persoonlijkheids test

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:52

gijsenkim schreef:
SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN KIM


Kim, volgens mij zijn wij tweelingen, ik heb vrijwel exact dezelfde tekst *LOL*
Ben benieuwd wat ze maken vanm de volledige beschrijving.


Citaat:
SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN CATHELIJNE

Cathelijne is een sterke vrouw, een vrouw van de actie, boordevol energie, ambitieus en competitief ingesteld. Zij houdt ervan de zaak in handen te nemen, en voelt zich op haar ongemak indien zij niets om handen heeft. Luiheid is haar onbekend. Ook lafheid kent zij niet.
Cathelijne heeft een grote bereidheid om verantwoordelijkheid op te nemen. Zij is een echte "manager" die, ook thuis, recht op het doel afgaat, met inzet van alle middelen : zij neemt initiatief, plant, geeft instructies, volgt op. Zij houdt er trouwens van bevelen te geven, en haar omgeving aanvaardt dit meestal. Ik bazig? No way Clown
Cathelijne is ook vrij van sentimentaliteit. Er is bijvoorbeeld weinig kans dat zij zich aansluit bij de politieke partij voor de dierenrechten. Paarden mogen in de winter niet in de wei. Da's sielug! O:)
Cathelijne zoekt de actie op, zonder daarom noodzakelijk te lang stil te staan bij de gevolgen op lange termijn. In het bedrijfsleven is zij een echte ondernemer, die nieuwe zaken en projecten opstart. Zij houdt ook van risico’s, misschien zelfs van gokken. Waarschijnlijk rijdt zij ook graag snel met de wagen en geeft dit haar een ontspannen gevoel van macht. Zij is een echte durf-al, is moeilijk bang te krijgen.
Zij houdt vooral van muziek met een flink ritme.
Cathelijne heeft weinig directe toegang tot haar onbewuste. Daardoor is zij zich zelden bewust van haar dromen. Daarom ook is zij gemakkelijk te hypnotiseren ( en loopt zij zelfs gevaar in de ban te geraken van een of andere sekte ). Zij kan zelfs een operatie ondergaan onder hypnose, zonder verdere verdoving. Dat zal ik m'n tandarts 's voorstellen, scheelt me een stel verdovingen. Merk vanzelf of het werkt: Ik bijt als ik pijn voel Haha!
Cathelijne is zelfverzekerd en loopt zelfs gevaar zichzelf te overschatten. Zij neemt het voortouw en bezit wellicht leiderschapskwaliteiten, zij houdt er in elk geval van om in een groep de leiding te nemen. Zij is graag de baas.
Cathelijne is sterk competitie-gericht : zij wil graag winnen en - vooral als zij eerder klein van gestalte is - zelfs als dat ten koste van anderen gaat. Obstakels zijn er om uit de weg geruimd te worden, de omgeving is er om onderworpen te worden. Competitie niet. Ik ben wel een doorzetter en ik kan dan best hard zijn voor mezelf.
Cathelijne is ook een uitstekende uitvoerder : zij concentreert zich op de opdracht, zonder zich te laten afleiden door sentiment. Het moet en zal me lukken Schijnheilig
Cathelijne streeft er ook naar om nieuwe gebieden te verkennen en te veroveren. Afhankelijk van haar beroep en omstandigheden kan dit zijn : van job veranderen, nieuwe projecten opstarten, nieuwe sporten of hobbies uitproberen, avontuurlijke reizen ondernemen, ...
Zij neemt zichzelf misschien te ernstig, vindt het in elk geval erg als zij niet ernstig genomen wordt.
Cathelijne is sterk in het aanbrengen van orde en structuur, ook op mentaal gebied : zij denkt op een geordende en systematische manier, recht op het doel af.
Cathelijne heeft er een hekel aan opgesloten te zijn in een kleine ruimte. Zij houdt van ruime kamers en open vlakten.
Cathelijne heeft ook een uitstekende ruimtelijke oriëntatie, zij zal niet gauw verloren lopen.
Cathelijne heeft een voorliefde voor paarden, en houdt ook van honden ( bedoeld wordt : échte honden, zoals herders, rottweilers, dobbermans, ... ).
Cathelijne kijkt iedereen recht in de ogen en zegt haar gedacht, en dit misschien niet altijd op een diplomatische manier. Als een onverwachte zaak zich aandient, dan is zij ook een van de eersten om hierover haar mening te geven.
Indien Cathelijne geconfronteerd wordt met een tegenslag, dan gaat zij niet in een hoekje zitten, dan gaat zij ook geen troost zoeken bij anderen, maar dan treft zij onmiddellijk de maatregelen die zich opdringen. Maar waarschijnlijk reageert zij zich eerst af : misschien slaat zij wel met de deuren, misschien reageert zij zich af via sport, begint zij met de grote schoonmaak, gaat zij uitgebreid winkelen, maakt zij een ritje met de wagen, ...
Maar indien Cathelijne een succes geboekt heeft, dan zal zij het ook niet verborgen houden : vreugdekreten zijn dan niet uit de lucht.
Een wilde gok : Lichaam en gezondheid
Cathelijne is een persoon die fysiek sterk en gehard is. Er is een goede kans dat zij - in verhouding tot haar gestalte - een atletisch lichaam heeft. Wellicht heeft zij veel en dik haar. Zij heeft een kordaat voorkomen en een sportieve tred. Zij houdt ervan een goed getraind lichaam te hebben. Op gebied van gezondheid moet zij opletten voor een hoge bloeddruk en loopt zij het risico op een acute appenditis ( zoland dit kleinood nog niet verwijderd is, natuurlijk ).
Cathelijne houdt van fysieke uitdagingen. Waarschijnlijk houdt zij van sport en heeft zij er behoefte aan, het geeft haar energie eerder dan haar te vermoeien.
Eten en drinken
Cathelijne heeft geen probleem om een maaltijd over te slaan
Onder invloed van alcohol wordt Cathelijne nog actiever en nog uitbundiger dan zij normaal al is.
Slapen en dromen
In vergelijking met haar leeftijdsgenoten is Cathelijne een ochtend-mens. Zij heeft ook weinig slaap nodig, heeft – opnieuw in vergelijking met haar leeftijdsgenoten - geen moeite om ‘s morgens op te staan en is ook al snel aan de slag.
Rede en gevoel
Bij het nemen van belangrijke beslissingen zal Cathelijne - misschien meer dan zij zelf meent - het verstand de bovenhand laten nemen op de gevoelens.
Zo zou Cathelijne als advocaat perfect een zware misdadiger kunnen verdedigen, ook al keurt zij de misdaad zelf ten zeerste af. Cathelijne is ook streng maar rechtvaardig : zij zal maar weinig door de vingers zien uit medelijden, bijvoorbeeld om een zwakkere partij te bevoordelen. Cathelijne heeft ook minder moeite dan de gemiddelde persoon om de waarheid te vertellen als zij weet dat dit pijnlijk zal zijn voor de betrokkene.


Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- spieren zijn duidelijk zichtbaar
- brede heupen
- geprononceerde kin
- relatief zware onder-armen en -benen
- huid is tamelijk dik met duidelijke poriën
- huid wordt gemakkelijk bruin en houdt bruinheid lang
- het haar is grof
Ook de volgende uitspraken zijn tamelijk populair bij mensen van dit type

Conflicten ga ik niet uit de weg. Ik vermijd hierbij te allen prijze als zwak over te komen.
Ik bepaal liefst zélf de spelregels.
Ik lever graag in het oog springende prestaties.
Ik ben een optimist. Ik ga er van uit dat de dingen meestal goed aflopen.
Mijn planning is meestal flexibel, en ik zorg dat ze voldoende ruimte laat voor onverwachte mogelijkheden.
Ik heb misschien te vaak de neiging om anderen goedbedoelde instructies te geven.
Ik droom ervan een team naar de overwinning te leiden.
Ik blijf niet lang stilstaan bij pijnlijke herinneringen. Ik denk liever aan iets plezierigs, het leven is zo al kort genoeg.
[color=#][/color]

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:07

SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN MARLEEN



Marleen is een extravert bij uitstek : zij treedt nieuwe mensen en situaties onbevangen tegemoet, blij en opgewekt, vriendelijk en rustig.

Marleen heeft een rustige en kalme natuur, zij heeft weinig last van zenuwen. Zij voelt zich zelden onzeker en is niet snel bang. Ook lichamelijk is Marleen meestal ontspannen. Zij heeft een rechte houding met vloeiende bewegingen en sportieve tred. Zij houdt ook van fysieke uitdagingen en van sport.

Marleen maakt een goede eerste indruk, ook en vooral bij belangrijke mensen, omdat zij redelijk kalm blijft indien zij geobserveerd wordt. Waarschijnlijk schiet zij ook goed op met haar baas.

Marleen heeft ook aanleg voor zingen en acteren, misschien zelfs voor het schrijven. Haar stem is helder en ongeremd.

Marleen kan genieten van een gezellige drink, zonder daarom overmatig te zijn, en heeft zelden last van een kater. Zij kan zich gemakkelijk en snel volledig ontspannen.

Marleen wordt s avonds redelijk plotseling moe, en geraakt gemakkelijk in een diepe slaap. Zij is een goede slaper en heeft daarom relatief weinig slaap nodig, en zij is een ochtend-mens, zeker in vergelijking met de meeste leeftijdsgenoten.

Op gebied van voeding heeft Marleen weinig behoefte aan vlees, zij zou perfect vegetarisch kunnen leven.

Marleen heeft een ruime kennissen-kring en een netwerk van vrienden en kennissen waarop zij kan terugvallen. Zij houdt van bijeenkomsten waar hij veel mensen kan leren kennen. Marleen haat het alleen-zijn : zij vindt het verschrikkelijk gedurende een lange periode niet buiten te komen of niemand te zien, zij heeft hier een zeer grote behoefte aan.

Marleen heeft een ongeremde persoonlijkheid en heeft geen moeite zich uit te leven en zich te laten gaan. Als er bijvoorbeeld een fuif is dan doet zij hieraan voluit mee, weinig kans dat je haar ergens in een rustig hoekje zult zien praten.

Marleen heeft weinig behoefte om alleen te zijn. Integendeel, zij gaat constant nieuwe prikkels opzoeken ( hetzij in de actie, hetzij in contact met andere mensen ), omdat zij zich anders al snel gaat vervelen.

Als zich een onverwachte zaak aandient dan is Marleen meestal bij de eersten van de groep om hierover haar mening te geven. Zij vindt het trouwens leuk om in een groep de leiding te nemen, en beschikt wellicht over leidinggevende capaciteiten. Misschien lijdt zij ook wel aan zelfoverschatting.

Marleen kan zich goed en lang concentreren. Zij heeft maar weinig moeite met routine-klussen en met het stap-voor-stap uitvoeren van procedures.

Marleen kan snel beslissingen nemen zonder veel te piekeren, stelt beslissingen niet uit ( met het gevaar voor oppervlakkige beslissingen vanwege gebrek aan inwendig overleg ). Eens een beslissing genomen verandert zij niet snel van mening.

Marleen kan zich ook goed orinteren; zelfs in een grote stad zal zij niet snel verloren lopen of de weg kwijt raken.

Marleen is weinig beschouwend ingesteld, heeft misschien te weinig inzicht in haar eigen drijfveren. Ook haar droomleven is niet overdreven goed ontwikkeld.

Marleen is gemakkelijk te verdoven en te hypnotiseren, en kan zelfs onder hypnose geopereerd worden. Marleen verdraagt trouwens over het algemeen goed pijn.

Marleen is traditioneel ingesteld, zijis niet de grote wereld-verbeteraar. Zij hecht veel belang aan de klassieke waarden zoals gezin en familie, alsook aan tradities zoals het vieren van verjaardagen. Zij houdt erg veel van kinderen.

Marleen is goed aangepast aan de uitwendige wereld, is praktisch aangelegd, is zelden verstrooid en gaat efficint om met de problemen van alledag. Zij steekt de kop niet in het zand in geval van problemen, struisvogel-politiek is haar onbekend. Zij is een realist, geen dagdromer, heeft misschien zelfs te weinig fantasie. Zij is minder nieuwsgierig dan de gemiddelde persoon, en zal niet vaak experimenteren.

Zij is meer punctueel dan de gemiddelde persoon, en houdt er niet van de zaken te lang onbeslist te laten. Marleen gaat methodisch, routine-matig en efficint te werk. Zij werkt regelmatig, in plaats van in vlagen. Ook op school moest Marleen het eerder hebben van regelmatig studeren dan van snelheid van inzicht; zij kan ook goed zaken van buiten leren.

Marleen baseert haar oordeel over mensen en situaties op objectieve feiten, eerder dan op subjectief aanvoelen. En zij ontwikkelt haar ideen vooral door ze in de praktijk uit te testen of door er met andere mensen over te praten, eerder dan helemaal in haar eentje over het onderwerp na te denken en te filosoferen.

Marleen is meestal opgewekt. Zij is gelijkmoedig en haar reacties zijn voorspelbaar. Zij kent geen dubbele bodem : zij is weinig mysterieus en wordt zelden verkeerd begrepen. Zij kijkt je recht in de ogen, en wendt haar ogen niet af tijdens het gesprek. Bij haar hoef je ook niet bang te zijn van plotse uitbarstingen van woede bijvoorbeeld.

Marleen heeft geen problemen om haar emoties te uiten in het bijzijn van anderen, zij houdt haar emoties en problemen niet voor zichzelf. Marleen zal zowel goed als slecht nieuws snel delen met mensen uit haar naaste omgeving. Zij hecht ook geen overdreven belang aan haar privacy.

Marleen is een levensgenieter, met alle zintuigen. Zo ligt zij bijvoorbeeld graag in de zon en kan zij echt genieten van een lekker ontspannend warm bad. En ook van een succes kan zij oprecht genieten.

Zij kan goed tegen prikkels zoals lawaai, en heeft zelfs een sterke prikkel nodig om geactiveerd te worden, waardoor zij soms de indruk geeft onvoldoende alert te zijn. Marleen is niet gemakkelijk inwendig in lichterlaaie te krijgen; zij wordt bijvoorbeeld ook niet snel verliefd.

Als Marleen onverwacht geconfronteerd wordt met een ernstig probleem dan blijft zij daar niet lang alleen mee zitten : ofwel zal zij prompt zelf de nodige acties treffen, ofwel gaat zij onmiddellijk troost, steun en hulp zoeken bij vrienden en kennissen.

Marleen is ook gericht op materile zaken, en zij voelt zich waarschijnlijk goed thuis in onze consumptie-maatschappij. Als de financile middelen het toelaten zal zij wellicht regelmatig veranderen van meubels, auto, kledij, ...

Anecdotisch : Marleen heeft geen aanleg tot schizofrenie, geen aanleg tot claustrofobie, weinig of geen problemen met haarroos !

Tot slot een geruststelling : de kans dat Marleen ooit zelfmoord zou overwegen is bijzonder klein.

Zintuigelijk

Marleen is zintuigelijk aangelegd. Zij is zelden verstrooid en heeft integendeel een goed oog voor details : als Marleen iets heeft meegemaakt dan kan zij dat jaren later nog in geuren en kleuren beschrijven.

Deze eigenschap is zeer nuttig bij het oplossen van problemen : Marleen herinnert zich dan nog goed hoe zij een dergelijk probleem de vorige keer heeft aangepakt en kan het daarom nu op dezelfde manier doen, wat haar tijd en energie bespaart.

