Voor de aan de wet houdende grijskenteken rijders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:46

Fietsenbelasting ed interesseert je niet want je hebt geen fiets. Wat boeit dat grijs kenteken dan? Je gaat verhuizen naar België, dus heb je daar ook geen last meer van.

Godsamme, wat kunnen sommige mensen zich toch opwinden Scheve mond

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:48

PhiaBink schreef:
Ik stel voor een een belasting in te voeren voor fietsers en bromfietsers . Dat levert nog meer op dan van de partikulieren hun grijs kenteken auto af te pakken. Allemaal een plaatje op het achterspatbord en bijv. 10 euro per 3 maanden betalen. Fietsers en bromfietsen maken ook gebruik van de weg. De bromfietsen vervuilen het milieu nog meer dan een dieselauto's .!!! Haha!
Ze hebben dan in 1 keer heeeel veeeel euries binnen. Dan kunnen ze onze bijdrage aan het ziekenfonds en zorg om laag doen. Kwartje van Kok weer terug geven enz.
Als ze het instellen, so what. Ik heb geen fiets of bromfiets. Ik vind dat iedereen die van de weg gebruikt maakt ook maar moet betalen. Ook die arme student, families van bijstand een tientje per fiets in de 3 maanden.
Dit kan ook nog fietsendiefstal tegen gaan. Weer iets opgelost.


Voor bromfietsen en scooters mag dat wat mij betreft onmiddelijk! De fiets vind ik een ander verhaal.. die is milieu vriendelijk en hoe meer er fietsen hoe minder file's in de steden!

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:54

Sylvia schreef:
Fietsenbelasting ed interesseert je niet want je hebt geen fiets. Wat boeit dat grijs kenteken dan? Je gaat verhuizen naar België, dus heb je daar ook geen last meer van.

Godsamme, wat kunnen sommige mensen zich toch opwinden Scheve mond


Ach dat bevestigd maar weer dat je overal aan mag komen behalve aan de eigen portemonnee.

Ik vind dat mensen die naar het buitenland emigreren 10% van hun vermogen moeten afdragen omdat ze het land verlaten Haha!
Bovendien moeten ze dubbele loonbelasting e.d. betalen als ze wel in Nederland blijven werken. *LOL*

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 16:56

Sylvia schreef:
Fietsenbelasting ed interesseert je niet want je hebt geen fiets. Wat boeit dat grijs kenteken dan? Je gaat verhuizen naar België, dus heb je daar ook geen last meer van.

Godsamme, wat kunnen sommige mensen zich toch opwinden Scheve mond


Misschien omdat ik niet zo egoistisch ben als jij. Ik denk nog aan andere. Zal de leeftijd wel zijn. Jij bent 20 jaar, boekhouster, en zeker nog thuiswonend. De generatie ikke ikke en de rest kan stikke mentalitiet.

Ja, we gaan verhuizen naar Belgie. Zo lang ik hier nog woon, boeit het me wel. Als fietsers moeten gaan betalen zou ik me minder hard maken omdat ik geen fiets heb. Ik zal er toch iets aan gaan doen als ze dat zouden invoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:58

Hurrycane, bij het invullen van het F biljet blijft er heus wel wat aan de pan hangen Haha!.

Er wordt trouwens niemand een auto afgepakt, er wordt een regeling gewijzigd waardoor er meer belasting betaald moet worden voor bestelauto's en andere voertuigen die met een zogeheten grijs kenteken rijden.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 17:00

Hurrycane schreef:
Voor bromfietsen en scooters mag dat wat mij betreft onmiddelijk! De fiets vind ik een ander verhaal.. die is milieu vriendelijk en hoe meer er fietsen hoe minder file's in de steden!


Fietser gebruiken ook de weg en er zijn aparte fietspaden. Kost ook geld om die te onderhouden. Wie betaald het onderhoud van de fietspaden en wegen, juist de automobilist. Laat ze hun fietspaden zelf maar betalen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:00

PhiaBink schreef:
Ik zal er toch iets aan gaan doen als ze dat zouden invoeren.

Wat dan?? Fiets staking???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:01

Ik kan wel een boekhoudtechnisch verhaal op gaan hangen over hoe fietspaden activa worden en gewoon via jaarlijkse afschrijving gefinancierd worden, maar dat is lastige materie.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 17:01

Lovely schreef:
Wat dan?? Fiets staking???

