rodeo (schokkend)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffene

rodeo (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 23:33

Ik kwam net een topic tegen (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=4&t=669149&p=19268503#p19268503) en bij een van de linken kwam ik echt een verschrikkelijk filmpje tegen.

http://www.sharkonline.org/?P=0000000454 en klik op de video.

Ik heb hier echt geen woorden voor. Dat er zulke mensen op deze wereld bestaan. Ik moest er echt van huilen. Dit zou verboden moeten worden. Misschien een beetje rare vraag, maar wat vinden jullie nou hiervan? Of in het algemeen van rodeo?

(Voor mensen die er niet zo goed tegenkunnen, het is behoorlijk schokkend.)

nightlover

Re: rodeo (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:36

Ik denk dat ik het filmpje maar niet kijk!
Heb er gister 1 gezien van paarden die van stijle bergen moeten rennen,
En krijg kippenvel en nachtmerrie's van dat soort dieren-leed filmpjes!!
Zoals je zelf al zegt : afschuwelijk,dat DAT soort mensen betaan!
Bah,arme beesten.. Ach gut

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:40

oh wat verschrikkelijk!!! ongelofelijk!! bahbah, ze zouden hetzelfde moeten doen met die mensen die dit doen!!!!!! heb er verder geen woorden voor!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:42

Ik ben maar beperkt voorstander van rodeo. Calf roping hoeft van mij niet, maar cutting en working cowhorse vind ik heel gaaf om te zien, team penning ook. Bronc riding en Bull riding...tja, wie zijn leven daaraan waagt is niet goed snik. De Bronco's en de Bulls worden goed verzorgd, en hebben echt zo'n slecht leven nog niet.

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:44

VERSCHRIKKELIJK!!!!!
bahbah! wat een dierenbeulen!!!!
Ik heb hier écht een GRUWELIJKE hekel aan! gatverdamme!
sorry, ik heb hier echt geen andere woorden voor..
Als ik zo iemand voor mijn "auto" zou krijgen,, iemand die hieraan meedeed zou ik echt NIET remmen!! Dat doen ze zelf ook niet voor dieren..
DIEREN BEHANDEL JE MET RESPECT!!! dat is zéér belangrijk!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:45

de dieren in het filmpje hebben echt wel zwaar te lijden Boos! mensen die dat dieren aandoen zijn niet goed snik! echt niet! heb het filmpje niet afgekeken kreeg er echt kippenvel van Boos!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:46

nou
daar gaan we weer zeg
Het is echt een sport geworden om zulke filmpjes op bokt te zetten
gadver
Ik kijk er niet meer naar.
Hier kan ik 's nachts echt van wakker liggen
walgelijk

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:49

Cassidy schreef:
Ik ben maar beperkt voorstander van rodeo. Calf roping hoeft van mij niet, maar cutting en working cowhorse vind ik heel gaaf om te zien, team penning ook. Bronc riding en Bull riding...tja, wie zijn leven daaraan waagt is niet goed snik. De Bronco's en de Bulls worden goed verzorgd, en hebben echt zo'n slecht leven nog niet.

volgens mij bedoel jij western??? of lijkt dat maar zo haha.
Maar ik vind dit inderdaad niet kunnen. Heb het filmpje niet gezien (deed het niet), maar de foto's zeggen genoeg. Ik snap ook niet dat ze er dieren bij nodig hebben. Blinddoek een mens, zet die op een motor, bind zijn *dingetje* ook vast aan zijn enkel, en ga dan met anderen proberen die vent tegen de grond aan te krijgen.. dan kiezen ze er tenminste zelf voor, en pakken ze niet zomaar een beest...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:50

celintjuh schreef:
Als ik zo iemand voor mijn "auto" zou krijgen,, iemand die hieraan meedeed zou ik echt NIET remmen!! Dat doen ze zelf ook niet voor dieren..

Beetje Penny reactie, vind je niet?
Ik rem ook niet altijd voor dieren. Als ik de keuze heb tussen zelf in de kreukels te liggen of het dier dood, dan kies ik voor dat dier. Maakt me dat nu tot een dierenbeul?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:51

Mijn God...
Tranen lopen over mijn wangen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:52

danamuts schreef:
volgens mij bedoel jij western??? of lijkt dat maar zo haha.

Tja, als jij het verschil niet kunt maken tussen western en rodeo, zijn we uitgepraat. Informeer je eerst voordat je zulke uitspraken de wereld inzet, dan praten we verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:52

ik heb het gezien, ik had het niet willen zien, ook ik zit hier met tranen....vreselijk dot. je ziet de dieren hun ledematen breken......deden ze dit maar eens met die mensen...

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:53

wat erg zeg zoveel dierenleed,, Verdrietig
ze moeten die mensen die dit doen zelf een vastbinden enzo,,laat ze hun ook maar pijnigen!!
ik snap echt niet dat mensen dit zomaar even kunnen doen!!
arme dieren Ach gut

en niemand kan mij vertellen dat hier iets met liefde gedaan word!!!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:56

Sorry, maar mensen zullen dit echt niet verzinnen. De beelden spreken toch voor zich?!! Zo behandel je dieren NIET. NIEMAND, maar dan ook NIEMAND heeft het recht om voor zijn eigen plezier zo met dieren om de gaan. Ga dan op zo'n kunststier, die kun je tenminste geen pijn doen. Zelfs in dat boek dat Monty Roberts heeft geschreven (de paardenfluisteraar) heeft hij het al over die rodeo's waarbij menige mustang zijn been brak en kon worden afgevoerd. Sorry, maar dit is ech te ziek voor woorden.

serius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:57

Bah....wat een verschrikkelijk filmpje Verdrietig
Ik heb het ook niet afgekeken en ik snap toch werkelijk niet dat mensen dit een sport vinden Boos!

