persoonlijkheids test

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:03

Shannon bezit een intense persoonlijkheid die zeer sterk reageert op prikkels, zo sterk dat zij vaak behoefte heeft om zich alleen terug te trekken om niet overbelast te geraken. Je kunt haar vergelijken met een delicaat instrument dat signalen uit de omgeving registreert, maar te sterke signalen moet vermijden om niet beschadigd te geraken.

Prikkels en signalen blijven lang nawerken. Als Shannon bijvoorbeeld een bijeenkomst heeft bijgewoond dan blijft hetgeen zij gehoord en gezien heeft nog lang door haar hoofd spelen.

Shannon is daarom ook niet de persoon die je tijdens een fuif in het middelpunt van de belangstelling zult zien staan. Je hebt veel meer kans haar aan te treffen in een stil hoekje, samen met een paar vrienden. In een groep met collegas heeft zij er een absolute hekel aan in de schijnwerpers te staan.

Het zou verkeerd zijn uit het bovenstaande te besluiten dat Shannon a-sociaal zou zijn, zij is wel degelijk in staat tot diepgaande sociale omgang, al zal haar aantal vrienden altijd beperkt zijn.

Veel meer dan de gemiddelde persoon heeft Shannon de behoefte om regelmatig alleen te zijn, om haar batterijen terug op te laden.

Shannon wordt snel verliefd, maar kent veel schroom om haar liefde te verklaren.

Shannon pikt snel nieuwe signalen en kennis op. Waarschijnlijk is zij intelligent en heeft zij een wendbare geest, die zeer snel van het ene onderwerp op het andere springt. Er is een goede kans dat zij de meeste andere mensen maar dom vindt ( of dat zij hun intelligentie in elk geval van een mindere soort vindt ! ).

Shannon is zeer leergierig en nieuwsgierig, zij heeft een grote honger naar nieuwe kennis en inzichten, zij wil op de eerste plaats de wereld om zich heen in al zijn verbanden begrijpen. Zij heeft ook moeite om lange tijd na elkaar het zelfde te doen. In plaats van dingen telkens weer op de vertrouwde manier te doen, zal zij liever nieuwe wegen uitproberen.

Het gevaar bestaat dat Shannon telkens weer door iets nieuws geobsedeerd wordt, hier dan alles over wil weten, maar uiteindelijk met deze kennis niets doet omdat zich alweer een nieuw interessant onderwerp aandient. Typisch voor Shannon is ook dat zij nauwelijks geniet van een behaald succes : in gedachten is zij reeds lang bezig met de volgende uitdaging.

Shannon is echter niet iemand die zich gemakkelijk zal laten gaan. Zij bezit een beheerste, zelfs geremde persoonlijkheid, altijd en overal wil zij zichzelf onder controle houden. Shannon heeft het moeilijk om zich volledig te ontspannen. Zij is dan ook niet de persoon die uitgebreid zal genieten van het hier-en-nu, niet iemand om uren van een warm bad te genieten of mee op het strand te liggen bijvoorbeeld.

Shannon streeft ernaar haar opties zolang mogelijk open te houden, en zal daarom belangrijke beslissingen zo lang mogelijk uitstellen.

Shannon is niet iemand die gemakkelijk en impulsief beslissingen neemt. Het is alsof zij telkens bij haar onbewuste te rade moet alvorens iets te beslissen, in plaats van terug te kunnen vallen op routine en gewoonte. Hierdoor verbruikt zij enorme hoeveelheden geestelijke energie, en riskeert volledig uitgeput en zelfs chronisch vermoeid te geraken.

Shannon is meer toekomst-gericht dan de gemiddelde persoon. Zij is zelden tevreden met toestanden zoals die op dit ogenblik zijn, maar is voortdurend bezig met hoe die zouden kunnen verbeterd worden. Omdat zij zozeer gericht is op de toekomst en op de vooruitgang is zij dan ook helemaal niet bang om oud te worden, integendeel, zij ziet de rijpheid van de latere levensfaze met belangstelling tegemoet.

Shannon is niet gericht op genieten noch op materile zaken ( maar heeft toch vaak veel moeite om oude zaken weg te doen ). Zij kan zelfs bepaald ascetisch zijn - dit is het type mensen dat in hongerstaking zou gaan.

Shannon houdt van haar vrijheid. Voor haar betekent vrijheid niet : onbeperkt te kunnen genieten, ook niet : te kunnen doen wat je wil, maar wel : vrij te zijn van de zorgen van alledag, om zich volledig te kunnen wijden aan wat haar werkelijk interesseert, aan haar projecten op lange termijn.

Wanneer Shannon geconfronteerd wordt met grote problemen en stress, dan verliest zij haar eetlust, wordt zij futloos en inactief, en weigert zij opgebeurd te worden door derden. Zij moet tijd en gelegenheid krijgen dit in haar eentje te verwerken en te overdenken, dit is haar enige uitweg uit het probleem. Zij is niet de persoon die dan onmiddellijk actie zal ondernemen, of hulp en troost gaat zoeken bij derden, ook niet bij haar partner. Het gevaar bestaat dat zij in tijden van crisis niet snel genoeg die acties treft die zich opdringen.

Shannon is bijzonder gevoelig voor pijn. Zelfs een douche met koude water kan haar al de adem afsnijden. En zij kan bij manier van spreken de pijn reeds voelen als zij de tandarts nog maar ziet naderen ! Op lichamelijk gebied is zij niet erg dapper.

Shannon is waarschijnlijk geen goede zangeres. Enerzijds is haar stem te geremd vanwege niet ontspannen genoeg, maar anderzijds concentreert zij zich ook t erg op het zingen zelf, bijvoorbeeld uit angst om fouten te maken, waardoor de stem de nodige souplesse mist.

Shannon is bijzonder taalbewust, en heeft een grote verering voor het woord. Zij heeft er een hekel aan een brief met taalfouten te ontvangen. Zelf is zij iemand die veel tijd besteedt om een tekst te schrijven, omdat zij constant haar woorden wikt en weegt, erom bezorgd om haar gedachten zo precies mogelijk te formuleren.

Shannon laat haar emoties niet zien in het openbaar, hoe sterk deze ook zijn, zij vindt dit gnant. Zij kan bijvoorbeeld schijnbaar emotieloos bij het graf staan van een geliefde, terwijl zij inwendig toch veel verdriet heeft. Als zij weent dat is het in stilte, schier geluidloos. Zij laat zich immers niet graag naakt zien, noch geestelijk noch lichamelijk. Zij staat erg op haar privacy.

Mensen als Shannon geven jou vaak de indruk dat er diep in hen de chte persoon zit, dat je niet met henzelf aan het praten bent maar met een soort tussen-persoon, terwijl de chte persoon diep in zichzelf met iets anders bezig is, iets wat wl belangrijk is. Samenleven met mensen als Shannon is interessant maar ook gecompliceerd, in elk geval nooit saai.

Op belangrijke ogenblikken maakt Shannon vaak een onbeholpen eerste indruk, vooral bij belangrijke personen en bij personen van wie zij iets moet bekomen , omdat zij te gespannen is.

Shannon heeft een grote capaciteit om zichzelf weg te cijferen en haar wensen op de achtergrond te plaatsen voor haar naasten.

Shannon heeft een grote capaciteit om zichzelf weg te cijferen en haar wensen op de achtergrond te plaatsen voor de goede zaak, voor het bereiken van een ideaal.

Shannon heeft een hekel aan kabaal lawaai. Zelf spreekt zij stil, als het ware alleen gericht tot de persoon waarmee zij spreekt.

Shannon mijdt uitdagende en gevaarlijke situaties, maar ook sterke fysieke prikkels zoals bijvoorbeeld fel zonlicht.

Soms kan Shannon geplaagd worden door een onbestemde angst, een niet te verklaren dreiging dat haar een groot onheil boven het hoofd hangt. Het grootste gevaar dat Shannon bedreigt is voeling te verliezen met de realiteit, de biologische en de fysische, en als een Ikaros naar de zon te willen vliegen en neer te storten.

Intuitie

Shannon steunt sterk op haar intuitie. Voor de keuze gesteld tussen een aantal mogelijkheden heeft zij bijvoorbeeld snel door welke wegen wel en welke wegen niet tot een oplossing zullen leiden. Zij is ook principieel wantrouwig ten opzichte van algemeen aanvaarde waarheden, alsook ten opzichte van alles wat zij hoort of leest in de pers : zij houdt er voortdurend rekening mee dat dit wel eens niet de waarheid zou kunnen zijn.

Shannon geeft vaak een verstrooide indruk, omdat zij in gedachten verzonken aan iets anders aan het denken is. Op het bureau van Shannon zul je waarschijnlijk heel wat stapels met dossiers aantreffen waaraan zij dezer dagen aan het werken is. En als zij iets waarneemt dan heeft zij meer aandacht voor het totale beeld dan voor de individuele details, die haar daarom vaak zullen ontsnappen.

