Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lbfginsel

Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 20:06

Omdat er meer mensen zijn zoals ikzelf (heb nog voor €80.- coupons liggen) heb ik besloten om een petitie te beginnen waarin de KNHS gevraagd wordt om coulanter om te gaan met de "onbeperkt"geldige startcoupons die na 1 januari 2012 niets meer waard zijn, behalve als je nog een complete set besteld na 1 juli 2011 hebt, die wordt wel vergoed. :(

Ik vind het niet kunnen dat je betaalt voor iets dat onbeperkt geldig is en omdat de ledenraad van de KNHS besloten heeft om per 1 januari 2012 over te gaan op een digitale startpas (en maar reclame maken dat dat voor iedereen goedkoper is....) ineens zit met een stapel coupons die bij het oude papier mogen.

We hebben voor deze coupons allemaal betaald en ik vind het niet meer dan redelijk als we deze coupons gewoon op kunnen maken op wedstrijden of dat je ze gewoon retour mag sturen als je niet in staat bent om te starten door welke reden dan ook.

DE PETITIE:

Wij willen dat de KNHS een betere regeling treft voor de mensen die nog in het bezit zijn van de zogenaamde "onbeperkt " geldige startcoupons die zijn betaald aan de KNHS en per 1 januari 2012 ineens bij het oude papier moeten omdat er door de Ledenraad is besloten dat en gaat worden gewerkt met een digitale startpas waardoor er geen coupons meer nodig zijn.
Wij zijn geen sponsors van de KNHS en willen gewoon ons geld terug voor alle coupons in ons bezit of de mogelijkheid hebben om deze coupons gewoon nog te kunnen gebruiken totdat ze op zijn.

De KNHS heeft een monopoliepositie en kan iedereen dus maar verplichten om aan de door de ledenraad bedachte regels te voldoen? Als je wedstrijden wilt starten is er geen mogelijkheid om je ergens anders dan bij de KNHS aan te melden dus:
Kom op, doe mee en teken deze petitie!
:list: http://www.axci.nl/?petitie=18842 +:)+

Vjestagirl

Re: Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:07

Ik start zelf niet, maar heb m wel ondertekend!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:08

Hier idem.

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:12

Idem.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:14

Goede actie! Heb net getekend. Heb ook nog hele stapel dressuurcoupons liggen die ik voor 1 juli besteld had en waar ik er 1 van heb gebruikt. Zonde van het geld.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:15

Goed initiatief maar waarom "of de mogelijkheid hebben om deze coupons gewoon nog te kunnen gebruiken totdat ze op zijn."? Dat heeft geen enkele zin als je het mij vraagt... Daar gaan je kosten niet minder van worden namelijk en het feit blijft dat je gewoon voor een x bedrag nog coupons hebt gekocht met het idee dat je ze onbeperkt kunt gebruiken.

Overigens wel ondertekend en een link geplaatst in het andere topic dat loopt over de onvrede over het afschaffen van de startcoupons.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:17

Start zelf ook niet, maar heb hem toch getekend. :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:20

ON --> LN

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:24

Denk dat zo'n petitie weinig zin heeft. Maar waarom heb je ook voor 80 euro coupons in huis?! Wat moet je in 1x met zoveel coupons. Je paard kan ook van de een op andere dag dood in z'n stal liggen, dan krijg je die 80 euro ook niet terug..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:25

Ik heb hem op mn facebook geplaatst :). Mijn zusje start meerdere paarden dus dat is echt een duur grapje.
Ik denk dat wij bij elkaar nog voor 5 paarden coupons hebben liggen en dan telt het toch aardig op :+

(en dat terwijl het hele systeem niet op tijd klaar is :o )

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:28

_E_ schreef:
Maar waarom heb je ook voor 80 euro coupons in huis?!

