Algemene informatie Shetlander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silviaftmax

Algemene informatie Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 10:05

Als je op de onderstaande link klikt krijg je een artikel te zien dat ik heb geschreven.

http://artikelen.foobie.nl/dieren/de-shetlandpony/

Zouden jullie, niet onder het artikel, maar hier in dit topic een reatie willen geven?
Ik zou graag willen weten wat er nog bijkan en wat beter kan.

Ik wil namelijk zo veel mogelijk bezoekers voor mijn artikel! Ik vind het fijn als iemand wat aan mijn artikel heeft en het vaak wordt gelezen. Daarom wil ik zoveel mogelijk informatie erin zetten. Daarnaast kan ik met de ads google advertentie bij mijn artikel geld verdienen als mensen erop klikken.

Ik wil graag dat alle informatie die ik in mijn artikel zet, gewoon klopt. En dat er mensen ook echt iets aan hebben. Daarom plaats ik dit berichtje hier..

Bedankt voor jullie reactie's
voor meer informatie over mijn artikel op de website foobie die het plaatsen van artikelen voor mij mogelijk maakt kan je me altijd PBen

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:14

Volgens mij was de maximale schofthoogte voor shetlanders 1.07. ;)

Verder vind ik dit niet helemaal kloppen:

Citaat:
Hoe verzorg en onderhoud ik mijn Shetlander?

Omdat de Shetlander een fijn karakter heeft, een klein formaat en makkelijk is in onderhoud is het de meest voorkomende pony in Nederland. In Nederland wordt deze pony vooral gebruikt als kinderpony.

Want de vraag is hoe je de pony moet onderhouden&verzorgen en dat komt niet terug in het antwoord ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:23

idd. er staat niks over verzoring en onderhoud in dat stukje.

--Als contact met een andere pony niet nodig is, kan eventueel een ander dier, zoals ezel of geit, ook een goede ---
contact is altijd nodig. dit is een rare zin! je kunt er evt. wel mogelijk van maken.

je schrijft dat een shetlander niet in de wei hoeft en dat hij 3 uur per dag zn stal uit moet. dat vind ik ook echt niet kloppen. een shetlander hoort niet in een stal en al helemaal geen 21 uur per dag!!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:05

RPA---> LN

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:28

De maximale stokmaat van een shetlander om in het stamboek te zijn opgenomen en goedgekeurd te worden op stamboekkeuringen is 1,07 m. Er zijn wel grotere hoor (mijn stamboekpony's zijn 1,10 m maar die worden niet goedgekeurd op een keuring)

Citaat:
Als contact met een andere pony niet nodig is, kan eventueel een ander dier, zoals ezel of geit,

Dit moet zijn: als contact met een andere pony niet mogelijk is....

Citaat:
Dit scheelt behoorlijk wat kosten, wat u anders kwijt was geweest aan de hoefsmid. Controleer wel vaak de hoeven, en als de hoeven te lang worden, moet de pony wel bekapt worden door een hoefsmid.

Dit wekt de indruk dat je alleen een smid moet laten komen als de hoeven op het oog te lang worden. Elke pony moet standaard hoefonderhoud hebben dus 1 keer per zoveel maanden (afhankelijk van advies van de smid, mate van groei en slijtage) Bij het lopen op harde ondergrond zijn ijzers niet altijd nodig. In mijn geval: ik rij op harde ondergrond zonder ijzers. De hoeven worden nooit te lang maar toch komt elke 8 weken de smid langs.

Schrijf nog even iets meer over de verzorging en ik mis nog de gebruiksmogelijkheden. Eigenlijk bied het in het algemeen nog heel weinig informatie

92smartie92

Re: Algemene informatie Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:27

Ben het met het bovenste commentaar eens. :)