Gaaaap

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:03

PhiaBink schreef:
Fietser gebruiken ook de weg en er zijn aparte fietspaden. Kost ook geld om die te onderhouden. Wie betaald het onderhoud van de fietspaden en wegen, juist de automobilist. Laat ze hun fietspaden zelf maar betalen. Haha!


Betaald specifiek de automobilist dat? Volgens mij zijn er meer mensen die belasting betalen en waar dat specifiek aan word uitgegeven...
Vroeger waren er trouwens geen speciale fietspaden nodig.. toen kon je gewoon veilig op de weg fietsen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:23

PhiaBink schreef:
Misschien omdat ik niet zo egoistisch ben als jij. Ik denk nog aan andere. Zal de leeftijd wel zijn. Jij bent 20 jaar, boekhouster, en zeker nog thuiswonend. De generatie ikke ikke en de rest kan stikke mentalitiet.


Wat een geluk dat jij mij toch echt niet kent en dat je dus geen idee hebt hoe ik ben Lachen Overigens ben ik geen boekhouder maar een assistent-accountant en poeh he Wow! ik woon niet meer thuis!

En liever ikke ikke ikke dan krenterig cq zeuren over onzinnigheden Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:35

PhiaBink schreef:
Misschien omdat ik niet zo egoistisch ben als jij. Ik denk nog aan andere. Zal de leeftijd wel zijn. Jij bent 20 jaar, boekhouster, en zeker nog thuiswonend. De generatie ikke ikke en de rest kan stikke mentalitiet.

Er is er hier maar eentje echt egoistisch...
Jij, die alleen maar aan de eigen portomonaie denkt.
De economie gaat nu eenmaal wat minder, dus we moeten ALLEMAAL inleveren.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:39

Dat kan wel zijn, maar dat inleveren komt met een klein inkomen wel even harder aan dan met een groot inkomen. De een moet zijn auto weg doe en de ander moet 1 van de auto's weg doen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:42

Dus?
Moeten we dan maar alleen de grootverdieners aanpakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:47

eveline_B schreef:
Dat kan wel zijn, maar dat inleveren komt met een klein inkomen wel even harder aan dan met een groot inkomen. De een moet zijn auto weg doe en de ander moet 1 van de auto's weg doen.

Ik heb maar 1 auto en die hou ik. Phia heeft 2 auto's .

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 17:52

Lovely schreef:
Ik heb maar 1 auto en die hou ik. Phia heeft 2 auto's .


Wij zijn gelukkig niet de enige familie in NL met 2 auto's. Henk een auto en ik een auto. Phia heeft dus geen 2 auto's.

Als vrijgezel heb je aan 1 auto toch genoeg lovely?? Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 06-10-04 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 17:53

Sjuimpje schreef:
Dus?
Moeten we dan maar alleen de grootverdieners aanpakken?


Dat zou geen gek iedee zijn. Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:54

Weer wat geleerd, Lovely is vrijgezel en ik blijkbaar ook... De enige 2e auto die 'wij' hebben is een auto van 't bedrijf van m'n vriend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:56

Of Lovely vrijgezel is, weet Lovely zelf alleen (en eventuele betrokkenen Nagelbijten / Gniffelen). 1000 keer liever zelfstandig, onafhankelijk in een 1 persoons huishouden dan dat ik mijn handje op moet houden bij vader staat of man lief.
Daarom hoeft niemand mijn hobby te subsidiëren, want dat kan ik zelf heel goed Lachen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:07

eveline_B schreef:
Dat kan wel zijn, maar dat inleveren komt met een klein inkomen wel even harder aan dan met een groot inkomen. De een moet zijn auto weg doe en de ander moet 1 van de auto's weg doen.


Ik heb dan een klein inkomen maar het komt bij mij niet hard aan hoor.
Wij hebben de auto allang weg moeten doen omdat we de benzine, verzekering en belasting niet meer kunnen betalen.
Leuk is anders maar fietsen went vanzelf weer!
Oh ja en ik ben al meer dan 10 jaar niet meer op vakantie geweest Knipoog

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 19:17

Lovely schreef:
Of Lovely vrijgezel is, weet Lovely zelf alleen (en eventuele betrokkenen Nagelbijten / Gniffelen). 1000 keer liever zelfstandig, onafhankelijk in een 1 persoons huishouden dan dat ik mijn handje op moet houden bij vader staat of man lief.
Daarom hoeft niemand mijn hobby te subsidiëren, want dat kan ik zelf heel goed Lachen.



