[FOTO] Draagdoeken op Urbexlocatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

[FOTO] Draagdoeken op Urbexlocatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 21:40

Samen met bokkers Ariebombarie en Rinske ben ik naar een geweldige Urbex locatie geweest...
Arianne stond model met de draagdoeken die door Rinske handgemaakt zijn onder het merk Rocking Horse wovens...

Het was een geweldige eerste ervaring met Urbex..

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

11)
Afbeelding

12) Ik was dus niet alleen.. Rinske heeft ook wat foto's gemaakt...
Afbeelding

P.s
Vraag me a.u.b. niet om de locatie... Deze ga ik toch niet vrijgeven..
Wie een beetje bekend is in de Urbex wereld (niet dat ik dat ben, maar dit is mij verteld ;) ) die weet dat adressen niet zomaar vrij worden gegeven..

Vjestagirl

Re: [FOTO] Draagdoeken op Urbexlocatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:46

Ik ben all for urbexen, maar k vind het contrast tussen de liefelijkheid van de baby, de glamourjurk/hakken/kapsel van de moeder en de locatie die niet heel erg bijzonder lijkt te zijn een beetje een mismatch...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:52

Ik vind het hele mooie foto's Femke! Goed scherp en heldere kleuren.
Locatie vond ik geweldig, prachtige decay, daar houd ik van :) . Was ook echt fantastisch om er rond te lopen!

Smaken verschillen natuurlijk, ik houd wel van de combi van het chique met urbex :) .

Vooral nummer 5 en 6 vind ik zoooo mooi!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:15

Vjestagirl schreef:
Ik ben all for urbexen, maar k vind het contrast tussen de liefelijkheid van de baby, de glamourjurk/hakken/kapsel van de moeder en de locatie die niet heel erg bijzonder lijkt te zijn een beetje een mismatch...

Die mening deel ik ook. Ik heb ze zojuist nog eens bekeken, maar nee ik kan de foto's imo niet geslaagd vinden door die mismatch.

Het was de bedoeling om de draagdoeken te promoten of...?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:18

magda_90 schreef:
Vjestagirl schreef:

Die mening deel ik ook. Ik heb ze zojuist nog eens bekeken, maar nee ik kan de foto's imo niet geslaagd vinden door die mismatch.

Dat was inderdaad de bedoeling...
Ik ben zelf wel tevreden met de foto's...
Misschien een mismatch als je echt een bepaald beeld bij Urbex in je hoofd hebt...
En daar verschillen de smaken misschien ook gewoon in..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:24

Nouwja imo gaan draagdoeken promoten in een urbex omgeving niet samen, tenzij je versleten en afgetrapte draagdoeken wilt gaan promoten. :o Als ik aan draagdoeken denk, denk ik aan blije moeders in een fleurige en zonnige omgeving, niet aan een versleten omgeving.

Maar goed, zolang jij/jullie maar tevreden zijn. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:25

Fem schreef:
magda_90 schreef:

Dat was inderdaad de bedoeling...
Ik ben zelf wel tevreden met de foto's...
Misschien een mismatch als je echt een bepaald beeld bij Urbex in je hoofd hebt...
En daar verschillen de smaken misschien ook gewoon in..

Ik urbex zelf ook, heb veel vrienden die het doen, dus ik weet hoe divers het kan zijn.

Wat naar mijn idee beter zou passen is om iets meer plekjes te pakken zoals foto 6. Daar straalt veel rust vanaf doordat de kleuren mooi bij elkaar passen.
Maar als je kijkt naar foto 5, dan is het kind in de draagdoek (bijna) een storende factor. Er gebeurd al heel veel in die foto, de zwiepende jurk, de drukke achtergrond, blote benen, waardoor het kind een soort van 'teveel' is.

Wat was het idee achter deze locatie gebruiken voor een promoshoot?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:36

Vjestagirl schreef:

Ik ben het hier mee eens.
Ik vind de locatie schitterend en de foto's prachtig, maar die draagdoeken passen er mijns inziens helemaal niet bij.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:43

Foto's 4 en 6 vind ik super.

