eindelijk mn website af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:24

pmarena schreef:
Vooral dat aparte openen van een nieuwe pagina vind ik leuk gedaan ,
hoewel het blijkbaar veel moeite kost , krijg er een zandlopertje bij Haha!

Ik wist er ook niks van , en heb mijn site gemaakt met Dreamweaver.
Als IK dat kan kan jij dat uiteraard ook Solide , als je er even een dagje voor gaat zitten Lachen

Alleen dat grappige openen van een nieuwe pagina ,
dat ken / weet ik niet , hoe je dat doet Lachen

Is je site ook met DW gemaakt henk_001 ?


Dat aparte openen kan heel makkelijk, nl het NIET gebruiken van frames, en dat is nou juist zo handig, die frames, doordat je niet iedere keer opnieuw je pagina hoeft te laden, maar alleen het gedeelte wat je WILT zien.. Lachen en alles blijft netjes op z'n plek Lachen


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:02

duivelintje

Je hebt helemaal gelijk met je verhaal Lachen

De eerste site die je opnoemde doet het niet, de andere 2 wel.(via je profiel ben ik er toch opgekomen!)
Wat ik me vooral afvroeg was, waarom kan je de site die je met dreamweaver gemaakt hebt niet meer aanpassen? Volgens mij is dat grote onzin, maar goed ik wil het graag van je horen Lachen

Even over je sites, ik vind ze alledrie veel te druk, maar dat komt ook vooral omdat ik niet van die standaard opmaken hou, daarmee bedoel ik de standaard knoppen, achtergronden en beelden, dat maakt het erg rommelig, daarnaast gebruik je geen frames, dat maakt het ook wat rommelig, dmv frames blijven het menu en de kop staan en wordt alleen de pagina die je via het menu aanklikt geopend in het mainframe(meestal het midden) en word dus niet iedere keer de hele pagina vernieuwd, wat ik trouwens vooral heel erg irritant vind is dat jouw pagina's(in de ene site) iedere keer in een heel nieuw venster openen, als je dan geen frames wilt gebruiken laat de pagina dan in dezelfde pagina openen (dit doet hij trouwens wel in je andere site zie ik nu!:) )en maak knoppen aan zodat je weer makkelijk terug kan, maar goed dat is natuurlijk helemaal jouw zaak en mijn mening, misschien vind jij dat wel erg fijn en meerdere mensen met jou! Lachen

Wat ook wat minder fijn is is dat de tekst gedeeltes over de hele breedte van het scherm staan, dat leest erg ongemakkelijk, maar dit kun je wederom oplossen met frames of tabellen(wat je fijn vind Lachen

Bij de tweede site die je opnoemde heb je het idd goed opgelost door de pagina in dezelfde pagina te laten openen, maar hier is de tekst weer erg onduidelijk, blauw op blauw is niet echt leesbaar, hmm ik zal maar even ophouden haha Haha! ik kat je niet af hoor ik bedoel het goed en het is alleen maar mijn mening en daar vroeg je om toch !?

Kijk trouwens niet op mijn site nu om te vergelijken, deze heb ik ook niet met frames gemaakt, dit is een tijdelijke site die ik snel in elkaar heb gezet en ben nu bezig met een betere uitgebreide site zonder reclames e.d. binnenkort zal ik 'm ook bij de links zetten en dan kun je vergelijken en je mening geven.!
groetjes! Lachen

Even nog een kleine tip voor de mensen die dreamweaver gebruiken, gebruik daarbij ook fireworks, daar kun je hele leuke knoppen e.d mee maken en via dreamweaver snel aanpassen, hardstikke makkelijk en leuk Lachen dan hoef je geen standaard knoppen te gebruiken Tong uitsteken


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:49

Duivelin:

Wat ik druk vind aan de sites zijn de verschillende dingen en inderdaad de achtergronden Tong uitsteken en ik noem bijv een heel klein dingetje de pagina van ABU het rijtje met gegevens staan niet met tabs en dus heel rommelig Tong uitsteken
Ja met dat soort dingen ben ik heel precies, ik loop stage bij een krant en doe veel dtp en vormgeven daar heb ik heel erg goed geleerd om alles super precies en nauwkeurig te werken want dat is gewoon noodzakelijk, denk dus niet dat niemand daar op let, want er zijn er zat! Tong uitsteken

Oh en nog even een kleine tip, ik heb zelf ook op dit moment m'n page bij lycos/tripod geplaatst en door de reclame zie je een stuk van je site niet, de KOP bijvoorbeeld, dus misschien handig om die een paar entertjes naar beneden te doen Lachen

Je kunt als je de knop selecteerd in frontpage ergens een target kiezen, bij dreamweaver staat er target en dan kun je kiezen waarin die hem opent, in mijn geval is dat -self dus op dezelfde pagina Lachen met frontpage weet ik dat niet, maar zal ongeveer hetzelfde zijn.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:11

