website Vrijheidsdressuur: kritiek gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

website Vrijheidsdressuur: kritiek gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:18

Het gaat om deze site, die nu vijf dagen in de lucht is:

http://www.telebyte.nl/~nieuweme/

Voor elke kritiek, positief en negatief over de opzet en layout ben ik dankbaar. Ik kan geen frames maken met ons website-programma (Netscape 7.0) dus heb ik een tabel gebruikt. Wat vind je hiervan? En moet het logo + aanhef op elke pagina herhaald worden (neemt een beetje veel ruimte in)? Wat vind je van de kleuren?

En dan nog de vraag waar ik dan wel een frame-maker (gratis) vandaan kan halen. En weet iemand waarom ik m'n site niet via zoekmachines kan bereiken (ik gebruik geen complicerende frames en ik heb een meta-tag ingesteld met trefwoorden)?

Alvast bedankt!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:27

Ik vind het een mooie site en mooie kleuren..

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:42

hoi,

Ik ga een hoop commentaar geven, allemaal opbouwend bedoeld, dus eet me alsjeblieft er niet voor op Lachen

Als je met een resolutie van 1024 bij 768 kijkt is het logo/titel eigenlijk al te groot op de pagina aanwezit, met een lagere resolutie zie je dus alleen nog maar het logo. Ik zou het óf kleiner maken, óf de tabel die je nu gebruikt in het logo verwerken. Voor elke pagina herhalen is het zeker te groot.

Ik vind de kleuren mooi, maar ik zou de witte achtergrond en de zwarte tekst vervangen door heel licht geel en heel donker rood, dan wordt het meer één geheel.

Ik vind het lettertype dat je als gewone tekst gebruikt eigenlijk te groot, vooral in combinatie met de letters in je tabel.

Je 'home' pagina is onduidelijk, het is niet in één opslag te zien wat je met je pagina wil, omdat er in mijn ogen te veel info opstaat.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:02

HAP kauwkauwkauw... Haha!

Wat het logo betreft heb je helemaal gelijk, dat moet kleiner. Het probleem is dat ik met de twee computers thuis allebei met hoge resoluties werk, dus dat ik niet precies zie hoe het overkomt. Maar het was ook gedeeltelijk zo groot uit luiheid, ik had geen zin om het plaatje te verkleinen.. Haha! Maar daar gaat de schaar nu dus wel in.

Lettertype is inderdaad erg groot (en volgens mij ook vetgedrukt) en dat komt eigenlijk doordat ik zelf niet zo scherp zie en met kleine lettertjes onbewust steeds dichter op het scherm kruip. Kleiner scheelt inderdaad een hoop ruimte, maar Ik kan met Netscape niet precies zien hoeveel kleiner de andere lettertypes zijn.

Homepage: inderdaad onduidelijk, omdat ik het schrijven voor webpagina's nog niet helemaal onder de knie heb en lekker lange lappen tekst op de site wil gooien omdat dat zo lekker schrijft. Dat moet veranderen.

De kleuren zijn wel een gevoelig punt (hap Knipoog). Mijn ideaal is een site met twee frames (horizontaal en verticaal) die beide lichtgeel met donkerrood zijn, en het logo en de pagina zelf wit, zodat je zo'n leuk strak patroon krijgt. Haha! Als ik de pagina zelf nu ook lichtgeel maak, is er geen verschil meer met de titel/logo-box. En zwart-wit is erg leesbaar, staat wat frisser en werkt makkelijk.. Hmmm... Meningen gevraagd!

Jullie zien, Bokkers, ik kan aardig tegen goede kritiek en heb er erg veel aan, dus brand maar los! Ellende, ik ga morgen het logo verkleinen en met het lettertype experimenteren. De homepage al weer qua tekst vervangen worden en er moet weer een pagina bij. Dus bedankt voor je tips! Maar de kleuren... Grrr... Haha! Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:01

er zijn hele lichte soorten lichtgeel hoor Knipoog

Kan je kleuren aanpassen? probeer de htmlcode #FEF9E4 eens, dat is een hele lichte kleur lichtgeel

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:01

(als je niet snapt wat het betekent moet je maar even PB-en)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 01:37

Hmmm, ik snap de code (ik werk zelf ook gedeeltelijk in html en druk dan op hoop van zegen op de knop verzend Haha!), maar ik twijfel nog steeds aan het beter wordt van lichtgeel als achtergrond. Ik vind het zwart-wit eigenlijk wel fris en zakelijk staan. Als dat tenminste samen kan gaan Knipoog. De verbindtenis met het bordeauxrood van de kop en navigatie-tabel zit hem dan vooral in de tussenkopjes van de tekst en de kaders die bordeauxrood om de afbeeldingen moeten komen te staan. En dat staat heel goed, maar mijn prachtige bordeauxrode kadertjes worden helaas op het www zwart gemaakt... Daar moet ik dus nog eens naar kijken.

Maar bedankt voor je tips, ik heb net de zoveelste update gemaakt, waarin ik de layout van de kop heb aangepast (kleiner en logo gespiegeld aan twee kanten zodat de kop ook symmetrisch is), de letters ontvet heb (en misschien iets kleiner, hoewel ik niet weet hoe dat op andere computers is, bij mij zijn ze in elk geval lekker leesbaar, maar dat was geloof ik niet het probleem Haha!) en twee nieuwe hoofdstukken + tekeningen heb toegevoegd. Komt morgenochtend op het web te staan.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:37

Ik vind hem leuk hoor! Snap alleen de links (onderwerpen) naar de achterliggende pagina's niet...
Enneh.. de tekeningetjes heb je zelf gemaakt toch? OK dan!

(en nu ga ik je een PB sturen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:13

Yup, tekeningen zijn home-made en dat is dan ook de reden waarom het zo verrekte lang duurt voor ik weer een nieuwe pagina af heb. Ben nu al een paar dagen bezig met apporteren en dat moet jou helemaal aanspreken aangezien het lijdend voorwerp op de tekeningen nu een IJsco is... Haha!

De links waren in het begin niet goed, maar nu dacht ik wel.. Wat is er precies mee aan de hand? Het kan zijn dat de uitgekiende kleurencombinatie Haha! (geel = link van pagina waar je al doorheen gekomen bent, wit = pagina waar je nu zit, zwart = een andere zijtak van de site met eigen sub-pagina's). Of doen ze het @%#$^&&^% weer niet? Grrrr......

Pb-tje volgt vanavond, ik wordt nu hardhandig van de computer geschopt. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:13

[url]vrijheidsdressuur[/url]

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 10:00

Die link doet niets....

Ik gebruik zelf frontpage om mijn website te bouwen en onderhouden. Ik heb er nu 2 gemaakt 1 voor mijzelf en 1 voor Catja van bokt. Ik reed haar paard voordat ik Tiara kocht. Die is nu verouderd.

[url]masja.spugium.net[/url] Frontpage is net zo makkelijk als Word zeg maar. Leer je in no time!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:41

Hahaha, klopt, ik dacht eigenlijk ook dat ik dat bericht direct na het schrijven gewist had, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Eronder staat de echte link, of had je hem al gevonden in mijn naschrift (ook hieronder)?

Ik ga ook even jouw pagina bekijken, ik ben benieuwd wat Frontpage allemaal voor leuks in huis heeft. -> Heb hem net bekeken: Erg mooi al die foto's! Ook leuk hoe je het protocol van de wedstrijd erin hebt gezet, zo zegt het mij namelijk meer dan wanneer je gewoon een lijstje cijfers voor je neus krijgt.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:16

Bedankt voor je compliment! Het protocol van vandaag zal ik jullie maar onthouden... Schaam me er een beetje voor. Maar frontpage is echt een super makkelijk programma. Als ik je ergens mee kan helpen geef maar een brul. Ik doe het graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:53

Ik heb het website maken nu wel aardig onder de knie met ons programma, geloof ik (bovendien is het een apple en werken veel programma's daar dan weer net niet). Het enige probleem nu is dat mijn uploadprogramma (Fetch) vandaag verlopen is en ik dus of moet dokken of het weer opnieuw moet downloaden..

Maar de nieuwe versie staat er nog net op! Naast het apporteren en een kennismaking met [***] en [***] nu ook een e-group over vrijheidsdressuur.