Fillmpie: niet alle orca's zijn altijd lief...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:01

Ik had het ook gezien op het nieuws...
Ik vond het wel grappig, die mensen maar klappen en denken dat het bij de show hoor Tong uitsteken
maar voor die man was het minder..Lijkt me niet echt leuk als er z'n zwaar beest over je heen zwemt...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:16

Aan de achtergrond te horen weet het publiek zeker dat dit wel een serieuse zaak is, ook de gezichten van de trainers aan de kant zeggen genoeg.

Gelukkig is het goed afgelopen.

Ik ben ook in Seworld geweest en ook zeker van mening dat dit soort dingen eigenlijk niet meer kunnen.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:04

tja...met dieren werken blijft altijd link, maar fijn dat de trainer en het dier het overleefd hebben. Lachen

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:46

volgens mij was het meer als een soort van spelen want als ie aan zou vallen had ie zeker z'n tanden gebruikt hebben en met z'n staart hebben geslagen denk ik, en daarna werd ie weer gewoon rustig. maar ik zou wel schrikken als trainer zeg!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:57

nou nou... Scheve mond Je zou maar zon orka op je krijgen....
Gelukkig is het goed afgelopen.

Ultiem

Berichten: 143
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:50

nee het hoorde echt niet bij de show, het was op sbs6 vorige week.
Daar lieten ze naderhand die trainer aan het woord. Hij heeft zoveel mogelijk geprobeerd mee te 'spelen' zodat de orka niet bozer zou worden. pff dat dit goed is afgelopen Scheve mond

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:30

hey mensen

die orka was ky of ook wel kyuquit

jullie zullen wel afvragen hoe ik dit weet.Ik ben gek op paarden maar ook op Orka's en ky deed zo raar omdat hij geslachtsrijp is/word en dan kunnen vooral mannetjes dominant doen over hun baasjes (vrienden). in het wil vallen ze elkaar ook aan,zonder te bijten om te kunnen paren en waarschijnlijk zag ky een soort bedrijging in zijn trainer.

-xxx-willeke
p.s ik heb ook een eigen orka site

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:40

Tralala schreef:
Nee dus. En die trainers konden ook vrij weinig doen denk ik!

Ja inderdaad, ze probeerden die man op de kant te helpen, maar die orka haalde hem daar weg ofzo

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:37

Prinnie schreef:
Ik vind de orca best lief, nog, als ik zo de hele dag in een veel te klein zwembad zou moeten liggen, zou ik ook wel iets uithalen.
In ieder geval houd die man zich ook aardig kalm zeg. Hij blijft gewoon aanwijzingen proberen te geven.


Ik had hem opgegeten Clown

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:49

ah dat is in sea world gefilmd in Florida, daar ben ik geweest, heb de show met die orca's ook gezien.
Die trainer moet toch ook met schrik gezeten hebben hoor!

JeanBilly
Berichten: 62
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:14

Naast paarden vind ik orca's de mooiste dieren!!! en eens zal ik met ze zwemmen in het wild!!! Ze zijn zo gruwelijk mooi!!

Orca's blijven natuurlijk wilde dieren maar ze zijn echt heel vriendelijk. Ook in het wild, ze spelen met kleine zeehondjes maar als ze geen honger hebben brengen ze hem wel ongedeerd terug naar het strand. Ze leven in een ontzettend sociaal groepsverband.

Ondanks dat zulke grote dieren zijn, zijn er van al die parken die orca's houden ook maar een paar dodelijke ongevallen gebeurd. En er is bijvoorbeeld maar 1 keer een trainer door een dominant mannetje doormidden gebeten, en natuurlijk gebeurd het af en toe dat een trainer onder een orca komt, het blijft opletten. maar hier zal hij inderdaad flink geschrokken zijn!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:17

gewoon bovenop die vent springen!
brr eng!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 19:18

Uhm JeanBilly, ik denk niet dat het slim is om met orca's te gaan zwemmen in het wild. Zoek maar eens wat voor verhalen dáár over zijn!

JeanBilly
Berichten: 62
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:08

haha ook verstand van orca's?? Naar mijn weten doen ze zolang je op de singalen let die ze geven doen ze niets... Maar ik zal de verhalen zoeken..

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:15

Prinnie schreef:
Ik vind de orca best lief, nog, als ik zo de hele dag in een veel te klein zwembad zou moeten liggen, zou ik ook wel iets uithalen.
In ieder geval houd die man zich ook aardig kalm zeg. Hij blijft gewoon aanwijzingen proberen te geven.


ontsnappen kan hij toch niet [die man],zoals je ziet grijpt hij hem gewoon van de kant af Bloos! Maar ja ik zou het ook niet willen hebben om altijd maar 'kunstjes' te doen.Ziet er erg uit maar je weet ook niet wat er voor af is gegaan

JeanBilly
Berichten: 62
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:54

Het is al gelukt met filmpje Carlaa, Ik blijf ze lief vinden!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:10

Dat is in seaworld in Amerika, daar ben ik ook geweest. wat grappig

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:12

Lijkt me wel eng als je die trainer zou zijn, zo'n beest van ik-weet-hoeveel-ton over je Scheve mond
Je ziet wel dat die mensen begrijpen dat er iets mis is, je hoort hen zeggen 'There's something wrong'.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:03

JeanBilly schreef:
haha ook verstand van orca's?? Naar mijn weten doen ze zolang je op de singalen let die ze geven doen ze niets... Maar ik zal de verhalen zoeken..

orca's zijn roofdieren
ze zien je zo voor een sappige zeehond aan Vingers aflikken

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:18

Ik kan het filmpje niet zien (programma op onze pc doet stom) kan iemand een still maken voor me? Bloos ben wel erg benieuwd namelijk!

JeanBilly
Berichten: 62
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:46

draumpje schreef:
orca's zijn roofdieren
ze zien je zo voor een sappige zeehond aan Vingers aflikken


Dan is dat er vast een die wat mankeert aan zijn ogen Lachen!
Gebeurd zelden dat ze mensen aanvallen, een orca is een dolfijn, met diezelfde inteligentie..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 01:22

JeanBilly schreef:
Dan is dat er vast een die wat mankeert aan zijn ogen Lachen!
Gebeurd zelden dat ze mensen aanvallen, een orca is een dolfijn, met diezelfde inteligentie..


een zieke orka valt wel degelijk een mens aan Knipoog
een Orka eet ook vlees...
en zoals je ziet, wat deze orka doet met zijn trainer, kan ie ook bij jou doen, het verschil is dattie je in het wild gewoon verpletterd of verzopen, en deze trainer hem wonderbaarlijk gekalmeert heeft...

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:31

Dacht je dat orca's lief waren dan? Dat zijn ze dus niet, zijn gewoon echte jagers, heel mooi om te zien en heeel gevaarlijk

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:22

Ik vind t maar beulerij,zo'n dier hoort idd niet in zo'n bassin,maar in de vrije natuur.
Als die man gewond was geraakt,hadden ze t dier zeker afgemaakt,echt belachelijk. De mens denkt dat ze elk dier moeten dominesticeren,en naar hun pijpen moeten laten dansen...misselijkmakend Boos!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:25

thoroughbred schreef:
Ik vind t maar beulerij,zo'n dier hoort idd niet in zo'n bassin,maar in de vrije natuur.
Als die man gewond was geraakt,hadden ze t dier zeker afgemaakt,echt belachelijk. De mens denkt dat ze elk dier moeten dominesticeren,en naar hun pijpen moeten laten dansen...misselijkmakend Boos!

wat gebeurd er met paarden denk je?