Dringend!! hondensite of forum gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 21:09

dutske, ik begin met een gewone cursus, omdat hij nu nog vrijwel niets kent. bij zn vorige eigenaren heeft hij geen pakwerk gedaan(heeft ie helemaal niets gedaan/geleerd helaas) maar als we onze 1e cursus goed hebben afgerond en alles gaat goed, gaan we bij de bewaking meetrainen

minka, gelukkig blijven mn vriend en ik vrij lang heel erg geduldig, je ziet soms mensen als een debiel tekeer gaan tegen hun hond/paard dat je je afvraagt waarom ze zo'n dier eigenlijk hebben Verward
ik blijf hem eindeloos corrigeren, alleen als hij echt vertikt te luisteren of doordraait, wordt ik wat hardhandiger, na 3x op mn schoot springen, vliegt ie er de 4e keer iets harder af dan de eerste 3x

we kwamen er trouwens achter dat ie bang is voor iets, mn vriend rolde een kraht op om een vlieg dood te slaan, hij deed zn arm in de lucht en mepte richting vlieg, en blake dook helemaal in elkaar!!

wrsch is hij dus met iets geslagen bij de vorige eigenaar, omdat hij bij een tik met je hand de neiging heeft in je hand te happen, zullen zij wel iets hebben gebruikt om hem te kunnen straffen zonder de kans op een hap in hun hand te lopen

maargoed, we waren niet van plan om hem met een opgerolde krant te gaan corrigeren ofzo Clown maar ik schrok wel van zn reactie! omdat mn vriend een totaal andere kant op sloeg dan richting de hond, en dan nog zo'n reactie!!

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:17

dat van die krant kan goed waar zijn
in veel (oudere) hondeboeken lees je:
als je hond stout is, geef hem een tik met een opgerolde krant
zet daarbij een dikke krant, en een man die denkt dat hij mag door slaan
en voila, het resultaat is uw hond Scheve mond

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:33

Renske20 schreef:

minka, gelukkig blijven mn vriend en ik vrij lang heel erg geduldig, je ziet soms mensen als een debiel tekeer gaan tegen hun hond/paard dat je je afvraagt waarom ze zo'n dier eigenlijk hebben Verward
ik blijf hem eindeloos corrigeren, alleen als hij echt vertikt te luisteren of doordraait, wordt ik wat hardhandiger, na 3x op mn schoot springen, vliegt ie er de 4e keer iets harder af dan de eerste 3x



Ja inderdaad als je sommige mensen tegen hun dier tekeer ziet gaan, vraag ik me af of ze daar nou niet meer kwaad dan goeds mee doen. Wij straffen zelf onze dieren door enkel NEE te roepen, als ze iets verkeerds doen en ze weten het precies. Niks geen geschreeuw of moeilijk doen.

Ik snap natuurlijk dat jullie in een heel andere situatie zitten, maar die hond heeft het echt super getroffen dat jullie hem hebben genomen en er zoveel aan doen om het voor hem ook zo plezierig mogelijk te maken. En natuurlijk hem zo goed mogelijk aan de nieuwe situatie (met nieuwe disipline) te laten wennen OK dan!

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:42


Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:58

griebels schreef:
@ Lysette: Die hond moet eerst leren wat fout is. Dat doe je niet met koekjes o.i.d.

En als je nou eens je hond gaat leren wat goed is i.p.v. alleen maar kijken wat hij fout doet. Bijv. je hond springt tegen je op. Dan kun je het springen gaan bestraffen of het netjes voor je gaan zitten belonen met een knuffel en het evt. springen negeren. Ik heb zelf met slipketting getraind en dat zorgt voor een hoop stress bij de hond. Je blijft namelijk corrigeren wat hij fout doet maar vaak weet de hond niet wat hij dan wel moet doen. Ik train nu vanuit het oogpunt, wat wil ik van mijn hond gaan zien dat hij doet, en daar beloon ik hem voor.

Maar de hondenschool waar je naartoe gaat is, van wat ik heb horen zeggen, wel een goede OK dan! Veel succes Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:22

Negeren, wat jij hierboven dus beschrijft, is denk ik niet de manier om deze hond te leren wat fout is

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 19:02

negeren proberen we wel, maar hij blijft doorgaan met aandacht vragen, tot hij dus ineens op schoot springt, en hij is toch wel ietsjes te groot voor een schoothondje Clown
vandaar dat we hem dus, zodar hij helemaal of half op schoot of op de bank klimt, hem eraf sturen, en laten zitten/liggen naast ons, gaat hij daar tegenin dan pak ik zn nekvel, draai daar wat aan en leg hem op zn rug op de grond

hij begint langzaamaan door te krijgen wat de bedoeling is, hij gaat nml al steeds sneller zitten als hij gecoriigeert wordt, eerst ging hij als een dolle om je heen lopen te springen, dan heb je dus echt het idee dat je voor jan l*l met die hond bezig bent

goed gedrag wordt natuurlijk ook beloond! dmv een aai en wat woordjes, en af en toe een koekje

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:48

Heej,
Da's idd een lastig probleem.
Wij hebben ook een erg dominante hond, en het enige wat we kunnen doen is hem aan de lijn houden en niet bij andere honden laten.
Hij is tegen onze andere hond (labrador, teefje) hartstikke lief en hij zou haar zelfs tegen een vlieg beschermen .
Kijk eens op www.alledierentellenmee.nl
Daar heb je allemaal forums en ook een voor probleemhonden.
Er zijn daar dierenartsen en een lijst met cursussen.
Hopelijk heb je er iets aan.
Veel suc6 Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 19:29

bedankt OK dan!