2 meter springen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vinden jullie van dit filmpje?

Zielig
49 (21%)
Mooi
9 (3%)
Knap
67 (29%)
Leuk
2 (0%)
Grappig
Geen stemmen
Normaal
2 (0%)
Sneu
31 (13%)
Oneerlijk
45 (19%)
Iets anders
23 (10%)

Totaal aantal stemmen: 228


paqune

Berichten: 110
Geregistreerd: 30-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:29

passieAppel schreef:
Ik vind het 't verre van 'gaaf'.
Goed voor ze zal 't iig niet zijn, en het is hun eigen schuld als ze eraf donderen!

*\o/*

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:35

Ik vind het werkelijk verschrikkelijk ;(

En goed dat die ruiters er afvallen :o

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:21

vind het ook geen fijn gezicht,

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:33

zielig :(

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:43

In een parcour vind ik het niks. Heb het wel eens gezien als wedstrijd, wie er het hoogst kon springen en ging hij steeds een stukje hoger. De paarden en ruiters gingen er goed mee om en daarom vond ik dat juist knap. Weten wanneer je moet stoppen, luisteren naar je paard en samen blij zijn wanneer je die hoge hindernis gesprongen hebt - ik vond dat mooi. Ruiters gaven ook aan dat het een 1 malige wedstrijd was, omdat het zo belastend was.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:50

Niet fijn om naar te kijken en erg belastend voor de benen. Gelukkig is het zo'n losse muur. Ik denk dat Dakota hem of niet zal nemen of er dwars doorheen zou gaan.

Ellen14

Berichten: 40
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:51

vindt 2 meter te veel de paarden kunnen het wel aan maar als ge ziet hoe ze landen
zo veel druk op de voorbenen.. kan zijn dat het geen kwaad kan maar heel erg 'gezond' zal het ook wel niet zijn

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:51

Oneerlijk vind ik het. Paard aan het begin bokte ook als ik het goed zie, dat duid er niet echt op dat ie er plezier in heeft imo. En teveel gevraagd voor sommige paarden, ze knallen er gewoon doorheen en struikelen over de blokken.. :\

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:53

UMayDream schreef:
Oneerlijk vind ik het. Paard aan het begin bokte ook als ik het goed zie, dat duid er niet echt op dat ie er plezier in heeft imo. En teveel gevraagd voor sommige paarden, ze knallen er gewoon doorheen en struikelen over de blokken.. :\

En die paarden worden dan teruggetrokken uit de wedstrijd.
Kan het paard het niet aan?Dan springtie niet meer mee :)
Trouwes,er zijn zat paarden die in een gewoon jumpingparcours bokken en daar word niets over gezegd.

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:32

er zijn ook paarden die juist bokken uit plezier :)

Meligbootje
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:00

De hoogste sprong ooit was rond de 2.50!
Ik vind het ook zielig MAAR het is ook wel een klein beetje een kwestie van vertrouwen...

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:06

Ik vind het vooral mooi om de paarden daarna te zien; lekker over de rug uitdraven, dan aan de hand laten grazen/wandelen met de coolers om de benen en het gezicht van die paarden... Prachtig, heel trots met een uitdrukking van 'dat heb ik toch effe mooi gedaan hè!'
Zo zie je dat de paarden er heel veel plezier in hebben.
Dat springen is niet zielig, paarden dit dat niet willen springen niet, maar als ze daarvoor/daarna niet verzorgd worden op de manier die ze verdienen... :(
Gelukkig komt dit niet vaak voor, maar af en toe zijn de paarden die dwars door de hindernis sprongen er beter aan toe dan de winnaars. Maarja dit filmpje laat puur alleen het springen zien, als je daar al een 'zielughhmening' op kan vormen vind ik dat knap. :Y)


Ooit die schimmel John van Kristian Houwen gezien?
Wat een lekker beest en wat een vermogen... <3
Heeft afgelopen jaar het puissance in Merselo gewonnen.

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:16

ik ben van mening dat zulke sprongen je paard snel bij een slager doen belanden! Zo nu en dan een sprong is heus niet erg, maar zoals mensen en dus ook deze lui hun paard misbruiken door ze zo hoog te laten springen en (in training) vast ook veel en vaak laten springen zorgt ervoor dat je je paard vast geen 25 jaar wordt zonder pijn!!

Leedebee

Berichten: 2180
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:26

Het lijkt me niet echt heel goed voor zo'n paard, maar aangezien er (wat ik begreep) goede nazorg is... tja, en als een paard echt niet wil krijg je m met geen zweep er overheen hoor! Wat me nog enger lijkt is de weg naar beneden! zo stijl!

pipo schreef:
ik ben van mening dat zulke sprongen je paard snel bij een slager doen belanden! Zo nu en dan een sprong is heus niet erg, maar zoals mensen en dus ook deze lui hun paard misbruiken door ze zo hoog te laten springen en (in training) vast ook veel en vaak laten springen zorgt ervoor dat je je paard vast geen 25 jaar wordt zonder pijn!!


