Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:36

Gedaan !!
Walgelijk..!

Pleasuregaits

Berichten: 333
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Hechtel

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 14:53

Thanks allemaal!!!!

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:04

En dan zijn er mensen die hardnekkig blijven volhouden dat het paard dit uit zichzelf doet dus zonder al die mishandeling

Anoniem

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:15

Gedaan!
Het is bizar dat er nog steeds mensen zijn die dingen als soaring goedpraten. En dat is helaas niet alleen een Amerikaanse afwijking; ook in de Nederlandse sport en keuringswereld zijn er nog genoeg mensen die het normaal vinden om paarden te couperen of via blistering hele reeksen brandwonden toe te brengen op hun gewrichten ((soms nog net onder een plaatselijke verdoving) , en ze daar dan zonder pijnstillers dagen mee te laten staan, want 'zoveel pijn doet het niet, anders zou hij wel heftiger reageren'.
Laten de mensen die soaring toepassen nou exact hetzelfde zeggen.
Je hebt paardenmensen en mensen met paarden, en vooral in bepaalde takken van de paardenhouderij komt die laatste soort griezelig veel voor...
Gelukkig is dit soort goedpraters van dierenleed een uitstervend ras!

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:24

Ik heb getekend en het gedeeld..wist eerlijk gezegd niet dat daar zoveel ellende achter zat.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:27

Ik heb ooit zo'n filmpje hierover gezien en ik krijg nog steeds kriebels als ik eraan denk.

Er staat nu ook een artikel op de site van bit die je kunt delen op facebook!

Pleasuregaits

Berichten: 333
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Hechtel

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 08:23


Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:41

RPA ---> LN

Pleasuregaits

Berichten: 333
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Hechtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 10:12

Voor het gemak in het Nederlands:
Afbeelding

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:51

Kan tekenen nog? Wil ik heel graag doen. Bah wat een nare beesten die deze prachtdieren zo verminken en behandelen.

Wat ik niet snap (gruwel sowieso van de beelden de blokken de chemische middelen) waarom slaan ze die paarden op het hoofd?? Daarvan tilt ie z'n benen toch niet meer op???

Hoe verzinnen ze het om een dier zoveel pijn te doen. Kunnen deze dieren nog lopen zonder die stacks? Of is de beenstand zo verminkt dat ze ingeslapen moeten worden?

Bah bah heb er kippenvel van

Pleasuregaits

Berichten: 333
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Hechtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 16:04

Je kunt tot 26 september reageren via de link in de poster.

Het slaan heeft een gruwelijke reden. Bij de huidige controles wordt gekeken of het paard gevoelig reageert op palpatie van oa de kroonrand. Bij een reactie mag het paard niet starten in de klasse. 'Trainers' willen dit voorkomen door het te 'trainen' zodat de paarden geen reactie vertonen ondanks de pijn. ;(

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:09

Nee!!!??? Echt??? Dus ze raken die benen aan dat doet zeer dier protesteert en dan krijgt ie klap op hoofd?????

:O

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:37

Getekend. Het verbaasd mij dat menig "ik ben een penny poetsmeisje" topic meer reacties krijgt als deze. Terwijl deze toch echt over welzijn van paarden in de basis gaat. Laten we met ons allen onze stem horen???!

Pleasuregaits

Berichten: 333
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Hechtel

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 22:57


Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:33

Storm2009 schreef:
Getekend. Het verbaasd mij dat menig "ik ben een penny poetsmeisje" topic meer reacties krijgt als deze. Terwijl deze toch echt over welzijn van paarden in de basis gaat. Laten we met ons allen onze stem horen???!


Parzival krijgt ook genoeg aandacht. Zowel hier als in de media maar de honderden TWH die toch echt op n 1 staan kwa dierenkwelling zijn blijkbaar niet zo interessant.

ik heb getekend hoor want dit moet echt stoppen.

Jorex

Berichten: 9945
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:40

Ik heb t ook gesupport.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:43

oh! Goed dat je onder de aandacht bent. Ga eens even invullen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:58

Cowgirl schreef:
Parzival krijgt ook genoeg aandacht. Zowel hier als in de media maar de honderden TWH die toch echt op n 1 staan kwa dierenkwelling zijn blijkbaar niet zo interessant.

ik heb getekend hoor want dit moet echt stoppen.


Ik snap ook niet precies waarom dit zo weinig opgepikt wordt? Twee artikelen op de Bit-site, meerdere posts erover op Bokt, maar het is blijkbaar een ver van ons bed show? Of is het dat mensen het makkelijker vinden om geld te geven aan arme ezeltjes in arme landen dan aan net zo mishandelde paarden in rijke landen, omdat dat laatste meer lijkt op onze eigen welvaartssituatie en ruiters hier ook zelf willen kunnen bepalen hoe ze een zweep of sporen inzetten en geen bemoeienis van buitenaf willen. Dat Parzival wel zoveel (verdiende) aandacht krijgt zou dan misschien komen omdat dat wel 'een van ons' is waardoor elke dressuurruiter wil laten weten dat zíj dit nooit zouden doen. Terwijl de situatie van de TWH aan de ene kant heel erg hetzelfde is (paard moet sportpartner zijn in een welvaartsland) maar de 'sport' tegelijkertijd zo anders is dat we ons daar niet mee willen bemoeien omdat we ook niet willen dat leken hier zich bemoeien met het feit dat onze paardensporten ook niet alleen maar paardvriendelijk zijn?

Ik vind het zo gek; normaalgesproken heeft iedereen een oordeel klaar over paardenleed, maar het lijkt wel alsof mensen hier dit niet eens wíllen weten.

Pleasuregaits

Berichten: 333
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Hechtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 08:05

Dierenmishandeling. We zijn er allemaal op tegen maar lang niet iedereen wil er ook daadwerkelijk iets aan doen. Tennessee Walking Horses lijden al decennia lang onnodig en ook jij kunt het verschil maken om dit te beëindigen.

We hebben nog 2 dagen de tijd om ons commentaar in te dienen op de voorgestelde wetswijziging die het gebruik van stacks en kettingen bij Walkers en gerelateerde rassen gaat verbieden. Deel je support voor dit voorstel op:
https://www.regulations.gov/document?D= ... -0009-0001

I support, en vervolg desgewenst in het Nederlands.

Deel dit bericht zoveel mogelijk om de laatste 2 dagen nog extra support te ontvangen!

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:34

Ik heb het ook getekend en gedeeld overal. Maar blijkbaar leeft het niet, zelfs niet op een pagina als BOKT??? Echt bizar...oeioei als een olympier zn paard slaat dan hebben we daar 140 pagina's commentaar over maar een grote groep paarden die structureel vreselijk mishandelt wordt krijgt een krappe 2 pagina's op bokt.
Bah

Ik support jou en je missie dus als je hulp nodig hebt, pb me !

Pleasuregaits

Berichten: 333
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Hechtel

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 14:07

Dankjewel Storm!
Het is bizar maar waar en Nederland is geen uitzondering. 10.000 reacties in 3 maanden tijd, wereldwijd. Dat is niks! Kijk eens naar de reacties wanneer er een filmpje gepost wordt van een padded show horse hier op Bokt! dat lokt extreem veel reacties uit, iedereen is er op tegen maar als men ECHT iets kan doen, dan valt men stil.

Ik schaam me diep...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Welzijn Tennessee Walking Horses; jullie hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:57

Ik snap het van Bokt ook niet hoor. Het is de meest erge vorm van paardenmishandeling en het grootste forum van de Benelux steekt de kop in het zand. De ponypletters staan wel weer op de voorpagina.

Pleasuregaits

Berichten: 333
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Hechtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 10:43

Het lijkt erop dat BOKT de nieuws items over Tennessee Walking Horses niet oppikt.

Update:
Eerder deze maand kregen we het waanzinnige nieuws dat een voorstel tot wetswijziging was aangenomen nog tijdens de zitting van Obama. Binnen 30 dagen na inschrijving in het register zou het gebruik van action devices zoals kettingen verboden worden. Met ingang van 1 januari 2018 zouden ook de stacks (klompen) niet meer op wedstrijden, veilingen en verkoopdagen toegestaan zijn. Dit tezamen zou het illegaal toepassen van soring ver terugdringen.

Helaas was de blijdschap van korte duur.
Zodra Drumpf zijn 'troon' had betreden bevroor hij alle wetswijzigingen die nog niet waren ingeschreven in het register. De wijziging van de HPA (Horse Protection Act) uit 1971 zit daar ook bij. In principe hoeft dit niet te betekenen dat alles van de baan is. Echter zijn er diverse negatieve factoren die we niet kunnen ontkennen;
- op het bevriezen van de wetswijzigingen staat geen termijn gesteld waardoor deze wellicht jaren in de kast kunnen blijven liggen;
- Drumpf heeft aangekondigd regulariseren te elimineren
- Drumpf werkt nauw samen met Mitch McConnel die pro Big Lick is en al jaren de PAST Act (Prevent All Soring Tactics Act) blokkeert.

Al met al zien we de toekomst somber in. Desondanks stellen we alles in het werk om de goedgekeurde wetswijziging alsnog te laten regulariseren en blijven we strijden om de PAST Act erdoor te krijgen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:56