eindelijk mn website af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 02:06

Leuk hoor, Frontpage vind ik persoonlijk echt 1000x niks, DreamWeaver is veel fijner. Ik zou dit echter meer omschrijven als je webpage dan je site, ik zie persoonlijk sites liever wat strakker en je tekst bijvoorbeeld iets kleiner zodat je niet hoeft te scrollen om het te lezen. (van links naar rechts en van boven naar onder)
Ook is het gebruik van vele verschillende kleuren en groottes tekst wat vermoeiend om te lezen vooral tegen de vele verschillende achtergronden ook. Ik weet niet of je ook nog steeds verschillende fonts hebt gebruikt, maar zo ja, dat is eigenlijk ook not done.
Door overmatig gebruik van plaatjes en animaties wordt het geheel een beetje rommelig een mooie strakke foto pagina met thumbnails maakt het geheel veel rustiger.

Als voorbeeld wil ik mijn site wel geven Haha!

www.wolderweb.net/nocoflo
www.wolderweb.net/jura (gemaakt voor jura hier op bokt)

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:25

'DE' stelregel met sites is 'KISS' (keep it simple, stupid), daarbij heb ik wel degelijk kennis van HTML en van CSS en daar werk ik dan ook veel mee. Frames gebruik ik weinig, maar daarentegen genoeg tabellen.
Strak is niet een kwestie van smaak, maar een kwestie van overzichtelijk.
Over een homepage had ik gezegd, 'kwestie van smaak' allicht, maar er stond site bij. Dan bekijk ik het ook als zodanig.
Met DreamWeaver kun je veel meer als met Frontpage, wat ik eerlijk gezegd een beetje een irritant programma vind, ik heb voor DreamWeaver ook gewerkt met HomeSite en Coldfusion Studio.
En heb het dan ook in dezelfde instellingen staan.

Ik gebruik in DreamWeaver geen fireworks, kan wel, weet ik, maar maak al mijn eigen zooi gewoon met Photoshop.

Mijn beginpagina mag sneller, dat weet ik, maar de rest zou vrij snel moeten laden. Ik wil echter zo min mogelijk afbreuk aan de foto doen.

Overigens komt Denz weer terug met dezelfde 'kritiek' die ik had....

Ik kan ook wel zwijgen, maar ik vind het eigenlijk ook geen excuus dat het de eerste keer is met werken met het programma, niemand dwingt je om dat soort dingen uit te halen met je fonts en tegenwoordig heb je een frame en table wizard die je heel goed op weg kan helpen.

Succes iig.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:32

Ik heb 2 frames.... en 2 tables en 2 tables in een table voor mijn gedichten. Ik heb persoonlijk werkelijk een hekel aan scrollen en aan frames in frames.

Overigens was het niet aanvallend bedoelt... maar er zijn werkelijk mensen die hun site op deze manier maken, die dan zou moeten dienen voor commercieel gebruik... soms word je er een beetje moe van.

www.wolderweb.net/forums/home is ook een page die ik gemaakt heb.
(overigens mijn eerste met een CSS waardoor ik de a hrefs nog aan moet passen tegen het verspringen)

Ik heb tevens een antwoord op al die overmatige gevulde pages, door maar een eigen doolhof te maken:

www.wolderweb.net/cerridwen

Al ga ik die toch gauw eens uitmesten ... want ik vind het te druk.

En sorry, ik ben een grote font-a-holic en heb een grafische opleiding, dus ik hecht veel waarde aan het gebruik van lettertype, kleur e.d.

Er zijn online genoeg interessante tutorials te vinden.
Overigens zet ik al mijn pages in een dag in elkaar, meeste tijd besteed ik nog in Photoshop.

En uiteraard verander ik daarna nog vaak van mening en gooi het zooitje weer om.
Laatst bijgewerkt door orri op 19-10-03 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:49

Spirit schreef:
Hoe kom je aan Dreamweaver en Fireworks, kan je dat ergens downloaden ofzo Verward


Dat is software die je kunt kopen... en anders kun je een trial versie downloaden op www.downloads.com
die blijven 30 dgn werken (sommigen 60 dgn) en kun je het programma uitproberen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers