Paard laat zich achterover vallen ! Filmpje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Paard laat zich achterover vallen ! Filmpje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 15:23

esperance

Re: Paard laat zich achterover vallen ! Filmpje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:23

Heeft er pas opgestaan.
Lachen
Iid gevaarlijk, jockey heeft echt mazzel gehad..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:17

Jezus wat een filmpje..
Ben wel benieuwd waarom het paard dat opeens?? doet..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 17:29

Het ziet er zo uit alsof dit paard dit al vaker heeft gedaan Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:31

Ja inderdaad maar vraag me wel af waarom hij dat doet Knipoog

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:32

"he lets himself fall to the ground and allways lands on john, but misses him by inches"

Dat gebeurt dus vaker en met opzet.

Zielig, ziek en laag...
niet van het paard maar voor hetgeen wat dat beestje is aangedaan dat ie nu dit gedrag vertoont...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 17:35

wat vreemd is dat hij ook niet angstig of onrustig doet met opstappen..je ziet het niet echt aankomen ..

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:38

Het paard doet dit inderdaad regelmatig. Net zoals bij mensen zijn er dus ook paarden waar een "verkeerde kronkel in de hersenen zit". En zo'n gedrag hoeft echt niet altijd het gevolg te zijn van mishandeling, of te hard zijn ofzo. Wat sommigen hier op bokt ook mogen beweren (dat geen enkel paard geboren wordt met een karakterstoornis, maar dat die enkel het gevolg zijn van verkeerd te behandelen), bij alle dieren komen karaktergestoorde exemplaren voor.
Er zijn er inderdaad wel die dergelijk (of soortgelijk) gedrag vertonen als verdediging of wat dan ook, ten gevolge van verkeerd behandelen, maar sommige zijn gewoon geboren met "een afwijking". Althans, wat voor ons een afwijking kan zijn als we ze willen berijden. Een afwijking in onze ogen hoeft nog niet altijd te betekenen dat een paard verkeerd of onaangepast gedrag zal vertonen bij of naar soortgenoten...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 17:42

dat denk ik ook, maar hoe herken je dit bij een paard?
Ik bedoel voordat je op stijgt ?
Dat vind ik het moeilijke, vooral zoals bij dit paard..
Aan zn doen kun je het niet echt zien aankomen..

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:42

Lolleke schreef:
"he lets himself fall to the ground and allways lands on john, but misses him by inches"

Dat gebeurt dus vaker en met opzet.

Zielig, ziek en laag...
niet van het paard maar voor hetgeen wat dat beestje is aangedaan dat ie nu dit gedrag vertoont...

Ik vind deze laatste uitspraak nogal beschuldigend naar ruiter, trainer, eigenaar of wie dan ook. Ik veronderstel dat jij noch het paard, noch ruiter, eigenaar, trainer of wie dan ook kent. Laat staan dat je zou weten wat de oorzaak van dit gedrag is en je met zekerheid kan zeggen (want dat is uit jouw uitspraak af te leiden) dat dit gedrag er gekomen is doordat het paard iets aangedaan geweest is. Lees eens mijn vorige post in dit topic...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:43

Deze lanceert zichzelf wel heel erg. Je komt het vaker tegen maar meestal zijn het paarden die eerst gaan zitten en zich dan langzaam laten vallen. Dat zijn de slimmerikken die actie-reactie gekoppeld hebben.
Ik denk dat deze echt een steekje los heeft (zoals voltigeur aangeeft) aangezien hij zichzelf hiermee ook zeer doet.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:47

trickrider89 schreef:
dat denk ik ook, maar hoe herken je dit bij een paard?
Ik bedoel voordat je op stijgt ?
Dat vind ik het moeilijke, vooral zoals bij dit paard..
Aan zn doen kun je het niet echt zien aankomen..

Dat is net "het leuke" aan een (in onze ogen) karaktergestoord paard: je ziet het meestal niet aankomen. Gewoon omdat het zonder enige aanleiding gebeurt. Je hebt paarden die spontaan gaan liggen, die spontaan gaan bokken, die spontaan wegvluchten, of wat dan ook, zónder dat er ooit iets verkeerd met het paard gedaan geweest is. Het blijft in zo'n gevallen gewoon een kwestie van op je hoede te zijn... Of gewoon de wijze beslissing nemen dat het misschien wel eens beter kan zijn zo'n paard niet te rijden.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:50

Sizzle schreef:
Deze lanceert zichzelf wel heel erg. Je komt het vaker tegen maar meestal zijn het paarden die eerst gaan zitten en zich dan langzaam laten vallen. Dat zijn de slimmerikken die actie-reactie gekoppeld hebben.
Ik denk dat deze echt een steekje los heeft (zoals voltigeur aangeeft) aangezien hij zichzelf hiermee ook zeer doet.

