[SITE]hippebarbie.web-log.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

[SITE]hippebarbie.web-log.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 13:04

HTTP://HIPPEBARBIE.WEB-LOG.NL

Hey iedereen Lachen
Al een hele tijd ben ik gek op schrijven en een jaar geleden ben ik begonnen met een weblog. Hier vind je columns over verslavingen, skinnyjeans, meelopers en natuurlijk nog veel meer, maar ook m'n twee verhalen (Het engeltje, duiveltje en ik & Vakantie zonder grenzen) staan erop. Daarnaast vind je er ook diary, poems etc. etc. Cool
Misschien leuk om eens een kijkje te nemen als je je verveelt (of, net als ik nu, een tussenuur hebt) Lachen
Hoop dat jullie het leuk vinden!
xx Marissa
(PS; Als dit hier niet hoort ofzo moet 't maar verplaatst worden)

Britt_Sisi

Re: [SITE]hippebarbie.web-log.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:51

Leuk! ik ben nu aan het lezen Tong uitsteken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:13

CB >> LN

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 19:21

Sorry Bloos

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 20:34

Citaat:
9-10-07
SCHOOLTRENDSZ
Wannabe's. Er zijn verschillende soorten van, maar een aantal dingen hebben ze toch echt gemeen..
* Geen zelfvertrouwen (moge dat duidelijk zijn)
* Denken stoer te zijn door proberen te zijn wat anderen eigenlijk zijn (snap je 'm?)
* Durfen nooit zichzelf te zijn (want daar heb je zelfvertrouwen voor nodig en dat ontbreekt eraan)
* En verder zijn ze gewoon irritant Clown

Gister bijvoorbeeld. N en ik stonden in de wc te wachten op E, toen twee potentiele (want dat wist toen nog niemand) Wannabe's de ruimte betraden. Geamuseerd stonden N en ik te kijken hoe de Wabee's (afkorting dus) het haar corrigeerden en de make-up bijwerkten. W1 is klaar en wacht op vriendin, als W2 binnen komt lopen:

W1; 'YO FAKA!'
W2; 'KHEB DE JONKO'
Voor de onnozelen onder ons (onder welke steen heb jij de afgelopen jaren doorgebracht?) even een korte vertaling:
'Yo' = Hey
'Faka' = (Suriaams 'Fawaka') Hoe gaat het?
'Jonko' = Joint (sigaret met spul erin)

Ik probeerde het nog in te houden, maar toen ik N's gezicht zag lachtten we ze vol in hun gezicht uit. Natuurlijk wisten ze niet dat we om hun lachten, maar ze zullen vast een vaag vermoeden hebben gehad. Woorden als 'Jonko' en 'Faka' zijn de laatste tijd behoorlijk ingeburgerd onder de Libanezen en behoren tot de laatste modes. Hier een overzichtje:
* Eastpak in je nek dragen ipv op je rug
* In je pyjama (met je joggingbroek) naar school en je string up 2 your ass getrokken
* Laten zien hoe stoer je wel niet bent door de zin 'k Heb W. (docente) helemaal geak gemaakt' en je hier ook naar te gedragen (natuurlijk moet je je gedrag ook aanpassen, anders ben je niet stoer; DUH)
* Zogenaamd los gaan op de beperkte muziek die je mobiel (die natuurlijk helemaal in is) afspeelt
* Doen alsof je totally geniet van je pasgekochte sigaret door je gezicht in de plooi te houden als je het gevoel hebt dat de persoon die voor je staat beter een andere plek kan opzoeken

Het probleem is, dat als deze trends je 'staan' het prima is, maar veel mensen dénken dat het ze staat en dáár heb ik het dus over. Die grijze joggingbroeken bijvoorbeeld, staan dus écht niet bij iedereen [...]
En die sigaretten; Denk je echt dat iemand in je fake geplamuurde gezichtje trapt? Losgaan op muziek? Als je mensen geen hartaanval wilt bezorgen, zou ik dat maar laten Knipoog Of op dansles gaan natuurlijk.

Het stoerste is uiteraard als je gewoon jezelf blijft. Er zijn al zoveel anderen. Bovendien; Als je écht een Wabee wilt zijn, waarom don't you want to be yourself? BE YOURSELF, NATURALLY ;] Dán ben je pas stoer =D

Geplaatst door hippebarbie op 9-10-07 | Permanente link

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:19

Ziet er leuk uit en je kan goed schrijven Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 11:55

Dank je! Haha!

