Meer fans van Temu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 12:10

Ik heb Temu ontdekt! :D

Nou ben ik benieuwd of er ook andere bokkers zijn die er leuke dingen vandaan hebben? :D

Om af te trappen, ik heb een aantal kleine ladenkastjes voor op mijn bureau gevonden. Ik had nogal wat losse spullen over mijn bureau zwerven en nu is het helemaal netjes opgeruimd.

Ik heb deze besteld:

Afbeelding

En ik kwam er achter dat je tot 30 dagen na bestellen ook nog price adjustments kunt doen. Dat houd in dat als je artikelen goedkoper zijn geworden, je dus het verschil als credit op je account krijgt. (En waar ik dus zeer veelvuldig gebruik van maak! :D )

Hebben jullie tips voor must haves?

Modopmerking pag.4

Moderatoropmerking:
Hierbij openen we het topic weer. In dit topic kunnen ervaringen rondom Temu gedeeld worden. We willen jullie vragen om de discussie omtrent kinderarbeid, uitbuiting van werknemers, giftige stoffen e.d. in een nieuw te openen topic voort te zetten. Offtopic berichten zullen verwijderd worden.

VenoSnorlax

Berichten: 4521
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:13

Ik zie daar zoveel leuke en mooie jurkjes langskomen. Ben alleen bang voor Shein/Aliexpress kwaliteit en manieren van werken. Lees dus even mee voor ervaringen

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:18

Mijn eerste bestelling was geen succes. :+
Was heel onzorgvuldig verpakt.
Van de twee solarlampjes die ik had besteld, was bij de ene het sierstuk helemaal verbogen. En ik had een metalen bord besteld, die hadden ze onderop gedaan en toen de zak er mooi strak omheen. Alle hoekjes omgevouwen en her en der flinke vouwen erin. :=
Ik heb m’n geld terug gekregen, maar omdat het de eerste bestelling was, hoefde ik niets terug te sturen. Ali is wat verpakken aangaat veel beter, is mijn ervaring.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:19

Mijn tip: denk goed na of het spullen zijn die echt belangrijk voor je zijn en die het waard zijn een dienst als Temu te ondersteunen. Wil ik het echt of kan ik ook zonder en is het gewoon een leuk hebbedingetje? En kan ik het misschien ook gewoon in de lokale handel verkrijgen?

Als je over deze vragen nagedacht hebt en er toch voor kiest: geniet van je spulletjes. :)

Ik begrijp heel goed dat je overstag kan gaan. Ik vind dat er erg leuke ideeën op Temu te vinden zijn. Heel inspirerend. :j Maar voorlopig lukt het me persoonlijk goed om het zonder te doen en niets te bestellen.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 12:35

Puera schreef:
Mijn eerste bestelling was geen succes. :+
Was heel onzorgvuldig verpakt.
Van de twee solarlampjes die ik had besteld, was bij de ene het sierstuk helemaal verbogen. En ik had een metalen bord besteld, die hadden ze onderop gedaan en toen de zak er mooi strak omheen. Alle hoekjes omgevouwen en her en der flinke vouwen erin. :=
Ik heb m’n geld terug gekregen, maar omdat het de eerste bestelling was, hoefde ik niets terug te sturen. Ali is wat verpakken aangaat veel beter, is mijn ervaring.


Dat is wel heel erg slordig! :=

Gelukkig kan je makkelijk dingen terug sturen, maar het is gewoon niet leuk als dingen kapot aankomen.

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:40

Ik heb er al 1x paar kleine ding e besteld en daar erg tevreden over.

Twijfel nu om een 'lego' pakket te bestellen. Wil die al een lange tijd en is op Temu gewoon de helft goedkoper.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:42

Biebz schreef:
Ik heb er al 1x paar kleine ding e besteld en daar erg tevreden over.

Twijfel nu om een 'lego' pakket te bestellen. Wil die al een lange tijd en is op Temu gewoon de helft goedkoper.


Is wel echt ruk qua kwaliteit. Ik heb een paar setjes neppe lego via Ali besteld, waaronder Central Perk, en het in elkaar zetten was echt een crime. Daarnaast bleef het ook niet netjes zitten...
Ik spaar wel door voor de echte lego :')

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:42

soesita schreef:
Mijn tip: denk goed na of het spullen zijn die echt belangrijk voor je zijn en die het waard zijn een dienst als Temu te ondersteunen. Wil ik het echt of kan ik ook zonder en is het gewoon een leuk hebbedingetje? En kan ik het misschien ook gewoon in de lokale handel verkrijgen?