Marleen besteedt ook de nodige tijd en aandacht aan haar uiterlijk en komt graag piekfijn voor de dag. Ook haar werkplek is meestal netjes opgeruimd.


Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- sterk beendergestel
- spieren zijn eerder kort en dik dan lang
- rechte schouders
- relatief korte ledematen in vergelijking met de romp
- sterke boven-armen en -benen
- relatief groot aangezicht
- korte, sterke hals
- relatief dikke huid, die helemaal niet droog is
- grof haar, gemakkelijk te kammen
- sterke pols, gemakkelijk te vinden
- blootgesteld aan de zon zal de huid niet gauw verbranden of vervellen


Dit zijn de meest populaire uitspraken bij mensen van dit type

Ik vind het leuk om in een groep de leiding te nemen.
Ik hou van bijeenkomsten waar ik met veel andere mensen kennis kan maken.
Ik kan echt genieten van activiteiten in groepsverband.
Ik kan snel beslissingen nemen en uitvoeren zonder veel te piekeren.
Ik ben een optimist. Ik ga er van uit dat de dingen meestal goed aflopen.
Ik krop mijn gevoelens en emoties niet op, ik heb het hart op de tong.
Ik heb een goed netwerk van vrienden en kennissen tot wie ik mij kan wenden als ik iets wil bekomen.
Ik wil iedere dag ten volle beleven en er maximaal van genieten.
Ik wil zoveel mogelijk van iedere dag genieten. Ik houd van een leuk leven vol verrassingen en avontuur.
Als zich een onverwachte zaak aandient, dan ben ik meestal een van de eersten om hierover mijn mening te geven.
Ik ben graag onder de mensen omdat dit mij vaak een gevoel van nabijheid en geborgenheid geeft.
Ik beschik over een heldere stem.
Ik kan er slecht tegen als zaken lang onbeslist blijven. Ik hou van snelle beslissingen, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Ik kijk iedereen recht in de ogen en zeg mijn gedacht, zonder mij veel aan te trekken van wat ze zullen zeggen.
Mijn planning is meestal flexibel, en ik zorg dat ze voldoende ruimte laat voor onverwachte mogelijkheden.
Ik geniet er mateloos van om vrienden bij mij thuis een uitgebreide, lekkere maaltijd aan te bieden.
Ik vind dat te veel mensen er als lijkbidders en zuurpruimen bijlopen.
Ik voel mij ongemakkelijk als ik niets om handen heb. Ik sta altijd klaar voor de actie, vol energie en onvermoeibaar!
Door mijn vriendelijkheid en charme kan ik mij meestal gemakkelijk uit bepaalde problemen praten.
Ik blijf niet lang stilstaan bij pijnlijke herinneringen. Ik denk liever aan iets plezierigs, het leven is zo al kort genoeg.
Ik heb een grote drang om te winnen.
Ik heb misschien te vaak de neiging om anderen goedbedoelde instructies te geven.
Ik lever graag in het oog springende prestaties.
Ik hou van sensaties en uitdagingen. Een 8-baan vind ik het absolute einde, hoe hoger en sneller, hoe liever !

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:41

Nou kom ik aan hoor met mn super korte samenvatting van mezelf Tong uitsteken
Dit was m:

SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN JANKE
Janke heeft een bijzonder evenwichtige persoonlijkheid.

Qua temperament komt zij dicht in de buurt van de gemiddelde mens, zo dicht dat er weinig speciale zaken over Janke te zeggen vallen ( dit geldt slechts voor minder dan 10% van de bevolking ).

Je mag dit opvatten als een compliment, Janke! Door deze evenwichtigheid kun jij immers bijvoorbeeld met veel verschillende personen goed samenleven.

In ons psycho-test systeem is het temperament van iedere persoon samengesteld uit een mengeling van 4 verschillende basis-componenten ( op dezelfde manier als iedere kleur is een bepaalde mengeling is van drie basis-componenten ).

Bij Janke zijn deze 4 componenten in bijna precies dezelfde mate aanwezig.

Zo is Janke bijvoorbeeld niet introvert, ook niet extravert, maar tussen de twee in; zo ook laat Janke bij het nemen van beslissingen de rede en het gevoel in gelijke mate meespelen, geeft zij evenveel belang aan rechten en plichten, enz ...

Daardoor vallen er zo weinig speciale zaken over Janke te zeggen, behalve dan dat zij heel speciaal is !

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:49

Bij mij had ie vrijwel alles mis, behalve dat ik een voorliefde heb voor paarden.
Hij zei zelfs dat ik een ochtendmens was die niet langer dan nodig in bed ligt... Scheve mond Totaal ernaast, ben absoluut een avond/nacht mens en lig het liefst tot een uur of 12 in bed Schijnheilig

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:06

Bij mij klopte ook wel veel, maar van dit keek ik toch wel even op:

Corinne moet frequent eten en drinken, omdat de honger snel en scherp op komt. Zij heeft behoefte aan veel calorien in verhouding tot het lichaamsgewicht, omdat de spijsvertering niet optimaal functioneert. Zij heeft vooral behoefte aan vlees.

Tja, doe mij toch maar een vegaburger.

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:42

KeeK! Dat is idd stom, dat had ik ook, en ik eet ook geen vlees Haha!
Maar verder klopte zo'n beetje alles best wel

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:19

SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN SANNA



Sanna is een sterke vrouw, boordevol energie, ambitieus en competitief ingesteld. Zij houdt ervan de zaak in handen te nemen, en voelt zich op haar ongemak indien zij niets om handen heeft. Lafheid kent zij niet.

Sanna is een extravert bij uitstek : zij treedt nieuwe mensen en situaties onbevangen tegemoet, blij en opgewekt, vriendelijk en rustig.

Sanna heeft een grote bereidheid om verantwoordelijkheid op te nemen. Zij is een echte "manager" die, ook thuis, recht op het doel afgaat, met inzet van alle middelen : zij neemt initiatief, plant, geeft instructies, volgt op. Zij houdt er trouwens van bevelen te geven, en haar omgeving aanvaardt dit meestal.

Sanna zoekt de actie op, zonder daarom noodzakelijk te lang stil te staan bij de gevolgen op lange termijn. In het bedrijfsleven is zij een echte ondernemer, die nieuwe zaken en projecten opstart. Zij houdt ook van risicos, misschien zelfs van gokken. Zij is een echte durf-al, is moeilijk bang te krijgen.

Zij houdt van de kracht van het jeugdig lichaam, en zij gruwelt bij de gedachte aan de onvermijdelijke aftakeling van het lichaam bij het oud worden; daarom gaat zij op zoek naar de eeuwige jeugd, en zal alles in het werk stellen om er zo lang mogelijk jong uit te zien.

Sanna kan zeer goed tegen lawaai, en maakt er zelf ook nogal wat, haar stem draagt bijvoorbeeld ver. Vaak zal zij haar radio hard zetten. Zij houdt vooral van muziek met een flink ritme.

Sanna heeft nauwelijks directe toegang tot haar onbewuste. Daardoor is zij zich zelden bewust van haar dromen. Daarom ook is zij gemakkelijk te hypnotiseren ( en loopt zij zelfs gevaar in de ban te geraken van een of andere sekte ). Zij kan zelfs een operatie ondergaan onder hypnose, zonder verdere verdoving. >;) Ik droom altijd!

Sanna houdt er niet van om dingen uit te stellen, om zaken te laten aanslepen. Soms wil zij zelfs liever een minder goede beslisssing dan geen beslissing, dan weet zij ten minste waar zij aan toe is.

Sanna zit zelden te dagdromen. Zij piekert ook zelden, en kan snel beslissingen nemen. Zij leeft voor het heden en voor de actie. Zij is niet contemplatief ingesteld, heeft minder aandacht voor wat zich binnen haar afspeelt. Dit zou wel een beetje meer waar mogen zijn...

Sanna is zelfverzekerd en loopt zelfs gevaar zichzelf te overschatten. Zij neemt het voortouw en bezit wellicht leiderschapskwaliteiten, zij houdt er in elk geval van om in een groep de leiding te nemen. Zij is graag de baas. Zij speelt ook graag de vedette, staat graag in het middelpunt van de belangstelling.

Sanna is ook een uitstekende uitvoerder : zij concentreert zich op de opdracht, zonder zich te laten afleiden door sentiment.

Sanna streeft er ook naar om nieuwe gebieden te verkennen en te veroveren. Afhankelijk van haar beroep en omstandigheden kan dit zijn : van job veranderen, nieuwe projecten opstarten, nieuwe sporten of hobbies uitproberen, avontuurlijke reizen ondernemen, ...

Zij neemt zichzelf misschien te ernstig, vindt het in elk geval erg als zij niet ernstig genomen wordt.

Sanna is sterk in het aanbrengen van orde en structuur, ook op mentaal gebied : zij denkt op een geordende en systematische manier, recht op het doel af. Sanna is zeer voorspelbaar, zal bijvoorbeeld zelden van mening of van mentale ingesteldheid veranderen. Zij is met andere woorden koppig en weinig flexibel, en is snel overtuigd van haar eigen gelijk.

Sanna heeft er een hekel aan opgesloten te zijn in een kleine ruimte. Zij houdt van ruime kamers en open vlakten. Misschien lijdt zij zelfs aan claustrofobie. Zij houdt ook niet van sluitende kledij, en houdt er in de zomer ook van (half-)naakt te slapen. Klopt helemaal

Sanna heeft ook een uitstekende ruimtelijke orintatie, zij zal niet gauw verloren lopen.

Sanna heeft een voorliefde voor paarden, en houdt ook van honden ( bedoeld wordt : chte honden, zoals herders, rottweilers, dobbermans, ... ).

Sanna is assertief en aarzelt niet op te komen voor haar rechten. Zij kijkt iedereen recht in de ogen en zegt haar gedacht, en dit misschien niet altijd op een diplomatische manier. Als een onverwachte zaak zich aandient, dan is zij ook een van de eersten om hierover haar mening te geven.

Indien Sanna geconfronteerd wordt met een tegenslag, dan gaat zij niet in een hoekje zitten, dan gaat zij ook geen troost zoeken bij anderen, maar dan treft zij onmiddellijk de maatregelen die zich opdringen. Maar waarschijnlijk reageert zij zich eerst af : misschien slaat zij wel met de deuren, misschien reageert zij zich af via sport, begint zij met de grote schoonmaak, gaat zij uitgebreid winkelen, maakt zij een ritje met de wagen, ...

Maar indien Sanna een succes geboekt heeft, dan zal zij het ook niet verborgen houden : vreugdekreten zijn dan niet uit de lucht.

Sanna heeft een rustige en kalme natuur, zij heeft weinig last van zenuwen. Zij voelt zich zelden onzeker en is niet snel bang.

Sanna maakt een goede eerste indruk, ook en vooral bij belangrijke mensen, omdat zij redelijk kalm blijft indien zij geobserveerd wordt. Waarschijnlijk schiet zij ook goed op met haar baas.

Sanna heeft ook aanleg voor zingen en acteren, misschien zelfs voor het schrijven. Haar stem is helder en ongeremd.

Sanna heeft een ongeremde persoonlijkheid en heeft geen moeite zich uit te leven en zich te laten gaan. Als er bijvoorbeeld een fuif is dan doet zij hieraan voluit mee, weing kans dat je haar ergens in een rustig hoekje zult zien praten.

Sanna heeft weinig behoefte om alleen te zijn. Integendeel, zij gaat constant nieuwe prikkels opzoeken ( hetzij in de actie, hetzij in contact met andere mensen ), omdat zij zich anders al snel gaat vervelen.

Sanna kan zich goed en lang concentreren.

Sanna kan snel beslissingen nemen zonder veel te piekeren, stelt beslissingen niet uit ( met het gevaar voor oppervlakkige beslissingen vanwege gebrek aan inwendig overleg ). Eens een beslissing genomen verandert zij niet snel van mening. Zij loopt trouwens het gevaar op middelbare leeftijd mentaal vastgeroest te geraken.

Sanna is weinig beschouwend ingesteld, heeft misschien te weinig inzicht in haar eigen drijfveren. Ook haar droomleven is niet overdreven goed ontwikkeld.


Sanna is goed aangepast aan de uitwendige wereld, is praktisch aangelegd, is zelden verstrooid en gaat efficint om met de problemen van alledag. Zij steekt de kop niet in het zand in geval van problemen, struisvogel-politiek is haar onbekend. Zij is een realist, geen dagdromer, heeft misschien zelfs te weinig fantasie.

Zij is meer punctueel dan de gemiddelde persoon, en houdt er niet van de zaken te lang onbeslist te laten. Sanna gaat methodisch, routine-matig en efficint te werk. Zij werkt regelmatig, in plaats van in vlagen. Ook op school moest Sanna het eerder hebben van regelmatig studeren dan van snelheid van inzicht; zij kan ook goed zaken van buiten leren.

Sanna baseert haar oordeel over mensen en situaties op objectieve feiten, eerder dan op subjectief aanvoelen. En zij ontwikkelt haar ideen vooral door ze in de praktijk uit te testen of door er met andere mensen over te praten, eerder dan helemaal in haar eentje over het onderwerp na te denken en te filosoferen. Zij is trouwens niet iemand die veel loopt te filosoferen.

Sanna is meestal opgewekt. Zij is gelijkmoedig en haar reacties zijn voorspelbaar. Zij kent geen dubbele bodem : zij is weinig mysterieus en wordt zelden verkeerd begrepen. Zij kijkt je recht in de ogen, en wendt haar ogen niet af tijdens het gesprek.

Sanna zal zowel goed als slecht nieuws snel delen met mensen uit haar naaste omgeving. Zij hecht ook geen overdreven belang aan haar privacy.

Sanna is een levensgenieter, met alle zintuigen. Zo ligt zij bijvoorbeeld graag in de zon en kan zij echt genieten van een lekker ontspannend warm bad. En ook van een succes kan zij oprecht genieten.

Zij kan goed tegen prikkels zoals lawaai, en heeft zelfs een sterke prikkel nodig om geactiveerd te worden, waardoor zij soms de indruk geeft onvoldoende alert te zijn.


Rede en gevoel

Bij het nemen van belangrijke beslissingen zal Sanna - misschien meer dan zij zelf meent - het verstand de bovenhand laten nemen op de gevoelens.

Zo zou Sanna als advocaat perfect een zware misdadiger kunnen verdedigen, ook al keurt zij de misdaad zelf ten zeerste af. Sanna is ook streng maar rechtvaardig : zij zal maar weinig door de vingers zien uit medelijden, bijvoorbeeld om een zwakkere partij te bevoordelen. Sanna heeft ook minder moeite dan de gemiddelde persoon om de waarheid te vertellen als zij weet dat dit pijnlijk zal zijn voor de betrokkene.

Zintuigelijk

Sanna is zintuigelijk aangelegd. Zij is zelden verstrooid en heeft integendeel een goed oog voor details : als Sanna iets heeft meegemaakt dan kan zij dat jaren later nog in geuren en kleuren beschrijven.

Deze eigenschap is zeer nuttig bij het oplossen van problemen : Sanna herinnert zich dan nog goed hoe zij een dergelijk probleem de vorige keer heeft aangepakt en kan het daarom nu op dezelfde manier doen, wat haar tijd en energie bespaart.

