Pleasure driving gaat finaal fout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:05

takkie_muis schreef:
stond die man nou voor dat eerste paard en werd die ondergelopen?

Ja, dat heb je goed gezien. En er loopt ook nog een andere sukkel rond die op een haar na gemist wordt en dat niet eens door had...
Ik word nog steeds kriegelig van dit amateuristische gedoe!

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:29

MarvanTom schreef:
Babico3 schreef:
Maar die paarden renden ook gewoon als idioten op alles in. :oo Waar schrokken ze nou van eigenlijk?

Een witte jas misschien?

dat zou goed kunnen ;)
:D :D :D :D :D :D :D

Het lijkt wel een soort estafette, wanneer je aangetikt wordt mag je gaan rennen.
(begrijp me niet verkeerd, het is logisch dat een paard schrikt wanneer een ander tegen hem aan komt)

Lydia_

Re: Pleasure driving gaat finaal fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:39

Woow heftig dit zeg! Had al zo'n vaag vermoeden dat een van de ophol geslagen paarden door zo'n kar zou donderen, had denk ik zelf gelijk paard 'losgekoppeld', maargoed dat is allemaal makkelijk zeggen zo.

Ik hoop dat niemand er wat ernstigs er aan heeft overgehouden. :(:)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:06

Ja Lydia_, daar heb je helemaal gelijk in: het is erg makkelijk om achteraf te zeggen wat ze beter hadden kunnen doen.

Maar toen ik het voor het filmpje voor het eerst zag, zat ik achter de comp te stuiteren van: haal die paarden eruit! Ga opzij! Stop met achterna rennen! Sluit op, snij af! Pas op! Pak die knol nou! Kijk uit!

Dat is bijzonder slecht voor mijn gezondheid, zo 's ochtends veel te vroeg met een pot koffie op... :o
Ik hoef vanavond in ieder geval geen horrorfilm meer te kijken; ik zet gewoon deze link weer aan.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:17

Jezus dat paard loopt gewoon alles omver wat er op zijn pad komt..zelfs een ander paard! Dat heb ik nog nooit mee gemaakt!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:05

Jeanine84 schreef:
Jezus dat paard loopt gewoon alles omver wat er op zijn pad komt..zelfs een ander paard! Dat heb ik nog nooit mee gemaakt!

Als een paard op hol is (dus niet ff verschiet of er tussen uit peren, maar echt op hol) zien, horen en merken ze niets en gaan ze gewoon rechtuit, de kortste weg. En tja, dat is soms niet de meest handige weg.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:07

Jeetje, dit is de grootste chaos die ik ooit gezien heb! :n

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:22

Sodeju :oo

En als paarden nou eenmaal gaan, dan gaan ze echt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:32

jeetje... amateurs...Waarom maken ze in vredesnaam niet dat ze de bak uit komen :? En waarom gaat iedereen lopen gillen :\

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:37

"ik had gelijk mijn paard uitgespannen"
Met als gevold dat je half ondersteboven gecrossed wordt terwijl de wagen er half achter hangt? met bijv 1 streng los?

Denk dat de meesten hier in zo'n situatie ook niet meer echt helder kunnen denken.
Vind dat ze het op zich goed probeerden op te lossen door te proberen de paarden aan de buitenkant te houden..

Waarom iedereen gaat lopen gillen? Adrenaline?

Weet nog 2 of 3 jaar terug op paard en koets, ging er ook 1 met wagen en al aan de kletter. Ik heb mn ogen dicht gedaan en gewacht tot het over was... Anderen gaan met open mond zitten kijken, weer anderen gaan gillen...

Zelfde vorig jaar op de KWPN hengstenkeuring toen 2 hengsten los raakten en met elkaar op de vuist gingen.
Je weet eenvoudigweg niet wat je in zo'n situatie doet als je er nooit ingezeten hebt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:41

Als je in zo'n situatie niet meer helder kan denken vind ik niet dat je zo'n evenement kunt organiseren... Werken met paarden is anticiperen en inspringen op het paardengedrag. Niet zo'n ongecontroleerde bende creëeren en zo in paniek raken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:45

vind je reactie nogal overdreven verootje....
Ze proberen het paard te pakken, lukt niet... Voiceover (of hoe noem je zoiets) maant het publiek tot stilte.... Wat wil je dan?