Is ook heel moeilijk om samen iets te delen en te geven en nemen in het leven. Je kan dat of niet Haha! .
Geen wonder dat je nog steeds alleen woont. Beetje eoistisch aangelegt, dat verklaart een hele hoop.
Als je een relatie heb, dan kan je ook gewoon afhankelijk zijn en je eigen hobby zelf betalen. Zo zijn er duizenden.

Daarom reageer je op deze topic zo. Je vind het niet echt dat er veel bokkers en stalgenoten 564% meer wegenbelasting moeten betalen in 2005, omdat zij grijs rijden en volgens de wet niets strafbaars doen. Verward
Jij heb er geen last van, dus een ander helpen om hun auto te kunnen betalen doe je dus niet.

Deze mail gaat door heel Nederland. Veel geelrijders printen de brief uit die op 1 van de sites staat. Betekend dat jij als egoistisch persoon niet voor je mede stalgenoten, "vrienden", familie en bokkers deze brief wil versturen naar het min. van finanacien uit protest.



Hallo grijskenteken vrienden.

Graag wil ik even uw aandacht vragen voor het volgende:



Zoals u weet en reeds hebt gehoord is onze regering druk bezig met allerlei plannen

om ons het leven als burger in Nederland steeds onaangenamer te maken.



Regelingen als pensioen, zorg en WW worden steeds moeilijker toegankelijk gemaakt.

Terwijl zaken als de Betuwelijn, HSL en JSF gewoon door gaan.

Ook is de regering nu bezig om de regeling betreffende het grijze kenteken af te schaffen.

Dit zou een hoop mensen op onaanvaardbaar hoge kosten jagen.

Terwijl voor een hoop kleine zelfstandige ondernemers dit het einde van hun bedrijf betekend.

Daarom doe ik graag ook een beroep op uw medewerking .



Heeft u een grijskenteken auto, kom dan 30 oktober om 12 uur naar het MALIEVELD te Den Haag

om te protesteren tegen de voorstellen van de regering.



Of u nu wel of niet een grijskenteken auto heeft, zou u zo vriendelijk willen zijn om deze e-mail door te sturen aan iedereen die U kent?

Als zij dit nu ook doen komt er een e-mail sneeuwbal effect tot stand, waardoor de demonstratie en

DE-STICHTING-BELANGEN-GRIJSKENTEKENEIGENAREN

een enorme bekendheid krijgt.

Zij kennen net als u ook wel weer mensen die een grijs kenteken auto hebben.



Graag bedank ik u voor u medewerking.



Met vriendelijke groet,

Een grijskenteken rijder.

Kijk voor meer info op:

http://www.sbg-delft.nl

http://kmeerkerk.onsadres.nl/

http://www.weetjewel.com

http://www.zijnzegek.nl



Indien u verhinderd bent die dag kunt u ook een protestbrief sturen via:

http://www.weetjewel.com/temp/grijs/bri ... lor]

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:20

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:25

Mag ik even afvragen hoe een topic over grijskenteken kan afdwalen naar wel of niet vrijgezel zijn Verward naar wel of niet thuis wonen en wel of niet boukhouder zijn? Verward Neigt een beetje naar Prima-opmerkingen, die bepaalt aan de hand van leeftijd, wel of niet roken en het aantal tattoo's de instelling en persoonlijkheid van een persoon.

@Phia, zie trouwens dat jij zelf je grijze kenteken auto wegdoet... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:25

Phia, je weet helemaal niet hoe het zit, ik zet mijn leven nu eenmaal niet op internet (en hoef het ook niet te koop te zetten). Feit blijft dat jij profiteert en ik niet Lachen, geven en nemen, remember .

Er zijn andere plannen van het kabinet waar ik aandacht aan besteed, dat gedoe over het grijze kenteken vind ik van mindere importantie omdat het niet iets noodzakelijks is. Ik houd liever het schoolgeld laag zodat geen enkel kind een opleiding misloopt wegens geldgebrek, bijvoorbeeld.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:30

Lovely schreef:
Ik houd liever het schoolgeld laag zodat geen enkel kind een opleiding misloopt wegens geldgebrek, bijvoorbeeld.


OK dan!

Kinderen zijn en blijven toch onze toekomst, ook van de mensen zonder kinderen Haha! Zij moeten onze ouderdomspensioen bij elkaar 'verdienen'. Alhoewel ik me afvraag of er nog wel een sociaal stelsel is als ik 60 ben Haha! Maar das weer een andere discussie Knipoog