Paard neemt wraak...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Paard neemt wraak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 02:32

Ayasha
Blogger

Re: Paard neemt wraak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 02:35

Jikes! :oo
Als een paard om deze reden bijt (afhankelijk van hoe lang het al aan de gang was) zou ik et dier toch een oplawaai verkopen :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 03:01

Waarom? Dat kind slaat dat paard en wil het vervolgens ook nog eens duwen. Paard denkt "irritant kind" en zal het wel even opvoeden.
Nee hoor, kind moet geen dieren pesten, eigen schuld. Had van mij nog een trap na gekregen. Paard staat volledig in z'n recht!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 03:02

Misschien heeft kindlief "klopje geven" geleerd. ;)
Ik duw die van mij ook wel eens na een zacht klopje tegen haar schouder alla "hup, de weide op met je! Ik moet je huis nog schoonmaken!" En als die dan zo reageert dan hoop ik dat ik nog op tijd ben om haar een schop onder haar gat te geven dat ze even niet meer weet waar ze staat. En als ik het niet meer kan, hoop ik dat de persoon die achter/naast me staat helder genoeg is van verstand om haar een klap te geven. Geen paard hoort zo venijnig te reageren hierop ;)

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 03:06

Nou volgens mij is dat gwn zo'n irritant kind die dat paard aan het pesten is hoor..dus ik geef dat paard groot gelijk dat die van zich af bijt..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 03:08

Als mijn paard geslagen wordt door iemand, mag ze gerust een paasei terug verkopen hoor! Kinderen hebben zich maar te gedragen. Dat slaan is helemaal aan het begin, dat zie je bijna niet. En die duw, was voor het paard waarschijnlijk de druppel.

Nee, paard had van mij nog een klopje gekregen.

Zoals je misschien al gemerkt heb, heb ik een pleurishekel aan kinderen. En als ze dan ook nog zulk gedrag vertonen... afstraffen. Fijn dat het paard het doet, leren ze van. 8-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 03:09

Dat jij er een hekel hebt boeit me eigenlijk bijzonder weinig, mij gaat het om de ronduit valse uithaal van het paard. ;) Dit noem ik niet "terecht op de plek zetten" Dan was de reactie van het paard sneller geweest.

Edit: vooral dat hij geen waarschuwing lijkt te geven van "he doet dat nou niet" vind ik zeer apart... Normaal zal een paard dat weet waar hij staat (lees: dat niet zo dominant als de pest is) eerst waarschuwen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 03:23

Ben ik niet met je eens. Ik geef dat paard groot gelijk, het feit dat hij dat grietje aan haar haar wegtrekt en niet een onvergetelijke rotschop verkoopt of haar in d'r smoelwerk bijt ofzo, zegt mij al genoeg: correctie. En tja, we weten niet wat er aan vooraf gegaan is, het is maar een momentopname. Waar je dus alleen maar ziet dat dat k*tkind dat paard slaat en vervolgens wegduwt.

Als jouw paard het moet accepteren dat het geslagen wordt, tja, dan kan ik dat alleen maar jammer vinden. Een paard moet opgevoed zijn, maar mag zich verdedigen als de situatie daar naar is. Waarom ga ik in discussie met een snotneus?!? :Z
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 09-11-09 03:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 03:29

Ik vrees dat ie haar niet bij haar haar heeft eerlijk gezegd... Dan had ie nl gewoon een hele grote pluk uitgetrokken en niet zo met haar kunnen gooien. ;) Die had sowieso dat kind haar hals/kraag mee.

Wat je ziet is:
Kind geeft een tik en draait weg, peerd blijft staan, kind draait om en duwt peerd weg op de schouder. Peerd pakt zonder waarschuwing kind en gooit het 2 meter verder. DAT is wat je ziet. Of het al dan niet een k*tkind is weet je niet.

Ik vraag me af wat het paard gedaan had als de camerapersoon hem niet had doen schrikken... (ik kan het me eigenlijk heel goed voorstellen)

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 04:14

Ik geef hier Pharagirlke gelijk,
als er bij mijn paardje een kind langs voor voorbij loopt
en daarbij bvb even een klopje tegen de borst geeft,
dan hoop ik toch echt van harte dat mijn paard niet zo'n reactie geeft,
want dan krijgt ze een opsodemieter van hier tot daar van me!
Een paard hoort gewoon zo'n gedrag niet te vertonen.
Oké, als er een kind mijn paardenbeest begint te schoppen en te slaan,
dan mag mijn paardje echt wel even nijdig worden en desnoods het kind even een tik verkopen,
want dan staat zij naar mijn idee volledig in haar recht!
Maar als alles wat er gebeurd is datgene is wat we hier zien,
dan is het echt niet mijn paard's beste dag!
Als mijn beest los in de piste loopt en mijn hond springt er speels achter,
op het moment dat hond dan een tik krijgt heb ik geen medelijden,
want dat is dan volledig haar eigen schuld!
(Ze is trouwens al 3x geraakt, maar echt leren doet ze er niet van,
dus nu blijft ze mooi bij mij zitten!)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 08:56

Het kind staat me al niet aan.

Wat jullie ook vinden, het kind straalt al uit dat het een klere kind is.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:09

Ik geef het paard gelijk....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:13

Ik vind dat het paard uitstraalt dat het een klerepaard is... :roll:
Hoe kun je zoiets nou van een kind zeggen, je ziet 30 seconden film en bokt maakt een kind van een jaar of 8 met de grond gelijk

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:14

Maar als je nou eens goed kijkt...
Misschien is dat kind goedbedoeld vliegjes aan het meppen, ze mept nl gericht ergens op, en peerdlief wil zich in de bast bijten om het vliegje te verjagen, is het dan niet 1 groot misverstand?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:16

eenitraM schreef:
Het kind staat me al niet aan.

