Stop circus suffering, dieren in het circus, docu

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Stop circus suffering, dieren in het circus, docu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 17:04

Wildgirl

Re: Stop circus suffering, dieren in het circus, docu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:08

cp112 schreef:
Ik vond op youtube een documentaire over de dieren in het circus (undercover beelden)
Ik ging al nooit naar het circus omdat het gewoon geen dierwaardige dingen zijn wat daar gebeurd, maar dat het zo heftig was...

http://www.youtube.com/watch?v=ZVsuGOpv ... re=related

En wij met onze springpaarden wel?
Of de dierentuin?
Of het asiel?
Daar zitten ze ook dag in dag uit in een hokje......
Ik ken een aantal nederlandse circussen van dichtbij en geloof me, daar wordt op een hele goede en diervriendelijke manier met de dieren omgegaan.
De paarden daar krijgen meer aandacht en beweging dan menig pensionpaard hier...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 17:09

Heb je het filmpje gezien? het gaat niet om het in een hokje stoppen hoor Vork
En dierentuinen houd ik ook niet van, en dan met stip bovenaan Artis, die dieren daar (vooral de grote katten en de beren) hebben allemaal een tik.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 17:10

En het asiel is al helemaal anders, het gaat in deze film ook om de mishandeling, en daar schrok ik erg van, ook de aantallen wilde dieren, tijgers, leeuwen, olifanten en beren. Hoe denk je dat die die dingen allemaal doen? daar kom je niet met een koekje.... helaas maar zo is het. En dát vind ik dieronwaardig, dit zijn wilde dieren, tam geslagen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:17

En denk je dat wij onze ZZ paarden alles leren met een koekje?
Een leeuw is in veel ogen wilder dan een paard of een hond, maar van origine net zo wild alleen zijn deze 'huis'dieren langer gedomesticeerd.
Ben wel met je eens dat ik het buitenland vaak groffer met dieren wordt omgegaan in circussen en zoo's

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:39

Ik keek naar het filmpje, en het kan er bij mij gewoon niet in dat mensen zo met hun dieren kunnen omgaan. Er wordt hier meteen vergeleken met andere dingen. maar daar los je natuurlijk niks mee op. Je moet niet altijd naar alle andere dingen kijken. Want wat hier gebeurt valt onder mijn ogen niet goed te praten.
Zo hoor je een dier gewoon niet te behandelen.
En niet alle ZZ paarden worden op dezelfde manier behandelt als deze dieren.
Ik vindt het ronduit schandalig. ik weet wel dat het in Nederland beter geregeld is dan in de andere landen, en daar ben ik blij om.
Maar mij krijg je met geen mogelijkheid naar een Circus met dieren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:05

In België zijn circussen met wilde dieren een zeldzaamheid (dacht dat het verboden was nu?), dus zie niet in wat ik kan doen.

Edit: staan veel beelden in het filmpje die nogal uit de concept kunnen getrokken zijn + ik zie telkens dezelfde omgevingen.

TUURLIJK zijn dieren in een circus zielig en het hoort niet, maar bij de beelden van de olifanten kun je ook wel denken aan de vele varkens, kippen, paarden etc in B en NL.

Mss dat we daar eerst wat aan moeten doen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:09

cp112 schreef:
En het asiel is al helemaal anders, het gaat in deze film ook om de mishandeling, en daar schrok ik erg van, ook de aantallen wilde dieren, tijgers, leeuwen, olifanten en beren. Hoe denk je dat die die dingen allemaal doen? daar kom je niet met een koekje.... helaas maar zo is het. En dát vind ik dieronwaardig, dit zijn wilde dieren, tam geslagen.

ik vind dit zo erg voor die arme dieren,heb met tranen in de ogen het hele filmpje bekeken,wat hebje toch gekke op de wereld,met die haken slaan enzo,ik ben al met mijn paard na een boer gegaan die heeft 15 grote weien waar ze het hele jaar op mogen lopen,ze kunnen in de loopstal na binnen en na buiten als ze maar wille,ik heb hiervoor gekozen omdat ze ook depresief was,ze werd behandeld als een barbie paard bij de oude eigenaar,onze honden zijn ook de hele dag buiten in de tuin,zij zijn ook helemaal veranderd,in zo n hokje ocherm,arme dieren zo zie je maar weer de mens is het beest.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:09

walgelijk! ik ben blij dat het in Nederland niet meer mag (toch?)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:31

Gatverdarre, hoe kun je de dieren zoiets aan doen? Echt walgelijk.. Boos!
Heb niet het hele filmpje gekeken, ik weet wel genoeg.. Kunnen de mensen daar niks aan doen?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:32

Klijntjuh schreef:
walgelijk! ik ben blij dat het in Nederland niet meer mag (toch?)

De NL circusbond controllert de circussen hier goed idd, in het buitenland echter nog niet dus het dierenleed zal daar nog wel even doorgaan.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:20

Verschirkkelijk! En waarom halen mensen er andere dingen bij? Ja dat is ook erg, net zo erg. Maar daarom is dit toch niet minder erg?
Bio industrieen, mensen die dieren dingen leren met geweld, die zijn allemaal ziek. En dat van de paardensport, dat is soms ook vreselijk. Gelukkig word er ook nog gewerkt met paarden zonder gezaag geschop en getrek.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:16

Echt wat voor een mensen bestaan er toch
En wie zegt dat iedereen zz paarden wel dierwaardig vindt, nou ik niet hoor! En ik zeg ook niet dat rijden dierwaardig is. Daarom doe ik dat ook zo min mogelijk! Maar dit zijn toch wel een van de ergere dingen op aarde hoor, hoe kun je een dier zo behandelen echt gestoord zijn die mensen, en mij zul je ook nooit naar een circus zien gaan. Ook al worden ze er goed verzorgt, vindt het gewoon niet natuurlijk voor 'wilde' dieren!!!! En dan bedoel ik vooral tijgers en ijsberen..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:19

ik heb trouwens wel een keer een super leuk circusje gezien, dat was met honden en katten,
ze kregen na elk kunstje dat ze deden gelijk een snoepje, en wilde ze een kunstje niet doen, dan hoefde dat ook niet, en mocht een ander het proberen.
Zo was er 1 hondje die de hele tijd niets deed! haha

Voor de rest clowns, coortdansers en acrobaten Knipoog

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:33

Ik vind het belachelijk dat mensen zo'n filmpje gaan goed praten met opmerkingen als: "En springpaarden dan?" Vast en zeker zal dat geen heldere wereld zijn, maar dat maakt niet minder erg! En mocht het niet in nederland gebeuren, gebeurt het wel in oost europa of azie! Het moet gewoon stoppen.. Dit is gewoon een kwestie van je handen voor je ogen doen en wat je niet ziet is er niet...

Dieren hebben net zo'n waardevol leven als dat wij hebben.. Waarom wordt het wel vol in het nieuws gebracht dat een meisje 15 jaar opgesloten heeft gezeten, maar zulke misselijke daden niet?!

En ja, mijn paard staat het hele jaar door buiten, heeft in stal mogelijkheden om met andere paarden te communiceren, ik eet alleen biologisch vlees en andere dierlijke producten.

En dan is de vraag: Wat kunnen wij eraan doen? Geld geven aan greenpeace.. Ik doe het wel, wat wij niet kunnen, kunnen hun proberen (toch?)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 22:46

In Duitsland mag dit ook nog gewoon, en gebeurd ook zeker!