DiMaggio (roepnaam Joe); update!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karinna

DiMaggio (roepnaam Joe); update!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 17:42

Hoe is het nu met Joe?

JOE DRINKT BIJ ZIJN MOEDER Go jij! Go jij! OK dan! Go jij! Go jij!
Het is niet te geloven, vandaag is hij 9 weken oud en heeft hij alsnog doorgekregen waar hij het zelf kan halen. Vork
Ik molk de merrie nog steeds elke keer als hij de fles kreeg en hij zat ook nog steeds aan de fles ipv uit een emmer (had geen zin om in de stress te raken van wat men vond dat moest; heb ik gedaan in de tijd dat ik met mijn kinderen op het consultatiebureau moest komen en dat dus nooit weer! Tong uitsteken ).
Heel vaak stond hij wel mee te kijken en hij wist het ook wel, maar deed er niets mee. De fles was lekker makkelijk!
Gisteren molk ik de merrie en had ik 1x 100ml, 4uur later 1x 200ml en toen 4 uur later nog een keer 100ml...
ik dacht hoe kan dit toch (normaal had ik zo'n 600ml), snapte er niets van.
Merrie dronk goed, het was niet heel warm,....
Vanochtend wilde hij ook niet veel uit de fles, ik molk de merrie, draaide me even om en zie daar... veulen aan de tepel.
Wat een floepert.
Heb de hele ochtend met een big smile rondgelopen, net alsof je het over een ondeugend kind heb Bloos
We gaan hem nu in de gaten houden dat hij wel genoeg binnenkrijgt; vraag en aanbod, maar de merrie is daar nog niet helemaal op ingesteld.
We proberen hem natuurlijk helemaal terug onder de merrie te krijgen.

Megan_

Re: DiMaggio (roepnaam Joe); update!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:02

Jeeeeeeee!! gefeliciteerd!

Wat fijn dat het de goede kant op gaat! Ik ben ook erg benieuwd naar nieuwe fotos! Wat zal jij trots zijn zeg!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:23

Dat is goed nieuws karinna!

Mooi dat de natural instinct goed zn werk doet!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 23:37

Van mijn zus (die verpleegkundige is op een kinderafdeling) heb ik begrepen dat met een paar dagen vraag en aanbod van melk geven in balans is....
Men heeft mij nu aangeraden om hem overdag nog bij te voeden totdat hij vol zit en de nachtvoeding te gaan schrappen....
's Nachts heeft hij op stal hooi, brokjes, water en zijn moeder, dus dan kunnen we mooi kijken hoe hij het doet.
Ik had dit echt niet meer verwacht en inderdaad wat voelt dit héérlijk.
Zal snel proberen weer een paar mooie foto's te maken van hem..., kan het alleen niet zo mooi als Sjoert Knipoog

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 00:04

Ongelooflijk, en die big smile kan ik me wel wat bij voorstellen. Haha!
Zo heb je het ouderwetse handmelken weer eens goed onder de knie gekregen.

De merrie laat de melk toe, en het veulen kan het prima aan.
Bovendien wordt hij al veel minder van melk afhankelijk. Het komt (is) helemaal goed.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:59

He super zeg, en niet te geloven ook. Lijkt erop dat je weer een normaal leven krijgt met een normale nachtrust!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:03

karinna schreef:
Zal snel proberen weer een paar mooie foto's te maken van hem..., kan het alleen niet zo mooi als Sjoert Knipoog

Dan stuur je mij toch een mail Tong uitsteken Haha!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:37

Ach jet, wat een giller! heerlijk zeg! Wie had dat nu gedacht. Kun je lekker weer in je bedje gaan slapen snachts. Hoe lang snoept hij al mee? Clown

Ik moet toch snel eens komen kijken. Moet toch ook nog naar Stella een keer. Neem ik een lekkere vlaai mee.

@Sjoerd: ze heeft het echt verdiend. Niet alleen Joe is een doorzetter, maar die Jet Afgod Afgod mogen we niet vergeten.

xxx Syl