[FOTO] Katten in de studio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

[FOTO] Katten in de studio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 17:07

Na eventjes ertussenuit te zijn geweest heb ik van het weekend weer 2 katjes (van hexodrien op bokt) in de studio gehad, nouja ik ben met mijn studio bij haar op visite geweest ;).

Ik ben op zich nog best wel een beginner en kan vooral qua belichtingstechnieken nog een hoop leren. Tips over alles zijn meer dan welkom!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

En nog een paar 4kante portretjes:
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

DmNqUe

Re: [FOTO] Katten in de studio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:09

Wauw ik vind het prachtige foto's!!! zo scherp en bij de laatste foto springen de ogen er echt uit!!!!! super gedaan

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:15

ik vind het mooie foto's alleen stoor ik me een beetje aan de lampen die je in de ogen ziet. ik weet ook niet hoe je dat kan veranderen.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 17:22

geerte schreef:
ik vind het mooie foto's alleen stoor ik me een beetje aan de lampen die je in de ogen ziet. ik weet ook niet hoe je dat kan veranderen.

Waarschijnlijk als ik ze verder weg had gezet, maar zoveel ruimte had ik niet ;) Die softbox vind ik niet zo erg maar die plu is wel wat minder ja..... Misschien valt er wel wat te fotoshoppen ;)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:23

Netjes!!! +:)+ Goh, ik wilde dat mijn katten zo bleven liggen/zitten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:09

Gave foto's, maar ik stoor me idd heeeel erg aan de reflectie in hun ogen. Heerlijke dieren, prachtige ogen (en dus erg jammer van de plu enzo ;) ).

Ook vind ik de zwarte kat niet zo heel mooi bij de blauwe achtergrond.

Maar echt hele gave foto's!

Ladyjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:11

Zo je fotos zijn echt super mooi hoor.
Super scherp ;)
en de katten zijn echte fotomodelen :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:16

De foto's zijn mooi scherp en de ogen heb je er ook super op gekregen. Inderdaad jammer van de weerspiegeling van de plu/lamp, maar dat zag ik eigenlijk pas toen iemand er over viel. :+ Ik ben niet zo fan van die achtergronden, zo onnatuurlijk. Ik vind de poses van de katten wel weer heel mooi.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:33

Heel netjes, lekker scherp! Je hebt de katten er erg netjes op staan, maar zou wat meer creativiteit willen zien in je foto's. Neem bijvoorbeeld de witte kat, daar kun je gewéldige high-key foto's van maken met die grote ogen. :j
Kies andere standpunten en benadruk het gekke vlekje op het koppie, of het hapje uit het oor, of het spinnende snorretje bijvoorbeeld.

Neemt niet weg dat het gewoon een keurige serie is hoor! Denk dat je er met een vleugje creativiteit meer rendement uit kunt halen.
Vind je belichting overigens erg netjes! :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:41

eigeljk spreekt alleen de eeerste me aan, maar die blauwe achtergrond vind ik zelf foeilelijk!

De foto's zijn niet echt orgineel, creatief of vernieuwend.. Het zijn mooie katten en volgens mij willen ze vast nog wel een keertje model voor je staan :D

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:05

Foto 8 is prachtig.. ik vind de foto`s met de witte kat wel erg mooi!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:02

Mooie foto's zeg!
Vind vooral de eerste foto's met de blauwe achtergrond erg mooi, komen de kleuren van de katten mooi bij uit :j .

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:04

Ik vind 5 mooi, beetje 'ton sur ton' idee. En de laatste is gewoon een foto waar ie erg mooi opstaat.

Van mij had de zwarte kat wel iets meer licht mogen hebben, je verliest nu wat detail in z'n vacht (hij wordt op een aantal foto's echt een groot zwart vlak).

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 07:53

Erg mooie foto's :) De zwarte kat vind ik ook wat te donker, mis wat detail net als Eline. De witte achtergronden vind ik mooier en rustiger dan de blauwe achtergronden, al zie je bij foto 6 wel een duidelijke rand/overgang zitten helaas. Dat is erg jammer.

