Nieuwe Modelpaarden Site

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 00:26

Carola, moet je voor de lol even bij de volgende topic kijken:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=2&13

En op de volgende pagina:

http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dl ... 1043494725

http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dl ... 1042555619

$ 2400 is een bedrag dat je niet zo gauw voor een barbiepaard vindt, hoor! Je zou inderdaad willen dat je een lichtblauw Breyer modelpaardje thuis op de plank had staan.

Voor de rest is de modelpaardenhobby net zo bekend en geaccepteerd als het verzamelen van modeltreinen of poppenhuizen. Door jouw reactie heb je duidelijk laten blijken dat je geen idee hebt waar het over gaat.



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 00:38


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 15:42

Life is all about priorities.De een gaat ieder weekeind stappen voor een flink bedarg, de ander rookt 2 pakjes per dag. Weer een ander geeft het uit aan CD's, film, kleding en popconcerten, entree voor disco, drugs....aluminium velgen voor de auto, CD wisselaar voor in de auto, speculeren op de beurs, iedere week naar de kapper, enfin, noem maar op.

Als ik mijn geld wil uitgeven aan modellen (die ik ten alle tijden met winst (!!!) weer zou kunnen verkopen) is dat nog wat anders dan dat ik per dag een pakje sigaretten zou roken. Want dat vind ik pas weggegooid geld. Ik rook dus niet. Ik ga weinig uit, koop geen dure kleren, ik koop geen CD's. Dusse, een klein vraagje voor Carola: rook jij?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cassidy op 2001-12-13 15:31 ]</font>

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 18:57

Ja, hij is geweldig! Maar Nimber: niet smokkelen he, die jij net hebt neergezet is van porselein.
Net als deze trouwens:

Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 19:08

We want more!!!!

sorry, oneliner Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cassidy op 2001-12-13 18:09 ]</font>

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:52

Carola,

Je kunt de modelpaardenhobby net zo duur maken als je zelf wilt. Het zijn niet alleen de Breyerpaarden die het in de wedstrijdring goed doen. Pak wat ijzerdraad en wat papiermache of klei (DARWI bijv.) en probeer je eigen paardje maar eens na te maken. Je zult zien hoe moeilijk het is om de proporties goed te krijgen, en hoe goed je moet kijken om de spiergroepen exact weer te geven. Daarna moet je hem beschilderen, en ook daar komt nog een heleboel bij kijken.
Maar als het je lukt, dan heb je een paardje die je niet meer dan een paar gulden heeft gekost (en de nodige tijd natuurlijk), en waar je een goed gevoel aan overhoudt. En ook zo'n zelfgemaakt paard kun je showen op een liveshow.
Als je op een gegeven moment goed daarin bent, kun je in opdracht gaan werken. Kant en klare modellen kopen met wat beschadigingen en beschilderen op aanvraag. Of gewoon doen wat je zelf leuk vindt ,en dan verkopen. Want een heleboel hobbyisten verdienen zo het geld om hun hobby te financieren. En een enkeling kan er helemaal van rondkomen (in Amerika dan wel he).
Voor een heleboel kunstenaars is de modelpaardehobby de opstap naar het veel duurdere medium brons. En hoe vaak zie je niet zelf ergens een paardebeeldje wat helemaal nergens op slaat, die qua bouw en exterieur gewoon niet klopt. Ik heb dan altijd zoiets van: had nog even verder gekeken naar een echt paard, voordat je dit gedrocht in brons vereeuwigd.

En als je denkt dat alle modellen die ik heb staan zo duur zijn geweest dan heb je het mis. Ook veel van mijn modellen kwamen bij de Penny vandaan, en er zitten modellen bij van fl 10,-per stuk.

Voor de rest heb ik in je profiel gelezen dat je al sinds 7 jaar eigen paarden hebt. Als scholier heb je dan sowieso niet veel te besteden, en ik kan me voorstellen dat alles aan je paarden opgaat. Nu zal ik je vertellen dat ik tegen de 40 jaar aan loop, en meer dan 22 jaar lang op een eigen paard heb zitten wachten en die er pas 3 jaar geleden eindelijk kwam. Ze is nu drachtig en krijgt een veulen, dat ik ook wil proberen te houden. En mijn eigen echte paarden gaan voor de modelpaarden, en hoewel de modelpaarden al die tijd een surrogaat zijn geweest voordat ik mijn paard had, zijn ze de eerste die de deur uitgaan als het financieel wat moeilijker wordt om beide echte paardjes te houden.

As I said: life is all about priorities...


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cassidy op 2001-12-13 23:00 ]</font>

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:56

Youko, op de Modelhorse Gallery onder de letter B vind je een hele lijst met Breyer modellen. Alle modellen staan er niet op, want dat zijn er intussen tegen de 3000.

Kijk even hier: http://gallery.modelhorseweb.com/

En voor de rest moet je ook nog even onder de P kijken naar Peter Stone...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers