is mijn site slechter dan een originele site??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

is mijn site slechter dan een originele site??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 23:55


foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:06

Tja, ik vind het wel een goede (goedkope) oplossing.
Heb er zelf weinig verstand van, maar vind het er best wel aardig uit zien hoor.
Niet echt professioneel, maar wel duidelijk.
Wat ik wel hinderlijk vind is de tekst van copywrite door de foto's.
Ook het menu links vind ik wat rommelig overkomen, maar dat komt ook omdat het bij MSN is gemaakt.
Verder erg jammer dat het zo groen/ geel gekleurd is.
Misschien een idee om een webdesigner erop te zetten?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:18

ik heb zelf een pokkehekel aan msn sites, en ik zal ze dus ook niet serieus nemen... dat komt omdat de meeste msn sites gewoon ook weinig voorstellen :/ er staat teveel info in je linkerbalk vind ik ook, het is niet duidelijk wat waar is.

Ook vind ik de copyrights net als foetsie erg irri... je wil mensen aanmoedigen naar je manege toe te komen toch? het zijn kleine foto's, mensen kunnen er niet veel mee, dus ik zie niet in waarom je er zo'n groot en zo heftig (c) overheen wil hebben.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:18

sorry, ik ben niet heel positief lees ik net na... maar je vroeg om meningen...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:29

Ik vind groen en geel persoonlijk ook niet zo professioneel overkomen Lachen

Verder ziet het er wel leuk uit, alles werkt Lachen

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 05:12

Of je site minder is dan een professionele: ja.

Tips: ik zou ook dat copyright eraf halen EN de submenu's aan de linkerkant onder gaan verdelen in minder subgroepen, want er staat EN teveel EN het is onduidelijk...

Heel veel succes en je bent absoluut op de goede weg!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 05:14

Oh, er valt me nog wat op!
Als ik jou was zou ik de bewerkingen en omlijstingen van de foto's achterwege laten, vind ik zelf heel storend als steeds een groot deel van de foto weggewerkt is. En dan bedoel ik bijvoorbeeld de foto's die bij "Effe lachen" staan (maar vrijwel overal hebben ze een rand).

Je moet je lettergrootte ook drastisch gaan verlagen, die grote letters maken het er niet professioneler op!

Alles is als tip bedoelt hoor, niet als rasechte kritiek. Omdat je graag je website dus wilt verbeteren geef ik eerlijk mijn mening.

Nogmaals succes!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:15

Ik heb ook een hekel aan msn-sites. Ik vind de lay-out van die site's vreselijk om te zien en dat is voor mij een reden om niet verder te kijken, maar gelijk op het kruisje te drukken...

Misschien kun je kijken of je zelf ietskan bouwen? Want ik geloof dat je site informatief goed is!

Hier kun je HTML leren:
http://www.lissaexplains.com

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:40

ik heb zelf ook een site voor de mensen op stal zegmaar, omdat de "echte" website het toen nog niet deed, en dat heb ik via geocities gedaan. msn heeft een standaard lay-out, je kan bijna niets zelf bepalen, met als gevolg dat sites van kindjes van 7 hetzelfde uiterlijk hebben als jouw site.

verder zoals rainie ook zegt, staat er veel informatie, maar de lay-out van msn is gewoon zonde.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 23:43

Citaat:
Ook vind ik de copyrights net als foetsie erg irri... je wil mensen aanmoedigen naar je manege toe te komen toch? het zijn kleine foto's, mensen kunnen er niet veel mee, dus ik zie niet in waarom je er zo'n groot en zo heftig (c) overheen wil hebben.


Dat copyright erdoor heen is, omdat ik al 2 mensen erop betrapt heb dat ze met mijn foto's hun site opzetten. eentje had echt alle foto's gebruikt voor haar site over de manege. Veel van deze foto's zijn als foto's gemaakt en geen digi, dus kosten geld en dan wil ik niet dat een ander ermee pronkt. Het is ook de bedoeling dat de manege zelf een site neemt.
Vind je kritiek niet erg. Zal kijken wat ik ermee kan doen. De kleur groen/geel is ook de manege kleur vandaar.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 23:44

Carlaa schreef:
Oh, er valt me nog wat op!
Als ik jou was zou ik de bewerkingen en omlijstingen van de foto's achterwege laten, vind ik zelf heel storend als steeds een groot deel van de foto weggewerkt is. En dan bedoel ik bijvoorbeeld de foto's die bij "Effe lachen" staan (maar vrijwel overal hebben ze een rand).

Je moet je lettergrootte ook drastisch gaan verlagen, die grote letters maken het er niet professioneler op!

Alles is als tip bedoelt hoor, niet als rasechte kritiek. Omdat je graag je website dus wilt verbeteren geef ik eerlijk mijn mening.

Nogmaals succes!


ben niet beledigt. Ik vroeg naar jullie mening. Ga eens op die HTML site kijken, want heb bij wanadoo nog ruimte om een site te maken

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 01:20

Bonte schreef:
ben niet beledigt. Ik vroeg naar jullie mening. Ga eens op die HTML site kijken, want heb bij wanadoo nog ruimte om een site te maken


Mooi...
Dat zou ik zeker doen als ik jou was, dan kan je alles helemaal zelf bepalen! Ben benieuwd wat het gaat worden, vast een plaatje!
Succes! OK dan!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:15

Ik vind hem ook wel leuk

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:14

Op te beginnen zou ik kiezen voor een wat donkerder groen. Dit doet (bij mijn monitor) bijna pijn aan m'n ogen. De tekst kan dan denk ik heel goed in lichtgeel.
De tekst kan idd ook wat kleiner.
Randen om de foto's weghalen.
Als het mogelijk is om de kleur van het menu te veranderen: Dezelfde kleur nemen als de rest. Submenu's verder uitwerken (foto's samenbrengen onder 1 kop met verschillende submenu's) Map/link "pictures" verbergen als dat mogelijk is.
Menu wat verbreden zodat de links op 1 regel passen


Veel succes met de site!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:19

ik heb zelf ook een msn site ( http://msn.groups.com/stallittink ) te eerste is het een goedkope oplossing ten 2de ben ik echt niet handig in het onderhouden van webpagina's ik snap er geen bal van en je moet toch best wat doen wil je iets neer zetten dat er echt leuk uitziet.
Msn gaat hardstikke makkelijk (en het is meteen een gratis uploadsite)