=619461&hilit= met een foto van Shalimar (angst)
Ronde 26 viewtopic.php?f=68&t=623212&start=0 met een foto van pasamba (geloof)
Ronde 27 viewtopic.php?f=68&t=626588&hilit=&start=0 met een foto van sindbad (hoop)
Ronde 28 viewtopic.php?f=68&t=629860&hilit= met een foto van DebbjJ (liefde)
Ronde 29 viewtopic.php?f=68&t=633156&hilit= met een foto van Appelflapje (natuur)
Ronde 30 viewtopic.php?f=68&t=636766&hilit= met een foto van superhaffies (gezondheid/ziekte)
Ronde 31 viewtopic.php?f=68&t=640562&hilit=&start=0 met een foto van nonie (familie)
Ronde 32 viewtopic.php?f=68&t=644521&hilit=&start=0 met een foto van meliaforever (afscheid)
Ronde 33 viewtopic.php?f=68&t=648284&hilit= met een foto van stravero (vriendschap)
Ronde 34 viewtopic.php?f=68&t=651574&hilit= met een foto van Jaduuh (wat gaan we doen vandaag?)

pipanda

Re: Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 12:23

Hoi allemaal; Let op de 2e nieuwe regel speciaal voor mensen die verslaaft zijn aan bewerken, en er beter in willen worden Knipoog

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:29

Leuke foto! Ik ga eens wat proberen.. Tong uitsteken
Ik heb een plannetje Tong uitsteken

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:48

Hij is niet super maar anders werd die teveel Knipoog Graag Opbouwend kritiek waar ik iets mee kan Lachen

Afbeelding

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:06

Afbeelding

Mijn bewerking! Tong uitsteken
Veel mensen geloven in een leven na de dood..
Sommige vinden dat dus bij-geloof Knipoog

Het grijse paard is een beetje de "geest" het leven na de dood van het paardje Tong uitsteken
Zo ongeveer Bloos

Commentaar

MeliaForever: Ik vind hem wel mooi, knippen kon beter, ook bij het beertje. Voorderest beetje.. leeg Tong uitsteken Ik weet ook niet waarom Haha!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:12

Borisjuuh@ .. Dat beertje heb ik van internet afgehaald en dat moest je dan kopieren en plakken (beetje vaag uitgelegd Clown)

Wel mooi die van jou! Lachen Leuk idee ook Knipoog ik geloof niet in na de dood Scheve mond

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:40

de mijne :
Afbeelding

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:22

Hij is heel anders geworden Die kat is mijn eigen kat ik wilde eigenlijk iets van geluk omdat ze half wit is en pech omdat ze half zwart is maarja lukte niet helemaal
Commentaar @Borisjuhh Mooie letters Knipoog
@Lovemonami Heel mooi maar vind hem niet zo heel mooi uitgeknipt
Afbeelding

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:34

Hier is die van mij;

Afbeelding

gabberluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:59

heel leuk pasamba !
leuk bedacht Tong uitsteken

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:13

meliaforever : ga met borisjuhh mee maar het heeft ook wel wat
lovemonamie : leuk gedaan, alleen jammer dat lucky een beetje weg valt
Lmuntje : vind hem wel leuk, maar een beetje leeg Tong uitsteken
Pasamba : leuk gedaan, goed uitgewerkt

borisjuhh die van jou zie ik niet ?

nu de mijne Tong uitsteken is ook een beetje leeg.. zelfde probleem als mayo ( meliaforever) dat het te druk werd anders Tong uitsteken
thema bewerking, vrije komt later Lachen
Afbeelding
edit: er mist een kader!!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:45

Afbeelding

Lachen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:03

Mijn commentaar: Knipoog

MeliaForever: Leuk idee, netjes uitgevoerd. Ik zie alleen nog een heel klein randje om de oortjes, dat had je beter kunnen vervagen. Ook zie je dat de rechthoek om Lucky lichter is dan de rest van de achtergrond. Knipoog Slordigheidje.. Knipoog
Cijfer: 8

Borisjuuh: Leuk idee, netjes gedaan. Ook hier een minpuntje.. De "levende" Lucky staat niet helemaal op de bewerking, maar valt weg langs het randje. Verder is hij ook niet zo spectaculair, vind ik persoonlijk.
Cijfer: 7

lovemonami: Deze vind ik wat minder. Ik vind de achtergrond niet echt bij de bewerking passen. Het paardje is niet echt netjes geknipt en het hoefijzer zit er niet mooi "in". De tekst klopt niet.. Scheve mond Het moet zijn: I Hope you are Lucky OF I Hope you have Luck. Scheve mond
Cijfer:6

LMuntje: Nee, deze vind ik ook niet zo.. De tekst is een beetje vaag, net als de poes. Ik vind het filter over Lucky ook niet zo geweldig, maar dat is natuurlijk wel een kwestie van smaak. Knipoog
Cijfer: 6

Pasamba:
Leuk idee! Mooi gedaan ook. Alleen vind ik hem een beetje rommelig lijken aan de zijkanten van de spiegel. En is het niet scherVen? .. Schijnheilig
Cijfer: 8,5

