[verh] (titelloos)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_amber

[verh] (titelloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 14:10

Citaat:

‘Hoi mam, ik ben thuis!’ Roep ik de huiskamer in terwijl ik meteen doorloop naar de keuken. ‘Hey meisje, hoe was school?’ Vraagt mijn moeder. ‘Goed hoor!’ Roep ik weer, terwijl ik wat cola in een glas gooi. Met het glas cola en een mars in mijn hand loop ik de trap op regelrecht naar mijn kamertje. Ik zet het voedsel op mijn nachtkastje terwijl ik mijn rode eastpack van mijn schouders op de grond laat glijden. Ik zet de radio aan en laat me op mijn bed vallen. Genietend van mijn mars luister ik naar de muziek die uit mijn radio komt. Mmm heerlijk eindelijk zomervakantie.

Blijkbaar ben ik in slaap gevallen, want ik word wakker gebeld door mijn mobieltje. Ik kijk op het schermpje wie het is. Ik pak mijn mobieltje op;’Haai Laura!’ zeg ik door mijn mobieltje. ‘Hey Sascha, zin om morgen naar het strand te gaan?’ Vraagt mijn vriendin. ‘Tuurlijk, morgen half 11 bij het bloemenwinkeltje?’ Vraag ik. ‘Ja, is goed, zie je dan’ ‘Doei doei’ zeg ik en druk mijn mobieltje uit. Genietend loop ik de trap af naar beneden. ‘Wat eten we mam?’ Vraag ik terwijl ik de keuken inloop. ‘Ovenschotel’ Antwoord mijn moeder die net de oven aan het instellen is. ‘Mmm lekker mam’ zeg ik terwijl ik door de openslaande deuren de tuin inloop. Ik loop naar een ligstoel en laat de zon mijn lichaam opwarmen. ‘Heerlijk die zon’ fluister ik. Jammer dat het in Nederland vaak zo koud is. Was het hier maar wat warmer.

‘Sascha, Mitchel eten!’ roept mijn moeder terwijl ze met haar ovenschotel naar buiten komt lopen. Ze zet de schotel op de houten tuin tafel. Ik loop naar de tafel en ga tegenover Mitchel zitten. Mitchel is mijn jongere broertje van 9. Mijn moeder loopt weer naar binnen en komt even later weer naar buiten gelopen met een kan water en glazen, ze schept voor iedereen het eten op. ‘Echt heerlijk mam’ zeg ik terwijl ik mijn deel naar binnen werk. ‘Mooi’ zegt mijn moeder glimlachend. Even later vraag ik;’Is het goed als ik morgen met Laura naar het strand ga?’ Mijn moeder knikt.

De volgende middag lig ik samen met Laura op het strand. We komen net uit de zee en de zon laat de overgebleven zeedruppeltjes op mijn huid verdampen. ‘Heerlijk hè die zon?’ Vraag ik aan Laura. Laura knikt terwijl ze nog een laag zonnebrand over haar huid smeert. ‘Was het het hele jaar maar door ze lekker warm.’ Ga ik verder. ‘O, wat zou dat heerlijk zijn’ Zegt Laura. ‘Ja, het hele jaar door naar het strand, buiten eten, bruin worden en in een kort rokje kunnen rondlopen.’ Zeg ik en droom al weg bij die gedachte.

‘Was het lekker op het strand?’ Vraagt mijn moeder terwijl ik binnen kom lopen. ‘Ja heerlijk. Was het maar altijd zulk lekker weer in Nederland. Mijn moeder glimlacht. ‘Haai pap’ roep ik richting de kamer. ‘Hey meisje van me’ zegt mijn vader en staat op. Hij was 2 weken op zaken reis in Australië. Ik omhels mijn vader en geef hem een kus op zijn gestoppelde wang. ‘Hoe was het in Australië?’ Vraag ik aan mijn vader. ‘O Sascha, je had erbij moeten zijn het is echt een ontzettend mooi land.’ Zegt mijn vader die helemaal begint te glunderen bij het terug denken aan Australië.

