Hoefkatrol.be

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 22:27

Als je meer wilt weten over Antoine De Bodt en de behandeling van paarden met hoefkatrol(ontsteking), surf dan even naar
http://www.hoefkatrol.be

ps. ik heb de site zelf gemaakt Haha! Wat vind je ervan?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:29

Leuke en informatieve site!

Heb alleen een vraagje: in het interview met Antione zegt hij dit: 'Een groot deel van de paarden die wij behandelen heeft ‘klinisch hoefkatrol’. Dat betekent dat er op de röntgenfoto’s zelfs niets te zien was.'

Maar bij mijn paard hebben ze het wel op de foto gezien dat ze hoefkatrol had, hoe weet ik niet, want ik ben geen arts. Maar betekent dat dan dat het bij mijn paard dan toch kan verbeteren door goede training? Mijn paard loopt niet kreupel, je hebt haar zelf gezien op de clinic.

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 13:55

Hallo Jura,

Wat Antoine bedoelt is dat het niet zoveel verschil maakt ov je nu fase 1 of fase 4 hoefkatrol hebt. Er zijn heel wat paarden met fase 4 die inetrnationaal meedraaien. Een interessant artikel hierover is : http://home.iae.nl/users/lijssel/nederl ... ansen.html

Die vergrote gaten in het straalbeen zijn slechts een compensatiemechanisme om de vergrote druk op te vangen, maar hebben zelf geen klinische betekenis. Jouw paard kan dus zeker beter worden (en ik vond dat Jur al goed liep!)

Heb je er na de clinic nog mee gereden?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 15:57

Dank je, ik ga het zo lezen! Maar omdat er stond: niets op de foto te zien, was ik even in verwarring.

Ik rij er elke dag mee. Heb de week na de clinic veel gereden en ik merkte dat Jur ineens heel voorwaarts was en dat ik aan het eind van mijn 'uur' rijden, haar op 2 teugels had lopen. Toen ben ik 1 week op vakantie gegaan en heb eigenlijk alleen maar in het bos en op de heide gereden. Verder niets gevraagd aan haar. Nu ben ik weer sinds 2 dagen bezig op de manier van Antoine, en Jur is nog steeds super voorwaarts, maar ik merk dat ze nu die rechter teugel weer slechter aan neemt. Ik hoop dat het vanzelf weer goed komt als ik maar lang genoeg blijf oefenen. Eigenlijk heb ik nog best wat vragen, zoals: wanneer kan ik wel een keer mijn paard in de linkerbuiging gaan laten lopen. Is dat gewoon een kwestie van aanvoelen wanneer ze helemaal op 2 teugels loopt? En zo heb ik nog een aantal vragen...ik hoop dat ik er uit kom want weer naar een clinic gaan wordt wat te duur... Haha!