waarom is dit nog steeds een number one sport in Amerika ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vigel1

waarom is dit nog steeds een number one sport in Amerika ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 21:31

Only_Kiekie

Re: waarom is dit nog steeds een number one sport in Amerika ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:35

Ik heb echt medelijden met die diertjes.. helemaal niet met die mensen die erop zitten.. Die foto's van dat klafje!:(:( Heel zielig!

Het moet verboden worden..
als je je verveelt ga dan cowboytje met je vrienden doen!

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:36

ik vind dat erg voor die dieren alsof dat het tof is om van een bokkent beest gesmeten te worden .Dieren mishandeling Huilen
ik vind ook dat dit verboden moet worden

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:39

ik vind het echt de allermeest belachelijke sport EVER!
een vriendin van mij is ook naar zo'n show geweest (overigens is ze niet echt een paarden fanaat, ze weet er iig niet veel vanaf Sigaar ) en ja hoor, de toeristen wordt gewoon wijsgemaakt dat de paarden er geen last van hebben hoor. doet ze geen pijn etc. ook krijg je te horen dat ze het leuk vinden.
Zij vond het supergaaf om te zien, ik vind het iig. vreselijk, en dat heb ik haar ook verteld. (maar ze geloofde het niet )

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:46

Echt verschrikkelijk om te zien.. Die arme dieren, waar die verschrikkelijke sadisten totaal geen respect voor hebben..

Ik weet niet precies waar alle attributen voor dienen, maar denk niet dat ik het wil weten.. Heb weleens gehoord dat de band achter het zadel dient, om de geslachtsdelen af te knellen.. En waar dienen ze de schok toe?

In watvoor werled leven we, dat bepaalde mensen geniet van het martelen van dieren. Dieren die geen kans maken..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:47

Rolleyes Stoom uit je oren Misselijk

dit is geen SPORT!
dit is volksvermaak van zeeer laag niveau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:07

Jammer dat je dit bij western plaatst.

Blijkbaar zien vele mensen dit nog steeds al westernrijden...

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:10

Vreselijk Hamer

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 22:17

ik rij western vandaar dat ik het hier plaats.
ik zie dit niet als western rijden maar ik heb geen flauw idee waar ik dit anders moet zetten.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:21

Waarom staat dit bij western? Verward

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:27

Gadver wat een vreselijke sport zeg, had er al vaker filmpjes van gezien. Hoe kunnen mensen dit nou leuk vinden Verdrietig Arme beesten...

En idd, waarom staat dit bij western? Bedoel, als er iets niet bij de normale vorm van westernrijden hoort is dit het wel!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:31

Zolang er mensen op deze aardbol rondlopen zal er ALTIJD DIERENMISHANDELING zijn... De wereld zou perfect zijn zonder mensen.... Verder geen commentaar.....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:35

Maar voor veel mensen zijn rodeo's en westernrijden één pot nat...
Worden in de states de barrelraces en rodeo's niet bij dezelfde evenementen getoond?
Ik bedoel hier niks banketstaaf mee hoor, ik begrijp heel goed dat je als westernruiter hier niet
mee in één hokje geplaatst wilt worden.
Ik begrijp alleen wel waarom het filmpje hier geplaatst word.
*bukt*

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:00

Ik word gewoon beroerd bij het zien van de beelden van die kalfjes de bijna hun nek breken tijdens de roping. En dan heb ik het nog niet eens over die vreselijke vleeswonden bij de paarden.
En inderdaad zolang er mensen zijn is er dierenmishandeling ben ik met je eens Zammie. Maar ik denk dat het daarom ook belangrijk is dat er altijd mensen zijn die zich daartegen verzetten en voor de dieren opkomen, al is het volgende zomer maar een handjevol toeristen die niet meer naar de shows gaan, een begin is een begin.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:49

Ja Margrietjuh, gelukkig zijn er id mensen die zich hiertegen verzetten. Maar helaas is er zoveel al kapot gemaakt door de mens en wordt er ook heeeel veel met dieren gedaan die ik onder dierenmishandeling vind vallen. En helaas gebeurd dit allemaal door de mens....

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:09

Mensen, ik wil wat u hier op die beelden ziet absoluut niet goedpraten maar wil wel even wat kwijt:

Citaat:
Tja, wat zal ik zeggen

Ten eerste heb je twee typen sporten in Amerika, de western onderdelen en de rodeo onderdelen. Deze twee staan daar over het algemeen totaal los van elkaar.

Cutting en working cowhorse zijn westernonderdelen, heb ze beide "geprobeerd"en was zeer enthousiast.

Roping in welke vorm dan ook, maar ook barrelrace en polebending zijn over het algemeen rodeo onderdelen.

