Fem schreef:De letterlijke omschrijving van Urbex is:
"Urban exploring, urbex of UE is het bezoeken en fotograferen van (meestal) verlaten gebouwen en omgevingen die doorgaans voor het publiek niet opengesteld zijn. De term `urban exploring` is Engels en betekent letterlijk `het onderzoeken van het urbane (=stedelijke)`, maar het kan zich net zo goed op het platteland afspelen."
Voor mij was dit helemaal nieuw...
Maar het geeft een kick om op een "illegale" locatie binnen te komen en daar dan te kunnen fotograferen.
Het is voor mij dan ook voor herhaling vatbaar..
Maar ik weet er dus nog niet zo veel van..
Ah, ik dacht al zoiets. Het is heel gaaf, lijkt mij, om te fotograferen op verlaten plekken, wat eigenlijk niet mag. Locatie hoef ik niet te weten, maar wat was dit voor huis dan en waarom verlaten? Weten jullie de achtergrond?
Iris: Ow, ik geloof ook wel dat ze softer kan als je dat zegt. Maar hier is ze te hard voor de combinatie moeder zijn, baby en draagdoek. Maar zonder doek, leent die wat hardere trekken zich wel weer voor de plek. Toch vind ik het wegkijken van de camera mooier, want die zijn zachter en mysterieuzer. Maar goed, als model is het hier ook lastig, want het is niet heel duidelijk geweest, denk ik, wat de sfeer is die ze moest vangen.