Na 2 weken onder behandeling te staan kreeg hij dezelfde symptomen weer alleen nu was er ook een bult aan de linkerkant van zijn kaak bij gekomen. Hij had het benauwd, dronk niet, etc. Dus DA er weer bij. Nu zei hij dat het droes was ivm de bult. Dus direct gestopt met antibiotica die we nog moesten spuiten voor de longontsteking. En ja de volgende dag stond hij weer vrolijk rond te kijken. De hele tijd de bult in de gaten gehouden en laurierzalf opgesmeerd maar de bult werd niet groter. Nou ja DA kwam toevallig langs en hij adviseerde ons om gewoon zo door te gaan.
Afgelopen dinsdag was hij ineens weer zo slecht. Weer allemaal slijm en Furella had haar benen weer wit van het melk. Dus nu de kliniek van Wolvega maar gebeld of die wilden komen. Nou er kwam die avond nog een DA langs. Hij hoorde geen longontsteking. Toen hij een zonde in probeerde te brengen kwam hij niet verder dan ongeveer 50 cm van de neus. Dus hij wilde graag dat we hem de volgende dag direct wilden brengen om met een camera erin te kijken. Toevallig loop ik nu stage op de kliniek in wolvega dus ik kon het mooi meekijken. Wat we zagen was niet erg gunstig. Er zat een vernauwing. Dus hij moest geopereerd worden met alle gevolgen van dien.
Zo'n operatie komt eigenlijk nooit voor omdat de meeste veulens al overleden zijn voordat de diagnose gesteld kan worden. Hun slokdarm verstopt dan en knapt uiteindelijk. Gelukkig bij Capirossi nog niet.
Vanochtend was de operatie. Ik ben er bij geweest en het stukje vernauwing is eruit gehaald. Nu is het afwachten wat het gaat worden. Hij mocht eigenlijk niks gebben en had dus een kapje op maar hij was veel te slim. Eerst had hij het kapje afgekregen en stond lekker te drinken. Toen duwde hij met kapje en al gewoon in de water bak dus kon hij ook drinken en toen duwde hij gewoon een paar keer tegen het uier van Furella aan waardoor er melk in zijn kapje kwam en dus ook kon drinken. Dus heeft hij geen kapje meer op en is het direct erop of eronder.

Hier eerst maar een foto van hem de 2e dag.

En vandaag na de operatie.

Dit is de wond. Dat onderste is een soort drain om wondvocht af te voeren.

En hier stond hij aan het infuus.