Dan nog over het welzijn van de koeien, het ziet er niet zo rooskleurig uit soms maar ik heb in het rodeo capital van amerika gewoond en ik kan zeggen, als ik moest kiezen zou ik liever rodeo-kalf in Amerika zijn dan bio-industrie kalf in Nederland, dus wat dat betreft vind ik moeten Nederlanders niet zo snel zeuren over andermans zaken, wij zijn nou ook niet bepaald diervriendelijk

De beelden die je hier ziet zijn idd dierenmishandeling en worden door een goede rodeo organisatie ook afgekeurd, wordt overigens ook gecontroleerd door organisaties als de ASPCA.
Ik ben naar een paar grote en ook lokale shows geweest in de buurt van de plek waar ik woonde en heb daar van dichtbij het welzijn van de dieren mogen aanschouwen, die zagen er dus niet zo uit als de dieren in het filmpje en konden heel de dag vrij in de kudde rondlopen, ze hebben daar immers ruimte zat rond die show arenas.
Roping is natuurlijk iets waar je altijd vraagtekens bij kan zetten, maar zoals in het filmpje al getoond bestaan er idd verschillende stijlen, helaas is het tijdropen er één van, wat niet wegneemt dat het ontzettend veel kunde vergt als het goed gedaan wordt.

Overigens vind ik een kistkalf nog triester, en het typisch Nederlandse "kistpaard" ook, de gruwelijke beelden van de paardenmarkten hier in NL zijn ook niet om aan te zien.

Maar het is misschien ook wel typisch Nederlands om eerst naar anderen te kijken en daarna pas wat er bij ons allemaal fout zit Knipoog

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 00:37

Dank je wel voor de uitleg Shotime, ik ben blij om te horen dat dit niet de normale gang van zaken is.
ik zal eerlijk zeggen dat ik vrij weinig weet van Rodeo en toen ik dus op youtube zocht naar filmpjes over de rodeo dit het eerste was wat ik zag. Hier schrok ik erg van. vandaar dat ik het hier neer heb gezet (vooral ook omdat er hier een hoop mensen zijn die vaak naar Amerika gaan of mensen kennen in Amerika) en over kistkalveren en kistpaarden, ik ben van mening dat we overal naar moeten kijken en niet alleen naar ons eigen land. zeker niet nu de wereld zo klein is geworden met internet

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:41

Er is een bepaalde rodeo in Amerika die berucht is, en beslist niet hoog staat aangeschreven. Kan door technische problemen met de pjoet het filmpje niet bekijken maar het zou best wel eens kunnen dat het hetzelfde anti-rodeo filmpje is van de Cheyenne Frontier Days dat al zo vaak op bokt heeft gestaan, als je insiders moet geloven zijn dat idd excessen.

Wat eerder geplaatste topics

[LN] rodeo (schokkend)

[WN-AM] is rodeo nou wel of niet zielig?!

[PP] Rodeo.. Zo ZIELIG!

[PP] wat vinden jullie nou van.....

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:54

aan de kleding te zien zitten er foto's bij van zo'n 20jaar geleden.
lees de western horseman van deze maand en zie hoe in ieder geval de gough stock (bulls & broncks) er de rest van het jaar bij lopen.
en kijk dan ook inderdaad hoe het er hier in nederland vaak aan toe gaat, zelfs op maneges en pony clubjes.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:00

tja, testosteron? mannelijkheid, een 'echte' cowboy zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:13

omdat amerikanen over het algemeen het iq van een poffertje hebben............ kijk naar wie het land leid

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:17

Hahahahahaha Nagelbijten / Gniffelen

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:01

Ik heb dit soort filmpjes eerder gezien en wordt er gewoon ziek zwak en misselijk van bah!
Snap niet dat er een dierenbescherming op zit Boos! of iets van Animalcops ofzo

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:10

sonita schreef:
aan de kleding te zien zitten er foto's bij van zo'n 20jaar geleden.
lees de western horseman van deze maand en zie hoe in ieder geval de gough stock (bulls & broncks) er de rest van het jaar bij lopen.
en kijk dan ook inderdaad hoe het er hier in nederland vaak aan toe gaat, zelfs op maneges en pony clubjes.

helemaal mee eens.. die beesten hebben daar een beter leven dan ieder manegepaard hier in nederland...
Roping... tja daar ben ik ook niet zo'n liefhebber van hoor. Als ze nu allemaal eens breakaway ropes zouden gebruiken dan zou het er al heel anders uitzien.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:11

KiWiKo schreef:
omdat amerikanen over het algemeen het iq van een poffertje hebben............ kijk naar wie het land leid

Nou precies.
verschrikkelijk om te zien..