Nog nagenietend van de dag stap ik onder de douche en zing hard met de radio mee. O wat hou ik toch van de zomervakantie! Met een grote glimlach op mijn gezicht loop ik naar beneden om nog eventjes een ijsje uit de vriezer halen. Als ik naar de keuken loop zie ik een folder op de tafel liggen. Nieuwsgierig loop ik naar de tafel. Op de voorkant van het foldertje staan wat huizen met de prijzen eronder. Verder niet geïnteresseerd haal ik mijn schouders op en haal een ijsje uit de vriezer en loop weer naar mijn kamer. Likkend aan mijn ijsje druk ik mijn computer aan. Bijna niemand online, iedereen zal wel buiten zitten met dit weer. 10 minuutjes later gaat mijn mobieltje af. Het is Kim, Kim was vorig jaar helemaal van Bergen naar Limburg verhuisd. Verrast neem ik op,’Hey Kim dat is lang geleden’ zeg ik enthousiast. ‘Hoi Sas, lekker hè eindelijk vakantie?’ Vraagt Kim. ‘Heerlijk, maar waarom belde je eigenlijk?’ Vraag ik aan Kim. ‘Is het goed als ik deze week bij jullie langskom?’ Vraagt Kim. ‘Ja natuurlijk had je al een datum gepland?’ Vraag ik. ‘Overmorgen?’ Vraagt Kim. ‘Ja dat is goed, als het niet van me ouders mag bel ik je nog wel en anders zie ik je overmorgen oké?’ Vraag ik. ‘Ja zie je dan doei Sascha’ zegt Kim. ‘Doei Kim’ zeg ik en verbreek de verbinding. ‘Mam is het goed als Kim overmorgen komt?’ Vraag ik. ‘Ja natuurlijk, gezellig dat ze weer eens langskomt’ zegt mijn moeder.

De volgende dag breng ik door met 2 flessen cola veel ijsjes tijdschriften en zonnebrand. Genietend van de zon dompel ik langzaam in slaap. ‘AAAAH!’ Schreeuw ik. Ik was in slaap gevallen en krijg nu een emmer water over me heen gegooid. ‘MITCHEL!’ Schreeuw ik en kijk om me heen. Zijn emmer ligt nog naast me maar Mitchel is nergens meer te vinden. Zoekend kijk ik de tuin rond tot ik zachtjes gelach achter de schutting hoor. Dat zal Mitchel zijn. ‘BETRAPT!’ Gil ik en probeer mijn broertje te vangen. Gillend rent hij weg en ik ren achter hem aan. Hij rent recht op de vijver af. Ziet hij niet dat daar de vijver is? Plotseling maakt hij een scherpe wending en duwt me tegen me rug. Ik probeer mijn evenwicht nog te houden maar het is te laat, met een grote plons val ik in de vijver. ‘GATVER!’ schreeuw ik als ik boven kom. Mitchel rolt naast de vijver over de grond van het lachen. ‘Sukkel’ sis ik en pak zijn been. Met een grote ruk aan zijn been valt ook Mitchel in de vijver. ‘Lekker voor je’ zeg ik terwijl ik uit de vijver klim. Mijn broertje kijkt me boos na terwijl ik triomfantelijk naar hem lach. ‘Je eigen schuld’ zeg ik en loop terug naar mijn stoel die al weer opgedroogd is.

De volgende dag, eindelijk is Kim er;‘Hooi Kim’ zeg ik en omhels mijn beste vriendin. ‘Hoi Sas, lang niet gezien hè?’ Ik schud mijn hoofd. Inderdaad ik had Kim al zeker 4 maanden niet. ‘IJsje?’ Vraag ik. Kim knikt ‘Het was echt hartstikke heet in de trein’ zegt Kim en veegt het zweet van haar voorhoofd af. Ik glimlach terwijl ik haar het ijsje aangeef. ‘Hoelang mocht je van je ouders hier blijven?’ Vraag ik. ‘Drie dagen’ antwoord Kim en likt aan haar ijsje.

Het is een paar uurtjes later en we kletsen wat aan tafel;‘Ga je verhuizen?’ Vraagt Kim. ‘Mmm, nee hoezo?’ Vraag ik verbaasd. ‘Daarom’ zegt Kim en wijst naar het huizen foldertje wat ik twee dagen geleden ook zag. Nieuwsgierig pakt Kim het foldertje op. ‘In welke provincie ligt Perth?’ Vraagt kim. ‘Ik weet het niet. Hoezo?’ Vraag ik. ‘Deze huizen zitten in Perth’ Antwoord Kim wijzend naar de naam Perth onder aan de bladzijde. ‘O’ antwoord ik niet erg geïnteresseerd in het foldertje. Kim is blijkbaar nog wel nieuwsgierig want ze bladert het foldertje door. ‘Is het normaal dat Nederlandse folders alleen maar in het engels geschreven worden?’ Vraagt Kim. ‘Is ie engels dan?’ Vraag ik. Kim knikt en laat de binnenkant van het foldertje zien. Alle beschrijvingen van de huizen staan er in het engels geschreven. Ik haal mijn schouders op, ‘misschien voor de buitenlanders’ Zeg ik. ‘Zullen we Perth op de computer opzoeken?’ Vraagt Kim. Ik snap niet waarom zij nou zo graag wil weten waar Perth ligt, mijn vader heeft het foldertje waarschijnlijk gewoon een keertje meegenomen of zo,’Als jij dat wilt’ zeg ik maar en loop samen met Kim de trap op naar mijn kamertje. Ik druk de computer aan en wacht tot hij opgestart is terwijl Kim nog verder in het foldertje bladert. Ik klik mijn atlas programmaatje aan en wacht tot hij geladen is, dan typ ik bij zoeken Perth in. Er komt een zandlopertje in het beeld en ik tik met mijn vingers ongeduldig op de muis. Dan verschijnt er op het beeld: De plaats die u zoekt is niet in Nederland gevonden. Stom programma, ik klik op zoeken over de hele wereld en de zandloper verschijnt weer. Hij is dit keer lang bezig . Het scherm wordt weer blauw en hij heeft het plaatsje gevonden. ‘Australië?!’ Zeg ik verbaasd. Ik lees de info die er bij staat. ‘Het plaatsje ligt in Australië’ Zeg ik nog steeds verbaasd tegen Kim. Kim kijkt me geschrokken aan. ‘Zo ging het ook bij mij, ik vond een huizen foldertje en twee weken later zat ik in Limburg.’ Zegt ze. Ik kan het nog goed herinneren dat ze weg ging. Snel probeer ik wat te verzinnen,’Mijn vader zal hem vast meegenomen hebben om mijn moeder te laten zien hoe de huizen daar zijn’ Zeg ik, dat moet wel. ‘Ik hoop het’ antwoord Kim nog naar de folder starend.