De foto's zijn verder erg netjes, lekker scherp :D

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 07:58

Oh, wat mooi :j. Ik vind de laatste foto het mooist. Dat blauw is echt prachtig! Het wit van de achergrond is niet helemaal wit, heb je van te voren je witbalans ingesteld?

Offtopic: wat voor studio heb je, dat je hem zo makkelijk meeneemt?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 08:50

smeetjoew schreef:
Heel netjes, lekker scherp! Je hebt de katten er erg netjes op staan, maar zou wat meer creativiteit willen zien in je foto's. Neem bijvoorbeeld de witte kat, daar kun je gewéldige high-key foto's van maken met die grote ogen. :j
Kies andere standpunten en benadruk het gekke vlekje op het koppie, of het hapje uit het oor, of het spinnende snorretje bijvoorbeeld.

Neemt niet weg dat het gewoon een keurige serie is hoor! Denk dat je er met een vleugje creativiteit meer rendement uit kunt halen.
Vind je belichting overigens erg netjes! :j

Met crativiteit ga ik de volgende keer wat meer aan de slag en zal ze dan ook hier neerzetten, heb wel wat close up plaatjes maar die vond ik niet geweldig genoeg voor hier ;)
High key/low key heb ik nog nooit gedaan (zoals ik in de eerste post staat ben ik nog redelijk beginner), maar daar ga ik zeker een keer meer over lezen en uitproberen. Wil ook nog een workshop gaan volgen.

Ik vind het wel grappig dat hier veel verschillende meningen zijn over de blauwe achtergrond, ikzelf vind hem geweldig ;) Maar zoveel mensen zoveel smaak... Is misschien maar goed ook :+

SSDesign schreef:
Erg mooie foto's :) De zwarte kat vind ik ook wat te donker, mis wat detail net als Eline. De witte achtergronden vind ik mooier en rustiger dan de blauwe achtergronden, al zie je bij foto 6 wel een duidelijke rand/overgang zitten helaas. Dat is erg jammer.

De foto's zijn verder erg netjes, lekker scherp :D

Dan denk ik dat ik achter een verkeerd beeldscherm zit want ik zie hier achter mijn laptop genoeg detail van de zwarte kat. Ik zal ze eens af laten drukken en eens vergelijken. (ik weet dat een laptop niet optimaal is maar het is even niet anders).

Yinari schreef:
Oh, wat mooi :j. Ik vind de laatste foto het mooist. Dat blauw is echt prachtig! Het wit van de achergrond is niet helemaal wit, heb je van te voren je witbalans ingesteld?

Offtopic: wat voor studio heb je, dat je hem zo makkelijk meeneemt?

Ik had geen derde lamp bij dus ik heb alleen lampen op de katten ingesteld daardoor is de achtergrond niet wit. Maar de derde lamp is weer gemaakt dus de volgende keer kan ik hem weer mooi overbelichten.

De studio is ander idd niet zo makkelijk meenemen, mijn vriend en moeder waren toevallig ook mee dus was het maar 1 keer lopen... Normaal moet ik 3 keer lopen ;) Heb 1 grote sporttas met alle lampstatieven lampen en het achtergrondframe stekkers etc. Dan 2 rollen papier van 1.30 lang. 2 softboxen/1 paraplu (softboxen zijn niet zwaar maar zo onhandig ;) ) en dan mijn cameratas.

Voorderest iedereen bedankt voor de reacties en overige tips!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:42

Erg mooie foto's. Ik heb dit ook ooit bij mijn kat geprobeerd. Het beestje rende meteen weer keihard weg.
Ik heb een zwak voor 1+3+5+8. Deze zjin echt het mooist en hebben 'iets'.

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:45

Foto's van de witte vind ik mooier! Zwarte vind ik er niet echt bij kleuren. Maar well done. :)