Dakota heeft door mijn lompheid een overdosis ontwormingspaste binnen gekregen! Een spuit van 600 mg. Ik had eerst tot 70 kilo afgemeten op de spuit en geprobeerd in zn mond te spuiten maar dat ging dus niet, het viel op de grond, daarna opnieuw afgesteld maar het ringetje niet verankerd en zo spuit ik alles in zijn mond leeg. IK KAN ME ZELF WEL VOOR MIJN KOP SLAAN!!!!
DA gelijk gebeld, deze zij dat ik moest wachten tot hij verschijnselen toonde van spastischiteit, lusteloosheid, suf en niet meer willen drinken. Heb 3 uur lang bij hem in de wei gezeten, hij was zo suf dat hij bijna niet meer kon staan. DA weer gebeld, nog maar afwachten want ze kunnen er weinig aan doen. Ik moet hem op de been houden en laten dinken bij Vinga dat is nu het belangrijkste!! Vannacht slaap ik op stal, moet hem vanavond en vannacht juist extra in de gaten houden, moch het mis gaat moet hij met spoed naar de kliniek. Er is een kans dat hij er hersenletsel aan over houd.
Ik ga zo terug naar stal en blijf bij hem tot morgen, als hij dat doorkomt zitten we wat veiliger......
ow das vervelend zeg, Heeft da niks om te geven wat laxerend is, of soort van norrit?? Hoop dat hij snel wat actiever word, en data lle sgoe dkomt sterkte, je zal wel geschrokken zijn
Ahh bah wat naar zeg! Ik snap dat je erg geschrokken bent, maar blijf niet de hele tijd denken "het is mij schuld" het is gebeurd en daar is niks meer aan te veranderen. Je paardje goed in de gaten houden en alarm slaan wanneer nodig is het meeste wat je op dit moment kunt doen. Kan de maag trouwens niet leeggepompt worden? Of is dit een hele stomme opmerking? Ik duim voor je!