.Ik ben op zich nog best wel een beginner en kan vooral qua belichtingstechnieken nog een hoop leren. Tips over alles zijn meer dan welkom!
1.

2.

3.

4.

5.

6.

En nog een paar 4kante portretjes:
7.

8.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.

geerte schreef:ik vind het mooie foto's alleen stoor ik me een beetje aan de lampen die je in de ogen ziet. ik weet ook niet hoe je dat kan veranderen.
Die softbox vind ik niet zo erg maar die plu is wel wat minder ja..... Misschien valt er wel wat te fotoshoppen
).
Ik ben niet zo fan van die achtergronden, zo onnatuurlijk. Ik vind de poses van de katten wel weer heel mooi. 
.
De zwarte kat vind ik ook wat te donker, mis wat detail net als Eline. De witte achtergronden vind ik mooier en rustiger dan de blauwe achtergronden, al zie je bij foto 6 wel een duidelijke rand/overgang zitten helaas. Dat is erg jammer.

. Ik vind de laatste foto het mooist. Dat blauw is echt prachtig! Het wit van de achergrond is niet helemaal wit, heb je van te voren je witbalans ingesteld? smeetjoew schreef:Heel netjes, lekker scherp! Je hebt de katten er erg netjes op staan, maar zou wat meer creativiteit willen zien in je foto's. Neem bijvoorbeeld de witte kat, daar kun je gewéldige high-key foto's van maken met die grote ogen.
Kies andere standpunten en benadruk het gekke vlekje op het koppie, of het hapje uit het oor, of het spinnende snorretje bijvoorbeeld.
Neemt niet weg dat het gewoon een keurige serie is hoor! Denk dat je er met een vleugje creativiteit meer rendement uit kunt halen.
Vind je belichting overigens erg netjes!

Maar zoveel mensen zoveel smaak... Is misschien maar goed ook
SSDesign schreef:Erg mooie foto'sDe zwarte kat vind ik ook wat te donker, mis wat detail net als Eline. De witte achtergronden vind ik mooier en rustiger dan de blauwe achtergronden, al zie je bij foto 6 wel een duidelijke rand/overgang zitten helaas. Dat is erg jammer.
De foto's zijn verder erg netjes, lekker scherp
Yinari schreef:Oh, wat mooi. Ik vind de laatste foto het mooist. Dat blauw is echt prachtig! Het wit van de achergrond is niet helemaal wit, heb je van te voren je witbalans ingesteld?
Offtopic: wat voor studio heb je, dat je hem zo makkelijk meeneemt?
Heb 1 grote sporttas met alle lampstatieven lampen en het achtergrondframe stekkers etc. Dan 2 rollen papier van 1.30 lang. 2 softboxen/1 paraplu (softboxen zijn niet zwaar maar zo onhandig
) en dan mijn cameratas.