Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:54


Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:58



Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 21:07

Antidepressiva zijn levensgevaarlijk.. :=
Gevaarlijker dan een depressie, naar mijn mening.

Misschien weet ik er niet genoeg van, maar een antidepressiva zou naar mijn mening nooit mogen veroorzaken dat iemand zoiets doet, zou het eerder moeten voorkomen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:11

Anti-depressivia maakt gekke mensen nog gestoorder. Na 1 keer met iemand omgegaan met ADop, voor mij nooit meer. Als iemand het slikt, dikke prima. Maar dan ben ik weg. :evaw:

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:58

Laatst bijgewerkt door Kaus op 08-03-14 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:02

Kaus schreef:
http://www.moordzaken.com/Baby_Jairo
Vrijspraak... Hoe? Waarom? Wat is er mis met het NLse rechtssysteem...?


Wat er mis is met het NLse rechtssysteem? Dat er mensen over oordelen die er niks mee te maken hebben. Nogmaals, uit zo'n kort stukje tekst kun je echt niet opmaken of iets terecht is of niet. :n En als ik het zo zie zijn er fikse fouten gemaakt tijdens het onderzoek en dat zal zeker een grote rol gespeeld hebben in het vonnis.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:02

Kaus schreef:
http://www.moordzaken.com/Baby_Jairo
Vrijspraak... Hoe? Waarom? Wat is er mis met het NLse rechtssysteem...?



Jij bent mij echt 2 min voor! die wou ik ook net kopieren

echt heel bizar

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:06

Bizzybijtje schreef:
Kaus schreef:
http://www.moordzaken.com/Baby_Jairo
Vrijspraak... Hoe? Waarom? Wat is er mis met het NLse rechtssysteem...?


Wat er mis is met het NLse rechtssysteem? Dat er mensen over oordelen die er niks mee te maken hebben. Nogmaals, uit zo'n kort stukje tekst kun je echt niet opmaken of iets terecht is of niet. :n En als ik het zo zie zijn er fikse fouten gemaakt tijdens het onderzoek en dat zal zeker een grote rol gespeeld hebben in het vonnis.

Absoluut, maar imo is er ook iets mis met je als je je baby mishandelt...
Dat staat voor mij los van de fouten in het onderzoek.

Anoniem

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:08

Ja, maar een van de grondrechten is dat je recht hebt op eerlijke rechtspraak (fair trial). En de fouten die het OM heeft gemaakt zijn niet mis, waardoor ze waarschijnlijk heel veel bewijs onrechtmatig hebben verkregen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:11

Bizzybijtje schreef:
Ja, maar een van de grondrechten is dat je recht hebt op eerlijke rechtspraak (fair trial). En de fouten die het OM heeft gemaakt zijn niet mis, waardoor ze waarschijnlijk heel veel bewijs onrechtmatig hebben verkregen.

Dan nog vind ik dat er iets mis is met het rechtssysteem als je hier voor vrijgesproken wordt.
Losstaande van de fouten die er zijn gemaakt. Ik snap je punt over de grondrechten, maar ik vind het niet kunnen.

Anoniem

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:14

Tsja, jij vindt het niet kunnen, maar heb jij er een oplossing voor :) ? Immers, als het in deze zaak kan, dan mag het ook in andere zaken. En dan kun je hele gevaarlijke machtsspelletjes krijgen aangezien iedereen vrij is om grondrechten te schenden :D ?

Hier kun je overigens de hele uitspraak lezen; http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 2013:1449&

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:21

Bedankt voor de link, heb de belangrijke dingen doorgelezen.

Dit vind ik het 'raarste' deel:

Citaat:
Conclusie
Ook de rechtbank vindt dat het feit waarvan verdachte verdacht wordt een zeer ernstig feit betreft waarbij het van groot belang is dat de waarheid boven tafel komt.
Echter; hoewel van de onder b. en c. geconstateerde schendingen op zichzelf bezien niet gezegd kan worden dat deze een niet-ontvankelijkheid van het openbaar ministerie opleveren, illustreert dit wel ook hoezeer en in welke mate het openbaar ministerie, in haar poging om zoveel mogelijk bewijs te verzamelen, de naleving van strafvorderlijke regels en beginselen uit het oog heeft verloren en deze – in geval van het onder a. geconstateerde – met voeten heeft getreden.
Gelet op het voorgaande is de rechtbank van oordeel dat in de onderhavige zaak de met de opsporing of vervolging belaste ambtenaren ernstig inbreuk hebben gemaakt op beginselen van een behoorlijke procesorde waardoor doelbewust of met grove veronachtzaming van de belangen van de verdachte aan haar recht op een eerlijke behandeling van haar zaak is tekortgedaan.
De rechtbank zal derhalve het openbaar ministerie niet-ontvankelijk verklaren in de vervolging van verdachte.
Gelet op het voorgaande behoeft het overige door de verdediging gestelde met betrekking tot de niet ontvankelijkheid van het openbaar ministerie geen nadere bespreking.


Dat er zulke fouten gemaakt kunnen worden vind ik gewoon heel erg. Dat iemand door het maken van zulke fouten vrijgesproken wordt is imo niet goed aan het rechtssysteem.
Nee, daar heb ik geen oplossing voor, ik ben heel blij dat ik geen rechter of iets in die trant ben, ik zou niet weten hoe of wat, zelfs niet als ik er voor geleerd zou hebben.

Anoniem

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:27

Die fouten mogen gewoon niet gemaakt worden, dat staat los van het rechtssysteem. Ik ben het ermee eens dat ik die twee het liefst achter slot en grendel had gezien, maar dat kan nou eenmaal niet op deze manier.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:43

Heftig..reuze interessant ook (en dat klinkt niet aardig nee, want iemand moet een zeer dierbare missen)..
Hier vlakbij is Suzanne Wisman vermoord terug gevonden..zo afschuwelijk en haar altaar is erg indrukwekkend..

Heb even zitten scrollen en snuffelen..sommige moorden lees of hoor je vrijwel niets over..
Lastig zoeken, weet de achternaam van 1 moordzaak niet meer en het exacte jaartal ook niet meer..was erg jong en heel angstig dat mij die ontvoering ook zou overkomen. Volgde de krant helemaal (las ik bij mn vader en geen moeder daar aanwezig die me verbood de telegraaf te lezen, hihi) en was zo erg bang bij het zien van Lada's :P waar dat meisje mee ontvoert was..maar weet nog niet of de dader ooit gevonden is.

Anoniem

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:51

Jeetje die Suzanne Wisman is ook een sneue zaak

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:52

Bizzybijtje schreef:
Die fouten mogen gewoon niet gemaakt worden, dat staat los van het rechtssysteem. Ik ben het ermee eens dat ik die twee het liefst achter slot en grendel had gezien, maar dat kan nou eenmaal niet op deze manier.

Dan zijn we het daar over eens. :j

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:07

takkie_muis schreef:


Mijn moeder werkt bij het spoor en had dit verhaal inderdaad van een andere machinist gehoord.
Die man is volgens mij nooit meer aan het werk gegaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:19

Sabinee__ schreef:
takkie_muis schreef:


Mijn moeder werkt bij het spoor en had dit verhaal inderdaad van een andere machinist gehoord.
Die man is volgens mij nooit meer aan het werk gegaan..

Kan ik begrijpen , je rukt 2 onschuldige en 1 vader die er door zat zo uit hun leven bah -O-

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:47

Kennen jullie de BNN serie 'Van God Los'?
Die afleveringen zijn op veel van deze zaken gebaseerd.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:26

Jaaa hij is weer open!! Vandaag geen tijd ervoor maar morgen ga ik weer beginnen.

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:26

Heftige verhalen zitten erbij zeg! Maar wel heel interessant :)

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:55

Hier een man die niet alleen zijn 5 jarig zoontje en zichzelf om het leven bracht maar de hond moest er ook aan geloven....
Deze man had PTSS, ik ben dan echt heel erg benieuwd wat er op dat moment door deze man zijn hoofd ging, dat moet wel afschuwelijk zijn geweest.
http://www.moordzaken.com/Leon_Dijkhuizen

XMandylover

Berichten: 3173
Geregistreerd: 11-12-11

Re: Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:01

Verschrikkelijk wat er allemaal gebeurt :(

XMandylover

Berichten: 3173
Geregistreerd: 11-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:15