Meer fans van Temu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:50

Ja als we zelf onze hond hebben wil ik een collage maken met foto's dat hij aan het poepen is en die in de wc hangen.
Tot die tijd moet deze kalender het maar doen. :')

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:58

Ook weer een bestelling binnen! Heb kittens dus daar een voermat, matje onder de kattenbak en speeltjes besteld. De speeltjes ruiken wel erg sterk dus die gaan eerst in de wasmachine. En had vissen besteld die zijn wel erg groot net zo groot als de kittens.

Hoesjes voor telefoon, 2 dingetjes zodat je stekkers kan opruimen aan een apparaat en schouderriemen voor aan mijn tas ziet er allemaal erg goed uit!

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:21

Dus zoals ik het begrijp zijn elektrische dingen niet aan te raden.

Trouwens die acryl stiften is dat wat.

Mag je hier wel links delen.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 03:02

Mijn stiefpapa is helaas suuuuper ziek en lag vooral in bed vandaag, maar kwam wel even hallo zeggen. Hij lachte zich een ongeluk om de honden-kalender :')

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:50

Mooi toch dat zijn de kleine momenten van genieten. :knuffel:

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:39

Iemand ervaring met de aluminium kippenhok deur op batterij.

Welke joggingbroeken hebben zakken.

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:35

Wat leuk dit onderwerp, ja temu helemaal leuk! Ik woon in frankrijk en de levertijd is hier ook zo'n 2 weken. Heb al heel wat dingen voor mijn andere hobby dan paarden gekocht, modelbouw.

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:38

TessaxQuincy schreef:
prompter schreef:
Ik wéét dat dit topic er niet voor bedoeld is, maar toch wil ik een waarschuwing geven en dat is geen morele, maar echt over veiligheid, en hij is ook bedoeld voor de andere Chinese sites zoals Shein en Ali express.

In China wordt nog steeds asbest gedolven en in allerlei producten gebruikt. De toepassing van asbest is niet altijd voor de hand liggend, het zit soms in producten waar je het niet in verwacht. Willen jullie alsjeblieft voorzichtig zijn met het bestellen van producten die met warmte werken zoals haarkrullers, steiltangen, föhns maar ook bijvoorbeeld thermosflessen? En elektrische apparaten zoals broodroosters - maar ook make up waar talk in verwerkt is zoals oogschaduw.

Sorry dat ik toch buiten het boekje reageer, maar ik ben veiligheidskundige en ik heb vandaag weer een herhaaltraining asbest gehad, en ik wil jullie daar graag voor behoeden :)



Ik lees dit net pas, en heb een paar dagen geleden bij temu handschoenen besteld die verwarmbaar zijn met een usb, maar die kan ik dus ook beter niet gebruiken?
https://share.temu.com/VEPz79lMUUA


Ook even buiten het boekje, maar het asbestverbod op daken is dit jaar opgeheven, dus misschien is asbest op sommige manieren minder gevaarlijk dan werd gedacht.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:24

Monique1963 schreef:
Ook even buiten het boekje, maar het asbestverbod op daken is dit jaar opgeheven, dus misschien is asbest op sommige manieren minder gevaarlijk dan werd gedacht.

Denk dat je niet goed begrepen hebt:
https://perfectkeur.nl/actueel/informat ... rbod-2024/

germie

Berichten: 25950
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 12:52

Over asbestdaken, in dat stukje hierboven wordt er meer panisch gedaan dan nodig is. Maar het saneren van bestaande asbestdaken is dus geen verplichting. Verder zijn de vezels die loskomen bij verwering onschadelijk, dat zijn gewoon stukjes die naar beneden vallen en die adem je echt niet in. Asbest is vooral schadelijk bij verbranding en als je er in gaat zagen. Maar ook dan is niet elke soort even schadelijk.
Ik heb vanuit China een fijne thermosfles kado gekregen voor 1.5 liter water vorig jaar en die gebruik ik met plezier. Er is geen verschil te zien met de flessen die hetzelfde merk hier verkoopt, behalve dat er 'sample' op mijn fles staat.

Maar goed, dit is wat offtopic.

Veel dingen zijn bij Ali veeel goedkoper dan bij Temu, dus bij mij komt Ali weer meer aan bod zeg maar. Temu prijst zichzelf uit de markt door echt euro's duurder te zijn.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 20:13

Ik heb hele lichte klei gekocht. Ga ik gebruiken voor mijn My Little Pony customs en wil een koelkast magneetje maken. :D

Licht spul, droogt in de lucht

Afbeelding

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:04

Hier net een bestelling geplaatst, een heleboel versier-spul voor mijn mama haar 60ste verjaardag!
En een led-strip voor achter de tv haha.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:27

Hier ook weer aantal dingetjes binnen.
Waaronder deze.
Afbeelding

Een hoes voor rond het stuur van mijn auto en 2 roze bontjes voor rond de riemen.
Ook nog wat stickers maar die plak ik pas als het warmer is.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 20:16

Wat een geinige stickers!

