eindelijk mn website af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:27

nog een vraagje? weet je misschien ook hoe je via dreamweaver een homepage kan uploaden naar bijv. chello? bij chello heb je namelijk geen ftp wachtwoord en moet je een apart ftp programma downloaden, terwijl bij dreamweaver dat programma erbij zit alleen wel dat ftp wachtwoord nodig hebt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:32

Ik heb 2 frames.... en 2 tables en 2 tables in een table voor mijn gedichten. Ik heb persoonlijk werkelijk een hekel aan scrollen en aan frames in frames.

Overigens was het niet aanvallend bedoelt... maar er zijn werkelijk mensen die hun site op deze manier maken, die dan zou moeten dienen voor commercieel gebruik... soms word je er een beetje moe van.

www.wolderweb.net/forums/home is ook een page die ik gemaakt heb.
(overigens mijn eerste met een CSS waardoor ik de a hrefs nog aan moet passen tegen het verspringen)

Ik heb tevens een antwoord op al die overmatige gevulde pages, door maar een eigen doolhof te maken:

www.wolderweb.net/cerridwen

Al ga ik die toch gauw eens uitmesten ... want ik vind het te druk.

En sorry, ik ben een grote font-a-holic en heb een grafische opleiding, dus ik hecht veel waarde aan het gebruik van lettertype, kleur e.d.

Er zijn online genoeg interessante tutorials te vinden.
Overigens zet ik al mijn pages in een dag in elkaar, meeste tijd besteed ik nog in Photoshop.

En uiteraard verander ik daarna nog vaak van mening en gooi het zooitje weer om.
Laatst bijgewerkt door orri op 19-10-03 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:33

denz schreef:
Okay daar kan ik wel een beetje inkomen dat scrollen enzo, maar in principe hoeft je menu niet veel ruimte in beslag te nemen Lachen mijn nieuwe site word ook best wat scrolwerk, gezien ik een enorm menu heb met meer dan 10 knoppen en ze ook nog eens niet erg klein zijn Tong uitsteken maar goed ik vind scrollen nooit zo erg, wel als mensen een site hebben waar scrollen niet nodig is, bijv een tekst van 10 punten(om even te overdrijven Tong uitsteken )

Verder zou ik als ik jou was idd wat meer tijd gaan besteden aan je site! Hoe KAN het dat je in 1 dag klaar bent!, ik ben minimaal een paar weken bezig(niet hele dagen dan hoor!)

Je kunt bijv door frames en te schuiven met frames heel makkelijk je tekstkaders ook iets korter maken, zodat je niet over de hele breedte hoeft te lezen, want denk eens aan de mensen met zon breedbeeld scherm! Tong uitsteken


hihihi daar had ik niet eens aan gedacht mensen met een breedbeeld scherm, maar kan me wel voorstellen hoe dat eruit moet zien. dat van die tekstkaders is idd wel een goede manier ja. naar beneden scrollen vind ik ook niet erg hoor, maar om van links naar rechts te scrollen wel (wat waarschijnlijk op mijn sites ook zal moeten gebeuren om de hele tekst te kunnen lezen).

dat in 1 dag klaar zijn kwam doordat ik in mijn hoofd alles al had zitten, dus kleuren, tekst etc. was alleen een kwestie van op de pagina´s zetten en op internet plaatsen.
voordat ik aan een site begin, wil ik in mijn hoofd hebben hoe het er uit moet komen te zien en pas daarna begin ik eraan om het daadwerkelijk te maken. dus ik ben daar vaak wel een paar dagen al mee bezig.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:49

orri schreef:
Ik heb 2 frames.... en 2 tables en 2 tables in een table voor mijn gedichten. Ik heb persoonlijk werkelijk een hekel aan scrollen en aan frames in frames.

Overigens was het niet aanvallend bedoelt... maar er zijn werkelijk mensen die hun site op deze manier maken, die dan zou moeten dienen voor commercieel gebruik... soms word je er een beetje moe van.

www.wolderweb.net/forums/home is ook een page die ik gemaakt heb.
(overigens mijn eerste met een CSS waardoor ik de a hrefs nog aan moet passen tegen het verspringen)

Ik heb tevens een antwoord op al die overmatige gevulde pages, door maar een eigen doolhof te maken:

www.wolderweb.net/cerridwen

Al ga ik die toch gauw eens uitmesten ... want ik vind het te druk.

En sorry, ik ben een grote font-a-holic en heb een grafische opleiding, dus ik hecht veel waarde aan het gebruik van lettertype, kleur e.d.

Er zijn online genoeg interessante tutorials te vinden.
Overigens zet ik al mijn pages in een dag in elkaar, meeste tijd besteed ik nog in Photoshop.