Sanna besteedt ook de nodige tijd en aandacht aan haar uiterlijk en komt graag piekfijn voor de dag. Ook haar werkplek is meestal netjes opgeruimd.

Eten en drinken

Sanna heeft geen probleem om een maaltijd over te slaan Zij weinig behoefte aan vlees, zij zou perfect vegetarisch kunnen leven. Hier val ik over: Ik moet echt elke 2 uur eten anders val ik om...

Sanna kan genieten van een gezellige drink, zonder daarom overmatig te zijn, en heeft zelden last van een kater. Onder invloed van alcohol wordt Sanna nog actiever en nog uitbundiger dan zij normaal al is. Daarom drink ik niet Haha!

Slapen en dromen

In vergelijking met haar leeftijdsgenoten is Sanna een ochtend-mens. Zij wordt s avonds redelijk plotseling moe en slaapt goed en diep en zal daarom niet langer slapen dan nodig is - en droomt zelden.

Een wilde gok : Lichaam en gezondheid

Sanna is een persoon die fysiek sterk en gehard is. Er is een goede kans dat zij een atletisch lichaam heeft. Wellicht heeft zij veel en dik haar. Zij heeft een kordaat voorkomen en een sportieve tred. Zij beweegt gracieus, en houdt ervan een goed getraind lichaam te hebben.

Sanna houdt van fysieke uitdagingen. Waarschijnlijk houdt zij van sport en heeft zij er behoefte aan, het geeft haar energie eerder dan haar te vermoeien. Zij verdraagt ook zeer goed pijn.

Op gebied van gezondheid moet zij opletten voor een hoge bloeddruk en loopt zij het risico op een acute appenditis ( zolang dit kleinood nog niet verwijderd is, natuurlijk ).

Anecdotisch : Sanna heeft geen aanleg tot schizofrenie, weinig of geen problemen met haarroos !


Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- sterk en krachtig lichaam met een sterk beendergestel
- brede heupen
- geprononceerde kin
- huid is dik met duidelijke porin, en is helemaal niet droog
- wordt gemakkelijk bruin en houdt bruinheid lang
- blootgesteld aan de zon zal de huid niet gauw verbranden of vervellen
- het haar is dik en grof en is gemakkelijk te kammen
- sterk beendergestel, beenderen die niet gemakkelijk breken
- spieren zijn eerder kort en dik dan lang, en duidelijk zichtbaar
- rechte schouders
- relatief korte ledematen in vergelijking met de romp
- relatief groot aangezicht
- relatief korte, sterke hals


Ook de volgende uitspraken zijn tamelijk populair bij mensen van dit type

Ik ben een optimist. Ik ga er van uit dat de dingen meestal goed aflopen.
Conflicten ga ik niet uit de weg. Ik vermijd hierbij te allen prijze als zwak over te komen.
Mijn planning is meestal flexibel, en ik zorg dat ze voldoende ruimte laat voor onverwachte mogelijkheden.
Ik lever graag in het oog springende prestaties.
Ik bepaal liefst zlf de spelregels.
Ik kan echt genieten van activiteiten in groepsverband.
Ik blijf niet lang stilstaan bij pijnlijke herinneringen. Ik denk liever aan iets plezierigs, het leven is zo al kort genoeg.
Ik heb misschien te vaak de neiging om anderen goedbedoelde instructies te geven.

Wel grappig Haha! Haha! Het meeste is erg treffend...

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:38

Die test klopt echt! En er stond ook iets dat het vooral zo was bij kleinere mensen, ik ben kleiner dan gemiddeld. Ik hou ook van racen (er stond met de auto maar ik doe het op de brommer Tong uitsteken ). Er stond ook dat ik een voorliefde had voor paarden en échte honden (Rotweilers, herders). Klopt allemaal *LOL* !


SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN MATHILDE



Mathilde is een sterke vrouw. Zij is temperamentsvol, ongeduldig, gedreven, intens, vurig. Zij is ambitieus en dynamisch en heeft een grote werkkracht. Zij is ook vaak gehaast. Luiheid is haar onbekend.

Mathilde is een vrouw van de actie, boordevol energie, en competitief ingesteld. Zij houdt ervan de zaak in handen te nemen, en voelt zich op haar ongemak indien zij niets om handen heeft.

Mathilde heeft een grote bereidheid om verantwoordelijkheid op te nemen. Zij is een echte "manager" die, ook thuis, recht op het doel afgaat, met inzet van alle middelen : zij neemt initiatief, plant, geeft instructies, volgt op. Zij houdt er trouwens van bevelen te geven, en haar omgeving aanvaardt dit meestal.

Mathilde is ook vrij van sentimentaliteit. Er is bijvoorbeeld weinig kans dat zij zich aansluit bij de politieke partij voor de dierenrechten.

Mathilde zoekt de actie op, zonder daarom noodzakelijk te lang stil te staan bij de gevolgen op lange termijn. In het bedrijfsleven is zij een echte ondernemer, die nieuwe zaken en projecten opstart. Zij houdt ook van risicos, misschien zelfs van gokken. Waarschijnlijk rijdt zij ook graag snel met de wagen en geeft dit haar een ontspannen gevoel van macht. Zij is een echte durf-al, is moeilijk bang te krijgen.


Zij houdt vooral van muziek met een flink ritme.

Mathilde heeft weinig directe toegang tot haar onbewuste. Daardoor is zij zich zelden bewust van haar dromen. Daarom ook is zij gemakkelijk te hypnotiseren ( en loopt zij zelfs gevaar in de ban te geraken van een of andere sekte ). Zij kan zelfs een operatie ondergaan onder hypnose, zonder verdere verdoving.



Mathilde is zelfverzekerd en loopt zelfs gevaar zichzelf te overschatten. Zij neemt het voortouw en bezit wellicht leiderschapskwaliteiten, zij houdt er in elk geval van om in een groep de leiding te nemen. Zij is graag de baas.

Mathilde is sterk competitie-gericht : zij wil graag winnen en - vooral als zij eerder klein van gestalte is - zelfs als dat ten koste van anderen gaat. Obstakels zijn er om uit de weg geruimd te worden, de omgeving is er om onderworpen te worden.

Mathilde is ook een uitstekende uitvoerder : zij concentreert zich op de opdracht, zonder zich te laten afleiden door sentiment.

Mathilde streeft er ook naar om nieuwe gebieden te verkennen en te veroveren. Afhankelijk van haar beroep en omstandigheden kan dit zijn : van job veranderen, nieuwe projecten opstarten, nieuwe sporten of hobbies uitproberen, avontuurlijke reizen ondernemen, ...

Zij neemt zichzelf misschien te ernstig, vindt het in elk geval erg als zij niet ernstig genomen wordt.

Mathilde is sterk in het aanbrengen van orde en structuur, ook op mentaal gebied : zij denkt op een geordende en systematische manier, recht op het doel af.

Mathilde heeft een sterk analytische geest. Er is een goede kans dat Mathilde intelligent is . Zelf is zij vaak bezig met nieuwe concepten en dingen te bedenken ( die daarom niet altijd veel praktisch nut hebben ).

Mathilde heeft er een hekel aan opgesloten te zijn in een kleine ruimte. Zij houdt van ruime kamers en open vlakten.

Mathilde heeft ook een uitstekende ruimtelijke orintatie, zij zal niet gauw verloren lopen.

Mathilde heeft een voorliefde voor paarden, en houdt ook van honden ( bedoeld wordt : chte honden, zoals herders, rottweilers, dobbermans, ... ).

Mathilde kijkt iedereen recht in de ogen en zegt haar gedacht, en dit misschien niet altijd op een diplomatische manier. Als een onverwachte zaak zich aandient, dan is zij ook een van de eersten om hierover haar mening te geven.

In geval van problemen kropt Mathilde gemakkelijk dingen op, waardoor rouw en verdriet niet snel verwerkt zijn. Zij heeft weinig behoefte om haar hart uit te storten, heeft weinig behoefte aan sociale steun van anderen in geval van tegenspoed : zij zal haar problemen wel zelf oplossen, ook al zijn die groot. Toch is Mathilde niet erg stress-bestendig : dikwijls treft zij overhaaste acties.

Indien Mathilde geconfronteerd wordt met een tegenslag, dan gaat zij niet in een hoekje zitten, dan gaat zij ook geen troost zoeken bij anderen, maar dan treft zij onmiddellijk de maatregelen die zich opdringen. Maar waarschijnlijk reageert zij zich eerst af : misschien slaat zij wel met de deuren, misschien reageert zij zich af via sport, begint zij met de grote schoonmaak, gaat zij uitgebreid winkelen, maakt zij een ritje met de wagen, ...

Maar indien Mathilde een succes geboekt heeft, dan zal zij het ook niet verborgen houden : vreugdekreten zijn dan niet uit de lucht.

Mathilde is een individualist. Zij wil niet afhangen van anderen, en vertrouwt meer op eigen kracht dan op de kracht van de groep. Zelf heeft Mathilde geen behoefte aan constante bevestiging en schouderklopjes. Zij heeft geen behoefte om in de smaak te vallen, en zal hiervoor ook niets tegen haar zin doen. Zij heeft weinig nood aan sociaal contact en heeft er ook geen moeite mee lange tijd alleen te zijn.

Mathilde is selectief bij de keuze van haar vrienden. Zij heeft moeite om tegen iedereen vriendelijk te zijn, en verbergt dit ook niet; zij heeft namelijk een grondige hekel aan vleierij.

Mathilde is niet goed in het onthouden van namen van mensen.

De bewegingen en de reacties van Mathilde zijn snel, zowel lichamelijk als verbaal. Zij is niet op haar mondje gevallen, en schuwt harde en kritische uitspraken niet. Soms is zij humeurig en weinig verdraagzaam, en komt zij over als een kritikaster.

Mathilde is geen materialist. Zij hecht weinig belang aan comfort en luxe. Mathilde is ook niet erg gul of vrijgevig.

Mathilde heeft weinig behoefte aan het onder woorden brengen van gevoelens als liefde en affectie.

Mathilde heeft een hekel aan het werken volgens strakke schemas; zij heeft veel afwisseling nodig.

Mathilde loopt niet met haar gevoelens te koop, heeft het hart niet op de tong. Je zult haar ook zelden diep en smartelijk zien wenen, zij is niet sentimenteel.

Emotioneel is Mathilde niet altijd even voorspelbaar. Zo kan zij bijvoorbeeld plotseling inwendig boos worden, al laat zij dit meestal niet merken. Haar gevoelens kunnen zeer hevig zijn, zo kan zij bijvoorbeeld zwaar verliefd worden.

Vooral op jonge leeftijd is Mathilde is soms weinig alert op emotioneel gebied, traag in het opvangen van emotionele signalen die de mensen in haar omgeving uitsturen.

Mathilde is weinig genteresseerd in status en maatschappelijke positie van anderen. Roddelen doet zij weinig en de roddelblaadjes leest zij niet. Je moet haar ook niet veel vragen over de soaps die op TV te zien zijn : daar heeft zij tijd noch interesse voor.

Mathilde heeft een grote drang naar macht, waarbij conflicten niet uit de weg gegaan worden.

Mathilde is niet tevreden met het leven zoals het nu is. Zij is gericht op de vooruitgang. Zij stelt dingen in vraag en is bereid tegen de stroom in te roeien.

Alhoewel Mathilde haar verantwoordelijkheid opneemt ten opzichte van haar gezin, hecht zij toch geen overdreven belang aan het gezinsleven, ook de carrire is immers belangrijk. Zij kent geen uitgesproken kinderwens, en kijkt ook zelden met heimwee achterom naar haar eigen kindertijd.

Rede en gevoel

Bij het nemen van belangrijke beslissingen zal Mathilde het verstand de bovenhand laten nemen op de gevoelens.

Zo zou Mathilde als advocaat perfect een zware misdadiger kunnen verdedigen, ook al keurt zij de misdaad zelf ten zeerste af. Mathilde is ook streng maar rechtvaardig : zij zal maar weinig door de vingers zien uit medelijden, bijvoorbeeld om een zwakkere partij te bevoordelen. Mathilde heeft ook minder moeite dan de gemiddelde persoon om de waarheid te vertellen als zij weet dat dit pijnlijk zal zijn voor de betrokkene.

Intuitie

Mathilde steunt sterk op haar intuitie. Voor de keuze gesteld tussen een aantal mogelijkheden heeft zij bijvoorbeeld snel door welke wegen wel en welke wegen niet tot een oplossing zullen leiden. Zij is ook principieel wantrouwig ten opzichte van algemeen aanvaarde waarheden, alsook ten opzichte van alles wat zij hoort of leest in de pers : zij houdt er voortdurend rekening mee dat dit wel eens niet de waarheid zou kunnen zijn.

Mathilde geeft vaak een verstrooide indruk, omdat zij in gedachten verzonken aan iets anders aan het denken is. Op het bureau van Mathilde zul je waarschijnlijk heel wat stapels met dossiers aantreffen waaraan zij dezer dagen aan het werken is. En als zij iets waarneemt dan heeft zij meer aandacht voor het totale beeld dan voor de individuele details, die haar daarom vaak zullen ontsnappen.

De prioriteit van Mathilde ligt in de toekomst, eerder dan in het genieten van het hier-en-nu. Typisch is dat Mathilde zelfs moeite heeft om te kunnen genieten van een overwinning waarvoor zij lang gevochten heeft - zij is immers in gedachten reeds bezig met de volgende uitdaging.

Eten en drinken

Mathilde is niet iemand die leeft om te eten. Zij is geen snoeper en is zeker nooit gulzig. Mathilde hecht ook niet veel waarde aan feestmalen en ceremonien; in het algemeen houdt zij van eenvoudige maaltijden, zonder veel poespas. Zij is een snelle eter. Zij behoort tot het soort mensen dat in hongerstaking zou gaan.

Mathilde heeft geen probleem om een maaltijd over te slaan

Onder invloed van alcohol wordt Mathilde nog actiever en nog uitbundiger dan zij normaal al is.

Slapen en dromen

In vergelijking met haar leeftijdsgenoten is Mathilde een ochtend-mens. Zij heeft ook weinig slaap nodig, heeft opnieuw in vergelijking met haar leeftijdsgenoten - geen moeite om s morgens op te staan en is ook al snel aan de slag.

Een wilde gok : Lichaam en gezondheid

Mathilde is waarschijnlijk gekenmerkt door een rechte mond en dunne lippen. Het lichaam is eerder slank, er is weinig gevaar om kilos bij te winnen behalve misschien op latere leeftijd. Mathilde is een persoon die fysiek sterk en gehard is. Er is een goede kans dat zij een atletisch lichaam heeft. Wellicht heeft zij veel en dik haar. Zij heeft een kordaat voorkomen en een sportieve tred. Zij houdt ervan een goed getraind lichaam te hebben.

Mathilde houdt van fysieke uitdagingen. Waarschijnlijk houdt zij van sport en heeft zij er behoefte aan, het geeft haar energie eerder dan haar te vermoeien.

Op gebied van gezondheid moet zij opletten voor een hoge bloeddruk en loopt zij het risico op een acute appenditis ( zoland dit kleinood nog niet verwijderd is, natuurlijk ). Zij heeft een snelle pols en ademhaling. Zij heeft een gezonde sexuele appetijt.


Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- sterk lichaam met een sterk beendergestel
- spieren zijn duidelijk zichtbaar
- brede heupen
- geprononceerde kin
- relatief zware onder-armen en -benen
- huid is tamelijk ruw en dik met duidelijke porin
- wordt gemakkelijk bruin en houdt bruinheid lang
- het haar is grof, weinig neiging tot kaalheid
- persoon is waarschijnlijk mager

Nadir

Berichten: 12743
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:40

SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN KIM



Kim bezit een intense persoonlijkheid die zeer sterk reageert op prikkels, zo sterk dat zij vaak behoefte heeft om zich alleen terug te trekken om niet overbelast te geraken. Je kunt haar vergelijken met een delicaat instrument dat signalen uit de omgeving registreert, maar te sterke signalen moet vermijden om niet beschadigd te geraken.

Prikkels en signalen blijven lang nawerken. Als Kim bijvoorbeeld een bijeenkomst heeft bijgewoond dan blijft hetgeen zij gehoord en gezien heeft nog lang door haar hoofd spelen.

Kim is daarom ook niet de persoon die je tijdens een fuif in het middelpunt van de belangstelling zult zien staan. Je hebt veel meer kans haar aan te treffen in een stil hoekje, samen met een paar vrienden. In een groep met collegas heeft zij er een absolute hekel aan in de schijnwerpers te staan.

Het zou verkeerd zijn uit het bovenstaande te besluiten dat Kim a-sociaal zou zijn, zij is wel degelijk in staat tot diepgaande sociale omgang, al zal haar aantal vrienden altijd beperkt zijn.

Veel meer dan de gemiddelde persoon heeft Kim de behoefte om regelmatig alleen te zijn, om haar batterijen terug op te laden.

Kim wordt snel verliefd, maar kent veel schroom om haar liefde te verklaren.

Kim pikt snel nieuwe signalen en kennis op. Waarschijnlijk is zij intelligent en heeft zij een wendbare geest, die zeer snel van het ene onderwerp op het andere springt. Er is een goede kans dat zij de meeste andere mensen maar dom vindt ( of dat zij hun intelligentie in elk geval van een mindere soort vindt ! ).

Kim is zeer leergierig en nieuwsgierig, zij heeft een grote honger naar nieuwe kennis en inzichten, zij wil op de eerste plaats de wereld om zich heen in al zijn verbanden begrijpen. Zij heeft ook moeite om lange tijd na elkaar het zelfde te doen. In plaats van dingen telkens weer op de vertrouwde manier te doen, zal zij liever nieuwe wegen uitproberen.

Het gevaar bestaat dat Kim telkens weer door iets nieuws geobsedeerd wordt, hier dan alles over wil weten, maar uiteindelijk met deze kennis niets doet omdat zich alweer een nieuw interessant onderwerp aandient. Typisch voor Kim is ook dat zij nauwelijks geniet van een behaald succes : in gedachten is zij reeds lang bezig met de volgende uitdaging.

Kim is echter niet iemand die zich gemakkelijk zal laten gaan. Zij bezit een beheerste, zelfs geremde persoonlijkheid, altijd en overal wil zij zichzelf onder controle houden. Kim heeft het moeilijk om zich volledig te ontspannen. Zij is dan ook niet de persoon die uitgebreid zal genieten van het hier-en-nu, niet iemand om uren van een warm bad te genieten of mee op het strand te liggen bijvoorbeeld.

Kim streeft ernaar haar opties zolang mogelijk open te houden, en zal daarom belangrijke beslissingen zo lang mogelijk uitstellen.

Kim is niet iemand die gemakkelijk en impulsief beslissingen neemt. Het is alsof zij telkens bij haar onbewuste te rade moet alvorens iets te beslissen, in plaats van terug te kunnen vallen op routine en gewoonte. Hierdoor verbruikt zij enorme hoeveelheden geestelijke energie, en riskeert volledig uitgeput en zelfs chronisch vermoeid te geraken.

Kim is meer toekomst-gericht dan de gemiddelde persoon. Zij is zelden tevreden met toestanden zoals die op dit ogenblik zijn, maar is voortdurend bezig met hoe die zouden kunnen verbeterd worden. Omdat zij zozeer gericht is op de toekomst en op de vooruitgang is zij dan ook helemaal niet bang om oud te worden, integendeel, zij ziet de rijpheid van de latere levensfaze met belangstelling tegemoet.

Kim is niet gericht op genieten noch op materile zaken ( maar heeft toch vaak veel moeite om oude zaken weg te doen ). Zij kan zelfs bepaald ascetisch zijn - dit is het type mensen dat in hongerstaking zou gaan.

Kim houdt van haar vrijheid. Voor haar betekent vrijheid niet : onbeperkt te kunnen genieten, ook niet : te kunnen doen wat je wil, maar wel : vrij te zijn van de zorgen van alledag, om zich volledig te kunnen wijden aan wat haar werkelijk interesseert, aan haar projecten op lange termijn.

Wanneer Kim geconfronteerd wordt met grote problemen en stress, dan verliest zij haar eetlust, wordt zij futloos en inactief, en weigert zij opgebeurd te worden door derden. Zij moet tijd en gelegenheid krijgen dit in haar eentje te verwerken en te overdenken, dit is haar enige uitweg uit het probleem. Zij is niet de persoon die dan onmiddellijk actie zal ondernemen, of hulp en troost gaat zoeken bij derden, ook niet bij haar partner. Het gevaar bestaat dat zij in tijden van crisis niet snel genoeg die acties treft die zich opdringen.

Kim is bijzonder gevoelig voor pijn. Zelfs een douche met koude water kan haar al de adem afsnijden. En zij kan bij manier van spreken de pijn reeds voelen als zij de tandarts nog maar ziet naderen ! Op lichamelijk gebied is zij niet erg dapper.

Kim is waarschijnlijk geen goede zangeres. Enerzijds is haar stem te geremd vanwege niet ontspannen genoeg, maar anderzijds concentreert zij zich ook t erg op het zingen zelf, bijvoorbeeld uit angst om fouten te maken, waardoor de stem de nodige souplesse mist.

Kim is bijzonder taalbewust, en heeft een grote verering voor het woord. Zij heeft er een hekel aan een brief met taalfouten te ontvangen. Zelf is zij iemand die veel tijd besteedt om een tekst te schrijven, omdat zij constant haar woorden wikt en weegt, erom bezorgd om haar gedachten zo precies mogelijk te formuleren.

Kim laat haar emoties niet zien in het openbaar, hoe sterk deze ook zijn, zij vindt dit gnant. Zij kan bijvoorbeeld schijnbaar emotieloos bij het graf staan van een geliefde, terwijl zij inwendig toch veel verdriet heeft. Als zij weent dat is het in stilte, schier geluidloos. Zij laat zich immers niet graag naakt zien, noch geestelijk noch lichamelijk. Zij staat erg op haar privacy.

Mensen als Kim geven jou vaak de indruk dat er diep in hen de chte persoon zit, dat je niet met henzelf aan het praten bent maar met een soort tussen-persoon, terwijl de chte persoon diep in zichzelf met iets anders bezig is, iets wat wl belangrijk is. Samenleven met mensen als Kim is interessant maar ook gecompliceerd, in elk geval nooit saai.

Op belangrijke ogenblikken maakt Kim vaak een onbeholpen eerste indruk, vooral bij belangrijke personen en bij personen van wie zij iets moet bekomen , omdat zij te gespannen is.

Kim heeft een grote capaciteit om zichzelf weg te cijferen en haar wensen op de achtergrond te plaatsen voor haar naasten.

Kim heeft een grote capaciteit om zichzelf weg te cijferen en haar wensen op de achtergrond te plaatsen voor de goede zaak, voor het bereiken van een ideaal.

Kim heeft een hekel aan kabaal lawaai. Zelf spreekt zij stil, als het ware alleen gericht tot de persoon waarmee zij spreekt.

Kim mijdt uitdagende en gevaarlijke situaties, maar ook sterke fysieke prikkels zoals bijvoorbeeld fel zonlicht.

Soms kan Kim geplaagd worden door een onbestemde angst, een niet te verklaren dreiging dat haar een groot onheil boven het hoofd hangt. Het grootste gevaar dat Kim bedreigt is voeling te verliezen met de realiteit, de biologische en de fysische, en als een Ikaros naar de zon te willen vliegen en neer te storten.

Intuitie

Kim steunt sterk op haar intuitie. Voor de keuze gesteld tussen een aantal mogelijkheden heeft zij bijvoorbeeld snel door welke wegen wel en welke wegen niet tot een oplossing zullen leiden. Zij is ook principieel wantrouwig ten opzichte van algemeen aanvaarde waarheden, alsook ten opzichte van alles wat zij hoort of leest in de pers : zij houdt er voortdurend rekening mee dat dit wel eens niet de waarheid zou kunnen zijn.

Kim geeft vaak een verstrooide indruk, omdat zij in gedachten verzonken aan iets anders aan het denken is. Op het bureau van Kim zul je waarschijnlijk heel wat stapels met dossiers aantreffen waaraan zij dezer dagen aan het werken is. En als zij iets waarneemt dan heeft zij meer aandacht voor het totale beeld dan voor de individuele details, die haar daarom vaak zullen ontsnappen.

De prioriteit van Kim ligt in de toekomst, eerder dan in het genieten van het hier-en-nu. Typisch is dat Kim zelfs moeite heeft om te kunnen genieten van een overwinning waarvoor zij lang gevochten heeft - zij is immers in gedachten reeds bezig met de volgende uitdaging.

Eten en drinken

Kim moet frequent eten en drinken, omdat de honger snel en scherp op komt. Zij heeft behoefte aan veel calorien in verhouding tot het lichaamsgewicht, omdat de spijsvertering niet optimaal functioneert, waarbij er weinig gevaar is voor het bijwinnen van kilos. Zij heeft vooral behoefte aan vlees, daarzonder is haar maaltijd niet compleet.

Kim kan slecht tegen alcohol, het kan haar een enorme kater opleveren waardoor zij s anderendaags morgens ongeveer waardeloos is. Zij kan ook slecht tegen zware tabak : het veroorzaakt een snellere hartslag, duizeligheid en gewichtsverlies.

Slapen en dromen

Kim is een typische avond-mens. Zij geraakt s avonds moeilijk in haar bed en kan er s morgens zo mogelijk nog moeilijker uit. Zij is een slechte slaper en heeft daarom veel slaap nodig, meer dan de gemiddelde persoon. Zelfs in haar slaap is zij nooit helemaal ontspannen. Zij droomt frequent en haar droomleven is goed ontwikkeld. Er is een kans dat zij vanaf middelbare leeftijd alcohol of andere middelen nodig heeft om in slaap te geraken.

Een wilde gok : Lichaam en gezondheid

Vaak zijn personen van dit type op lichamelijk gebied gekenmerkt door : een enigszins gebogen houding, ronde schouders, smalle polsen en lange, slanke handen, en dun haar. Ze hebben een late puberteit. Zij zien er jonger uit dan hun leeftijd en voelen zich ook jonger. Hun huid is droog en heeft een fijne textuur. Wellicht heeft het voorkomen iets aristocratisch.

Anecdotisch : Kim heeft waarschijnlijk last van haarroos. Zij heeft een snelle pols en een eerder lage bloeddruk ( behalve eventueel op latere leeftijd ), kan waarschijnlijk goed zien in het donker, en loopt weinig risico op kanker noch op een acute appendicitis !


Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- dunne, fijne beenderen
- dunne, lange spieren
- gevaar voor afhangende schouders
- relatief lange ledematen
- relatief zwakke boven-armen en -benen
- relatief klein aangezicht
- dunne, zwakke hals
- huid is dun en droog met fijne plooitjes
- haar is fijn, heeft neiging in alle richtingen te groeien en is moeilijk te kammen
- geen gevaar voor kaalheid
- zwakke pols, die moeilijk te vinden is
- huid is bleek, verbrandt gemakkelijk en vervelt dan onmiddellijk


Ook de volgende uitspraken zijn tamelijk populair bij mensen van dit type

Ik heb veel behoefte om alleen te zijn, en vaak gaat dit ten koste van mijn sociale contacten.
Ik ben nogal pessimistisch. Ik stel vaak acties uit omdat ik twijfel aan de goede afloop.
Ik word liever met rust gelaten, zodat ik mij met mijn eigen projecten kan bezighouden.
Mijn ideaal huis heeft meer weg van een toevluchtsoord dan van een open ontmoetingsplaats.
Ik heb regelmatig moeite om beslissingen te nemen omdat ik bang ben om fouten te maken.
Ik wacht doorgaans t lang om hulp te vragen.
De meeste mensen bedoelen het misschien wel goed, maar toch voel ik mij vaak verkeerd begrepen.
Ik voel absoluut geen behoefte de inhoud van mijn gedachten voortdurend met anderen te delen.
Meestal zie ik alle kanten van een probleem, met het gevaar dat ik dan moeilijker kan kiezen tussen tegengestelde meningen.
Ik hou van een ontspannen en rustig leven, zonder veel onverwachte wendingen.

Nadir

Berichten: 12743
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:52

God wat is die test confronterend zeg...
Het klopt (op een aantal dingen na) precies... Scheve mond
En of ik daar nou blij mee moet zijn...

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:17

haha echt gaaf Tong uitsteken

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:53

Bij mij stond er een zinnetje over sex, ahum. Hoop gegil van moeder en vriendin die er op dat moment was Rolleyes

Mijn moeder las vanochtend mijn horoscoop, staat er in

"sexueel getinte week voor de boeg" en meer van die onzin..
En nu ga ik dus donderdag met een vriendin en een nogal leuke jongen naar de film, dus moeder en vriendin komen niet meer bij ( Verdrietig )

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:36

Op een paar kleine dingen na klopt het helemaal.

SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN PRISCILLA



Priscilla bezit een intense persoonlijkheid die zeer sterk reageert op prikkels, zo sterk dat zij vaak behoefte heeft om zich alleen terug te trekken om niet overbelast te geraken. Je kunt haar vergelijken met een delicaat instrument dat signalen uit de omgeving registreert, maar te sterke signalen moet vermijden om niet beschadigd te geraken.

Prikkels en signalen blijven lang nawerken. Als Priscilla bijvoorbeeld een bijeenkomst heeft bijgewoond dan blijft hetgeen zij gehoord en gezien heeft nog lang door haar hoofd spelen.

Priscilla is daarom ook niet de persoon die je tijdens een fuif in het middelpunt van de belangstelling zult zien staan. Je hebt veel meer kans haar aan te treffen in een stil hoekje, samen met een paar vrienden. In een groep met collegas heeft zij er een absolute hekel aan in de schijnwerpers te staan.

Het zou verkeerd zijn uit het bovenstaande te besluiten dat Priscilla a-sociaal zou zijn, zij is wel degelijk in staat tot diepgaande sociale omgang, al zal haar aantal vrienden altijd beperkt zijn.

Veel meer dan de gemiddelde persoon heeft Priscilla de behoefte om regelmatig alleen te zijn, om haar batterijen terug op te laden.

Priscilla is een vriendelijke persoon, die een harmonieus samenleven met anderen veel belangrijker acht dan het streven naar status en macht.

Priscilla heeft er geen behoefte aan de baas te spelen of de vedette te zijn, zij staat niet graag in het centrum van de belangstelling. Zij is geen geboren leider, en beveelt trouwens niet graag andere mensen.

Priscilla is bescheiden en plaatst zichzelf niet op de voorgrond. Zij lijdt eerder aan zelf-onderschatting, haar zul je zeker nooit horen bluffen. Priscilla is niet uit op status en prestige.