Het is 4 dagen later Kim is weer naar huis, de folder ligt nog steeds op mijn kamer. Ik besluit het voor de zekerheid maar aan mijn moeder te vragen. Met het foldertje loop ik de trap af naar de tuin waar mijn moeder in een stoel ligt. ‘Mam?’ ‘Ja meisje’ Antwoord ze. ‘Mag ik je wat vragen?’ Vraag ik, ‘natuurlijk’ antwoord mijn moeder. ‘Gaan we verhuizen naar Perth?’ Vraag ik terwijl ik het foldertje voor haar neus houd. Mijn moeder kijkt me geschrokken aan. ‘Ik zocht nog naar het juiste moment om het je te vertellen.’

nou ik vind het begin niet zo leuk... sorry dat ik weer geen titel heb maar ja ik hoop dat jullie het wat vinden

sonnyke

Re: [verh] (titelloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:20

leuk verhaal, ik wacht op het vervolg!

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 14:29

dank je

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:04

weer een leuk begin:Dschrijf masar snel verder.

_Laris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:16

Onwijs leuk verhaal, hopelijk schrijf je snel verder

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 18:35

dank jullie wel

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:17

Leuk verhaal, ben benieuwd naar het vervolg.

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:18

dank je

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:49

leuk verhaal vraag me af hoe het verder gaat !ga zo door

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:53

dank je (zowat het enige wat ik nog zeg )

bliksempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:55

Ik vind het een leuk verhaal wanneer komt er een stukje:D

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:59

ik ga nu weer verder ik hoop dat het colgende deel er vanavond op stata

bliksempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:37

ik hoop t ook!

_Laris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:31

Het is alweer morgen Amber
Naja.. we merken het wel

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 16:47

ik denk dat ik niet meer verder moet schrijven terwijl ik ook msn

bliksempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:23

komt er al een stukje!:D

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:12

Joepie, weeral een verhaaltje !!
Ik hou erg van je schrijfstijl

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:02

heej,

Alweer een verhaal van jou!! :D weer erg mooi hoor! je moet zeker verder schrijven!!

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:33

Leuk verhaal,

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 21:11

heej allemaal allemaal bedankt voor jullie reacties k was een tijdje niet meer geweest maar dt komt omdat k een nieuw email adres heb en dan zie k heb niet als er nieuwe berichten zijn maarja ik ga nu meteen weer verder aan mijn verhaal hoop dta het er vanavond weer op komt maar er is zegmaar een pronbleempje als sascha dus in australie is moet ik die mensen dan engels laten praten? dat is op zich wel logischer maar mijn engels in niet geweldig reageer alsjeblieft snel want anders kom ik niet veel verder

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 21:19

laat maar, ik ga ze gewoon allemaal zo min mogelijk laten praten

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:23

nee gewoon nederlands laten praten hoor !!

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 21:39

fijn dan hoef ik niet alle engelse woordenboeken uit de kast te trekken om het een beetje normaal te laten klinken het stukje is bijna klaar alleen nog op foutjes etc.. controleren

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:41

ok !
het is heel normaal als het gewoon in het nederlands is .. ben benieuwd naar het volgende stuk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:59

Ik vind het een supergaaf verhaal! je hebt een leuke schrijfstijl, ik ga dit echt volgen wanneer komt je volgende stuk?