Voor de aan de wet houdende grijskenteken rijders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 19:48

Buitenzorg schreef:
@Phia, zie trouwens dat jij zelf je grijze kenteken auto wegdoet... Knipoog


Ja, dat klopt, hij staat vanaf begin september te koop. Net voordat ze kwamen met de afschaffing van grijs voor partikulieren. Zo staan er nu honderden onverkoopbare auto's te koop.
Het is dat we gaan verhuizen naar Belgie, anders was Nederland een paardentaxi rijker geweest.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 19:50

Lovely schreef:
Feit blijft dat jij profiteert en ik niet :), geven en nemen, remember .



Ik en velen duizenden profiteren niet. Geen 1 grijskenteken rijder doet dat. We betalen allemaal netjes wegenbelasting voor een auto die aan het grijs kenteken voldoet. Jouw auto voldoet aan het geel kenteken en daar betaal jij voor. Haha!

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:22

PhiaBink schreef:
Is ook heel moeilijk om samen iets te delen en te geven en nemen in het leven. Je kan dat of niet Haha! .
Geen wonder dat je nog steeds alleen woont. Beetje eoistisch aangelegt, dat verklaart een hele hoop.
Als je een relatie heb, dan kan je ook gewoon afhankelijk zijn en je eigen hobby zelf betalen. Zo zijn er duizenden.

Daarom reageer je op deze topic zo. Je vind het niet echt dat er veel bokkers en stalgenoten 564% meer wegenbelasting moeten betalen in 2005, omdat zij grijs rijden en volgens de wet niets strafbaars doen. Verward
Jij heb er geen last van, dus een ander helpen om hun auto te kunnen betalen doe je dus niet.

Deze mail gaat door heel Nederland. Veel geelrijders printen de brief uit die op 1 van de sites staat. Betekend dat jij als egoistisch persoon niet voor je mede stalgenoten, "vrienden", familie en bokkers deze brief wil versturen naar het min. van finanacien uit protest.


De overdreven rode mateloos irritant veel ruimte innemende brief heb ik maar eruit gelaten...

Phia het siert je niet dat je het op wel erg de persoon gaat spelen in plaats van bij het onderwerp te blijven.
Een geintje of steek onder water mag best maar je kunt het ook overdrijven.

Je verwijt anderen (waaronder ongetwijfeld ook mij) dat ze niet de door jou geplaatste brief willen uit printen en op sturen en betiteld ze als egoistisch.
Jij en jou "lotgenoten" hebben gebruik gemaakt (legaal) van een regeling die anders bedoeld was. Nu word die regeling veranderd zodat de regeling alleen nog te gebruiken is voor degenen waarvoor hij van af het begin eigenlijk al bestemd was. Hiermee word geld bespaard of zo je wilt extra inkomsten gegenereerd die hard nodig zijn om zorg, pensioenen, minima etc. financieel haalbaar te houden en/of te ondersteunen.
Ik vraag mij werkelijk af wie er dan egoistisch is als je tegen die wijziging bent. Uitzonderingen daargelaten zal het mensen raken die een grijskenteken auto gebruiken voor hoby, gemak of luxe doeleinden.

Of je bent vreselijk kortzichtig, of je bent vreselijk eigenwijs, of je bent zelf buitengewoon egoistisch.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:39

Ik vrees dat we in hetzelfde cirkeltje blijven gaan en dus niet verder komen.
Er zijn genoeg links genoemd in het topic waar iedereen die daar behoefte aan heeft informatie kan inwinnen.

Overigens wil ik nog wel melden dat er 15 jaar geleden al sprake was van het afschaffen van het grijze kenteken dus een complete verassing kan het nooit zijn.