Priscilla wordt snel verliefd, maar kent veel schroom om haar liefde te verklaren.

Priscilla pikt snel nieuwe signalen en kennis op en heeft een wendbare geest, die zeer snel van het ene onderwerp op het andere springt. Zij is zeer leergierig en nieuwsgierig, zij heeft een grote honger naar nieuwe kennis en inzichten, zij wil op de eerste plaats de wereld om zich heen in al zijn verbanden begrijpen. Zij loopt ook vaak te filosoferen. Zij heeft ook moeite om lange tijd na elkaar het zelfde te doen. In plaats van dingen telkens weer op de vertrouwde manier te doen, zal zij liever nieuwe wegen uitproberen. Zij beschikt trouwens over een merkwaardig grote capaciteit om van mening te veranderen.

Het gevaar bestaat dat Priscilla telkens weer door iets nieuws geobsedeerd wordt, hier dan alles over wil weten, maar uiteindelijk met deze kennis niets doet omdat zich alweer een nieuw interessant onderwerp aandient. Typisch voor Priscilla is ook dat zij nauwelijks geniet van een behaald succes : in gedachten is zij reeds lang bezig met de volgende uitdaging.

Priscilla is echter niet iemand die zich gemakkelijk zal laten gaan. Zij bezit een beheerste, zelfs geremde persoonlijkheid, altijd en overal wil zij zichzelf onder controle houden. Priscilla heeft het moeilijk om zich volledig te ontspannen.

Priscilla streeft ernaar haar opties zolang mogelijk open te houden, en zal daarom belangrijke beslissingen zo lang mogelijk uitstellen.

Priscilla is niet iemand die gemakkelijk en impulsief beslissingen neemt. Het is alsof zij telkens bij haar onbewuste te rade moet alvorens iets te beslissen, in plaats van terug te kunnen vallen op routine en gewoonte. Hierdoor verbruikt zij enorme hoeveelheden geestelijke energie, en riskeert volledig uitgeput en zelfs chronisch vermoeid te geraken.

Priscilla is meer toekomst-gericht dan de gemiddelde persoon. Omdat zij zozeer gericht is op de toekomst en op de vooruitgang is zij dan ook helemaal niet bang om oud te worden, integendeel, zij ziet de rijpheid van de latere levensfaze met belangstelling tegemoet.

Priscilla is niet gericht op genieten noch op materile zaken ( maar heeft toch vaak veel moeite om oude zaken weg te doen ).

Priscilla houdt van haar vrijheid. Voor haar betekent vrijheid niet : onbeperkt te kunnen genieten, ook niet : te kunnen doen wat zij wil, maar wel : vrij te zijn van de zorgen van alledag, om zich volledig te kunnen wijden aan wat haar werkelijk interesseert, aan haar projecten op lange termijn.

Wanneer Priscilla geconfronteerd wordt met grote problemen en stress, dan verliest zij haar eetlust, wordt zij futloos en inactief, en weigert zij opgebeurd te worden door derden. Zij moet tijd en gelegenheid krijgen dit in haar eentje te verwerken en te overdenken, dit is haar enige uitweg uit het probleem. Zij is niet de persoon die dan onmiddellijk actie zal ondernemen, of hulp en troost gaat zoeken bij derden, ook niet bij haar partner. Het gevaar bestaat dat zij in tijden van crisis niet snel genoeg die acties treft die zich opdringen.

Priscilla is bijzonder gevoelig voor pijn. Zelfs een douche met koude water kan haar al de adem afsnijden. En zij kan bij manier van spreken de pijn reeds voelen als zij de tandarts nog maar ziet naderen ! Op lichamelijk gebied is zij niet erg dapper.

Priscilla is waarschijnlijk geen goede zangeres. Enerzijds is haar stem te geremd vanwege niet ontspannen genoeg, maar anderzijds concentreert zij zich ook t erg op het zingen zelf, bijvoorbeeld uit angst om fouten te maken, waardoor de stem de nodige souplesse mist.

Priscilla is bijzonder taalbewust, en heeft een grote verering voor het woord. Zij heeft er een hekel aan een brief met taalfouten te ontvangen. Zelf is zij iemand die veel tijd besteedt om een tekst te schrijven, omdat zij constant haar woorden wikt en weegt, erom bezorgd om haar gedachten zo precies mogelijk te formuleren.


Mensen als Priscilla geven jou vaak de indruk dat er diep in hen de chte persoon zit, dat je niet met henzelf aan het praten bent maar met een soort tussen-persoon, terwijl de chte persoon diep in zichzelf met iets anders bezig is, iets wat wl belangrijk is. Samenleven met mensen als Priscilla is interessant maar ook gecompliceerd, in elk geval nooit saai.

Op belangrijke ogenblikken maakt Priscilla vaak een onbeholpen eerste indruk, vooral bij belangrijke personen en bij personen van wie zij iets moet bekomen , omdat zij te gespannen is.

Priscilla heeft een grote capaciteit om zichzelf weg te cijferen en haar wensen op de achtergrond te plaatsen voor haar dierbaren.

Priscilla heeft een hekel aan kabaal lawaai. Zelf spreekt zij stil, als het ware alleen gericht tot de persoon waarmee zij spreekt.

Priscilla mijdt uitdagende en gevaarlijke situaties, maar ook sterke fysieke prikkels zoals bijvoorbeeld fel zonlicht.

Soms kan Priscilla geplaagd worden door een onbestemde angst, een niet te verklaren dreiging dat haar een groot onheil boven het hoofd hangt.

Priscilla is een uitstekende psycholoog, die zich goed kan inleven in de situatie van een ander. Zij is dan ook een uitstekend raadgever waarbij men altijd terecht kan.

Priscilla beschikt over zeer veel gevoel voor humor, omdat zij zichzelf zeer goed weet te relativeren, en omdat zij over een zeer wendbare geest beschikt.

Priscilla is zeker geen durf-al. Zij heeft een afkeer van gokken en van andere onnodige risicos. Zij heeft ook een afschuw van fysiek gevaarlijke situaties, op dit gebied is zij minder dapper dan de gemiddelde persoon. Bij folteringen zou zij onmiddellijk door de knien gaan. Zij kan over het algemeen slecht tegen pijn.

Priscilla is een uitstekend diplomaat, die voorzichtig aftast hoe de gevoeligheden liggen vooraleer een uitspraak te doen. Zij is zeer gewetensvol in het doen van uitspraken en het nemen van beslissingen. Zij zal beslissingen van anderen ook niet zomaar uitvoeren zonder eerst zelf de nodige afwegingen te maken, en zal ze zeker niet uitvoeren als zij het er moreel niet mee eens is. Je zou dus kunnen zeggen dat zij een slechte militair is.

Priscilla maakt zich niet snel kwaad, is niet aggressief, is geen vechtjas, is geen competitie-beest. Machtspelletjes zijn haar vreemd, en wreedheid kent zij niet. Priscilla schroomt zich zelfs vaak duidelijk voor haar rechten op te komen.

Priscilla is eerder beschouwend ingesteld dan gericht op de actie. Zij is niet iemand die onmiddellijk zal reageren als een nieuwe situatie zich aandient, zij neemt de nodige tijd om zich hierover een mening te vormen. Zij zit misschien vaak te dagdromen, en heeft in elk geval veel aandacht voor wat zich binnen haar afspeelt.

Misschien mist Priscilla wel gedrevenheid en is zij eerder aan de luie kant. Zij kan misschien wel goed werken, maar heeft toch vaak een duwtje in de rug nodig om gestart te geraken.

Priscilla is een gevoelige en sentimentele persoon ( bij een sentimentele film komen de traantjes snel te voorschijn ), en beschikt zeker niet over een olifantenhuid, er is integendeel gevaar dat zij t lichtgeraakt is.

Priscilla stelt intimiteit erg op prijs, je zult haar waarschijnlijk nooit aantreffen op een naaktstrand. Zij houdt ook van knusheid en gezelligheid, en kan slecht tegen ontberingen.

Priscilla zal vaak toegevingen doen om de sfeer goed te houden. In een relatie is zij flexibel en bereid om water in de wijn te doen. Zij is niet iemand die per definitie uitgaat van haar eigen gelijk.

Zij houdt haar opties liefst ook zo lang mogelijk open. Hierdoor worden beslissingen lang uitgesteld, vaak te lang, waardoor interessante mogelijkheden verloren gaan.

Priscilla heeft waarschijnlijk een slechte ruimtelijke orintatie, zij zal al eens verloren lopen of de weg kwijt raken in een grote stad.

Intuitie

Priscilla steunt sterk op haar intuitie. Voor de keuze gesteld tussen een aantal mogelijkheden heeft zij bijvoorbeeld snel door welke wegen wel en welke wegen niet tot een oplossing zullen leiden. Zij is ook principieel wantrouwig ten opzichte van algemeen aanvaarde waarheden, alsook ten opzichte van alles wat zij hoort of leest in de pers : zij houdt er voortdurend rekening mee dat dit wel eens niet de waarheid zou kunnen zijn.

Priscilla geeft vaak een verstrooide indruk, omdat zij in gedachten verzonken aan iets anders aan het denken is. Op het bureau van Priscilla zul je waarschijnlijk heel wat stapels met dossiers aantreffen waaraan zij dezer dagen aan het werken is. En als zij iets waarneemt dan heeft zij meer aandacht voor het totale beeld dan voor de individuele details, die haar daarom vaak zullen ontsnappen.

De prioriteit van Priscilla ligt in de toekomst, eerder dan in het genieten van het hier-en-nu. Typisch is dat Priscilla zelfs moeite heeft om te kunnen genieten van een overwinning waarvoor zij lang gevochten heeft - zij is immers in gedachten reeds bezig met de volgende uitdaging.

Rede en gevoel

Bij het nemen van belangrijke beslissingen laat Priscilla - misschien meer dan zij zelf meent - haar gevoelens een minstens even grote rol spelen als haar verstand.

Als advocaat zou Priscilla nooit zware misdadigers willen verdedigen, ook al begrijpt zij dat zij evenzeer recht hebben op een verdediging. Priscilla is ook best bereid iets door de vingers te zien of een oogje dicht te knijpen uit medelijden, om een zwakkere partij te bevoordelen. Priscilla ziet er zeer tegen op de waarheid aan iemand te vertellen als zij vooraf weet dat deze persoon hierdoor gekwetst zal zijn of hieronder zal lijden. Om dezelfde reden gaat Priscilla ook te vaak discussies uit de weg.

Eten en drinken

Priscilla moet frequent eten en drinken, omdat de honger snel en scherp op komt. Zij heeft behoefte aan veel calorien in verhouding tot het lichaamsgewicht, omdat de spijsvertering niet optimaal functioneert, waarbij er weinig gevaar is voor het bijwinnen van kilos. Zij heeft vooral behoefte aan vlees, daarzonder is haar maaltijd niet compleet.

Priscilla kan slecht tegen alcohol, het kan haar een enorme kater opleveren waardoor zij s anderendaags morgens ongeveer waardeloos is. Er is zeer weinig gevaar voor alcoholisme. Zij kan ook slecht tegen zware tabak : het veroorzaakt een snellere hartslag, duizeligheid en gewichtsverlies.

Slapen en dromen

Priscilla is een typische avond-mens. Zij geraakt s avonds moeilijk in haar bed en kan er s morgens zo mogelijk nog moeilijker uit. Zij is een slechte slaper en heeft daarom veel slaap nodig, meer dan de gemiddelde persoon. Zelfs in haar slaap is zij nooit helemaal ontspannen. Zij droomt frequent en haar droomleven is goed ontwikkeld. Er is een kans dat zij vanaf middelbare leeftijd alcohol of andere middelen nodig heeft om in slaap te geraken.

Een wilde gok : Lichaam en gezondheid

Vaak zijn personen van dit type op lichamelijk gebied gekenmerkt door : een enigszins gebogen houding, ronde schouders, smalle polsen en lange, slanke handen, en dun haar. Ze hebben een late puberteit. Zij zien er jonger uit dan hun leeftijd en voelen zich ook jonger. Hun huid is droog en heeft een fijne textuur. Wellicht heeft het voorkomen iets aristocratisch.

De kans is klein dat Priscilla een sterk en atletisch lichaam heeft. Zij is misschien niet echt sportief aangelegd. Als zij al aan sport doet, dan kost dit haar veel energie, veel meer dan het haar oplevert.

Priscilla heeft geen last van claustrofobie ( misschien wel van pleinvrees ), heeft weinig last van acne, en er is weinig gevaar voor acute appendicitis. Zij heeft waarschijnlijk last van haarroos. Zij heeft een snelle pols en een eerder lage bloeddruk, kan waarschijnlijk goed zien in het donker, en loopt weinig risico op een acute appendicitis noch op kanker noch op hart- en vaatziekten. De kans is groot dat Priscilla lang leeft !


Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- gevaar voor afhangende schouders
- relatief lange ledematen
- relatief zwakke boven-armen en -benen
- relatief klein aangezicht
- dunne, zwakke hals
- huid is dun en droog met fijne plooitjes
- haar is zeer fijn, heeft de neiging in alle richtingen te groeien en is moeilijk te kammen
- geen aanleg tot kaalheid
- zwakke pols, moeilijk te vinden
- huid is bleek, verbrandt gemakkelijk en vervelt dan onmiddellijk
- smalle heupen
- niet-geprononceerde kin


Ook de volgende uitspraken zijn tamelijk populair bij mensen van dit type

Ik ben nogal pessimistisch. Ik stel vaak acties uit omdat ik twijfel aan de goede afloop.
Ik heb veel behoefte om alleen te zijn, en vaak gaat dit ten koste van mijn sociale contacten.
Ik heb regelmatig moeite om beslissingen te nemen omdat ik bang ben om fouten te maken.
Ik vind het vaak moeilijk om beslissingen te nemen, als het over andere mensen gaat.
Ik hou van een ontspannen en rustig leven, zonder veel onverwachte wendingen.
Ik wacht doorgaans t lang om hulp te vragen.
Mijn ideaal huis heeft meer weg van een toevluchtsoord dan van een open ontmoetingsplaats.
De meeste mensen bedoelen het misschien wel goed, maar toch voel ik mij vaak verkeerd begrepen.
Meestal zie ik alle kanten van een probleem, met het gevaar dat ik dan moeilijker kan kiezen tussen tegengestelde meningen.
Ik word liever met rust gelaten, zodat ik mij met mijn eigen projecten kan bezighouden.

sandorra

Berichten: 4029
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:48

SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN CAREN



Caren heeft een bijzonder evenwichtige persoonlijkheid.

Qua temperament komt zij dicht in de buurt van de gemiddelde mens, z dicht dat er weinig speciale zaken over Caren te zeggen vallen ( dit geldt slechts voor minder dan 10% van de bevolking ).



Je mag dit opvatten als een compliment, Caren! Door deze evenwichtigheid kun jij immers bijvoorbeeld met veel verschillende personen goed samenleven.



In ons psycho-test systeem is het temperament van iedere persoon samengesteld uit een mengeling van 4 verschillende basis-componenten ( op dezelfde manier als iedere kleur is een bepaalde mengeling is van drie basis-componenten ).

Bij Caren zijn deze 4 componenten in bijna precies dezelfde mate aanwezig.