De prioriteit van Shannon ligt in de toekomst, eerder dan in het genieten van het hier-en-nu. Typisch is dat Shannon zelfs moeite heeft om te kunnen genieten van een overwinning waarvoor zij lang gevochten heeft - zij is immers in gedachten reeds bezig met de volgende uitdaging.

Eten en drinken

Shannon moet frequent eten en drinken, omdat de honger snel en scherp op komt. Zij heeft behoefte aan veel calorien in verhouding tot het lichaamsgewicht, omdat de spijsvertering niet optimaal functioneert, waarbij er weinig gevaar is voor het bijwinnen van kilos. Zij heeft vooral behoefte aan vlees, daarzonder is haar maaltijd niet compleet.

Shannon kan slecht tegen alcohol, het kan haar een enorme kater opleveren waardoor zij s anderendaags morgens ongeveer waardeloos is. Zij kan ook slecht tegen zware tabak : het veroorzaakt een snellere hartslag, duizeligheid en gewichtsverlies.

Slapen en dromen

Shannon is een typische avond-mens. Zij geraakt s avonds moeilijk in haar bed en kan er s morgens zo mogelijk nog moeilijker uit. Zij is een slechte slaper en heeft daarom veel slaap nodig, meer dan de gemiddelde persoon. Zelfs in haar slaap is zij nooit helemaal ontspannen. Zij droomt frequent en haar droomleven is goed ontwikkeld. Er is een kans dat zij vanaf middelbare leeftijd alcohol of andere middelen nodig heeft om in slaap te geraken.

Een wilde gok : Lichaam en gezondheid

Vaak zijn personen van dit type op lichamelijk gebied gekenmerkt door : een enigszins gebogen houding, ronde schouders, smalle polsen en lange, slanke handen, en dun haar. Ze hebben een late puberteit. Zij zien er jonger uit dan hun leeftijd en voelen zich ook jonger. Hun huid is droog en heeft een fijne textuur. Wellicht heeft het voorkomen iets aristocratisch.

Anecdotisch : Shannon heeft waarschijnlijk last van haarroos. Zij heeft een snelle pols en een eerder lage bloeddruk ( behalve eventueel op latere leeftijd ), kan waarschijnlijk goed zien in het donker, en loopt weinig risico op kanker noch op een acute appendicitis !


Waarschijnlijk zijn ook een behoorlijk aantal van de volgende uitspraken van toepassing :

- dunne, fijne beenderen
- dunne, lange spieren
- gevaar voor afhangende schouders
- relatief lange ledematen
- relatief zwakke boven-armen en -benen
- relatief klein aangezicht
- dunne, zwakke hals
- huid is dun en droog met fijne plooitjes
- haar is fijn, heeft neiging in alle richtingen te groeien en is moeilijk te kammen
- geen gevaar voor kaalheid
- zwakke pols, die moeilijk te vinden is
- huid is bleek, verbrandt gemakkelijk en vervelt dan onmiddellijk


Ook de volgende uitspraken zijn tamelijk populair bij mensen van dit type

Ik heb veel behoefte om alleen te zijn, en vaak gaat dit ten koste van mijn sociale contacten.
Ik ben nogal pessimistisch. Ik stel vaak acties uit omdat ik twijfel aan de goede afloop.
Ik word liever met rust gelaten, zodat ik mij met mijn eigen projecten kan bezighouden.
Mijn ideaal huis heeft meer weg van een toevluchtsoord dan van een open ontmoetingsplaats.
Ik heb regelmatig moeite om beslissingen te nemen omdat ik bang ben om fouten te maken.
Ik wacht doorgaans t lang om hulp te vragen.
De meeste mensen bedoelen het misschien wel goed, maar toch voel ik mij vaak verkeerd begrepen.
Ik voel absoluut geen behoefte de inhoud van mijn gedachten voortdurend met anderen te delen.
Meestal zie ik alle kanten van een probleem, met het gevaar dat ik dan moeilijker kan kiezen tussen tegengestelde meningen.
Ik hou van een ontspannen en rustig leven, zonder veel onverwachte wendingen.

sommigen dingen kloppen absoluut niet, maar sommigen dingen wel, en ik zou m'n god niet weten hoe ze dat zouden moeten weten.

bijvoorbeeld dat ik veel eet (veel vlees) zonder aan te komen.

wat ook klopt is dat ik neit goed kan ontspannen en best teruggetrokken ben (behalve bij goede vrienden, waar ik juist heel veel mee praat)

echt leuk om zo'n test te doen!
XxX shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers