Wat een nacht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Wat een nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 08:46

Vrijdag avond om 22.45 begon Famosa te klauwen, draaien, liggen, opstaan en wat opviel, ze at niet!!! We hadden de monitor op de veranda gezet en we gingen maar daar zitten. Na een tijdje ging ze weer liggen en het leek dat het begon. Een kennis opgebeld, die op een fokkerij werkt. Toen zijn we maar gaan kijken en wachten. Toen brak er een noodweer los. Kei harde regen en onweer. Famosa stond na een tijdje weer op. De kennis en ik naar Famosa toe en we dachten dat de vliezen al waren gebroken. Hij zei het zit er voor en het kan zo komen, maar door de onweer kan ze alles weer ophouden Boos! .De kennis is na een tijde maar op de logeerkamer gaan slapen, want hij moest dus vandaag gewoon werken. Henk en ik gingen maar weer Famosa TV kijken. Om 4 uur is de kennis toch maar naar huis gegaan en om 4.15 ging Famosa weer liggen en het leek erop dat het toch zou gebeuren. Om 4.30 de DA gebelt. Hij was er zo en hij heeft Famosa bekeken. Hij zei dat de vliezen nog niet gebroken waren, maar dat het veulen zich aan het klaar maken is.

Famosa heeft ons dus gewoon voor de gek gehouden. De DA zei dat het binnen een half uur er naast kon liggen, maar dat het ook morgen avond zou komen Boos! Extreme duivel Boos! Stoom uit je oren

Ik ben mijn bed ingedoken en Henk is blijven zitten. Ze is in die tijd nog een paar keer gaan liggen en hij dacht van, nou het gaat gebeuren.

Je ziet dat een merrie je gewoon een nacht uit je slaap kan houden. Het duurt nu niet lang meer, maar hoe lang is niet lang Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wat een nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 08:50

gnagna Haha! Hoe herkenbaar Haha!
Ik heb zelf ooit een haflingermerrie gehad die ruim 3 weken over tijd was, en iedere nacht dacht ik dus ook dat het zover was Haha! Hoop gepuf en gekreun uit de stal, maar het heeft toen nog ruim 3 weken geduurd, en ze is bevallen op het moment dat ik even 3 minuten weg was om de bikston te vullen Clown

en daar ben je dan 3 weken voor aan het waken Hamer

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 09:00

Ik dacht al als de vliezen zijn gebroken, dan moet er wat komen en kunnen ze het echt niet tegenhouden!!!!!!! Als er dan niets komt is er iets echt goed mis!!!!
Maar gelukkig heeft de veearts vastgesteld dat het niet zo was.
By the way als de vliezen breken merk je dat echt wel aan de waterval die eruit komt!!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 09:01

Oeh, wat spannend Haha!
Ben benieuwd wanneer de kleine zijn neus laat zien Knipoog
Succes!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 09:24

shirefan schreef:
Ik dacht al als de vliezen zijn gebroken, dan moet er wat komen en kunnen ze het echt niet tegenhouden!!!!!!! Als er dan niets komt is er iets echt goed mis!!!!
Maar gelukkig heeft de veearts vastgesteld dat het niet zo was.
By the way als de vliezen breken merk je dat echt wel aan de waterval die eruit komt!!!

Ik dacht hetzelfde, vond het een dan ook een erg spannend bericht gisteren!

Shirefan: Misschien merk je dat minder goed als ze in een onweersbui ligt Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 09:31

Door het noodweer was het beeld op de monitor ook niet echt helder. Op een gegeven moment dachten we dus een waterval te horen, maar dat was achteraf de waterbak die Furia van haar deur afgooide of de grote hoeveelheid water dat van het dak in de goot liep. Het was echt heel even noodweer vannacht.

Ik hoop niet dat ze dit 3 weken volhoud. Volgens ons is Atje telepatisch bezig om de boel te saborteren. Hij duld zeker geen concurentie.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:17

Veel succes met het wachten op het veulen!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:53

Wat een rot beesten zijn het soms toch Hamer Haha! Sterkte met verder waken ik leef met je mee Knipoog

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:38

Hahaha, het blijven merrie's hé! Haha! Stom zeg, wij hebben hier helemaal geen onweer gehad! Wat raar Tong uitsteken Veel plezier met waken! Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 16:31

Ik wil SLAPEN. Het kreng staat nu gewoon te vreten alsof er niks aan de hand is Stoom uit je oren . Wat slap moet zijn is slap, wat opgezet moet zijn is opgezet. Kegelen doet ze haast niet, je ziet een miniscuul prutje en meer niet.
Ze moet wel een heel mooi veulen geven dat het zo lang moet duren. De afwerking was zeker nog niet helemaal af. Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 05:54

en, en? Is er al wat? Nagelbijten / Gniffelen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:14

PhiaBink schreef:
gewoon te vreten alsof er niks aan de hand is Stoom uit je oren . Wat slap moet zijn is slap, wat opgezet moet zijn is opgezet. Kegelen doet ze haast niet, je ziet een miniscuul prutje en meer niet

Zo was het bij ons vanaf vrijdag, woensdagnacht werd het veulen geboren, 10 minuten daarvoor stond ze nog gewoon te slapen... Dit soort merrie's zijn onvoorspelbaar en dus iets minder gezond voor je nachtrust Clown succes!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 00:02

Nog niks! Vanmiddag zag het er naar uit dat het nog wel een paar dagen kon gaan duren. Alles is weer geslonken. Vanavond vond ik het weer gezollen. Net weer gekeken en weer iets gezwollen. Ze staat nu met haar kont tegen de muur aan en ze heeft net weer gelegen en gerolt. We gaan aan de koffie!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:35

ken dat ja..hihi..komt er echt wel een keer uit, sil heeft het ook anderhalve dag opgehouden..al met al twee nachten ernaast gezeten want het kon echt ieder moment komen. ze heeft het gelukkig de derde nacht laten komen, maar het had ook niet langer moeten duren wat mij betreft want je wordt er knap moe van dat niet slapen..lol..veel succes, achteraf vind je diit de leukste tijd en ga je het missen..dan maar weer volgend jaar opnieuw!!