Zo is Caren bijvoorbeeld niet introvert, ook niet extravert, maar tussen de twee in; zo ook laat Caren bij het nemen van beslissingen de rede en het gevoel in gelijke mate meespelen, geeft zij evenveel belang aan rechten en plichten, enz ...

Daardoor vallen er zo weinig speciale zaken over Caren te zeggen, behalve dan dat zij heel speciaal is !

de rest komt denk ik nog wel via mail. klopt denk ik wel redelijk.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:27

Ik vind het gewoon scary, het klopt bij mij echt als een BUS!!!

linzzz

Berichten: 1480
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: wveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:51

SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN LINDE



Linde bezit een intense persoonlijkheid die zeer sterk reageert op prikkels, zo sterk dat zij vaak behoefte heeft om zich alleen terug te trekken om niet overbelast te geraken. Je kunt haar vergelijken met een delicaat instrument dat signalen uit de omgeving registreert, maar te sterke signalen moet vermijden om niet beschadigd te geraken.

Prikkels en signalen blijven lang nawerken. Als Linde bijvoorbeeld een bijeenkomst heeft bijgewoond dan blijft hetgeen zij gehoord en gezien heeft nog lang door haar hoofd spelen.

Linde is daarom ook niet de persoon die je tijdens een fuif in het middelpunt van de belangstelling zult zien staan. Je hebt veel meer kans haar aan te treffen in een stil hoekje, samen met een paar vrienden.


Veel meer dan de gemiddelde persoon heeft Linde de behoefte om regelmatig alleen te zijn, om haar batterijen terug op te laden.

Linde wordt snel verliefd, maar kent veel schroom om haar liefde te verklaren.


Linde is zeer leergierig en nieuwsgierig, zij heeft een grote honger naar nieuwe kennis en inzichten, zij wil op de eerste plaats de wereld om zich heen in al zijn verbanden begrijpen. Zij heeft ook moeite om lange tijd na elkaar het zelfde te doen. In plaats van dingen telkens weer op de vertrouwde manier te doen, zal zij liever nieuwe wegen uitproberen.

Het gevaar bestaat dat Linde telkens weer door iets nieuws geobsedeerd wordt, hier dan alles over wil weten, maar uiteindelijk met deze kennis niets doet omdat zich alweer een nieuw interessant onderwerp aandient. Typisch voor Linde is ook dat zij nauwelijks geniet van een behaald succes : in gedachten is zij reeds lang bezig met de volgende uitdaging.

Linde is echter niet iemand die zich gemakkelijk zal laten gaan. Zij bezit een beheerste, zelfs geremde persoonlijkheid, altijd en overal wil zij zichzelf onder controle houden. Linde heeft het moeilijk om zich volledig te ontspannen.

Linde streeft ernaar haar opties zolang mogelijk open te houden, en zal daarom belangrijke beslissingen zo lang mogelijk uitstellen.

Linde is niet iemand die gemakkelijk en impulsief beslissingen neemt. Het is alsof zij telkens bij haar onbewuste te rade moet alvorens iets te beslissen, in plaats van terug te kunnen vallen op routine en gewoonte. Hierdoor verbruikt zij enorme hoeveelheden geestelijke energie.

Linde is meer toekomst-gericht dan de gemiddelde persoon. Zij is zelden tevreden met toestanden zoals die op dit ogenblik zijn, maar is voortdurend bezig met hoe die zouden kunnen verbeterd worden. Omdat zij zozeer gericht is op de toekomst en op de vooruitgang is zij dan ook helemaal niet bang om oud te worden, integendeel, zij ziet de rijpheid van de latere levensfaze met belangstelling tegemoet.

Linde is niet gericht op genieten noch op materile zaken ( maar heeft toch vaak veel moeite om oude zaken weg te doen ).

Linde houdt van haar vrijheid. Voor haar betekent vrijheid niet : onbeperkt te kunnen genieten, ook niet : te kunnen doen wat je wil, maar wel : vrij te zijn van de zorgen van alledag, om zich volledig te kunnen wijden aan wat haar werkelijk interesseert, aan haar projecten op lange termijn.

Wanneer Linde geconfronteerd wordt met grote problemen en stress, dan verliest zij haar eetlust, wordt zij futloos en inactief, en weigert zij opgebeurd te worden door derden. Zij moet tijd en gelegenheid krijgen dit in haar eentje te verwerken en te overdenken, dit is haar enige uitweg uit het probleem. Zij is niet de persoon die dan onmiddellijk actie zal ondernemen, of hulp en troost gaat zoeken bij derden, ook niet bij haar partner.


Linde is waarschijnlijk geen goede zangeres. Enerzijds is haar stem te geremd vanwege niet ontspannen genoeg, maar anderzijds concentreert zij zich ook t erg op het zingen zelf, bijvoorbeeld uit angst om fouten te maken, waardoor de stem de nodige souplesse mist.

Linde is bijzonder taalbewust, en heeft een grote verering voor het woord. Zij heeft er een hekel aan een brief met taalfouten te ontvangen. Zelf is zij iemand die veel tijd besteedt om een tekst te schrijven, omdat zij constant haar woorden wikt en weegt, erom bezorgd om haar gedachten zo precies mogelijk te formuleren.


Mensen als Linde geven jou vaak de indruk dat er diep in hen de chte persoon zit, dat je niet met henzelf aan het praten bent maar met een soort tussen-persoon, terwijl de chte persoon diep in zichzelf met iets anders bezig is, iets wat wl belangrijk is. Samenleven met mensen als Linde is interessant maar ook gecompliceerd, in elk geval nooit saai.

Op belangrijke ogenblikken maakt Linde vaak een onbeholpen eerste indruk, vooral bij belangrijke personen en bij personen van wie zij iets moet bekomen , omdat zij te gespannen is.

Intuitie

Linde steunt sterk op haar intuitie. Voor de keuze gesteld tussen een aantal mogelijkheden heeft zij bijvoorbeeld snel door welke wegen wel en welke wegen niet tot een oplossing zullen leiden. Zij is ook principieel wantrouwig ten opzichte van algemeen aanvaarde waarheden, alsook ten opzichte van alles wat zij hoort of leest in de pers : zij houdt er voortdurend rekening mee dat dit wel eens niet de waarheid zou kunnen zijn.

Linde geeft vaak een verstrooide indruk, omdat zij in gedachten verzonken aan iets anders aan het denken is. Op het bureau van Linde zul je waarschijnlijk heel wat stapels met dossiers aantreffen waaraan zij dezer dagen aan het werken is. En als zij iets waarneemt dan heeft zij meer aandacht voor het totale beeld dan voor de individuele details, die haar daarom vaak zullen ontsnappen.

De prioriteit van Linde ligt in de toekomst, eerder dan in het genieten van het hier-en-nu. Typisch is dat Linde zelfs moeite heeft om te kunnen genieten van een overwinning waarvoor zij lang gevochten heeft - zij is immers in gedachten reeds bezig met de volgende uitdaging.

Eten en drinken

Linde moet frequent eten en drinken, omdat de honger snel en scherp op komt. Zij heeft behoefte aan veel calorien in verhouding tot het lichaamsgewicht, omdat de spijsvertering niet optimaal functioneert. Zij heeft vooral behoefte aan vlees.

Linde kan slecht tegen alcohol, het kan haar een enorme kater opleveren waardoor zij s anderendaags morgens ongeveer waardeloos is. Zij kan ook slecht tegen zware tabak : het veroorzaakt een snellere hartslag, duizeligheid en gewichtsverlies.

Slapen en dromen

Linde is een typische avond-mens. Zij geraakt s avonds moeilijk in haar bed en kan er s morgens zo mogelijk nog moeilijker uit. Zij is een slechte slaper en heeft daarom veel slaap nodig, meer dan de gemiddelde persoon. Zelfs in haar slaap is zij nooit helemaal ontspannen. Er is een kans dat zij vanaf middelbare leeftijd alcohol of andere middelen nodig heeft om in slaap te geraken.

Een wilde gok : Lichaam en gezondheid

Vaak zijn personen van dit type op lichamelijk gebied gekenmerkt door : smalle polsen en lange, slanke handen, en dun haar. Hun huid is droog en heeft een fijne textuur.

Anecdotisch : Linde heeft waarschijnlijk last van haarroos. Zij heeft een snelle pols en een eerder lage bloeddruk ( behalve eventueel op latere leeftijd ), kan waarschijnlijk goed zien in het donker, en loopt weinig risico op kanker noch op een acute appendicitis !


Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- dunne, fijne beenderen
- dunne, lange spieren
- gevaar voor afhangende schouders
- relatief lange ledematen
- relatief zwakke boven-armen en -benen
- relatief klein aangezicht
- dunne, zwakke hals
- huid is dun en droog met fijne plooitjes
- haar is fijn, heeft neiging in alle richtingen te groeien en is moeilijk te kammen
- geen gevaar voor kaalheid
- zwakke pols, die moeilijk te vinden is
- huid is bleek, verbrandt gemakkelijk en vervelt dan onmiddellijk


Ook de volgende uitspraken zijn tamelijk populair bij mensen van dit type

Ik heb veel behoefte om alleen te zijn, en vaak gaat dit ten koste van mijn sociale contacten.
Ik ben nogal pessimistisch. Ik stel vaak acties uit omdat ik twijfel aan de goede afloop.
Ik word liever met rust gelaten, zodat ik mij met mijn eigen projecten kan bezighouden.
Mijn ideaal huis heeft meer weg van een toevluchtsoord dan van een open ontmoetingsplaats.
Ik heb regelmatig moeite om beslissingen te nemen omdat ik bang ben om fouten te maken.
Ik wacht doorgaans t lang om hulp te vragen.
De meeste mensen bedoelen het misschien wel goed, maar toch voel ik mij vaak verkeerd begrepen.
Ik voel absoluut geen behoefte de inhoud van mijn gedachten voortdurend met anderen te delen.
Meestal zie ik alle kanten van een probleem, met het gevaar dat ik dan moeilijker kan kiezen tussen tegengestelde meningen.
Ik hou van een ontspannen en rustig leven, zonder veel onverwachte wendingen.

hij klopt wel

alleen van dat lichaam niet Scheve mond

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:29

Citaat:
SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN SUZANNE



Suzanne is temperamentsvol, ongeduldig, gedreven, intens, vurig. Zij is dynamisch en heeft een grote werkkracht. Zij is ook vaak gehaast. Luiheid is haar onbekend.

Klopt voor een deel... Ik ben onwijs lui! Bloos!

Suzanne heeft een sterk analytische geest. Er is een goede kans dat Suzanne intelligent is ( en dat zij de meeste andere mensen maar dom vindt, of dat zij hun intelligentie in elk geval van een mindere soort vindt ). Zelf is zij vaak bezig met nieuwe concepten en dingen te bedenken ( die daarom niet altijd veel praktisch nut hebben ).

Bloos Klopt...

Suzanne is een individualist. Zij wil niet afhangen van anderen, en vertrouwt meer op eigen kracht dan op de kracht van de groep. Zelf heeft Suzanne geen behoefte aan constante bevestiging en schouderklopjes. Zij heeft geen behoefte om in de smaak te vallen, en zal hiervoor ook niets tegen haar zin doen. Zij heeft weinig nood aan sociaal contact en heeft er ook geen moeite mee lange tijd alleen te zijn.

Bloos Klopt ook...

Suzanne is selectief bij de keuze van haar vrienden. Zij heeft moeite om tegen iedereen vriendelijk te zijn, en verbergt dit ook niet; zij heeft namelijk een grondige hekel aan vleierij.

Bloos! Ja...

Suzanne is niet goed in het onthouden van namen van mensen.

Bloos

Op lichamelijk gebied is Suzanne waarschijnlijk gekenmerkt door een rechte mond en dunne lippen. Het lichaam is eerder slank, er is weinig gevaar om kilos bij te winnen. Zij heeft een snelle pols en ademhaling. Zij heeft een gezonde sexuele appetijt. Zij doet wellicht graag aan sport.

>;) Klopt niet helemaal... Tong uitsteken

De bewegingen en de reacties van Suzanne zijn snel, zowel lichamelijk als verbaal. Zij is niet op haar mondje gevallen, en schuwt harde en kritische uitspraken niet. Soms is zij humeurig en weinig verdraagzaam, en komt zij over als een kritikaster.

Nagelbijten / Gniffelen Euh... Dat is zo.... Tong uitsteken

Suzanne is geen materialist. Zij hecht weinig belang aan comfort en luxe. Er is zelfs een aanleg tot strenge soberheid. Suzanne is ook niet erg gul of vrijgevig.

>;) Gul en vrijgevig ben ik idd niet... Maar ik hecht veel belang aan comfort en luxe!

Suzanne is niet iemand die leeft om te eten. Zij is geen snoeper en is zeker nooit gulzig. Suzanne hecht ook niet veel waarde aan feestmalen en ceremonien; in het algemeen houdt zij van eenvoudige maaltijden, zonder veel poespas. Zij is een snelle eter. Zij behoort tot het soort mensen dat in hongerstaking zou gaan.

Klopt wel zo ongeveer

Suzanne heeft weinig behoefte aan het onder woorden brengen van gevoelens als liefde en affectie. Zij houdt er ook niet van mensen aan te raken, te omhelzen, te zoenen, en houdt er omgekeerd ook niet van door de eerste de beste aangeraakt te worden.

Ligt eraan, tegen vreemden praat ik weinig/niet lief. Vrienden klets ik half doof

Suzanne heeft een hekel aan het werken volgens strakke schemas; zij heeft veel afwisseling nodig.

Afwisseling? Elke dag paarden bedoel je! Boos!

Emotioneel is Suzanne niet altijd even voorspelbaar. Zo kan zij bijvoorbeeld plotseling inwendig boos worden, al laat zij dit meestal niet merken. Haar gevoelens kunnen zeer hevig zijn, zo kan zij bijvoorbeeld zwaar verliefd worden.

Bloos Geen commentaar... Bloos

Suzanne is weinig genteresseerd in status en maatschappelijke positie van anderen. Roddelen doet zij weinig en de roddelblaadjes leest zij niet. Je moet haar ook niet veel vragen over de soaps die op TV te zien zijn : daar heeft zij tijd noch interesse voor.

Scheve mond Ik roddel veel, mijn ma verkoopt oa de privé, soms zijn die roddels echt leuk om te lezen... Nagelbijten / Gniffelen Maar soaps kijk ik niet

Suzanne is niet tevreden met het leven zoals het nu is. Zij is gericht op de vooruitgang. Zij hecht weinig belang aan tradities en wil de manier waarop dingen gedaan worden voortdurend verbeteren. Zij stelt dingen in vraag en is bereid tegen de stroom in te roeien.



Suzanne slaapt niet langer dan nodig, en is gemakkelijk wakker te maken. Zij heeft weinig moeite om s morgens op te staan.

>;) Ik weet niet hoe ze erbij komen... Ik lig tot half 12 te snurken en dan ben ik nog moe! Bloos!

Suzanne loopt niet met haar gevoelens te koop, heeft het hart niet op de tong. Je zult haar ook zelden diep en smartelijk zien wenen, zij is niet sentimenteel.

Maar janken kan ik af en toe wel hoor Bloos (k*tpubertijd he Tong uitsteken)

In geval van problemen kropt zij gemakkelijk dingen op, waardoor rouw en verdriet niet snel verwerkt zijn. Zij heeft weinig behoefte om haar hart uit te storten, heeft weinig behoefte aan sociale steun van anderen in geval van tegenspoed : zij zal haar problemen wel zelf oplossen, ook al zijn die groot. Toch is Suzanne niet erg stress-bestendig : ofwel treft zij overhaaste acties ofwel raakt zij verlamd door de twijfel tussen verschillende mogelijkheden.

