2 meter springen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vinden jullie van dit filmpje?

Zielig
49 (21%)
Mooi
9 (3%)
Knap
67 (29%)
Leuk
2 (0%)
Grappig
Geen stemmen
Normaal
2 (0%)
Sneu
31 (13%)
Oneerlijk
45 (19%)
Iets anders
23 (10%)

Totaal aantal stemmen: 228


M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:33

nicky_rilana schreef:
ik vindt het niet zielig ik vindt het knap dat die paarden dat kunnen. als ze het niet kunnen stoppen ze toch wel. ik vindt het ook wel goed dat het een muur is want als ze daar tegen aan stoten valt het heel makelijk, een balk lijkt mij pijnlijker.

een balk doet net zoveel "zeer" als een blokje van een muur...
mischien doet het zelfs wel minder "zeer" :j

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:33

paqune schreef:
Citaat:
Nee ook hier bedoelde ik jou niet.


Okee XD sorry


Geeft niets. ;) :D

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:36

z'n muur is toch meer van plastic? een balk vaak van hout?

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:37

nee :n die blokken zijn van hout :)
wel met een holle binnenkant :)

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:38

oow dan hadden wij op de club denk ik andere want die waren echt kei licht

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:41

plastic zullen ze nooit doen :n
een windvlaagje en het waait er van af :+

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:44

ja ik weet het niet peresies waar het van is maar niet van hout volgensmij. maakt het ook uit toch

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:48

Adamootje schreef:
NeverGiveUp schreef:
Ik vind zó knap van die paarden, dat ze dat doen gewoon,
dat ze niet zeggen van bekijk jij 't even en spring er zelf maar over :7

Maar ik zou zoiets nooit vragen, vind het nogal sneu. Ookal kunnen de paarden het aan!!

Vind het inderdaad misbruik maken van de goedheid van een paard! :j


We maken allemaal misbruik van de goedheid van een paard. ;)

Mensen zijn zo gauw geschrokken van de hoogte en roepen meteen dat het zielig is en degene die dit roepen hebben allemaal nog nooit gezien hoe dit er van dichtbij aan toe gaat...


Op zekere hoogte wel ja, da's waar.

En je kan wel niks sneu zeggen maar als ik het zie zo denk ik dat wel. :)
Vind het niet leuk om te zien niet gaaf, ik heb het inderdaad nog nooit gezien van dichtbij, mocht dat gebeuren en ik zie dat die paarden het zelf zo ontzettend leuk vinden en ze er totaal geen extra last of iets van hebben kan ik heus mijn mening wel bijstellen :)

Ik krijg trouwens ook automatisch het gevoel dat ding gepusht is, dan zeggen mensen van ''als dit paard het niet zou willen of kunnen zou hij wel stoppen'' maar dan denk ik gelijk, ja maar dan zou hij heus wel een klap op zijn reet krijgen om tóch even erover heen te gaan.

paqune

Berichten: 110
Geregistreerd: 30-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:00

Citaat:
Ik krijg trouwens ook automatisch het gevoel dat ding gepusht is, dan zeggen mensen van ''als dit paard het niet zou willen of kunnen zou hij wel stoppen'' maar dan denk ik gelijk, ja maar dan zou hij heus wel een klap op zijn reet krijgen om tóch even erover heen te gaan.


ja denk ik ook :j

boefliz2
Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:06

Ik vindt het zielig het is net een als een shetlander van 0.80 1.10 meter moet springen!! Omdat ze zo klei zijn is het wel zielig maar nu het een grotere pony is niet?
Het is net als een mens dat 2 meter moeter springen als ze zelf 1.75 zijn!!
Meestal gewoon onmogelijk!!

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:07

NeverGiveUp schreef:
Op zekere hoogte wel ja, da's waar.

En je kan wel niks sneu zeggen maar als ik het zie zo denk ik dat wel. :)
Vind het niet leuk om te zien niet gaaf, ik heb het inderdaad nog nooit gezien van dichtbij, mocht dat gebeuren en ik zie dat die paarden het zelf zo ontzettend leuk vinden en ze er totaal geen extra last of iets van hebben kan ik heus mijn mening wel bijstellen :)

Ik krijg trouwens ook automatisch het gevoel dat ding gepusht is, dan zeggen mensen van ''als dit paard het niet zou willen of kunnen zou hij wel stoppen'' maar dan denk ik gelijk, ja maar dan zou hij heus wel een klap op zijn reet krijgen om tóch even erover heen te gaan.


Kijk dat is mijn mening tegenover die van jou. Jij vind het niet leuk om te zien, maar je hebt het nooit in de werkelijkheid gezien. Anders dan ik, ik heb dit in real life gezien en ik vind er niets zieligs aan. prima toch? Dat is dan weer jammer van dit filmpje: het laat alleen de momenten van de hoogste sprong zien, maar bijvoorbeeld helemaal niets van de opbouw van lage naar hogere sprongen e.d.

Ik weet van mijn eigen paard dat als zij écht niet wilt, zij ook niet gaat, ook al geef ik haar een klap met de zweep. Ik zie hier dat de paarden op de sprongen afstormen, en ik zie hierbij weinig protest.