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:50

Mooie foto's.
Laatst bijgewerkt door Meloen op 16-11-15 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic gedeelte verwijderd

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 23:37

Goof schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik ben het hier mee eens.
Ik vind de locatie schitterend en de foto's prachtig, maar die draagdoeken passen er mijns inziens helemaal niet bij.

Ik ben in ieder geval blij dat je mijn foto's prachtig vindt...
Dat is me al heel wat waard...
Dat je het misschien (wat) mismatcht vindt, dat neem ik dan voor lief ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:46

Ik vind de locatie grandioos.
Ik vind de doeken mooi.

Sorry nu het niet aardige gedeelte, ik vind de foto's slecht voor de doeken...geeft de doeken niet mooi weer.
De foto's van locatie zijn wel gaaf.

En model is gewoon niet geschikt als model.
Het is geen zachtaardige uitdrukkingen absoluut niet fotogeniek, sorry Arie

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:48

De locatie vind ik raar voor een draagdoek. Model en de kledij passen er wel bij, maar een baby en de locatie, die best prachtig is, passen niet.

1&2: Mooie omgeving zoals ik al zei, maar simpele foto's. Vind 2 de beste. Die heeft wel iets.

4: Kleur van de omgeving en draagdoek matchen leuk, maar model kijkt vreemd en ook vreemde hoek voor haar, want haar nek is niet te zien, mede door de draagdoek. Ze heeft wat ronde schouders, dus dan zie je ronding en dan een harde blik op een hoofd zonder nek. Dus positie en hoek zijn niet geslaagd. Kleuren zijn wel prachtig.

5: Prachtige jurk zo, mooie houding met benen, ook leuk gezicht van de zijkant met goede blik. Mooie foto. Baby en draagdoek zijn wel compleet uit de plaats. De benen zijn wat rood en trekt mijn aandacht meteen. Ik zou dat bewerken.

6: Vind ik de beste, met draagdoek. Als je toch deze vreemde combi wilt is deze het leukste. Mooi model, mooie dromerige blik, alsof ze treurt om het huis. Met de draagdoek, een moeder die een verleden draagt. Blik op oneindig. Ik weet niet, het heeft iets mysterieus. Alsnog had ik het mooier gevonden zonder draagdoek. Die past niet bij de jurk en de glamour van mams.

7: Een blik en een pose alsof ze op dit moment de bergen in gaat trekken met haar backpack, zo stevig en ruw. Geen zachte foto, pose of blik. Komt ook omdat de jurk wat wegvalt achter de doek.

8: Beste foto van de serie. Zonder draagdoek. Mooi model, jurk en opmaak en passende prachtige locatie.

9: Beetje raar dat ze zo wijdbeens zit, dat haalt alle elegantie er meteen uit. Alsof ze op de pot zit. Blik is ook wat te hard. Zonde, was anders mooi geweest.

10: Een van de betere foto's. Strookt met 6. Geeft het beeld van verloren herinneringen ophalen.

11: Model heeft hier prachtig gezicht, prachtige rode haren, maar helaas ook rode niet zulke mooie benen. Trekt meteen mijn negatieve aandacht.

10 en 6 vind ik de beste met draagdoek en dan is 10 beter geschikt omdat je daar de draagdoek beter zit.

Maar ben het eens met andere posters, dit is gewoon niet de juiste combinatie. Model zonder baby en draagdoek past wel erg in de omgeving. Ik had 10 echt prachtig gevonden als ze doek en baby niet had. Heeft ze wel, dus dan vind ik 8 toch beter. Mooie kleuren, prachtige locatie en model staat er ook goed op, hoewel ze wel moet uitkijken met haar blik, die is vaak wat hard.

Nee, ik zou dit niet gebruiken als promotie. Nathuurlijk is het belangrijk dat het jouw smaak is en dat hij het mooi vind, maar nog belangrijker is jouw doelgroep; jonge moeders. En die zijn van het zacht, zonnig, pluche, konijntjes aaien en al dat.. Je wilt je natuurlijk onderscheiden, maar dat kan ook met frisse zonnige fotos. Je kan beter meer onderscheiden je prachtige draagdoeken op de foto's en de nadruk meer op de doeken leggen, en dan minder proberen te onderscheiden met de sfeer van je promotie fotos. Die zou ik zonniger en meer lieflijk houden. Toch meer zoals wat er overal te vinden is, want dat is gewoon wat moeders aanspreekt..

Maar al met al was dit voor iedereen vast een leuke ervaring en hadden jullie wel plezier. Laat dat plezier niet verpesten door kritiek, dat zou zonde zijn.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 15-11-15 00:07, in het totaal 2 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:53

ElineS ik deel je mening eigenlijk helemaal niet wat betreft het model.

Maar ik vraag me af, is dit een serieuze shoot voor de verkoop van doeken.
Of leer moment voor de fotografen.

Wil men iets gaan doen met de foto's of is het fun

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 23:55

Dankjewel voor alle feedback ElineS...
Je hebt er duidelijk veel tijd in gestoken en dat vind ik erg prettig..
Ik kan mij een meerdere dingen zeker vinden.. En sommige dingen zijn goede tips om mee te nemen voor een volgende keer.

Ik ben het ook zeker met je eens dat 6 dan veruit de beste uit de serie is met draagdoek..
Die heeft inderdaad iets mysterieus en dromerigs..
Dat wilde ik ook het liefste vastleggen, helaas is dat niet overal gelukt..

Ik hoef ze overigens zelf niet ter promotie te gebruiken.. Aangezien het niet mijn doeken zijn..
Voor mij was het gewoon een mooie nieuwe ervaring..
We hebben absoluut een geweldige dag gehad en veel plezier en kritiek kan mijn plezier zeker niet verpesten..

Ik zeg altijd maar zo, met feedback/kritiek kun je twee dingen doen: Er iets uithalen en er iets mee doen of dankjewel zeggen en het naast je neer leggen...

Maar in jou geval ben ik met een aantal tips erg geholpen.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:56

Ik vind je foto's artistiek gezien heel mooi, maar als promotie voor de draagdoek (en zéker als je juist niet die hippie-doelgroep wilt bereiken) echt totaal ongeschikt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 23:57

tita schreef:
ElineS ik deel je mening eigenlijk helemaal niet wat betreft het model.

Maar ik vraag me af, is dit een serieuze shoot voor de verkoop van doeken.
Of leer moment voor de fotografen.

Wil men iets gaan doen met de foto's of is het fun

Mag ik dan vragen wat jou mening is over het model? Puur nieuwsgierigheid..
Voor Rinske was dit inderdaad een serieuze shoot voor de verkoop van haar doeken. Ze heeft zelf ook foto's gemaakt.
Ik ben meegevraagd voor de fun..

Voor mij was dit helemaal nieuw en absoluut dus ook een mooie ervaring..
Sowieso ben ik mijn fotografie aan het verbreden sinds ik studeer aan de Fotovakschool.
Maar ik zal zeker niet ontkennen dat ik nog veel te leren heb ;) !

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 23:58

Sonja schreef:
Ik vind je foto's artistiek gezien heel mooi, maar als promotie voor de draagdoek (en zéker als je juist niet die hippie-doelgroep wilt bereiken) echt totaal ongeschikt.

Voor mij is dit het belangrijkste...
Ik ben meegegaan voor de ervaring qua fotografie...
Daarom ben ik dan ook blij dat je ze artistiek mooi vindt :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:00

super dat je het zo ziet! Want voelde mij al wel een beetje gemeen haha. Ja, dat dromerige en lieve komt in 6 goed uit. Helaas in de anderen wat minder gelukt. Maar 10 vind ik dat trouwens, het dromerige, ook wel wat uitkomen. Je hebt in ieder geval op een hele mooie locatie kunnen fotograferen. Dat doe je dan met Urbexen? Wat is dat eigenlijk?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 00:03

De letterlijke omschrijving van Urbex is:
"Urban exploring, urbex of UE is het bezoeken en fotograferen van (meestal) verlaten gebouwen en omgevingen die doorgaans voor het publiek niet opengesteld zijn. De term `urban exploring` is Engels en betekent letterlijk `het onderzoeken van het urbane (=stedelijke)`, maar het kan zich net zo goed op het platteland afspelen."