In principe kun je met veel programma's knoppen en dergelijke aanmaken, maar het makkelijke met fireworks is is dat je in dreamweaver je knop kunt selecteren en dan ergens onder staat een knopje met : edit in fireworks dan schakel je meteen over op firworks met het te bewerken voorwerp, die bewerk je en dan kun jemeteen updaten zodat het meteen in dreamweaver ook weer goed staat Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:14

Duivelin:

Kun je mij misschien uitleggen waarom je het werken met tabellen en frames niet ziet zitten? Wie weet leer ik daar ook weer van, ik zie die tabellen en frames nl alleen maar positief in, dus? Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:18

duivelintje"]
[quote="denz schreef:
In principe kun je met veel programma's knoppen en dergelijke aanmaken, maar het makkelijke met fireworks is is dat je in dreamweaver je knop kunt selecteren en dan ergens onder staat een knopje met : edit in fireworks dan schakel je meteen over op firworks met het te bewerken voorwerp, die bewerk je en dan kun jemeteen updaten zodat het meteen in dreamweaver ook weer goed staat Lachen


dat fireworks en die andere programma´s moet ik nog eens napluizen hoe die werken. ik heb tot nu toe lege knoppen gebruikt en ze in paint van text voorzien. is het trouwens niet zo dat in fireworks ook allemaal standaard knoppen zitten? of kan je daar ook eigen knoppen maken.
[/quote]

Fireworks zal best ook standaard knoppen hebben, maar firworks hoort in principe bij dreamweaver dus als je de standaard knoppen van dreamweaver bedoeld?
Je kunt natuurlijk overal standaard knoppen vandaan halen en je eigen tekst erin doen.
Maar met fireworks kun je gewoon alles zelf maken.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:27

Okay daar kan ik wel een beetje inkomen dat scrollen enzo, maar in principe hoeft je menu niet veel ruimte in beslag te nemen Lachen mijn nieuwe site word ook best wat scrolwerk, gezien ik een enorm menu heb met meer dan 10 knoppen en ze ook nog eens niet erg klein zijn Tong uitsteken maar goed ik vind scrollen nooit zo erg, wel als mensen een site hebben waar scrollen niet nodig is, bijv een tekst van 10 punten(om even te overdrijven Tong uitsteken )

Verder zou ik als ik jou was idd wat meer tijd gaan besteden aan je site! Hoe KAN het dat je in 1 dag klaar bent!, ik ben minimaal een paar weken bezig(niet hele dagen dan hoor!)

Je kunt bijv door frames en te schuiven met frames heel makkelijk je tekstkaders ook iets korter maken, zodat je niet over de hele breedte hoeft te lezen, want denk eens aan de mensen met zon breedbeeld scherm! Tong uitsteken

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 15:55

Citaat:

hihihi daar had ik niet eens aan gedacht mensen met een breedbeeld scherm, maar kan me wel voorstellen hoe dat eruit moet zien. dat van die tekstkaders is idd wel een goede manier ja. naar beneden scrollen vind ik ook niet erg hoor, maar om van links naar rechts te scrollen wel (wat waarschijnlijk op mijn sites ook zal moeten gebeuren om de hele tekst te kunnen lezen).


Van links naar rechts scrollen is idd heel erg irritant!
Tekst wordt automatisch afgebroken als je je scherm verkleint dus dat schuifbalkje van links naar rechts zal er niet komen denk ik Lachen

Ik doe m'n thumbnails ook nog steeds op de moeilijke manier, zelf alles aanmaken, ik weet dat het wel KAN met dreamweaver om dit automatisch te laten verlopen, maar daar ben ik zelf nog niet achter, mijn vader weet het wel.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:01

duivelintje schreef:
nog een vraagje? weet je misschien ook hoe je via dreamweaver een homepage kan uploaden naar bijv. chello? bij chello heb je namelijk geen ftp wachtwoord en moet je een apart ftp programma downloaden, terwijl bij dreamweaver dat programma erbij zit alleen wel dat ftp wachtwoord nodig hebt.



Ik heb een paar jaar geleden een hele uitgebreide site gemaakt en deze via chello ge upload, maar dit is al zo'n tijd geleden, de site is ondertussen al een jaar gedelete en ik heb dus echt geen idee meer hoe dat precies ging, net als vele andere dingen in dreamweaver en fireworks, ik begin haast weer van voor af aan omdat ik alles vergeten ben! maar goed, zo langzamerhand kom ik er wel!

Met fireworks werk je heel makkelijk, je kunt foto's uitknippen, kadertjes maken vanalles gewoon, je moet het een klein beetje zien als illustrator,photoshop/corel draw dat soort programma's waar je zelf alles mee kan maken Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers