Voor de liefhebbers van de Zwarte Hengst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Voor de liefhebbers van de Zwarte Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 14:25


Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 20:43

Ik heb de video en ben er verslaaft aan Haha! *LOL*

Lonnebol

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 20:50

Waaaarrrrrr kan je de films krijgen! Ik ben verslaafd zonder dat'k m' gezien heb! Kwijl Kwijl Kwijl En zijn de boeken nog te krijgen? Ik zoek me ROTTT Scheve mond

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 22:40

wie is de zwarte hengst ???

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 00:15

Ik heb m hier op video!!!
Je kan 'm van me huren Haha!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 00:23

Afbeelding een boktmeeting waarbij we the blackstallion gaan kijken!?!?!?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 00:46

scooby schreef:
wie is de zwarte hengst ???


De zwarte hengst is een paard uit een boekenreeks van Walter Farley. Het verhaal speelt in de 50-iger jaren en gaat over een jongetje die zijn oom in India bezoekt en op de terugweg met de boot naar Amerika terugreist. Halverwege wordt er een zwarte hengst aan boord gebracht, die helemaal onhandelbaar is. Korte tijd later vergaat het schip, het jongetje bevrijdt het paard en het paard springt in zee en sleurt de jongen mee. De jongen weet zich aan een halstertouw van het paard vast te grijpen en het paard zwemt naar een onbewoond eiland, waar ze allebei proberen te overleven. De jongen zoekt voedsel voor het paard, en het lukt hem om het vertouwen van het paard te winnen. Hij kan het paard zelfs berijden. Het tweetal wordt gevonden, naar Amerika gebracht en de zwarte Hengst wordt daar voor de paardekoersen op de renbaan getraint. Hoewel hij geen papieren heeft mag hij toch koersen en wint het tegen de snelste paarden van het land......

In ieder geval zijn er over de hengst en de jongen en alle nakomlingen van de hengst een heleboel boeken geschreven. Ik denk dat er een 21-tal boeken zijn geschreven, ook een paar door de zoon van Walter Farley, Het is mijn favoriete boekenserie geweest. Ik denk dat ik ze van Walter Farley allemaal heb (van zijn zoon Stefan vond ik ze wat minder) en er is nu ook een serie over "de jonge zwarte Hengst" (ik geloof alleen in Amerika te krijgen). Ik ben even bij wezen kijken, of ik de boeken kon vinden maar volgens mij worden de boeken niet meer uitgegeven? Ik kon niets vinden...

Er zijn twee films gemaakt (het eerste en het tweede boek van de serie) en er is ook een Televisieserie gemaakt. Vooral de eerste film door Francis Ford Coppola is geweldig...
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 23-03-02 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 01:01


vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 01:25

Nu we t toch over paardenfilms van disney hebben, heeft/kent iemand de film over een voskleurig paard "flash" (volgens mij is dat ook de naam van de film....) Ben er al heel lang op zoek naar. Is een keer op tv geweest en ben t vergeten op te nemen Frusty
sorry voor t offtopic