Als je over deze vragen nagedacht hebt en er toch voor kiest: geniet van je spulletjes. :)

Ik begrijp heel goed dat je overstag kan gaan. Ik vind dat er erg leuke ideeën op Temu te vinden zijn. Heel inspirerend. :j Maar voorlopig lukt het me persoonlijk goed om het zonder te doen en niets te bestellen.


Dit dus, en: als iets zo goedkoop is, dan kan dat alleen als iets (of iemand) anders de prijs betaalt. Ik blijf er dus ver van weg, net als van Shein en AliExpres :=

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:51

Marjo schreef:
Biebz schreef:
Ik heb er al 1x paar kleine ding e besteld en daar erg tevreden over.

Twijfel nu om een 'lego' pakket te bestellen. Wil die al een lange tijd en is op Temu gewoon de helft goedkoper.


Is wel echt ruk qua kwaliteit. Ik heb een paar setjes neppe lego via Ali besteld, waaronder Central Perk, en het in elkaar zetten was echt een crime. Daarnaast bleef het ook niet netjes zitten...
Ik spaar wel door voor de echte lego :')


Vind je? Misschien heb ik dan gewoon geluk gehad.
Ik heb de volkswagenbus via Ali besteld voor 25 euro. En was gewoon prima kwaliteit en niet te onderscheiden van de originele die mijn schoonmoeder heeft.

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:52

Ik heb ook al verschillende dingen besteld bij Temu. Kleding zit perfect en is ook goede kwaliteit. Heb nog niks gehad waarvan ik dacht dat het flut was.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 21:18

Shani_1984 schreef:
Ik heb ook al verschillende dingen besteld bij Temu. Kleding zit perfect en is ook goede kwaliteit. Heb nog niks gehad waarvan ik dacht dat het flut was.


Ja, hier ook. De maten kloppen tot heden ook met wat er is aangegeven. :)

Ik heb er ook een leuk vest vandaan. Uiteraard weet ik nog niet hoe lang en of hij mooi blijft, maar de tijd zal het leren. :)

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:25

Foaly schreef:
soesita schreef:
Mijn tip: denk goed na of het spullen zijn die echt belangrijk voor je zijn en die het waard zijn een dienst als Temu te ondersteunen. Wil ik het echt of kan ik ook zonder en is het gewoon een leuk hebbedingetje? En kan ik het misschien ook gewoon in de lokale handel verkrijgen?

Als je over deze vragen nagedacht hebt en er toch voor kiest: geniet van je spulletjes. :)

Ik begrijp heel goed dat je overstag kan gaan. Ik vind dat er erg leuke ideeën op Temu te vinden zijn. Heel inspirerend. :j Maar voorlopig lukt het me persoonlijk goed om het zonder te doen en niets te bestellen.


Dit dus, en: als iets zo goedkoop is, dan kan dat alleen als iets (of iemand) anders de prijs betaalt. Ik blijf er dus ver van weg, net als van Shein en AliExpres :=


Eens.
Ik begrijp niet dat zulke webshops nog bestaansrecht hebben en dat mensen er blijven kopen.

Temu is nog goedkoper dan aliexpress. Bedenk je dan wie in vredesnaam de prijs betaalt voor jouw spullen.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:18

Het maakt mij ook verdrietig dit soort shops. Hoe belastend dit is voor de planeet en hoe er met hun werknemers wordt omgegaan :n Allemaal zodat de westerlingen weer wat goedkope prullen kunnen kopen.
Ik snap niet dat mensen hier hun geld in willen stoppen.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 22:22

Beste anti mensen. Jullie mogen je mening hebben, maar moet het nou op deze manier? Als het topic je niet aan staat, kan je dan op het kruisje bovenin je browser drukken en het over slaan?

Ik vraag hier om must haves en fans, niet om negatief gedoe.

Dank je wel! :)

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:26

Het onderwerp is te belangrijk om gewoon weg te klikken.

Ik maak graag mensen bewust van het enorme leed en belasting op de wereld die achter deze ellende schuilgaat.
Al bereik ik maar 1 iemand die door dat besef niet meer bij zulke webshops koopt.

Dat is mijn missie en gezien alle topics openbaar zijn gewoon toegestaan.

Doe ermee wat je wilt. Als jij er niet door geraakt wordt, misschien een ander wel :)

Verder vervuil ik hier niks hoor.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:30

Tallie1979 schreef:
Beste anti mensen. Jullie mogen je mening hebben, maar moet het nou op deze manier? Als het topic je niet aan staat, kan je dan op het kruisje bovenin je browser drukken en het over slaan?