Wat jullie ook vinden, het kind straalt al uit dat het een klere kind is.

:D :D En dat komt uit de grond van haar hart volgens mij.

Moest er ook wel even om lachen eerlijk gezegd, leert dit meisje meteen respect te hebben voor paarden. Gelukkig loopt het hier wel goed af, want om nu voor zo'n klein tikje ( die het paard denk ik niet eens heeft gevoeld) in een rolstoel te belanden is wel erg wreed.
Jammer trouwens dat er geen geluid bij zit...misschien heeft ze dat arme dier wel heel erg uitgescholden en ging hij daarom over zijn rooie? :D

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:20

Billy schreef:
Maar als je nou eens goed kijkt...
Misschien is dat kind goedbedoeld vliegjes aan het meppen, ze mept nl gericht ergens op, en peerdlief wil zich in de bast bijten om het vliegje te verjagen, is het dan niet 1 groot misverstand?

Die vliegjes weg slaan dacht ik ook aan.. maar die duw is dan wel weer echt overdreven om een vliegje te doden :+

verder zei iemand dat het paard niks aan gaf.. toch zie je hoe meer ze op hem af komt hoe verder het paard wijkt met zn hoofd.. dus toch een teken van blijf uit mn buurt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:22

ouders staan te filmen ofzo? :+

In dat kleine filmpje is het idd een hoop giswerk.

Denk wel dat het paard nog veel heftiger had kunnen reageren door bijv in de schouder of het gezicht te bijten.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:23

Het is idd een kort filmpje. Ik vind de reactie van het paard wel fel (of het nu een klere kind is of niet).

Ik heb hier een shetlander staan deze heeft een hekel aan kinderen. Hij vliegt ze gericht aan.

Kinderen hebben hier ook een verbod en mogen niet in de stal en op de weide komen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:26

Het kind straalt uit dat ze verwend is. Volgensmij heeft ze ook een grote bek (heb geen geluid hier, maar zie haar boos kijken en raar praten nadat ze de eerste klap uit had gedeelt).

En terecht. Het paard had haar meters verder moeten smijten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:29

Ik vind dat er hier een stel enorm overdreven op het kind reageert..
Straalt verwendheid uit?
Men, ben je jaloers of zo?
Die grote bek valt ook wel mee, het is maar net met wat voor bril je kijkt.
Als je van de vliegjestheorie uitgaat kijkt ze geconcentreerd en zegt ze zooo, die is weg.
Maar goed, de reacties op het kind van een paar zgn volwassenen vind ik wel erg grof.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:30

Als je naar het gezicht van dat meisje kijkt zie je geen uitdrukking van: 'ik zal even die plaagvliegen wegjagen', eerder iets van 'ga weg stom paard'.
Dier heeft het prima opgelost volgens mij. Het meisje zal de volgende keer 2x nadenken voordat ze gaat slaan of duwen.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:41

Mmmpf, een kind van 8 (?). Ik krijg de indruk dat ze hem naar achter wil zetten, maar dat ze haar "leiderschap" nog niet kan overbrengen. Dus ze lost het zo op. ze moet immers "strenger zijn" Mams heeft dat toch gezegd. En als dat zo is, komt dat paard als het er een van mij was niet meer in de buurt van een kind en dat kind niet meer in de buurt van dat paard. Klerekind of niet, als het iets verder gegrepen was...

Ik vind dat het paard haar pakt bij een behoorlijk enge plek. Een stuk liever in de schouder hoor! Beest moet weten dat ik mijn kind opvoed en niet hij. Als hij denkt dat ik dat niet doe, zal hij het wel doen. Dus zoiezo zou ik me schuldig voelen.

Maar ja waar zijn die ouders/begeleiding? Wie staat er te filmen? Waarom net op dit moment?
Laatst bijgewerkt door wizewo op 09-11-09 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:54

ik vind dat dat kind niet bij dat paard in de bak had mogen lopen, er had een oudere bij moeten zijn die het paard vast had, in eerste instantie doet het paard niets maar duidlijk dat hij het kind niet accepteerd in zijn ruimte. Bijzonder dom en je kent je paard toch ook ? Gelukkig loopt het goed of, het had ook haar gezicht kunnen zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 11:44

Billy schreef:
Men, ben je jaloers of zo?

Waarop dan? Op weggeslingerd worden? Nee dus, denk niet dat iemand jaloers is.

Dat kind straalt inderdaad wat irritants uit, en feit blijft: ze slaat het paard en duwt het daarna nog even. Dat duwen vind ik geen probleem, paardlief schijnbaar wel. :D Slaan heeft ze maar gewoon niet te doen.

Geen idee wie er staat te filmen, maar die persoon reageert wel wat langzaam of interesseert het niet. Ik vind het gewoon een goeie: zo leer je respect te hebben voor paarden. Ze mag nog van geluk spreken dat het paard zo mild was.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:22

Oke, na eerst even de reacties hier gelezen te hebben... was ik toch wel erg benieuwd. := :D

Allereerst: ik vind niet dat je kan oordelen als je niet weet wat er aan vooraf is gegaan. En wat de omstandigheden zijn. Slaat ze hier wel echt of is het idd een paar vliegen of vuiligheid weg 'kloppen'? Is het paard van dat meisje of zien ze elkaar die dag voor het eerst? Kennen de ouders/mensen die erbij zijn het paard? Misschien heeft hij wel een kort lontje (zulke paarden heb je ook)? Zoja; dan zijn de begeleiders van het kind hier fout.

Als dit echt het enige is wat er gebeurt; vind ik het paard wel erg (te) fel reageren. :oo