http://nl.youtube.com/watch?v=2KqFQ7cqK ... re=related
http://nl.youtube.com/watch?v=klj12Z_AR ... re=related
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Jolliegirl schreef:1e filmpje :
waar staat dat deze kinderen dit niet vrijwillig doen?
ik weet dat china een groot turnland is. echt enorm.
en zie dat dit ?frans? is, ik kan geen frans, dus kan niet uitvinden of dit vrijwillig of gedwongen is.
dit is nou eemaal een trainingsschema...en ja, dat is daar keihard. en op jonge leefdtijd.
heb zelf ook intensief geturnt, en heb deze dingen ook allemaal moeten doen, oke zonder zo'n drukkende trainer erbij!
maar kan geen goed oordeel geven als ik niet weet waar de tekst over gaat
ik zal even het 2e filmpje gaan bekijken nu.
edit : okaaaayyy dan.... vind het nu toch wel apprt, 2e filmpje ook bekeken, vind het nogal idioot hoe die trainer loopt te drukken en te doen.. :S en kids kijken ook nou niet bepaald happy..!
appart, jammer dat ik niet helemaal snap waar de tekst in eht eerste filmpje over gaat.
Heb een tijdje geturnt op "laag" niveau (lees: geen wedstrijden oid) En bij turnen draait het nu eenmaal allemaal om de grenzen van je lichaam te verleggen, meer kracht ,meer lenigheid. En ja, je spieren oprekken doet pijn. Lenig worden is pijnlijk. Maar te ver rekken doen ze niet want dan zouden de spieren scheuren
Aan kreupele turners hebben ze ook niets dus reken maar dat die volgens een goed uitgewerkt trainingschema werken, jammer dat je enkel ver gevorderde turnsters ziet. Bij beginners zal het heel anders er aan toe gaan. Want je krijgt je lichaam echt niet in die bochten geplooit (gaat simpelweg niet) zonder uren en uren training en opbouwen.. Ze gaan "over the limit" maar dat doe je in elke sport, wil je je conditie verbeteren moet je telkens voorbij je eigen "grens" gaan. Zo simpel is het. En dat doet pijn en is frustrerend soms.
pharagirlke schreef:Ik zie eerlijk gezegd weinig schokkendsHeb een tijdje geturnt op "laag" niveau (lees: geen wedstrijden oid) En bij turnen draait het nu eenmaal allemaal om de grenzen van je lichaam te verleggen, meer kracht ,meer lenigheid. En ja, je spieren oprekken doet pijn. Lenig worden is pijnlijk. Maar te ver rekken doen ze niet want dan zouden de spieren scheuren
Aan kreupele turners hebben ze ook niets dus reken maar dat die volgens een goed uitgewerkt trainingschema werken, jammer dat je enkel ver gevorderde turnsters ziet. Bij beginners zal het heel anders er aan toe gaan. Want je krijgt je lichaam echt niet in die bochten geplooit (gaat simpelweg niet) zonder uren en uren training en opbouwen.. Ze gaan "over the limit" maar dat doe je in elke sport, wil je je conditie verbeteren moet je telkens voorbij je eigen "grens" gaan. Zo simpel is het. En dat doet pijn en is frustrerend soms.
Ik huil soms ook als ik aan het rijden ben omdat ik over mijn eigen grens heen aan het gaan ben. Maar dat is gewoon gevoelens uiten. Ipv het op te kroppen. Ik rijd doodgraag paard en óók als ik aan het huilen ben op mijn paard, dat gevoel geeft me soms net dat beetje extra dat ik nodig heb.
Competitief sporten kan je enkel als je het ZELF wil. Dus deze scenario's kunnen enkel indien de kinderen het zélf willen. Jammer dat er niet nagedacht word en meteen gegilt word "oh wat zielig" terwijl er niets zieligs aan is.
pharagirlke schreef:Ik zie eerlijk gezegd weinig schokkendsHeb een tijdje geturnt op "laag" niveau (lees: geen wedstrijden oid) En bij turnen draait het nu eenmaal allemaal om de grenzen van je lichaam te verleggen, meer kracht ,meer lenigheid. En ja, je spieren oprekken doet pijn. Lenig worden is pijnlijk. Maar te ver rekken doen ze niet want dan zouden de spieren scheuren
Ik huil soms ook als ik aan het rijden ben omdat ik over mijn eigen grens heen aan het gaan ben. Maar dat is gewoon gevoelens uiten. Ipv het op te kroppen. Ik rijd doodgraag paard en óók als ik aan het huilen ben op mijn paard, dat gevoel geeft me soms net dat beetje extra dat ik nodig heb.
Competitief sporten kan je enkel als je het ZELF wil. Dus deze scenario's kunnen enkel indien de kinderen het zélf willen. Jammer dat er niet nagedacht word en meteen gegilt word "oh wat zielig" terwijl er niets zieligs aan is.
Bizzybijtje schreef:Kinderen op deze leeftijd kiezen nog niet om pijn te lijden voor een medaille
Alsof een kind van 8, 9 jaar continue wilt gaan trainen om zo goed mogelijk te worden. Man.. kijk even goed ze zijn al goed
Escha schreef:Alsof een kind van 8, 9 jaar continue wilt gaan trainen om zo goed mogelijk te worden. Man.. kijk even goed ze zijn al goed
MelanieB schreef:pharagirlke schreef:Ik zie eerlijk gezegd weinig schokkendsHeb een tijdje geturnt op "laag" niveau (lees: geen wedstrijden oid) En bij turnen draait het nu eenmaal allemaal om de grenzen van je lichaam te verleggen, meer kracht ,meer lenigheid. En ja, je spieren oprekken doet pijn. Lenig worden is pijnlijk. Maar te ver rekken doen ze niet want dan zouden de spieren scheuren
Maar waar zie jij staan dat deze kinderen het zelf willen?