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:08

JEMIG IK KAN WEL JANKEN Verdrietig
ik ben blij dat ik daar niet ben anders dan was ik naar de luidspreker gelopen en had ik gezegt fiets YOUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!
dit is toch niet normaal "je kan een paard toch niet zo behandelen" ook dat ene stukje dat zown dier tussen de hekken zit met een touw om zijn hals en dan aan hem getrokken word zodat die knoerdhard tegen de hekken knald en dan ook nog aan zijn oren gaan trekken "zo moet je eens een mens behandelen krijg je meteen tig jaar celstraf".

dierenbeulen Boos! Boos! Boos! Boos! Duivel Boos! Boos! Boos!

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:10

Gatverdamme dit is echt ziek! Huilen
de tranen stroomen gewoon over mijn wangen.
Vooral het stuk met die vos die niet meer opstaat, Misselijk
de blik in de ogen van dat paard heel erg triest.
echt te ziek voor woorden!!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:11

Het is idd niet het leukste filmpje om te zien maar om er nu gelijk een wereld ramp van te maken...

Ik heb ook wel eens met paarden en veulens in handen gestaan die zich om lieten vallen, tegen je aan steigeren ed...
Dat heeft niets met rodeo te maken.

En tja als je er niet tegen kan. kijk er dan niet naar!
begin een petitie oid maar pleur niet de zoveelste penny reactie op bokt neer...

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:11

Afgrijselijk. Zal die vent eens m'n vinger in z'n oor stoppen en dan tegen z'n kop slaan. Wat een ***. Dit is pure dierenmishandeling... sorry, pure moord! En al die mensen die op de tribune zitten.... die laten dat allemaal toe. Ik zou woest worden.

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:12

men....
Hoe kun je dit in vredesnaam doen!! Heb wel meer van dit soort filmpjes gezien..maar deze is echt het ergste die ik ooit gezien heb..gewoon afschuwelijk....

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:14

_Natasja_ schreef:
Het is idd niet het leukste filmpje om te zien maar om er nu gelijk een wereld ramp van te maken...

Ik heb ook wel eens met paarden en veulens in handen gestaan die zich om lieten vallen, tegen je aan steigeren ed...
Dat heeft niets met rodeo te maken.

begin een petitie oid maar pleur niet de zoveelste penny reactie op bokt neer...

Pardon..... denk je dat je toch eens beter moet kijken. Eerst een paard treiteren, daarna binden ze een riem om hun geslachtsdeel en flanken heen, geven nog een extra stroomstoot..... die paarden weten niet meer wat ze moeten doen.
Laatst bijgewerkt door Psydoxy op 17-10-06 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:14

Cassidy schreef:
celintjuh schreef:

Beetje Penny reactie, vind je niet?
Ik rem ook niet altijd voor dieren. Als ik de keuze heb tussen zelf in de kreukels te liggen of het dier dood, dan kies ik voor dat dier. Maakt me dat nu tot een dierenbeul?

Penny reactie?? Hoezo? Beetje domme reactie, als iemand niet het zelfde over dingen denkt als jij dan is het direct een penny reactie? Beetje kortzichtig.

Ik kan me de woede wel voorstellen. Dierenleed voor persoonlijk vermaak ben ik ook echt geen voorstander voor. Dat heeft niets met penny of wat voor onzin dan ook te maken.

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:19

_Natasja_ schreef:

[i]Dat is appels met peren vergelijken, dit hier is toch net even wat anders.[/i]

Citaat:

[i]Al was ik 80 jaar oud en heb mijn hele leven met paarden gewerkt dan nog vind ik dit afschuwelijk om te zien. Dit heeft niets met wel of geen penny zijn te maken. Dit is gewoon het gevoel dat je krijgt bij het zien van deze beelden.
[/i]

SanneHeidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:29

ONGELOFELIJK WERKELIJK NIET NORMAAL!!!!! Huilen Huilen Huilen
ik zou een kogel door hun zen koppen schieten.
ik vind dit niet normaal als ik dit zou zien he ik ...
Sorry ik heb er geen woorden meer voor.
Dit is gewoon niet normaal:(
DIERENMISHANDELING Boos! !!!!! Huilen

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:38

Verschikkelijk gewoon!
dit is pure mishandeling!!

Sommige delen van de rodeo ben ik niet tegen..
Je hebt (zeg maar als ik het verkeerd zeg) barrel race en cutting enzo nog..
Dat is wel dier vriendelijk...

Maar een paard echt treiteren.. Slaan, tegen hek aan duwen..
keihad touwen om hem heen doen..
zodat hij blijft bokken..
nou sorrie hoor, dan ga je echt te ver!!

d'r is zelfs een moment.. dat een paard echt voor dood blijft liggen.. hij ademt nog, maar ligt doodstil.. Nou sorrie hoor, als je een paard zulke angsten kunt aanbrengen, is er toch echt iets mis met je!!