We zijn niet allemaal van die helden zoals die man met dat 4span (hoe heet ie....)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:46

verootjoo schreef:
Als je in zo'n situatie niet meer helder kan denken vind ik niet dat je zo'n evenement kunt organiseren... Werken met paarden is anticiperen en inspringen op het paardengedrag. Niet zo'n ongecontroleerde bende creëeren en zo in paniek raken.

Yup. :j
I rest my case... ;)

edit: ik geloof ook wel dat de mensen die insprongen absoluut de beste bedoelingen hadden.
Een eerdere lasso-actie bij dit gedoe was gewenst geweest... ;)
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 28-03-09 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:53

stef schreef:
Met als gevold dat je half ondersteboven gecrossed wordt terwijl de wagen er half achter hangt? met bijv 1 streng los?

Denk dat de meesten hier in zo'n situatie ook niet meer echt helder kunnen denken.
Vind dat ze het op zich goed probeerden op te lossen door te proberen de paarden aan de buitenkant te houden..

Tsja, ik had mijn paard zosnel mogelijk proberen uit te spannen, een hield hem vast, ander snel wagen loskoppelen, paarden aan de
binnenkant houden en wagens er 'rond' om zetten. Ik denk zelf dat je je paard sneller in veiligheid kan brengen zonder kar, dan met
kar.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:15

Jee, dat gaat inderdaad goed mis :oo

Uitspannen op zo'n moment met opgefokte paarden brengt ook de nodige risico's met zich mee denk ik. De anderen gaan relatief 'veilig' op het midden staan, bedenk wel dat de uitgangen aan de buitenrand zijn waar die losse paarden langsdenderen. Een groot deel van de mensen die de paarden naderen doen een poging de paarden bij de leidsels te pakken, lijkt me een poging waard. Denk aan de man die het vierspan stopte idd.
Dat je rondloopt in witte stofjas vergeet je op dat moment. Dergelijke situaties gebeuren niet zo vaak en je handelt naar wat je op dat moment denkt dat het beste is.
Achteraf is altijd makkelijker praten.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:37

Ze zegt steeds wel van blijf kalm, wees stil..
Maar zo'n microfoon komt ook hard over, dus dan is het juist niet stil.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:49

jammer dat de meeste hiervan daar niet waren, die hadden namelijk de hele situatie kunnen voorkomen! de helden! :n :Z
komop zeg, dit bewijst weer dat een op hol geslagen paard met niets of iemand rekening houd en alleen maar aan vluchten denkt, en de microfoon mevrouw is misschien niet handig, maar als je luisterd hoor je dat ze zegt dat ze soms dingen niet moeten doen en de paarden met rust moeten laten. het is niet ideaal via de microfoon nee, maar ze zegt wel dingen die handig waren (niet gillen etc).
verder een erg nette actie die laatste, mooi gevangen met dat touw, arme paarden, maar OOK arme mensen, dit is enorm schrikken wanneer een paard alleen maar rent en naar niemand omkijkt.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:53

xDramaQueen schreef:
jammer dat de meeste hiervan daar niet waren, die hadden namelijk de hele situatie kunnen voorkomen! de helden! :n :Z

Is lees meer mensen die zeggen hoe hun het zouden hadden opgelost, ipv dat ze het zouden kunnen voorkomen. ;)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:55

stef schreef:

Waarom iedereen gaat lopen gillen? Adrenaline?

Weet nog 2 of 3 jaar terug op paard en koets, ging er ook 1 met wagen en al aan de kletter. Ik heb mn ogen dicht gedaan en gewacht tot het over was... Anderen gaan met open mond zitten kijken, weer anderen gaan gillen...

Zelfde vorig jaar op de KWPN hengstenkeuring toen 2 hengsten los raakten en met elkaar op de vuist gingen.
Je weet eenvoudigweg niet wat je in zo'n situatie doet als je er nooit ingezeten hebt

Volkomen mee eens! :)

Natuurlijk als je dat filmpje kijkt, zit je te stuiteren achter je pc. Ooh doe nu niet! En kom op uit die bak!