Enne, turnen kan wel iets normaler als op iemand gaan staan op maar wat lenigheid te krijgen.
Sorry, maar dan wil ik ook niet weten wat jij normaal vind met paardrijden...
Als je zulke argumenten wil gebruiken, zorg dan wel dat je je eigen argumenten kan aantonen.
Dat ziet er heel bruut uit maar dat valt allemaal best mee eigenlijk
Als je ons soms bezig zag met elkaar, en toch deed dat niet zo extreem veel pijn. Eigenlijk zelfs weinig of geen, tuurlijk voel je het wel wat rekken maar ja, je bent nu eenmaal ook aan het rekken
Kindjes van acht hebben echt niet de kracht in de armen om iemand omlaag te drukken, dus dan doe je dat met gewicht. Je moet omlaag gedrukt worden als je die spieren wil strekken want er zijn geen spieren die dat voor je kunnen zijn. Dus daar moet simpelweg bji geholpen worden. Ik stel voor dat je je even verdiept in de oefeningen en dan pas gaat gillen over kinderen die op elkaar gaan zitten en hoe "fout" dat wel niet is.
Het is nl heel simpel waarom dat is.
jammer dat je meteen persoonlijk word.
Als je niet zo vroeg begint, kom je er niet. Zeker niet in de turnsport, bij het paardrijden ben je nog heel jong op deze leeftijd, maar bij turnen ben je oud als je op je 13e begint, het is een andere sport, je moet buiten jouw referentie kader treden. Je kan turnen op geen enkel vlak vergelijken met paardrijden wb leeftijd en de trainingen die er bij horen 
pharagirlke schreef:MelanieB schreef:Maar waar zie jij staan dat deze kinderen het zelf willen?
Enne, turnen kan wel iets normaler als op iemand gaan staan op maar wat lenigheid te krijgen.
Sorry, maar dan wil ik ook niet weten wat jij normaal vind met paardrijden...
Op dezelfde plek waar jij ziet staan dat ze het niet willenAls je zulke argumenten wil gebruiken, zorg dan wel dat je je eigen argumenten kan aantonen.
Soms moet dat. Zelfs wij gingen soms op iemand staan om nog net dat beetje extra er door te krijgen.Dat ziet er heel bruut uit maar dat valt allemaal best mee eigenlijk
Als je ons soms bezig zag met elkaar, en toch deed dat niet zo extreem veel pijn. Eigenlijk zelfs weinig of geen, tuurlijk voel je het wel wat rekken maar ja, je bent nu eenmaal ook aan het rekken
Kindjes van acht hebben echt niet de kracht in de armen om iemand omlaag te drukken, dus dan doe je dat met gewicht. Je moet omlaag gedrukt worden als je die spieren wil strekken want er zijn geen spieren die dat voor je kunnen zijn. Dus daar moet simpelweg bji geholpen worden. Ik stel voor dat je je even verdiept in de oefeningen en dan pas gaat gillen over kinderen die op elkaar gaan zitten en hoe "fout" dat wel niet is.
Het is nl heel simpel waarom dat is.
En over mijn rijden hoef jij je geen zorgen te maken, ik ben beter voor mijn paarden dan de gemiddelde wedstrijdruiterjammer dat je meteen persoonlijk word.
Bizzybijtje ik ken er tans zat van die leeftijd die echt zeggen "ik wil dat!"Als je niet zo vroeg begint, kom je er niet. Zeker niet in de turnsport, bij het paardrijden ben je nog heel jong op deze leeftijd, maar bij turnen ben je oud als je op je 13e begint, het is een andere sport, je moet buiten jouw referentie kader treden. Je kan turnen op geen enkel vlak vergelijken met paardrijden wb leeftijd en de trainingen die er bij horen
Escha zie hierboven
Elke training ga je net iets verder dan je spier gemakkelijk kan, je maakt het jezelf net iets moeilijker, en inderdaad, gevorderde kunnen dan zo plooien. Nogmaals: dit zijn ver gevorderde turners. Absoluut geen beginnelingen. Met beginnelingen ziet het er heel anders uit.
Gezien het kind dit al zo lang doet, want dit bereik je echt niet in een maand tijd, heeft het het er toch voor over kennelijk. Het gaat overigens wel wat sneller bij jonge kinderen omdat die sowieso wat leniger zijn.
en het allemaal wat makkelijker rekt. 
Want ik begrijp je niet zo goed. En vele wegen leiden naar Rome, als je dit zelf gedaan hebt zie je óók dat dit gevorderde kinderen zijn en ik vermoed dat het bij turnen veel meer om dat "dubbel plooien" gaat dan bij ballet waar je ook nog sierlijk moet zijn enz. Dus dan word het ook op een andere manier gedaan. Maar pijn hoort dit niet te doen als het juist opgebouwd is. Op mij mocht je ook gaan zitten als ik zo op de grond zat
Voelde ik niets van
Als je het nu deed zou ik het niet meer appreciëren want die lenigheid ben ik kwijt inmiddels