Naar mijn bescheiden mening heeft deze knol effectief een steekje los (en dit vind ik dan nog zwak uitgedrukt). Maar ik betwijfel of het beest zichzelf ook effectief pijn doet. Misschien effe een onaangenaam gevoel bij het landen, maar ik denk niet dat deze knol letsels oploopt op die manier. Hij lijkt er zichzelf uitermate goed in getraind te hebben Clown Haha!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:06

helemaal mee eens!dit paard is gewoon niet wijs,net als mensen heb je ook paarden die ze niet altijd op een rijtje hebben.
hij staat heel rustig met zijn oren naar voren,op het moment dat hij gaat zitten niks aan de hand,tot het paard gaat lopen.
niet alle paarden die streken hebben,zijn mishandelt of hebben ergens last van.paard ziet er ook super verzorgt uit!!het is gewoon een etter.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:11

knooopje schreef:
helemaal mee eens!dit paard is gewoon niet wijs,net als mensen heb je ook paarden die ze niet altijd op een rijtje hebben.
hij staat heel rustig met zijn oren naar voren,op het moment dat hij gaat zitten niks aan de hand,tot het paard gaat lopen.
niet alle paarden die streken hebben,zijn mishandelt of hebben ergens last van.paard ziet er ook super verzorgt uit!!het is gewoon een etter.

Ik denk niet dat je met een onverzorgde en/of mishandelde knol aan een wedstrijd kan deelnemen. Voor de meeste mensen in dat milieu geldt meestal een gulden regel: "Treat your horse as a champion, if you don't... it will never become one"

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:24

Levensgevaarlijk zo'n paard...
Volgens mij is dat beest echt ziek in de kop....zo braaf als ie daar staat met opstappen.
Persoonlijk zou ik zo'n beest wegbrengen..voordat iemand ermee verongelukt!!

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:45

gillian schreef:
Levensgevaarlijk zo'n paard...
Volgens mij is dat beest echt ziek in de kop....zo braaf als ie daar staat met opstappen.
Persoonlijk zou ik zo'n beest wegbrengen..voordat iemand ermee verongelukt!!

Het blijft een risico om zo'n beest te rijden.
Mijn persoonlijke mening op dat vlak is (en misschien zal ik gevoelige medebokkers tegen de schenen schoppen met deze uitspraak) dat zo'n paard zeker niet gebruikt mag worden voor de fok (hoe mooi hij/zij ook moge zijn), je weet maar nooit dat het karakter vererft. Als je er als eigenaar zelf wil mee rijden, dan doe je dat. Maar ik zou er nooit een ander laten mee rijden in mijn plaats. Ik zou het paard ook nooit verkopen (zelfs niet als ik er eerlijk bij vertel wat het probleem is), ik zou niet willen dat iemand een ongeval krijgt "door mijn schuld".
De enige 2 opties die resten zijn in mijn ogen:
1. het paard voor de rest van zijn/haar dagen op de weide laten lopen.
2. Het paard laten inslapen (indien de eerste optie niet haalbaar is).

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:38

Pfoe .. Té gevaarlijk !
Als je paard dit vaker doet, zou ik er niet meer zo op klimmen.
Ik heb er ook al een keer onder gelegen. Terwijl het normaal toch een 'best' braaf paard was. Ben blij dat ik het nog kan navertellen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:42

als ze dat truukje eenmaal doorhebben dan is er niks meer mee aan te vangen..........

laat er nu nog eens iemand opstaan die zegt dat je een steigeraar niet een draai om zn oren mag geven.........

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:08

Wat een gek beest! heeft idd een steekje los!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:24

Probleem is dat je de tijd niet krijgt om hem een draai rond zijn oren te geven. Haha!
Tegen dat je dat wilt doen lig je al tegen de grond...
Paard staat er superrustig bij,laat de ruiter opstappen zonder probleem.Geeft geen enkele waarschuwing met oren ,staart of iets dergelijks en van de moment dat de begeleider het paard in beweging wilt brengen...hupla!!
Een echte rotzak volgens mij...hoog ontzenuwen zoals ze dat bij ons zeggen, is in mijn ogen de beste en veiligste oplossing! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 07:01

daarom moet je dat bij de eerste de beste poging die een paard ooit maakt gelijk de kop indrukken Lachen

Annekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:50

Ik heb een paarde verorgt die viel tijdens het rijden, mensen die op hem rede schrokken ervan en toen mog hij gelijk naar stal met zelfs extra eten op een gegeven moment lag hij elke les weer op de grond Tong uitsteken

Maar dat is nog niet zo extreem als dit dit is echt gevaarlijk hoor als je dat paard op je rkijg ben je nog niet klaaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:06

Dat paard doet niks, tot die vent zn voeten in de beugels wil doen.. ziet er naar uit hoor, zoiets krijg je er niet zomaar weer uit getraind