Ik vraag hier om must haves en fans, niet om negatief gedoe.

Dank je wel! :)

Je vraagt of er fans zijn?

Mijn antwoord. Nee. Ik ben totaal geen fan.
Spullen zijn alles behalve duurzaam.
Dus slecht voor het milieu.
Daarnaast is kinderarbeid nog steeds een ding.

Dus ik blijf er ver van weg.
En dat raad ik een ieder ander ook aan.
En die mening mag ook gewoon op een openbaar forum net zoals jouw mening er mag zijn.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 22:32

Top, meningen gelezen.

Ga er helemaal niks mee doen, dus bedankt. :)

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:50

Tallie1979 schreef:
Beste anti mensen. Jullie mogen je mening hebben, maar moet het nou op deze manier? Als het topic je niet aan staat, kan je dan op het kruisje bovenin je browser drukken en het over slaan?

Ik vraag hier om must haves en fans, niet om negatief gedoe.

Dank je wel! :)


Het is een openbaar forum, iedereen mag reageren.

Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer mensen die wel nadenken over hun manier van consumeren en ethiek van bedrijven.
De fabrieksarbeiders werken onder erbarmelijke omstandigheden voor een hongerloontje. Diensten van 12-16 uur, flinke gezondheidsrisico’s en zeer slecht betaald worden… waarom zou je geld aan een bedrijf geven dat zo met hun mensen omgaat?

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 22:52

Ook jij bedankt voor je mening. Die gaat bij de rest van de meningen in het ronde archief.

Jullie kunnen gezellig en gezamenlijk de deugneuzen brigade vormen, maar dan is het wachten tot het topic wordt gesloten.

Ik ga er echter niks minder om bestellen, simpelweg omdat ik er geen zin in heb om een mening door mijn strot geperst te krijgen.

Ik dring jullie mijn mening niet op, maar andersom dus wel.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 23:06

Dat je er niks mee doet is helemaal prima.
Leef je leven zoals je zelf wil.

Ben blij dat ik niet mijzelf in een spiegel hoef te zien wetende dat er volwassenen en kinderen misbruikt zijn om mij een shirtje van 5€ te laten dragen.

En ja als je dat tegengeluid niet wil horen had je misschien geen topic moeten openen?

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 23:22

Dat shirt van 5 euro zit en staat prima. Dank je :D Ga anders lekker demonstreren bij de New Yorker of een varkensslachterij ofzo. :')

Je kunt blijven jammeren, maar nogmaals, je schreeuwt en blaat echt tegen een muur hier. Mijn volgende bestelling wordt van de week al geleverd.

Ik vroeg, nogmaals, om fans en must haves. Mensen zoals jij persen maar hun mening door een ieder zijn strot. Of er nou om gevraagd wordt of niet.

Dus, je gaat er geen kloot mee bereiken bij mij. Move along! :)

Lente
Berichten: 27789
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 23:29

Ik ben blij met het tegengeluid. Ik had Temu wel een aantal keer voorbij zien komen en zag leuke dingen.
Door dit topic een moment van "hee, als de ervaringen goed zijn, misschien dan toch...."

Maar de reacties van onder anderen Mars en Daantjuhhh zijn een goede wake up call. Ik draag graag bij aan positiviteit in de wereld dus laat Temu links liggen.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 23:40

Dat is uiteraard ieders recht. :D Hebben ze toch iemand weten te bereiken. :)

Mijn ervaringen zijn zeker positief en ik snap ook zeker wel wat ze willen zeggen.

Het komt me gewoon zwaar de neus uit dat je tegenwoordig niks meer kunt bespreken zonder een hele brigade die je even komt vertellen wat voor onmens je bent. Ik open echt heel zelden een topic op bokt om deze reden, ik weet nu weer waarom ik bijna niet meer op bokt kom. Altijd gezeik gewoon.

Maar goed, top dat je er bij stil staat. :)

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 23:59

Ik ben geen brigade.
Ik protesteer ook niet.

Ik ben mij zelf en ik geef mijn mening.
Nogmaals prima, doe er niks mee. +:)+

Voel je zelf fijn in dat shirtje.
Zal mij echt een rotzorg zijn.

Jij bent de enige die moet leven met je eigen keuzes.
Als jij je er prima mee voelt is dat toch goed?

Blijkbaar doet mijn mening je toch wat, je reageert nogal heftig.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 00:12

Toevallig deze van de week ook besteld. :D Komt wel van pas met dit weer! :))

Afbeelding