Maar goed bedenk is dat jij zelf in die 'paniek' situatie zit. Dan kan jij niet meer voor de volle 100% denken!
En dan doe je wat er het eerste in je opkomt. En nee dat is niet altijd de goede manier!

Ik hoop dat er geen mensen/paarden gewond zijn geraakt!
:)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:57

Ik durf idd best te zeggen dat ik heel anders gehandeld zou hebben, is dat dan zo fout? Ik ben vaak zat in situaties met op hol geslagen of doodsbange paarden of idd 2 vechtende hengsten geweest. Vaak genoeg in elk geval om te weten HOE ik gehandeld heb en in een volgende situatie zou moeten handelen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:59

Lydia_ schreef:
xDramaQueen schreef:

Is lees meer mensen die zeggen hoe hun het zouden hadden opgelost, ipv dat ze het zouden kunnen voorkomen. ;)

en daarmee bedoel ik dus dat ze zoveel weten dat ze het zouden kunnen voorkomen, zo komt het op mij namelijk over, ze weten alles altijd zó goed op te lossen en beter te doen. :z

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:00

Caira schreef:
Ik durf idd best te zeggen dat ik heel anders gehandeld zou hebben, is dat dan zo fout? Ik ben vaak zat in situaties met op hol geslagen of doodsbange paarden of idd 2 vechtende hengsten geweest. Vaak genoeg in elk geval om te weten HOE ik gehandeld heb en in een volgende situatie zou moeten handelen.

Nou dat is dan goed van je !

Ik denk alleen dat jij zoiets nog niet meegemaakt hebt nee. :) ( op hol geslagen paarden die op je af komen rennen, volop in andere paarden lopen. Er dus meer aan de kletter gaan. )

Zowel, vind ik het knap van je. :) Maar blijf ik toch bij mijn standpunt. ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:11

Nou kan ik natuurlijk uit gaan leggen in welke situaties ik allemaal al eens beland ben maar dat is voor dit topic volslagen irrelevant. Maar mijn mening is gewoon echt dat dit veel minder dramatisch had hoeven worden als er snel en adequaat gehandeld was.

Flauw om dan gelijk te roepen dat dat onzin is, dat de beste stuurlui aan wal staan etc etc. Want ja er zijn idd mensen die vanuit hun ervaring hun mening hierover kunnen geven.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:12

Caira schreef:
Nou kan ik natuurlijk uit gaan leggen in welke situaties ik allemaal al eens beland ben maar dat is voor dit topic volslagen irrelevant. Maar mijn mening is gewoon echt dat dit veel minder dramatisch had hoeven worden als er snel en adequaat gehandeld was.

Flauw om dan gelijk te roepen dat dat onzin is, dat de beste stuurlui aan wal staan etc etc. Want ja er zijn idd mensen die vanuit hun ervaring hun mening hierover kunnen geven.

Zo bedoel ik het niet. :) En ik vind het knap van je dat jij in zo'n situatie wel je volle 100% erbij kan houden!

Maar ik bedoel dat dat niet zo vanzelfsprekend is. En die mensen ook perplex staan! :)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:15

Ik weet niet hoe ik het gedaan zou hebben.. Maar de beste stuurlui staan aan wal dus zal mijn commentaar maar geven :Y)
Die man die om ong. 1:10 het leidsel (?) van de grond pakt vind ik onverstandig, het dier komt ik volle galop langs en hij heeft hem niet dichtbij vast dus vrij logisch dat die klap te hard is waardoor het paard nog warriger word + dat daar zoveel andere mensen en paarden vlakbij staan..
Dan de grootste ui .. Die kerel die voor dat paard gaat staan.. dat vind ik toch echt wel gewoon dom. Paard heeft al paar keer laten zien dat hij nergens voor uitwijkt..
En dan dat iedereen "HO HO HO " aan het schreeuwen is en aan het rondvliegen..
Ik weet niet :Y) vind het allemaal niet erg vlot overkomen..