Zo raar is het niet vind ik zelf. Ik start met 2 paarden en bestelde dan 2 setjes dressuur per paard en voor 1 paard een setje springen. Is toch even 5 x 16 euro... Met meerdere paarden loopt dat lekker op.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:29

Ik heb hem uiteraard getekend :j

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:30

Ik heb zelfs definitief besloten voorlopig niet door te starten bij de paarden, omdat ik mn coupons toch niet meer mocht gebruiken. Lang over getwijfeld, maar dit was toch wel de druppel ;)
Ik vind het een supergoed idee, al betwijfel ik of het helpt. Maar je hebt er hier vier stemmen bij - het hele gezin:p

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 20:31

mar_fay schreef:
Ik heb zelfs definitief besloten voorlopig niet door te starten bij de paarden, omdat ik mn coupons toch niet meer mocht gebruiken. Lang over getwijfeld, maar dit was toch wel de druppel ;)
Ik vind het een supergoed idee, al betwijfel ik of het helpt. Maar je hebt er hier vier stemmen bij - het hele gezin:p
just_kiki schreef:
Ik heb hem uiteraard getekend :j
_E_ schreef:
Denk dat zo'n petitie weinig zin heeft. Maar waarom heb je ook voor 80 euro coupons in huis?! Wat moet je in 1x met zoveel coupons. Je paard kan ook van de een op andere dag dood in z'n stal liggen, dan krijg je die 80 euro ook niet terug..

Dat is per ongeluk zo gekomen, in 2010 had mijn merrie een gebroken hoefbeen, ik had toen een aantal coupons zo goed opgeborgen dat ik ze niet meer kon vinden, heb begin 2011 nieuwe besteld omdat ik dacht dat de merrie weer helemaal goed was, een dubbele set, dressuur en springen maar vanaf april heb ik weer lopen tobben. Ondertussen ook die oude coupons weer gevonden en ja, toe had ik er dus best veel, maar als ze onbeperkt geldig zijn dat zit je daar niet mee toch????

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:32

ik heb ook getekend

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 20:32

mar_fay schreef:

Ik heb mezelf ook afgemeld omdat ik eerst zeker wil weten of mijn paard weer in orde komt, geld weggooien kan altijd nog, voorlopig heb ik kosten zat aan de dierenarts....

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:36

Heb hem getekend, wacht nog op een bevestegingsmail.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:49

Ik heb hem getekend (incl vriendje) en op facebook gezet. Wanneer wil je de petitie aanbieden?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:53

ik heb ook getekend, pure geldklopperij!

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 20:56

Annemeik schreef:
Ik heb hem getekend (incl vriendje) en op facebook gezet. Wanneer wil je de petitie aanbieden?

Ik hoop dat we de petitie al in januari kunnen aanbieden, ik wil zoveel mogelijk handtekeningen. Ik ga ook nog een brief sturen aan een ombudsman, ik vind het echt niet kunnen dat er zo makkelijk met onze centen wordt omgesprongen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:19

Ik heb hem getekend :j

Rijd zelf geen paard meer, maar zou volgend jaar wel gaan starten met ons 4 jarige paard. Is dan toch interessant om te lezen hoe KNHS zo makkelijk aan z'n centjes komt.

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:57

heb hem ook getekend...

ik heb in mijn enthousiaste bui toen ook aardig wat besteld.. dus nu is het doeidoei geld!!
hoop toch wel dat degene die het voor 1 juli hebben besteld het geld ook nog terug krijgen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:09

Ik doe mee, ben over 2.5 week KNHS lid af, maar wil die 70 euro aan coupons terug.
Ik wil wel weer gaan starten, maar dat zal 2013 worden denk ik. Paard was tijd niet in vorm en ik vind de kosten momenteel te hoog om door te laten lopen. Dus voor mij tijdelijk geen startkaart (en uiteraard loopt paard nu wel weer fijn).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:13

Ik teken ook. Heb er niet zo heel veel, stuk of 20-25, maar gaat me om t principe..

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:18

Vjestagirl schreef:
Ik start zelf niet, maar heb m wel ondertekend!

idem :j