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 03:15

Tijdje geleden een tweedehands combi ijskast/vriezer gekocht. Goeie staat hoor, enkel de onderkant van de vriezer was een beetje aangetast door roest. Op zich viel het niet heel erg op, maar mij stoorde het :')

Ter ere van de "nieuwe" ijskast/vriezer ook het washok gedeeltelijk geschilderd, ik zat daar met 2 muren die wel eens opgefrist mochten worden.
De muur van de deur is één van de weinige muren hier in huis die geen schilderbeurt nodig heeft/had.. tot mijn afplaktape boven de deur zo'n 10cm verf met zich mee trok, ikhaathetikhaathetikhaathet hahaha. Ik heb de verf van die muur niet, is geschilderd door de vorige bewoners, dus bijwerken is gewoon geen optie.

Dus voor mijn 2 problemen 1 oplossing bedacht en gevonden op Temu: zelfklevend behangpapier!
Eerlijk, ik wilde eigenlijk een heel ander motief, Marokkaanse keramische tegeltjes, maar dat kan mijn vriend zijn ADHD écht niet aan :') Ik heb bij het gekozen motief totaal niet overlegd met hem haha, dan had het iets heel saais geworden, maar al bij al is hij er nog wel oké mee :j

En ziehier het resultaat. Randje roest is weggewerkt, afgetrokken verf ook. Loopt ook nog door aan de zijkant van de vriezer.
Afbeelding

Ik heb bewust 2 rollen besteld, niet goed wetende of het van de eerste keer ging lukken. Ik heb dus nog lekker veel over haha. Hetgene wat moést is gebeurd, en nu heb ik dus nog ruim voldoende over om de tegenoverliggende muur ook een randje te geven (zonder hoek erbij), alsook iets van accent te plaatsen op mijn voorraadkasten daar :)

Verder nog een stofzuigertje voor de auto besteld, hij doet exact wat hij moet doen :)
En een klein borsteltje voor de rubberen rand van de wasmachine, blijkt ook goed te werken in de rooster van de filter van de droogkast haha.

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 07:58

Ik bestel tot nu toe altijd bij Wish, maar zie vaak advertenties van Temu langskomen.
Deze is wel redelijk hilarisch.

Afbeelding

Ik zie wel leuke dingen langskomen!

germie

Berichten: 25950
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:09

LWDaisy schreef:
Tijdje geleden een tweedehands combi ijskast/vriezer gekocht. Goeie staat hoor, enkel de onderkant van de vriezer was een beetje aangetast door roest. Op zich viel het niet heel erg op, maar mij stoorde het :')

Ter ere van de "nieuwe" ijskast/vriezer ook het washok gedeeltelijk geschilderd, ik zat daar met 2 muren die wel eens opgefrist mochten worden.
De muur van de deur is één van de weinige muren hier in huis die geen schilderbeurt nodig heeft/had.. tot mijn afplaktape boven de deur zo'n 10cm verf met zich mee trok, ikhaathetikhaathetikhaathet hahaha. Ik heb de verf van die muur niet, is geschilderd door de vorige bewoners, dus bijwerken is gewoon geen optie.

Dus voor mijn 2 problemen 1 oplossing bedacht en gevonden op Temu: zelfklevend behangpapier!
Eerlijk, ik wilde eigenlijk een heel ander motief, Marokkaanse keramische tegeltjes, maar dat kan mijn vriend zijn ADHD écht niet aan :') Ik heb bij het gekozen motief totaal niet overlegd met hem haha, dan had het iets heel saais geworden, maar al bij al is hij er nog wel oké mee :j

En ziehier het resultaat. Randje roest is weggewerkt, afgetrokken verf ook. Loopt ook nog door aan de zijkant van de vriezer.
[ [url=m/UV2P4R.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb bewust 2 rollen besteld, niet goed wetende of het van de eerste keer ging lukken. Ik heb dus nog lekker veel over haha. Hetgene wat moést is gebeurd, en nu heb ik dus nog ruim voldoende over om de tegenoverliggende muur ook een randje te geven (zonder hoek erbij), alsook iets van accent te plaatsen op mijn voorraadkasten daar :)

Verder nog een stofzuigertje voor de auto besteld, hij doet exact wat hij moet doen :)
En een klein borsteltje voor de rubberen rand van de wasmachine, blijkt ook goed te werken in de rooster van de filter van de droogkast haha.

Ik heb jaren terug bij Ali zelfklevend behangpapier gekocht en daarmee de wc in de badkamer 'betegeld'. Het is watervast, en zit er al jaren. Omdat er geen geld is en was om de badkamer gewoon aan te pakken en er dus geen werkend toilet in de badkamer zat toen ik de woning kocht (er zat een toilet, maar die was bruin en liep geen water door weg), is er dus wel een nieuw toilet geplaatst met een houten ombouw met het idee dat als ik ooit de badkamer wel financieel kon vernieuwen de wc kan blijven zitten. Die hoeft dan alleen nog maar betegeld te worden. Het geld voor een badkamer is er nog steeds niet, ik was het hout zat en die stickers zeg maar werken echt perfect.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:43

germie schreef:
Ik heb jaren terug bij Ali zelfklevend behangpapier gekocht en daarmee de wc in de badkamer 'betegeld'. Het is watervast, en zit er al jaren. Omdat er geen geld is en was om de badkamer gewoon aan te pakken en er dus geen werkend toilet in de badkamer zat toen ik de woning kocht (er zat een toilet, maar die was bruin en liep geen water door weg), is er dus wel een nieuw toilet geplaatst met een houten ombouw met het idee dat als ik ooit de badkamer wel financieel kon vernieuwen de wc kan blijven zitten. Die hoeft dan alleen nog maar betegeld te worden. Het geld voor een badkamer is er nog steeds niet, ik was het hout zat en die stickers zeg maar werken echt perfect.


Ik moet zeggen, ik ben blij met het resultaat. Ik was het spuugzat om te moeten blijven schilderen, omdat de afplaktape de buur-muur beschadigt. Zelfs het plafond. Volgens mij moet alles hier nog eens bezet worden ofzo - maar wij huren, dus dat is niet aan mij om te doen.
Voorlopig vind ik dit dus een prima oplossing.

Ik overweeg nu of ik de keukenkasten en eventueel de tegels in de keuken nieuw leven wil inblazen met iets soortgelijks. Wat ik me dan wel afvraag: kan ik dit soort "sticker" in de toekomst ook makkelijk weer verwijderen? Stel nou dat wij over 5 jaar zouden verhuizen en onze huidige huisbaas zegt "mooi gedaan, maar haal het er nu maar weer af", hoe moeilijk/makkelijk gaat dat dan?

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:13

Ik heb Temu pas redelijk recent ontdekt en baalde al een klein beetje van het minimum bestel bedrag van €10,- maar daar viel nog wel een mouw aan te passen.
Nu hebben ze dat bedrag verdubbeld. -O-
Betekent simpelweg dat ik minder vaak kan bestellen, daardoor ook sneller naar andere sites/shops uitwijk waar het minimum bestelbedrag lager is of afwezig en ik gok met mij nog wel een hoop meer mensen.

Bij AliExpress bijvoorbeeld kun je iets bestellen zonder dat minimum bestelbedrag, hun tracking is veel minder accuraat maar das dan wel waar naar uitgeweken wordt.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 15:45

Hallo, nog een fan.

Ik was er eerst ook op tegen totdat ik merkte dat in de keramiekwinkel precies dezelfde spulletjes lagen als bij Temu.
Oftewel zij kopen daar en gooien er een flink bedrag op voor klanten.
Dan bestel ik het liever zelf.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:27

lor1_1984 schreef:
Ik heb Temu pas redelijk recent ontdekt en baalde al een klein beetje van het minimum bestel bedrag van €10,- maar daar viel nog wel een mouw aan te passen.
Nu hebben ze dat bedrag verdubbeld. -O-
Betekent simpelweg dat ik minder vaak kan bestellen, daardoor ook sneller naar andere sites/shops uitwijk waar het minimum bestelbedrag lager is of afwezig en ik gok met mij nog wel een hoop meer mensen.

Bij AliExpress bijvoorbeeld kun je iets bestellen zonder dat minimum bestelbedrag, hun tracking is veel minder accuraat maar das dan wel waar naar uitgeweken wordt.


Ik zag het ook, balen he!
Ik heb vaak maar iets kleins/goedkoops nodig, een paar euro erbij shoppen vind ik niet erg, maar als ik een prul van 5-7 euro nodig hebben, moet ik nu wel veel prullen bij shoppen..

De tracking van Ali liep hier vlak voor kerst bijna mis. Voor bijna 70 euro aan cadeau's besteld, die volgens de app hier in de kist werden afgeleverd - en dat was dus niet zo. Een buur van x huizen verder kwam er gelukkig nog mee aanwaaien, maar sindsdien wil ik liever niet meer via Ali bestellen.
Maarja, qua prijs dan weer wel, tegenover Temu..

germie

Berichten: 25950
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:28

Ik heb gewoon nog een minimum bestelbedrag van 10 euro staan. Maar Temu is echt veeeeel duurder dan Ali. Dus ik ben weer geheel terug bij Ali.

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:43

Bij Ali hadden ze het lievelingsknuffeltje van 1 van mijn honden voor €8,- of meer, bij Temu voor ±€4,- en ik had geen reserve meer vandaar dat ik hem bij Temu bestelde.
Want als dat knuffeltje kwijt raakt heb ik een heel verdrietige hond, alle andere knuffels en speelgoed vindt ze Ontzettend Stom nl. :+
LogeerNijn die bij mijn moeder zou moeten liggen is momenteel kwijt en dat was afgelopen weekend al drama. :')
Deze is het, inmiddels uitverkocht:

Afbeelding