Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Tja, wat zal ik zeggen
Ten eerste heb je twee typen sporten in Amerika, de western onderdelen en de rodeo onderdelen. Deze twee staan daar over het algemeen totaal los van elkaar.
Cutting en working cowhorse zijn westernonderdelen, heb ze beide "geprobeerd"en was zeer enthousiast.
Roping in welke vorm dan ook, maar ook barrelrace en polebending zijn over het algemeen rodeo onderdelen.
Dan nog over het welzijn van de koeien, het ziet er niet zo rooskleurig uit soms maar ik heb in het rodeo capital van amerika gewoond en ik kan zeggen, als ik moest kiezen zou ik liever rodeo-kalf in Amerika zijn dan bio-industrie kalf in Nederland, dus wat dat betreft vind ik moeten Nederlanders niet zo snel zeuren over andermans zaken, wij zijn nou ook niet bepaald diervriendelijk
sonita schreef:aan de kleding te zien zitten er foto's bij van zo'n 20jaar geleden.
lees de western horseman van deze maand en zie hoe in ieder geval de gough stock (bulls & broncks) er de rest van het jaar bij lopen.
en kijk dan ook inderdaad hoe het er hier in nederland vaak aan toe gaat, zelfs op maneges en pony clubjes.
KiWiKo schreef:omdat amerikanen over het algemeen het iq van een poffertje hebben............ kijk naar wie het land leid