Dit zelfde geldt denk ik voor menig dressuur- en renpaard. Alle paarden die aan "topsport" doen zijn versleten voordat je het weet!

paqune schreef:
...
Naar mijn mening moet je zo natuurlijk mogelijk omgaan met paarden.
Dit valt bij mij niet onder natuurlijk rijden...


OP een paard rijden is zoiezo niet natuurlijk ;)

Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:33

Ik vind het in 1 woord walgelijk, als je goede springpaarden kapot wil maken, moet je zeker de puissance gaan doen :( :( .

Zulke dunne beentjes met zon lijf en dan zo hoog moeten springen en dan landen, is maar paar cm verwijderd dat het onverantwoord wordt omdat de benen dan kunnen gaan breken met een heel klein beetje pech.

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:59

Ben ik nu zo raar dat ik het prettiger vind om hiernaar te kijken, dan naar menig bokker die 50cm springt?
Professionele mensen die op een goede manier hun paard trainen en ze daarna ook goed verzorgen zijn imo beter voor het paard, dan iemand die het paard ontzettend stoort op een sprong van 50cm en daarna niet eens de moeite neemt het paard goed afteverzorgen.
Dit is natuurlijk mijn mening, maar er is een grotere kans op een ongelukkig paard bij een 'penny' dan bij een professionele springstal.

Benen breken kunnen ze ook bij cavaletties :Y)

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:01

nee hoor, ik vind het ook prettiger om dit te zien dan om al die bokkers te zien die de mondhoekken van hun paard nog doen scheuren bij een sprong van 10 cm :+

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:21

Leedebee schreef:
Het lijkt me niet echt heel goed voor zo'n paard, maar aangezien er (wat ik begreep) goede nazorg is... tja, en als een paard echt niet wil krijg je m met geen zweep er overheen hoor! Wat me nog enger lijkt is de weg naar beneden! zo stijl!

pipo schreef:
ik ben van mening dat zulke sprongen je paard snel bij een slager doen belanden! Zo nu en dan een sprong is heus niet erg, maar zoals mensen en dus ook deze lui hun paard misbruiken door ze zo hoog te laten springen en (in training) vast ook veel en vaak laten springen zorgt ervoor dat je je paard vast geen 25 jaar wordt zonder pijn!!


Dit zelfde geldt denk ik voor menig dressuur- en renpaard. Alle paarden die aan "topsport" doen zijn versleten voordat je het weet!

Weet ik, maar de belasting bij het neerkomen is enorm. Dressuur is ook niet mijn ding. Ik ben van de afdeling k*tjep*kandijvie rijden en gebruiken :D
Zo ook bv bij de polsen/armen van mijn man, boomverzorger en altijd met een kettingzaag in de weer... wordt je niet vrolijk van op je 40ste. Zo nog veeeeele andere mensen en dieren.
Vertrouwen is goed, maar gebruik het waarvoor het bedoeld is. wc bortel is voor de wc, afwasborstel voor de afwas.. enzovoorts.

grace1989
Berichten: 833
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:25

Quebelle schreef:
Paardrijden is over het algemeen 'misbruik' maken van het paard.
In welke discipline ook.


Ik vind het nogal een verschil als je of je een hindernis van 1 meter of van 2 meter springt.

ylva538
Berichten: 402
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:28

Ik vind het een beetjes zielig want ze zakken door de pootjes heen en komen er net over heen zielig!!!

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:32

ylva538 schreef:
Ik vind het een beetjes zielig want ze zakken door de pootjes heen en komen er net over heen zielig!!!


Pootjes? :')

Paarden schatten een bepaalde hoogte in. Waarom zou je 30 cm hoger springen als paard? :+

Christiene
Berichten: 7751
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:32

slecht voor die benen!

ik neem aan dat die ruiters dat alleen bij bijzondere grotere concoursen doen of zon soort van wie het hoogste springt competitie.
en niet thuis ect..

het zijn ook alleen de echt goede dure springpaarden die daar over gaan.

PuurxNatuur

Berichten: 2975
Geregistreerd: 12-03-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:35

:n Dat ze zover gaan in de paardensport, dit is gewoon geen sport meer, dit is gewoon echt zielig ;( Arme paarden, worden alleen maar gepusht en gepusht om zo hoog te springen. :n

Nee, bah bah ik houd hier niet van :n

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:36

Christiene schreef:
slecht voor die benen!

ik neem aan dat die ruiters dat alleen bij bijzondere grotere concoursen doen of zon soort van wie het hoogste springt competitie.
en niet thuis ect..

het zijn ook alleen de echt goede dure springpaarden die daar over gaan.


Dat is hier ook meerdere malen gezegd. Deze paarden doen mee aan een afvalrace, waarbij de hindernissen steeds hoger gezet worden. Kan het paard dit niet aan, dan doet 'ie ook niet mee. Paarden worden hier niet dagelijks op getraind om zulke hoogtes te springen. Ik denk dat deze springruiters écht wel meer weten over wat zijn/haar paard aankan dan de gemiddelde bokker. :+

NordsvenskJarig

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: 2 meter springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:48

Ik vind het echt ongezond. Het is gewoon te hoog.