*Ahum...* klopt... Alleen moet wat minder stressen want dan kan ik niet meer lopen (bij stress voel ik opeens weer dat ik een dikke darm heb, is nog erger dan ongesteld zijn...)

Vooral op jonge leeftijd is Suzanne is soms weinig alert op emotioneel gebied, traag in het opvangen van emotionele signalen die de mensen in haar omgeving uitsturen.

Het is eerder dat het me weinig kan schelen soms... Bloos

Alhoewel Suzanne haar verantwoordelijkheid opneemt ten opzichte van haar gezin, hecht zij toch geen overdreven belang aan het gezinsleven, ook de carrire is immers belangrijk. Zij kent geen uitgesproken kinderwens, en kijkt ook zelden met heimwee achterom naar haar eigen kindertijd.

Klopt, maar ik wil wel kids! Bloos! (Later dan he... Tong uitsteken)

Intuitie

Suzanne steunt sterk op haar intuitie. Voor de keuze gesteld tussen een aantal mogelijkheden heeft zij bijvoorbeeld snel door welke wegen wel en welke wegen niet tot een oplossing zullen leiden. Zij is ook principieel wantrouwig ten opzichte van algemeen aanvaarde waarheden, alsook ten opzichte van alles wat zij hoort of leest in de pers : zij houdt er voortdurend rekening mee dat dit wel eens niet de waarheid zou kunnen zijn.



Suzanne geeft vaak een verstrooide indruk, omdat zij in gedachten verzonken aan iets anders aan het denken is. Op het bureau van Suzanne zul je waarschijnlijk heel wat stapels met dossiers aantreffen waaraan zij dezer dagen aan het werken is. En als zij iets waarneemt dan heeft zij meer aandacht voor het totale beeld dan voor de individuele details, die haar daarom vaak zullen ontsnappen.

"Suus?" "Suus..." "Suuhuus!" Suuuuuuus!" Boos! "Huh, ja mam?" "Wat is er?" "Wat? Eh niks hoor", bijna elke dag Haha! , ben nogal een dagdromer Bloos

De prioriteit van Suzanne ligt in de toekomst, eerder dan in het genieten van het hier-en-nu. Typisch is dat Suzanne zelfs moeite heeft om te kunnen genieten van een overwinning waarvoor zij lang gevochten heeft - zij is immers in gedachten reeds bezig met de volgende uitdaging.

Euh... Nou ik heb het leven liever nu ook wel wat prettiger hoor? Verward

Rede en gevoel

Bij het nemen van belangrijke beslissingen zal Suzanne - misschien meer dan zij zelf meent - het verstand de bovenhand laten nemen op de gevoelens.

Echt niet! Bloos Schijnheilig

Zo zou Suzanne als advocaat perfect een zware misdadiger kunnen verdedigen, ook al keurt zij de misdaad zelf ten zeerste af. Suzanne is ook streng maar rechtvaardig : zij zal maar weinig door de vingers zien uit medelijden, bijvoorbeeld om een zwakkere partij te bevoordelen. Suzanne heeft ook minder moeite dan de gemiddelde persoon om de waarheid te vertellen als zij weet dat dit pijnlijk zal zijn voor de betrokkene.



Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- lichaam is niet week
- persoon is niet dik
- je ziet de spieren goed liggen
- haar is tamelijk grof, geen neiging tot kaalheid

Volgens mij klopt t wel o ongeveer...


Dit zijn de meest populaire uitspraken bij mensen van dit type

Mijn problemen wil ik het liefst zelf in stilte oplossen, zonder er mee naar buiten te komen.
Ik sta erg op mijn privacy, veel meer dan de gemiddelde persoon.
Mijn gevoelens spelen een kleinere rol bij het nemen van beslissingen, dan dit bij de gemiddelde persoon het geval is.
In een groep heb ik de neiging mij af te zonderen. Ik ben liever alleen met slechts n of twee vrienden.
Om mijn onafhankelijkheid te bewaren probeer ik zo weinig mogelijk emotioneel betrokken te geraken.
Ik wantrouw de motieven van anderen, vooral van autoriteiten, en stel daarom kritische vragen.
Ik vind het gnant mijn gevoelens en emoties te laten zien. Bloos
Ik word liever met rust gelaten, zodat ik mij met mijn eigen projecten kan bezighouden.
Ik heb veel behoefte om alleen te zijn, en vaak gaat dit ten koste van mijn sociale contacten.
Ik heb sterke principes die ik met veel vuur zal verdedigen.
Ik kijk iedereen recht in de ogen en zeg mijn gedacht, zonder mij veel aan te trekken van wat ze zullen zeggen.
Geconfronteerd met een pijnlijke situatie probeer ik mijn emoties uit te schakelen om de zaken rationeel aan te pakken. Lukt niet altijd Bloos
Ik voel mij slecht op mijn gemak als ik in een grote groep gefeliciteerd word. Kweenie...
Ik voel absoluut geen behoefte de inhoud van mijn gedachten voortdurend met anderen te delen.
Ik kan snel beslissingen nemen en uitvoeren zonder veel te piekeren. Soms wel, soms niet...
Ik weet dat het uiteindelijk beter is mijn eigen beslissingen te nemen, en niet teveel op anderen te rekenen. Bloos
Ik concentreer mij op wat moet gedaan worden, zonder mij te laten afleiden door sentiment.
Ik observeer het leven vaak vanuit het standpunt van een buitenstaander. Verward
Ik voel mij niet comfortabel in sterk zonlicht, ik zal dan liever de schaduw opzoeken.
Conflicten ga ik niet uit de weg. Ik vermijd hierbij te allen prijze als zwak over te komen.
Ik kan moeilijk genieten van een succes omdat ik in gedachten reeds bezig ben met de volgende uitdaging. Verward
Ik zal haast nooit iets door de vingers zien uit medelijden, om de zwakkere partij te bevoordelen.
Mijn ideaal huis heeft meer weg van een toevluchtsoord dan van een open ontmoetingsplaats.
Ik bepaal liefst zlf de spelregels.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:34

Vetgedrukt = klopt!!!
Cursief = zit iets van waarheid in
Gewoon = klopt niet

Vivian is een sterke vrouw, boordevol energie, ambitieus en competitief ingesteld. Zij houdt ervan de zaak in handen te nemen, en voelt zich op haar ongemak indien zij niets om handen heeft. Lafheid kent zij niet.

Vivian is een extravert bij uitstek : zij treedt nieuwe mensen en situaties onbevangen tegemoet, blij en opgewekt, vriendelijk en rustig.

Vivian heeft een grote bereidheid om verantwoordelijkheid op te nemen. Zij is een echte "manager" die, ook thuis, recht op het doel afgaat, met inzet van alle middelen : zij neemt initiatief, plant, geeft instructies, volgt op. Zij houdt er trouwens van bevelen te geven, en haar omgeving aanvaardt dit meestal.
Vivian zoekt de actie op, zonder daarom noodzakelijk te lang stil te staan bij de gevolgen op lange termijn. In het bedrijfsleven is zij een echte ondernemer, die nieuwe zaken en projecten opstart. Zij houdt ook van risicos, misschien zelfs van gokken. Zij is een echte durf-al, is moeilijk bang te krijgen.

Zij houdt van de kracht van het jeugdig lichaam, en zij gruwelt bij de gedachte aan de onvermijdelijke aftakeling van het lichaam bij het oud worden; daarom gaat zij op zoek naar de eeuwige jeugd, en zal alles in het werk stellen om er zo lang mogelijk jong uit te zien (klopt wel; heb zojuist plastische chirurgie laten doen, hihihi *LOL* )

Vivian kan zeer goed tegen lawaai, en maakt er zelf ook nogal wat, haar stem draagt bijvoorbeeld ver. Vaak zal zij haar radio hard zetten, en op een pop-concert kun je haar dikwijls luidkeels horen meezingen. Zij houdt vooral van muziek met een flink ritme.

Vivian heeft nauwelijks directe toegang tot haar onbewuste. Daardoor is zij zich zelden bewust van haar dromen. Daarom ook is zij gemakkelijk te hypnotiseren ( en loopt zij zelfs gevaar in de ban te geraken van een of andere sekte ). Zij kan zelfs een operatie ondergaan onder hypnose, zonder verdere verdoving.

Vivian houdt er niet van om dingen uit te stellen, om zaken te laten aanslepen. Soms wil zij zelfs liever een minder goede beslisssing dan geen beslissing, dan weet zij ten minste waar zij aan toe is.

Vivian zit zelden te dagdromen. Zij piekert ook zelden, en kan snel beslissingen nemen. Zij leeft voor het heden en voor de actie. Zij is niet contemplatief ingesteld, heeft minder aandacht voor wat zich binnen haar afspeelt.

Vivian is zelfverzekerd en loopt zelfs gevaar zichzelf te overschatten. Zij neemt het voortouw en bezit wellicht leiderschapskwaliteiten, zij houdt er in elk geval van om in een groep de leiding te nemen. Zij is graag de baas. Zij speelt ook graag de vedette, staat graag in het middelpunt van de belangstelling.

Vivian is ook een uitstekende uitvoerder : zij concentreert zich op de opdracht, zonder zich te laten afleiden door sentiment.
Vivian streeft er ook naar om nieuwe gebieden te verkennen en te veroveren. Afhankelijk van haar beroep en omstandigheden kan dit zijn : van job veranderen, nieuwe projecten opstarten, nieuwe sporten of hobbies uitproberen, avontuurlijke reizen ondernemen, ...
Zij neemt zichzelf misschien te ernstig, vindt het in elk geval erg als zij niet ernstig genomen wordt.

Vivian is sterk in het aanbrengen van orde en structuur, ook op mentaal gebied : zij denkt op een geordende en systematische manier, recht op het doel af. Vivian is zeer voorspelbaar, zal bijvoorbeeld zelden van mening of van mentale ingesteldheid veranderen. Zij is met andere woorden koppig en weinig flexibel, en is snel overtuigd van haar eigen gelijk.

Vivian heeft er een hekel aan opgesloten te zijn in een kleine ruimte. Zij houdt van ruime kamers en open vlakten. Misschien lijdt zij zelfs aan claustrofobie. Zij houdt ook niet van sluitende kledij, en houdt er in de zomer ook van (half-)naakt te slapen.

Vivian heeft ook een uitstekende ruimtelijke orintatie, zij zal niet gauw verloren lopen.

Vivian heeft een voorliefde voor paarden, en houdt ook van honden ( bedoeld wordt : chte honden, zoals herders, rottweilers, dobbermans, ... ).

Vivian is assertief en aarzelt niet op te komen voor haar rechten. Zij kijkt iedereen recht in de ogen en zegt haar gedacht, en dit misschien niet altijd op een diplomatische manier. Als een onverwachte zaak zich aandient, dan is zij ook een van de eersten om hierover haar mening te geven.
Indien Vivian geconfronteerd wordt met een tegenslag, dan gaat zij niet in een hoekje zitten, dan gaat zij ook geen troost zoeken bij anderen, maar dan treft zij onmiddellijk de maatregelen die zich opdringen. Maar waarschijnlijk reageert zij zich eerst af : misschien slaat zij wel met de deuren, misschien reageert zij zich af via sport, begint zij met de grote schoonmaak, gaat zij uitgebreid winkelen, maakt zij een ritje met de wagen, ...

Maar indien Vivian een succes geboekt heeft, dan zal zij het ook niet verborgen houden : vreugdekreten zijn dan niet uit de lucht.
Vivian heeft een rustige en kalme natuur, zij heeft weinig last van zenuwen. Zij voelt zich zelden onzeker en is niet snel bang.
Vivian maakt een goede eerste indruk, ook en vooral bij belangrijke mensen, omdat zij redelijk kalm blijft indien zij geobserveerd wordt. Waarschijnlijk schiet zij ook goed op met haar baas.

Vivian heeft ook aanleg voor zingen en acteren, misschien zelfs voor het schrijven. Haar stem is helder en ongeremd.

Vivian heeft een ongeremde persoonlijkheid en heeft geen moeite zich uit te leven en zich te laten gaan. Als er bijvoorbeeld een fuif is dan doet zij hieraan voluit mee, weing kans dat je haar ergens in een rustig hoekje zult zien praten.
Vivian heeft weinig behoefte om alleen te zijn. Integendeel, zij gaat constant nieuwe prikkels opzoeken ( hetzij in de actie, hetzij in contact met andere mensen ), omdat zij zich anders al snel gaat vervelen.

Vivian kan zich goed en lang concentreren. Zij heeft maar weinig moeite met routine-klussen en met het stap-voor-stap uitvoeren van procedures.
Vivian kan snel beslissingen nemen zonder veel te piekeren, stelt beslissingen niet uit ( met het gevaar voor oppervlakkige beslissingen vanwege gebrek aan inwendig overleg ). Eens een beslissing genomen verandert zij niet snel van mening. Zij loopt trouwens het gevaar op middelbare leeftijd mentaal vastgeroest te geraken (zal wel? Haha! )

Vivian is weinig beschouwend ingesteld, heeft misschien te weinig inzicht in haar eigen drijfveren. Ook haar droomleven is niet overdreven goed ontwikkeld.

Vivian is traditioneel ingesteld, zijis niet de grote wereld-verbeteraar. Zij hecht veel belang aan de klassieke waarden zoals gezin en familie, alsook aan tradities zoals het vieren van verjaardagen.Zij houdt erg veel van kinderen.

Vivian is goed aangepast aan de uitwendige wereld, is praktisch aangelegd, is zelden verstrooid en gaat efficint om met de problemen van alledag. Zij steekt de kop niet in het zand in geval van problemen, struisvogel-politiek is haar onbekend. Zij is een realist, geen dagdromer, heeft misschien zelfs te weinig fantasie. Zij is minder nieuwsgierig dan de gemiddelde persoon, en zal niet vaak experimenteren.

Zij is meer punctueel dan de gemiddelde persoon, en houdt er niet van de zaken te lang onbeslist te laten. Vivian gaat methodisch, routine-matig en efficint te werk. Zij werkt regelmatig, in plaats van in vlagen. Ook op school moest Vivian het eerder hebben van regelmatig studeren dan van snelheid van inzicht; zij kan ook goed zaken van buiten leren.

Vivian baseert haar oordeel over mensen en situaties op objectieve feiten, eerder dan op subjectief aanvoelen. En zij ontwikkelt haar ideen vooral door ze in de praktijk uit te testen of door er met andere mensen over te praten, eerder dan helemaal in haar eentje over het onderwerp na te denken en te filosoferen. Zij is trouwens niet iemand die veel loopt te filosoferen.

Vivian is meestal opgewekt. Zij is gelijkmoedig en haar reacties zijn voorspelbaar. Zij kent geen dubbele bodem : zij is weinig mysterieus en wordt zelden verkeerd begrepen. Zij kijkt je recht in de ogen, en wendt haar ogen niet af tijdens het gesprek. Bij haar hoef je ook niet bang te zijn van plotse uitbarstingen van woede bijvoorbeeld.