Amiigo

Berichten: 7313
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:17

PuurxNatuur schreef:
:n Dat ze zover gaan in de paardensport, dit is gewoon geen sport meer, dit is gewoon echt zielig ;( Arme paarden, worden alleen maar gepusht en gepusht om zo hoog te springen. :n

Nee, bah bah ik houd hier niet van :n

Wel hoor :+
Dit is een afval-race, wie het hoogst kan springen, die wint.

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:53

_Amigo schreef:
PuurxNatuur schreef:
:n Dat ze zover gaan in de paardensport, dit is gewoon geen sport meer, dit is gewoon echt zielig ;( Arme paarden, worden alleen maar gepusht en gepusht om zo hoog te springen. :n

Nee, bah bah ik houd hier niet van :n

Wel hoor :+
Dit is een afval-race, wie het hoogst kan springen, die wint.

:') _O-

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:58

Adamootje schreef:
NeverGiveUp schreef:
Op zekere hoogte wel ja, da's waar.

En je kan wel niks sneu zeggen maar als ik het zie zo denk ik dat wel. :)
Vind het niet leuk om te zien niet gaaf, ik heb het inderdaad nog nooit gezien van dichtbij, mocht dat gebeuren en ik zie dat die paarden het zelf zo ontzettend leuk vinden en ze er totaal geen extra last of iets van hebben kan ik heus mijn mening wel bijstellen :)

Ik krijg trouwens ook automatisch het gevoel dat ding gepusht is, dan zeggen mensen van ''als dit paard het niet zou willen of kunnen zou hij wel stoppen'' maar dan denk ik gelijk, ja maar dan zou hij heus wel een klap op zijn reet krijgen om tóch even erover heen te gaan.


Kijk dat is mijn mening tegenover die van jou. Jij vind het niet leuk om te zien, maar je hebt het nooit in de werkelijkheid gezien. Anders dan ik, ik heb dit in real life gezien en ik vind er niets zieligs aan. prima toch? Dat is dan weer jammer van dit filmpje: het laat alleen de momenten van de hoogste sprong zien, maar bijvoorbeeld helemaal niets van de opbouw van lage naar hogere sprongen e.d.

Ik weet van mijn eigen paard dat als zij écht niet wilt, zij ook niet gaat, ook al geef ik haar een klap met de zweep. Ik zie hier dat de paarden op de sprongen afstormen, en ik zie hierbij weinig protest.


Dat hoop ik dan maar :)

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:00

wat precies?

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:03

Dat mijn oordeel te snel is en dat hier echt geen gepush in voor komt dat dit paarden wel gewoon in hun waarde gelaten worden. (Hoop ik natuurlijk ook bij lagere parcoursen maar hier nog wat meer omdat het zo hoog is)

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:07

WenMLove schreef:
Ik vind 't sneu.... :n

ik niet, als die paarden dit echt niet willen dan doen ze het ook echt niet

ik vind het trouwens ook een mooi filmpje

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:10

NeverGiveUp schreef:
Dat mijn oordeel te snel is en dat hier echt geen gepush in voor komt dat dit paarden wel gewoon in hun waarde gelaten worden. (Hoop ik natuurlijk ook bij lagere parcoursen maar hier nog wat meer omdat het zo hoog is)


Ik hoop dat dit voor iedere discipline geldt. :j

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:11

Adamootje schreef:
NeverGiveUp schreef:
Dat mijn oordeel te snel is en dat hier echt geen gepush in voor komt dat dit paarden wel gewoon in hun waarde gelaten worden. (Hoop ik natuurlijk ook bij lagere parcoursen maar hier nog wat meer omdat het zo hoog is)


Ik hoop dat dit voor iedere discipline geldt. :j


Dat spreekt voor zich :j

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:11

ik vind het sneu, vind het er niet fijn uitzien en vind het echt over the top en nergens goed voor.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:41

YRT -> LN

Ssmarty

Berichten: 1593
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: In een huisje in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 14:10

Citaat:
Dat is mijn mening. Eigenlijk stom dat we onze eigen mening verdedigen.
Dit is mijn mening en dat veranderd niet. Jullie hebben ook een mening en veranderd ook niet.
Eigenlijk moeten we elkaars mening respecteren :D


Dat is nou een goede instelling. Als iedereen dat nou eens zou doen...

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:14

En het is toch iedereen z'n recht om hun mening te geven over de verschillende meningen?
Respect voor jullie mening,maar hier word echt hersenloos gereageerd over 'wat een beulen' etc het zijn terwijl die mensen echt het beste voor hun paarden voor hebben en de meeste reageerders niet eens weten hoe het er aan toegaat in een wedstrijd,laat staan training.

Met meningen geen probleem maar wel met hersenloze reacties & meelopers.

rOcky_lofz

Berichten: 2654
Geregistreerd: 17-02-07

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 01:46

Sorry, maar dit vind ik echt sneu voor de paarden.
zoals ze neer komen, struikelen over blokken heen :n,
zelf vind ik dat er weinig rekening met het paard wordt gehouden.
zal vast wel genoeg training van te voren zijn, maar toch vind ik dit te ver gaan...

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:21

ik ken een paarde en dat spring ook 2 m, en die vond het gewoon echt leuk en die heeft ook een gewoon leuk leve gehad. als een paard het niet wil doet hij het toch niet