[FOTO] Het land van de kerstman.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

[FOTO] Het land van de kerstman.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 18:25

Afgelopen week heb ik de kans gehad om naar het land van de kerstman te gaan achter de poolcirkel. Het was onwijs mooi en ik heb natuurlijk een paar foto's gemaakt. Ik krijg graag feedback want daar kan ik van leren, wel graag opbouwend houden.

Afbeelding
1. De rendieren in santa's village.

Afbeelding
2. Noorwegen de artic ocean (waar we in hebben gezwommen) :brr:

Afbeelding
3. Boven op de berg weer in fins lapland.

Afbeelding
4. Dezelfde plaats, rond 12 uur in de middag.

Afbeelding
5. Ik weet dat dit niet de beste foto is. Hij is met mijn mobiel gemaakt maar ik ben er zo blij mee dat ik het noorderlicht heb gezien.

Hopelijk hebben jullie goede feedback voor mij, want ik ben nu nog 2 weken in Finland dus dan kan ik het gelijk toepassen.

ilsexxx

Re: [FOTO] Het land van de kerstman.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:56

Wauw hele gave foto's!! Lijkt me een hele mooie ervaring om daar vakantie te vieren.

Wat betreft fototechnisch: de foto van de rendier(en) vind ik zelf iets rommelig, had denk ik of een closeup gemaakt of die rendier er in het verlengde op gezet zodat de achtergrond ook niet zo opvalt en het dier zelf in de spotlight staat. Zelf ben ik fan van closeups OF een dier/object er helemaal op zetten, nu mist er een stuk van de slee en de benen van de rendier, vind ik zelf jammer! (ondanks dat wel heel mooi sfeerplaatje) Volgens mij ligt het scherpstelpunt ook op de kont/flank in plaats van op het hoofd.

De artic ocean is gaaf! Wat mij betreft had er iets minder huis op gemogen en wat meer het meer zelf. Met die steiger had je leuk kunnen gebruiken om een mooi sfeerplaatje er van te maken (bijv meer van onderaf oid)

Skilift misschien iets schuiner nog genomen zodat de zon er meer doorheen breekt? Wel erg mooie sfeer heb je vastgelegd!

En de laatste foto, prachtig dat je het noorderlicht hebt gezien!! Is ook nog altijd een droom van mij, zou vast wel heel bijzonder zijn geweest!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:33

Wauw wat mooi daar!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:36

Ik geloof dat die skilift al een hele poos niet gebruikt is, nietwaar? :') Wel hele mooie plaatjes zeg, nummer 3 is favoriet! :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:06

Ik vind juist foto 1 het meest aansprekend. Mooie grijstinten en dan de warme kleuren van het tuig en de lichtjes erbij. Heel sfeervol.

Qua licht etc vind ik de skilift ook mooi. De compositie vind ik niet zo spannend, op je andere foto's (behalve rendier) vind ik die ook een beetje 'saai'.

Maar verder erg toffe omgeving zeg, daar zou ik graag eens heen gaan!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:42

Wat leuk om te lezen dat jullie toch andere favorieten hebben.

@ir111: wat had ik kunnen veranderen om het minder saai te maken? Want persoonlijk dacht ik dat ze al minder saai waren dan mijn vorige foto's.

@ilsexx: bedankt voor je tips, ik fa ze later nog een keer goed doorlezen. Van het rendier heb je goede punten daar ga ik de volgende keer zeker op letten.

Onwijs bedankt voor de tips, hier gs ik mee aan de slag.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:10

Ja, gaaf!!! Ik baal dat ik al weer terug ben...

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 16:38

Het is inderdaad onwijs mooi daar, heb ook niet zoveel zin om terug te gaan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:32

Fototechnisch heb ik niets voor je, sfeertechnisch is het vooral prachtig. Heel mooi vastgelegd. :j

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:56

geerte schreef:
@ir111: wat had ik kunnen veranderen om het minder saai te maken? Want persoonlijk dacht ik dat ze al minder saai waren dan mijn vorige foto's.

Geen idee hoe je andere foto's zijn dus ik reageer alleen op wat ik hier zie. :D Ik heb geen verstand van de technische kant van een foto maken. Ik doel bij 'saai' op de uitsnede.

Ik zou de horizon van de foto met de gebouwen een stuk verlagen, dus het stuk sneeuw op de voorgrond weg laten. Geeft een mooier beeld naar mijn smaak, de sneeuw is ook niet speciaal mooi dus ik vind het weinig toevoegen.

De foto van het meer, zou ik minder van het huis laten zien. Ik vind zelf de ladders niet mooi die je ziet, die verpesten het pittoreske een beetje. Aan de andere kant, zo heb je wel verschillende lijnen uit 1 hoek die in het meer samenkomen. Snap je wat ik bedoel?

De skilift, zo bijvoorbeeld. Hoef je helemaal niet mooi te vinden maar zo vind ik de foto wat spannender.

Afbeelding

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 17:57

Bedankt voor je duidelijke uitleg, ik snap het nu meer.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:26

Graag gedaan, succes met fotograferen. Trek je er ook niet te veel van aan, wat mooi is is zo persoonlijk! Vooral plezier maken en houden. :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 19:03

Ik vind het altijd fijn om te weten wat mensen er van vinden en hoe andere denken wat mooier is. Daardoor krijg ik weer nieuwe inzichten en kan ik weer van leren.