Annn: Leuke bewerking. Ik vind het filter over Lucky erg mooi. Ja De tekst heeft ook mooie kleurtjes.. Alleen vind ik persoonlijk niet zo mooi dat het klavertje vier getekend is.. En dat je onder aan de lucht (op de foto) nog het landschap ziet..
Cijfer:8

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:39

okeey een moeileijke 1 mm ben leeg

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:50

je mag hem toch nog verbeteren of niet? Want zie nu op een andere computer dat die heel anders is dan op me eigen computer Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:59

Afbeelding
beetje blokkerig

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:59

Volgende week mag je hem verbeteren Lachen
Leuke foto en leuk thema, ik ga binnenkort aan de slag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:07

nu mijn vrije nog

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:29

Leuke foto en leuk thema! Ja
Voorlopig zit bewerken voor mij er niet in.. Nu dat virus erop zit gaat 't niet echt goed met m'n computer, sterker nog het is nu de vraag of we hem nog kunnen redden door virusscans etc. Hoop het zó dat hij niet naar de computerwinkel ofzo moet of helemaal gereset moet worden, dan ben ik echt alles kwijt.. (Goh wat kunnen computers toch een groot deel uitmaken van je leven Tong uitsteken)
Ik had beloofd nu wel commentaar te geven als ik tijd had, dus doe ik dat meteen maar ookal bewerk i (waarschijnlijk) deze rond niet.

Meliaforever: Leuk idee! Ik vind het een leuke bewerking alleen vind ik het paard niet zo heel mooi uitgeknipt, de oren en het lichaam zijn nogal punterig en de ogen zijn nu platter dan op de foto volgens mij Knipoog En misschien had je de randjes van het beertje wazig kunnen maken om het wat zachter over te laten komen? Verder leuke bewerking!

Borisjuuh: Mooi! Leuk idee en zeker goed gelukt! Alleen vind ik het jammer dat het linkeroog (voor ons rechts) wat weg valt. En ik denk dat er in de 'geest' wat meer contrast had gemogen, denk dat die er dan iets meer uit kwam Knipoog Leuk lettertype trouwens.

lovemonami: Super! Mooi geheel, dat oranje randje maakt het net iets 'opvallender' Lachen. Ik denk alleen dat het paard iets ronder mocht worden uitgeknipt en iets lichter had gemogen, nu valt hij een beetje weg met de achtergrond Knipoog

LMuntje: Goede themabewerking! Leuk gedaan met dat rood en het letterype + tekst past goed bij 't geheel vind ik! Alleen valt de kat een beetje weg vind ik. Ik weet niet wat het is maar ik krijg het idee dat die kat er niet bij hoort. Knipoog

Pasamba: Super idee! Pling Past goed bij het thema dat zeker! Alleen vind ik de zijkanten van de spiegel (?) een beetje slordig. Knipoog Verder echt een leuk idee!

Annn: Leuke bewerking! Leuk lettertype + kleurtjes ervan, past goed bij het geheel! Lachen Het klavertje vier zelf vind ik niet mooi, het is zo 'getekend'. En jammer van het kleine stukje landschap onderin. Een kader had het idd afgemaakt, maar zo is het ook een mooie! Knipoog

Apelflapje: Echt super! Heel leuk idee en het paard komt er mooi uit Lachen! Alleen de paperclip vind ik niet echt passen op een of andere manier, maar dat ligt denk ik aan mij haha.

sweetrebecca: Knap gedaan! Zeker met paint! Bewerken kan ik wel, maar met paint echt niet! Petje af! Ja

Edit; hahaha bij elk commentaar komt er wel het woord 'alleen' in voor. Verder is het niet echt heel 'nuttig' commentaar of wel? (tja eerste keer he Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:32

@ shanna_ thanks!!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:33

Ja ik zie het nu pas dat ik dat ben vergeten zou er volgende week wat aan doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:38

haha heb imk ook wleens

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:38

Hier mijn thema bewerking....uitleg over de gekozen achtergrond staat onder de bewerking...Haha! Hij is wat simpel, toegegeven maar ik wilde niet overdrijven....Tong uitsteken

Afbeelding

Citaat:
De maretak
Bij de Kelten en Germanen was de maretak een heilige plant, die in hun magische vruchtbaarheidsrituelen een belangrijke rol speelde. Bij de midwinterceremonie sneed een in wit geklede druïde met een gouden sikkel de maretak uit de heilige eik. Daarna slachtte hij de offerdieren en dompelde de maretak in water dat dan als bescherming tegen ziekten en onheil werd gebruikt. De offergaven waren bestemd voor de geesten van de vruchtbaarheid, zoals de godin Freya. Zo kwam het dat de maretak later aan de balken van stallen werd gehangen; het diende om de mare (wat heks, spook of nachtmerrie betekent) weg te jagen en zo het vee vruchtbaar te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:40

heey die is vett

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:38

nou van t weekend komt het er waarschijnlijk niet meer van, om te bewerken heb ik mooi even de tijd om te bedenken wat ik ga maken, want ik heb nog geen flauw idee..