En uiteraard verander ik daarna nog vaak van mening en gooi het zooitje weer om.


die dressuursite is mooi gemaakt.
die andere site vind ik qua fronts mooi en idd de achtergrond is druk. heel interessant onderwerp trouwens (ben zelf veel met spritituele zaken bezig en ook geinteresseerd in wicca etc.).

ik ben zelf ook gek op fonts en dat soort dingen, alleen hobbymatig dan. ik begrijp best dat een commerciele site geen goede indruk maakt als die op deze manier gemaakt zou worden, ik zou dan ook veel rustiger te werk gaan.
ik zoek veel online naar nieuwe dingen wat ik eventueele op mijn homepage zou kunnen gebruiken, alleen heb ik nog niet echt gevonden wat in mijn ogen helemaal top is, dus heb ik gebruik gemaakt van wat mij het beste leek (of anders gezegd wat het er het dichtst bij kwam). ik probeer dus wel een eenheid te krijgen door niet teveel kleuren te gebruiken of teveel verschillende fonts. de lettertypen zouden misscien wat kleiner kunnen bij mij. ik heb op mijn spirituele homepage 3 punts gebruikt (weet even niet meer wat de lettergrote daarvan is uit mijn hoofd). in het programma ziet het er niet zo groot uit, net als dat sommige afbeeldingen in het programma er anders uitzien dan op het web.

met foto´s maak ik het liefst gebruik van tumbnails zodat je zelf kan kiezen of je een vergroting wil zien of niet, maar bij dreamweaver heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe ik dat kan doen (tot nu toe heb ik zelf de foto´s verkleind en een andere pagina aangemaakt waar de normale grote dan te zien is). bij frontpage is dit heel makkelijk.
als je een tip hebt hoe dit bij dreamweaver kan graag.
ik ben echt geen fan van frontpage, maar op dit moment werkt deze wel het makkelijkst voor mij.

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:04

Ik heb op mijn site ook gewoon op de hoofd-pagina's de kleinere foto's geplaatst , en dan de mooie grote foto's met duidelijk zichtbare details daaronder verstopt zeg maar , dus als je een foto aanklikt is de kans groot dat er nog een vergroting beschikbaar is.

Die laat ik dan ook in een nieuw venster openen omdat het vervelend is als dat in je hoofdvenster opent. Vind ik Lachen

Maar ik weet ook geen andere manier hoor om een thumbnail of iets dergelijks te maken.

Ik vraag me trouwens wel eens af of het op mijn site duidelijk genoeg is dat er nog een vergroting "onder" een bepaalde foto zit Verward

Ik vertel het , en laat expres al een tekstvakje verschijnen als je met je muis eroverheen gaat , maar is dat allemaal duidelijk genoeg ?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:55

Citaat:

hihihi daar had ik niet eens aan gedacht mensen met een breedbeeld scherm, maar kan me wel voorstellen hoe dat eruit moet zien. dat van die tekstkaders is idd wel een goede manier ja. naar beneden scrollen vind ik ook niet erg hoor, maar om van links naar rechts te scrollen wel (wat waarschijnlijk op mijn sites ook zal moeten gebeuren om de hele tekst te kunnen lezen).


Van links naar rechts scrollen is idd heel erg irritant!
Tekst wordt automatisch afgebroken als je je scherm verkleint dus dat schuifbalkje van links naar rechts zal er niet komen denk ik Lachen

Ik doe m'n thumbnails ook nog steeds op de moeilijke manier, zelf alles aanmaken, ik weet dat het wel KAN met dreamweaver om dit automatisch te laten verlopen, maar daar ben ik zelf nog niet achter, mijn vader weet het wel.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:01

duivelintje schreef:
nog een vraagje? weet je misschien ook hoe je via dreamweaver een homepage kan uploaden naar bijv. chello? bij chello heb je namelijk geen ftp wachtwoord en moet je een apart ftp programma downloaden, terwijl bij dreamweaver dat programma erbij zit alleen wel dat ftp wachtwoord nodig hebt.



Ik heb een paar jaar geleden een hele uitgebreide site gemaakt en deze via chello ge upload, maar dit is al zo'n tijd geleden, de site is ondertussen al een jaar gedelete en ik heb dus echt geen idee meer hoe dat precies ging, net als vele andere dingen in dreamweaver en fireworks, ik begin haast weer van voor af aan omdat ik alles vergeten ben! maar goed, zo langzamerhand kom ik er wel!

Met fireworks werk je heel makkelijk, je kunt foto's uitknippen, kadertjes maken vanalles gewoon, je moet het een klein beetje zien als illustrator,photoshop/corel draw dat soort programma's waar je zelf alles mee kan maken Lachen

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:03

ow op die manier, dan moet ik er wel uit kunnen komen (uiteindelijk). ik ga wel eens puzzelen en uitzoeken, vind ik wel leuk om te doen ook.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:53

Leuke site hoor Lachen

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:49

Leuke site maar moest jij daar ook voor betalen?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:37

Hoe kom je aan Dreamweaver en Fireworks, kan je dat ergens downloaden ofzo Verward

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:45

Hoe bedoel je?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:49

Spirit schreef:
Hoe kom je aan Dreamweaver en Fireworks, kan je dat ergens downloaden ofzo Verward


Dat is software die je kunt kopen... en anders kun je een trial versie downloaden op www.downloads.com
die blijven 30 dgn werken (sommigen 60 dgn) en kun je het programma uitproberen...

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:09

ik vind het een leuke site hoor, maar 1 ding snap ik niet. Bij "eerste hulp" staat helemaal onderaan: Haal het paard uit stal en zet het in de bak (in de bak is het geen bezwaar als het dier gaat rollen).
Zover ik weet mag een paard met koliek ABSOLUUT NIET rollen.....
Je moet juist met het paard gaan lopen en hem niet laten rollen.