Vivian heeft geen problemen om haar emoties te uiten in het bijzijn van anderen, zij houdt haar emoties en problemen niet voor zichzelf. Vivian zal zowel goed als slecht nieuws snel delen met mensen uit haar naaste omgeving. Zij hecht ook geen overdreven belang aan haar privacy.
Vivian is een levensgenieter, met alle zintuigen. Zo ligt zij bijvoorbeeld graag in de zon en kan zij echt genieten van een lekker ontspannend warm bad. En ook van een succes kan zij oprecht genieten.
Zij kan goed tegen prikkels zoals lawaai, en heeft zelfs een sterke prikkel nodig om geactiveerd te worden, waardoor zij soms de indruk geeft onvoldoende alert te zijn.
Vivian is ook gericht op materile zaken, en zij voelt zich waarschijnlijk goed thuis in onze consumptie-maatschappij. Als de financile middelen het toelaten zal zij wellicht regelmatig veranderen van meubels, auto, kledij, ...

Rede en gevoel
Bij het nemen van belangrijke beslissingen zal Vivian - misschien meer dan zij zelf meent - het verstand de bovenhand laten nemen op de gevoelens.
Zo zou Vivian als advocaat perfect een zware misdadiger kunnen verdedigen, ook al keurt zij de misdaad zelf ten zeerste af. Vivian is ook streng maar rechtvaardig : zij zal maar weinig door de vingers zien uit medelijden, bijvoorbeeld om een zwakkere partij te bevoordelen. Vivian heeft ook minder moeite dan de gemiddelde persoon om de waarheid te vertellen als zij weet dat dit pijnlijk zal zijn voor de betrokkene.

Zintuigelijk
Vivian is zintuigelijk aangelegd. Zij is zelden verstrooid en heeft integendeel een goed oog voor details : als Vivian iets heeft meegemaakt dan kan zij dat jaren later nog in geuren en kleuren beschrijven.
Deze eigenschap is zeer nuttig bij het oplossen van problemen : Vivian herinnert zich dan nog goed hoe zij een dergelijk probleem de vorige keer heeft aangepakt en kan het daarom nu op dezelfde manier doen, wat haar tijd en energie bespaart.

Vivian besteedt ook de nodige tijd en aandacht aan haar uiterlijk en komt graag piekfijn voor de dag. Ook haar werkplek is meestal netjes opgeruimd.

Eten en drinken
Vivian heeft geen probleem om een maaltijd over te slaan Zij weinig behoefte aan vlees, zij zou perfect vegetarisch kunnen leven (klopt niet, ben ooit vegetarier geweest (2 jaar) maar heb het niet volgehouden).

Vivian kan genieten van een gezellige drink, zonder daarom overmatig te zijn, en heeft zelden last van een kater. Onder invloed van alcohol wordt Vivian nog actiever en nog uitbundiger dan zij normaal al is.

Slapen en dromen
In vergelijking met haar leeftijdsgenoten is Vivian een ochtend-mens. Zij wordt s avonds redelijk plotseling moe en slaapt goed en diep en zal daarom niet langer slapen dan nodig is - en droomt zelden. (Klopt niet, ben juist avondmens, wordt 's avonds pas wakker, val laat in slaap maar kan met weinig uurtjes slaap perfect functioneren).

Een wilde gok : Lichaam en gezondheid
Vivian is een persoon die fysiek sterk en gehard is. Er is een goede kans dat zij een atletisch lichaam heeft. Wellicht heeft zij veel en dik haar. Zij heeft een kordaat voorkomen en een sportieve tred. Zij beweegt gracieus, en houdt ervan een goed getraind lichaam te hebben.
Vivian houdt van fysieke uitdagingen. Waarschijnlijk houdt zij van sport en heeft zij er behoefte aan, het geeft haar energie eerder dan haar te vermoeien. Zij verdraagt ook zeer goed pijn.
Op gebied van gezondheid moet zij opletten voor een hoge bloeddruk en loopt zij het risico op een acute appenditis ( zolang dit kleinood nog niet verwijderd is, natuurlijk ).

Anecdotisch : Vivian heeft geen aanleg tot schizofrenie, geen aanleg tot claustrofobie, weinig of geen problemen met haarroos !

Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- sterk en krachtig lichaam met een sterk beendergestel
- brede heupen

- geprononceerde kin
- huid is dik met duidelijke porin, en is helemaal niet droog
- wordt gemakkelijk bruin en houdt bruinheid lang
- blootgesteld aan de zon zal de huid niet gauw verbranden of vervellen
(ik wordt zo rood als een kreeft en vanzelf weer wit)
- het haar is dik en grof en is gemakkelijk te kammen
- sterk beendergestel, beenderen die niet gemakkelijk breken
- spieren zijn eerder kort en dik dan lang, en duidelijk zichtbaar
- rechte schouders
- relatief korte ledematen in vergelijking met de romp
- relatief groot aangezicht
- relatief korte, sterke hals

Ook de volgende uitspraken zijn tamelijk populair bij mensen van dit type

Ik ben een optimist. Ik ga er van uit dat de dingen meestal goed aflopen.
Conflicten ga ik niet uit de weg. Ik vermijd hierbij te allen prijze als zwak over te komen.
Mijn planning is meestal flexibel, en ik zorg dat ze voldoende ruimte laat voor onverwachte mogelijkheden.
Ik lever graag in het oog springende prestaties.
Ik bepaal liefst zlf de spelregels.
Ik kan echt genieten van activiteiten in groepsverband.
Ik blijf niet lang stilstaan bij pijnlijke herinneringen. Ik denk liever aan iets plezierigs, het leven is zo al kort genoeg.
Ik heb misschien te vaak de neiging om anderen goedbedoelde instructies te geven.

Lootjelover
Berichten: 178
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:57

Bij mij klopte de helft niet Verward
maar dievragen paste ook allemaal
niet bij mij... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:00

leuk!

de meeste pagina's kon ik ECHT niets vinden wat op mij sloeg, ook niet een beetje...Er staan ook een hoop kloppende dingen in, maar ook een hoop niet kloppende

bv. ik heb enorrmmm veel behoefte aan vlees, en kan geen maaltijd zonder vlees overslaan Haha!
ben vegatarier Tong uitsteken(en at hiervoor ook weinig vlees)

van sommige dingen wou ik echt dat het klopte haha

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:58

SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN ROMANA



Romana is temperamentsvol, ongeduldig, gedreven, intens, vurig. Zij is dynamisch en heeft een grote werkkracht. Zij is ook vaak gehaast. Luiheid is haar onbekend.

Romana heeft een sterk analytische geest. Er is een goede kans dat Romana intelligent is . Zelf is zij vaak bezig met nieuwe concepten en dingen te bedenken ( die daarom niet altijd veel praktisch nut hebben ).

Romana is een individualist. Zij wil niet afhangen van anderen, en vertrouwt meer op eigen kracht dan op de kracht van de groep. Zelf heeft Romana geen behoefte aan constante bevestiging en schouderklopjes. Zij heeft geen behoefte om in de smaak te vallen, en zal hiervoor ook niets tegen haar zin doen. Zij heeft weinig nood aan sociaal contact en heeft er ook geen moeite mee lange tijd alleen te zijn.

Romana is selectief bij de keuze van haar vrienden. Zij heeft moeite om tegen iedereen vriendelijk te zijn, en verbergt dit ook niet; zij heeft namelijk een grondige hekel aan vleierij.

Romana is niet goed in het onthouden van namen van mensen.

Op lichamelijk gebied is Romana waarschijnlijk gekenmerkt door een rechte mond en dunne lippen. Het lichaam is eerder slank, er is weinig gevaar om kilos bij te winnen. Zij heeft een snelle pols en ademhaling. Zij heeft een gezonde sexuele appetijt. Zij doet wellicht graag aan sport.

De bewegingen en de reacties van Romana zijn snel, zowel lichamelijk als verbaal. Zij is niet op haar mondje gevallen, en schuwt harde en kritische uitspraken niet. Soms is zij humeurig en weinig verdraagzaam, en komt zij over als een kritikaster.

Romana is geen materialist. Zij hecht weinig belang aan comfort en luxe.

Romana is niet iemand die leeft om te eten. Zij is geen snoeper en is zeker nooit gulzig. Romana hecht ook niet veel waarde aan feestmalen en ceremonien; in het algemeen houdt zij van eenvoudige maaltijden, zonder veel poespas. Zij is een snelle eter.

Romana heeft weinig behoefte aan het onder woorden brengen van gevoelens als liefde en affectie.

Romana heeft een hekel aan het werken volgens strakke schemas; zij heeft veel afwisseling nodig.

Emotioneel is Romana niet altijd even voorspelbaar. Zo kan zij bijvoorbeeld plotseling inwendig boos worden, al laat zij dit meestal niet merken. Haar gevoelens kunnen zeer hevig zijn, zo kan zij bijvoorbeeld zwaar verliefd worden.

Romana is weinig genteresseerd in status en maatschappelijke positie van anderen. Roddelen doet zij weinig en de roddelblaadjes leest zij niet. Je moet haar ook niet veel vragen over de soaps die op TV te zien zijn : daar heeft zij tijd noch interesse voor.


Romana is niet tevreden met het leven zoals het nu is. Zij is gericht op de vooruitgang. Zij stelt dingen in vraag en is bereid tegen de stroom in te roeien.

Romana slaapt niet langer dan nodig, en is gemakkelijk wakker te maken. Zij heeft weinig moeite om s morgens op te staan.

Romana loopt niet met haar gevoelens te koop, heeft het hart niet op de tong. Je zult haar ook zelden diep en smartelijk zien wenen, zij is niet sentimenteel.

In geval van problemen kropt zij gemakkelijk dingen op, waardoor rouw en verdriet niet snel verwerkt zijn. Zij heeft weinig behoefte om haar hart uit te storten, heeft weinig behoefte aan sociale steun van anderen in geval van tegenspoed : zij zal haar problemen wel zelf oplossen, ook al zijn die groot. Toch is Romana niet erg stress-bestendig : ofwel treft zij overhaaste acties ofwel raakt zij verlamd door de twijfel tussen verschillende mogelijkheden.

Vooral op jonge leeftijd is Romana is soms weinig alert op emotioneel gebied, traag in het opvangen van emotionele signalen die de mensen in haar omgeving uitsturen.

Alhoewel Romana haar verantwoordelijkheid opneemt ten opzichte van haar gezin, hecht zij toch geen overdreven belang aan het gezinsleven, ook de carrire is immers belangrijk. Zij kent geen uitgesproken kinderwens, en kijkt ook zelden met heimwee achterom naar haar eigen kindertijd.

Intuitie

Romana steunt sterk op haar intuitie. Voor de keuze gesteld tussen een aantal mogelijkheden heeft zij bijvoorbeeld snel door welke wegen wel en welke wegen niet tot een oplossing zullen leiden. Zij is ook principieel wantrouwig ten opzichte van algemeen aanvaarde waarheden, alsook ten opzichte van alles wat zij hoort of leest in de pers : zij houdt er voortdurend rekening mee dat dit wel eens niet de waarheid zou kunnen zijn.

Romana geeft vaak een verstrooide indruk, omdat zij in gedachten verzonken aan iets anders aan het denken is. Op het bureau van Romana zul je waarschijnlijk heel wat stapels met dossiers aantreffen waaraan zij dezer dagen aan het werken is. En als zij iets waarneemt dan heeft zij meer aandacht voor het totale beeld dan voor de individuele details, die haar daarom vaak zullen ontsnappen.

De prioriteit van Romana ligt in de toekomst, eerder dan in het genieten van het hier-en-nu. Typisch is dat Romana zelfs moeite heeft om te kunnen genieten van een overwinning waarvoor zij lang gevochten heeft - zij is immers in gedachten reeds bezig met de volgende uitdaging.

Rede en gevoel

Bij het nemen van belangrijke beslissingen zal Romana - misschien meer dan zij zelf meent - het verstand de bovenhand laten nemen op de gevoelens.

Zo zou Romana als advocaat perfect een zware misdadiger kunnen verdedigen, ook al keurt zij de misdaad zelf ten zeerste af. Romana is ook streng maar rechtvaardig : zij zal maar weinig door de vingers zien uit medelijden, bijvoorbeeld om een zwakkere partij te bevoordelen. Romana heeft ook minder moeite dan de gemiddelde persoon om de waarheid te vertellen als zij weet dat dit pijnlijk zal zijn voor de betrokkene.


Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- lichaam is niet week
- persoon is niet dik
- je ziet de spieren goed liggen
- haar is tamelijk grof, geen neiging tot kaalheid


Dit zijn de meest populaire uitspraken bij mensen van dit type

Mijn problemen wil ik het liefst zelf in stilte oplossen, zonder er mee naar buiten te komen.
Ik sta erg op mijn privacy, veel meer dan de gemiddelde persoon.
Mijn gevoelens spelen een kleinere rol bij het nemen van beslissingen, dan dit bij de gemiddelde persoon het geval is.
In een groep heb ik de neiging mij af te zonderen. Ik ben liever alleen met slechts n of twee vrienden.
Om mijn onafhankelijkheid te bewaren probeer ik zo weinig mogelijk emotioneel betrokken te geraken.
Ik wantrouw de motieven van anderen, vooral van autoriteiten, en stel daarom kritische vragen.
Ik vind het gnant mijn gevoelens en emoties te laten zien.
Ik word liever met rust gelaten, zodat ik mij met mijn eigen projecten kan bezighouden.
Ik heb veel behoefte om alleen te zijn, en vaak gaat dit ten koste van mijn sociale contacten.
Ik heb sterke principes die ik met veel vuur zal verdedigen.
Ik kijk iedereen recht in de ogen en zeg mijn gedacht, zonder mij veel aan te trekken van wat ze zullen zeggen.
Geconfronteerd met een pijnlijke situatie probeer ik mijn emoties uit te schakelen om de zaken rationeel aan te pakken.
Ik voel mij slecht op mijn gemak als ik in een grote groep gefeliciteerd word.
Ik voel absoluut geen behoefte de inhoud van mijn gedachten voortdurend met anderen te delen.
Ik kan snel beslissingen nemen en uitvoeren zonder veel te piekeren.
Ik weet dat het uiteindelijk beter is mijn eigen beslissingen te nemen, en niet teveel op anderen te rekenen.
Ik concentreer mij op wat moet gedaan worden, zonder mij te laten afleiden door sentiment.
Ik observeer het leven vaak vanuit het standpunt van een buitenstaander.
Ik voel mij niet comfortabel in sterk zonlicht, ik zal dan liever de schaduw opzoeken.
Conflicten ga ik niet uit de weg. Ik vermijd hierbij te allen prijze als zwak over te komen.
Ik kan moeilijk genieten van een succes omdat ik in gedachten reeds bezig ben met de volgende uitdaging.
Ik zal haast nooit iets door de vingers zien uit medelijden, om de zwakkere partij te bevoordelen.
Mijn ideaal huis heeft meer weg van een toevluchtsoord dan van een open ontmoetingsplaats.
Ik bepaal liefst zlf de spelregels.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:58

Vork klopt allemaal wel redelijk

Tancreda4

Berichten: 24175
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:07

Hij doet het niet bij mij... Vul mijn gegevens in, ga op verder en hij kapt... Verdrietig

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:08

Ach gut aah

Tancreda4

Berichten: 24175
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:39

Nog steeds niet Verdrietig
Wie wilt het voor mij proberen? Mijn email is goldenlady4@hotmail.com, ik ben Ingrid en een vrouw, en 2 maart 1986.