Voor mij was dit helemaal nieuw...
Maar het geeft een kick om op een "illegale" locatie binnen te komen en daar dan te kunnen fotograferen.
Het is voor mij dan ook voor herhaling vatbaar..
Maar ik weet er dus nog niet zo veel van..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:05

Ik vind de locatie echt fantastisch. Idem het model. Ik wist op voorhand de styling al en ik zei al meteen dat het niet mijn ding zou worden en dat is ook zo. Ik denk dat de combi van veel ervoor zorgt dat je het inderdaad erg rustig moet houden op de foto's zoals idd 6 en 10 terwijl de locatie er natuurlijk juist voor leent om wat extremer te gaan qua poses.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:07

Ik ken het model van de wat meer softere shoots en daar komt ze echt wel mee weg hoor. :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 00:08

Iris82 schreef:
Ik vind de locatie echt fantastisch. Idem het model. Ik wist op voorhand de styling al en ik zei al meteen dat het niet mijn ding zou worden en dat is ook zo. Ik denk dat de combi van veel ervoor zorgt dat je het inderdaad erg rustig moet houden op de foto's zoals idd 6 en 10 terwijl de locatie er natuurlijk juist voor leent om wat extremer te gaan qua poses.

Ook hier kan ik mij redelijk goed in vinden..
Wat betreft het extremer, dat is ook echt nog een leerpuntje voor mij.
Sinds mijn studie word ik steeds vaker uit mijn comfortzone gelokt..
Maar ik merk dat ik nog graag terug kruip in wat vertrouwd en gewoon is...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:12

Fem schreef:
De letterlijke omschrijving van Urbex is:
"Urban exploring, urbex of UE is het bezoeken en fotograferen van (meestal) verlaten gebouwen en omgevingen die doorgaans voor het publiek niet opengesteld zijn. De term `urban exploring` is Engels en betekent letterlijk `het onderzoeken van het urbane (=stedelijke)`, maar het kan zich net zo goed op het platteland afspelen."

Voor mij was dit helemaal nieuw...
Maar het geeft een kick om op een "illegale" locatie binnen te komen en daar dan te kunnen fotograferen.
Het is voor mij dan ook voor herhaling vatbaar..
Maar ik weet er dus nog niet zo veel van..

Ah, ik dacht al zoiets. Het is heel gaaf, lijkt mij, om te fotograferen op verlaten plekken, wat eigenlijk niet mag. Locatie hoef ik niet te weten, maar wat was dit voor huis dan en waarom verlaten? Weten jullie de achtergrond?

Iris: Ow, ik geloof ook wel dat ze softer kan als je dat zegt. Maar hier is ze te hard voor de combinatie moeder zijn, baby en draagdoek. Maar zonder doek, leent die wat hardere trekken zich wel weer voor de plek. Toch vind ik het wegkijken van de camera mooier, want die zijn zachter en mysterieuzer. Maar goed, als model is het hier ook lastig, want het is niet heel duidelijk geweest, denk ik, wat de sfeer is die ze moest vangen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 00:15

Deze locatie was een voormalig hotel...
Zoals vele urbexlocaties in het buitenland duurt het jaren voordat ze eens bedacht hebben wat ze er mee willen doen (slopen, verkopen, verbouwen, renoveren, etc.) ...
En als er dan eenmaal een knoop door is gehakt, zoals bij deze locatie (het is verkocht) ... dan duurt het weer jaren voordat er ook daadwerkelijk eens aan begonnen wordt...

De locatie heeft geweldig veel potentie....
Maar het gaat ook echt heel veel geld kosten..
Er is zoveel verrot en achterstallig onderhoud..
Op sommige plaatsen lag het halve plafond eruit..