Citaat:
11-10-07
CAN YOU CHANGE YOUR DESTINY?
De motor word gestart en haar vader stuurt de trouwe Zafira het parkeerterrein af. Marissa draait zich om om te kijken of de tas met boodschappen nog goed ligt. Hierna keert ze terug naar de normale zitpositie en bevestigt haar gordel. Even is het stil en de paars-bruine Opel glijdt geruisloos de rustige 's Gravenweg af. Aan weerszijden staan grote huizen en Marissa droomt van een groot landhuis met stallen, weides, bakken en paddocks. Het liefst met haar lieveling Twanko erbij natuurlijk. En Gentle. En .. -
'Heb je je toets filosofie al terug?' verbreekt haar vader de stilte. Marissa zucht en schudt haar hoofd. Al snel denkt ze aan de toets van gister en allerlei gedachten die daarmee te maken hadden, betreden haar hersenen.
'Weet je, pap. Je kunt niet bepalen wie je bent' zegt ze uiteindelijk. Helemaal logisch vind ze het niet klinken, maar precies te verwoorden wat ze bedoelt is moeilijk. Haar vader knikt.
'Dat is waar'. Marissa's hersenen draaien op volle filosofische toeren.
'Ik ben Surinaams en rij nu al zo'n 6 jaar paard. Ik zit op het Libanon. Als ik 'Klaartje de Boer' had geheten, dan zou ik heel anders zijn. Zou ik dan ook paardrijden en op het Libanon zitten?' Marissa fronst haar wenkbrauwen.
'Weet je, volgens mij kun je je lot niet veranderen. Misschien is er een soort lijst met mijn volledige leven erop. Wat ik doe, wat ik zeg. Wat er dan gebeurt en vooral: Waarom het gebeurt.' Haar vader lacht.
'Dat denk ik niet, hoor. Volgens mij kun je je lot wel degelijk bepalen en veranderen'. Marissa is even stil en bedenkt dat ze het alles behalve eens is met haar vader.
'Volgens mij kun je je lot helemaal niet veranderen. Als er op die lijst staat dat ik later psychologe word, dan zal ik dat hoe dan ook worden. De wegen er naar toe en de manieren waarop kan ik wellicht zelf bepalen, al betwijfel ik dat, maar mijn lot - psychologe - niet.' 'Ik geloof ook dat alles een reden heeft' gaat ze verder. 'En dan heb ik het niet alleen over grote dingen in het leven, ook over de kleine. Weet je nog die roze trui met parapluutjes van de Only? Die moest ik kopen zodat het bij m'n roze/zwarte AllStars past' zegt ze glimlachend. Haar vader schudt zijn hoofd. Wat die dochter van hem allemaal bazelt. Marissa staart voor zich uit. Over dit soort dingen denkt ze zo vaak na, maar als ze het uitspreekt klinkt het niet bepaald 'waar'. Haar gedachten brengen haar naar de manege. 'Je beloning staat altijd gelijk aan je daad' brengt ze dan uit.
'Hoe kom je daar zo op?' vraagt haar vader, terwijl hij de W. H. straat instuurt. 'Mijn paardenverleden bijvoorbeeld. Toen ik nog op HCH reed, deed ik altijd m'n ding, ook al had ik een hekel aan al die meisjes die daar rondliepen. Het leek me altijd geweldig om op een manege te rijden, waar iedereen welkom was en waar iedereen zichzelf kon zijn. Een manege zonder arrogante Wellantrutjes. Een manege waar ik werkte en werd gewaardeerd. Nu, 6 jaar later, rij ik al ruim 3 jaar op zo'n manege; Ik werk er, geef er af en toe les, word gewaardeerd en heb een fantastisch team vriendinnen, HetZaterdagmiddagTeam. Ik organiseer Spelletjesmiddagen en binnekort doen we een Halloweenavond. Ik heb dus gekregen wat ik wilde, ik ben beloond voor mijn daden'. Inmiddels werd de Zafira voor het huis geparkeerd en stapten vader en dochter uit. Marissa was uitgesproken. Slechts
één zin bleef er over; Can you change your destiny?